Print side | Luk vindue

Erfaring med Kviknet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161762
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 03:52


Emne: Erfaring med Kviknet
Skrevet af: Hackerjac
Emne: Erfaring med Kviknet
Skrevet den: 30-September-2020 kl. 18:07
Da jeg DD har modtaget en opsigelse på min nuværende fiber forbindelse grundet Norlys udgår af waoo samarbejdet, skal jeg inden 310121 have valgt ny leverandør

Har siddet og kigget på den liste fra deres mail over hvilke udbyder der kan leverer og faldt her over kviknet, 1000/1000 incl trådløs router (som jeg så ikke har noget at bruge til) til kun 319 pr måned

Er der nogen der har erfaringer med dette firma ?

Jeg ved godt at trustpilot findes, men tbh stoler jeg ikke på den side

Lige nu står valget mellem
Fastspeed 349 pr måned og 19 for fast IP
Boxer Fiver 349 pr måned, ved ikke om fast IP er muligt
Kviknet 319 pr måned og 10 for fast IP

Alle er 1000/1000



Svar:
Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 10:48
Vi får Kviknet 1000/1000 d. 14. i denne måned. Er lidt spændt på, hvordan det kører. 


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 13:13
Jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer


Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 14:45
Har DSL hos dem og har kun gode erfaringer. De svarer rimeligvis på e-mails og deres produkt er passende for en gør-det-selv'er som mig.

-------------
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3


Skrevet af: Ronse1978
Skrevet den: 01-Oktober-2020 kl. 19:09
Vi har kviknet fiber, 500/500, har ikke mærket forskel efter de fik pengene istedet for stofa.

Har haft det i knapt et år vil jeg tro. 

De er flinke til at svare og hjælpe. 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 08:49
Samme mail fik vi også fra Norlys, er der nogen firmaer på listen som man bør gå uden om ?

stofa syntes og have hørt deres internet er det mange problemer med og de er jo ejet af norlys ligsom boxer er .




Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 10:13
Personligt vil jeg jo gerne betale mindre for min forbindelse og de har ting Waoo har proppet i deres pakker som jeg alligevel ikke bruger vil jeg jo også gerne slippe for, så derfor er der jo en del der allerede kan vælges fra for mit vedkommende

Og da jeg vil have fast IP adresse bliver listen jo mindre og mindre

Telenor Max Speed, dyrer end det jeg har i dag
Stofa, samme pris som i dag, på nær at de så også opkræver 9,75 pr opkrævning, dette har jeg ikke betalt hos Eniig da jeg havde valgt at betale kvatals forud
Hiper, dyrer end hvad jeg har
YouSee, dyrer end mit nuværende
Fast Speed, billigere og pontielt en mulighed
Bolig-net, billigere men stadigvæk i den dyre ende
Altibox, kan ikke leverer 1000/1000 på Norlys fiber
Boxer, billigere, men ingen mulighed for fast IP
Kviknet, absolut billigeste
Waoo fra Fibia, samme pris som i dag og stadigvæk alle de ting jeg helst vil være fri for at betale for

Så lige PT er mine overvejelser om det skal være Kviknet eller Fast Speed


Skrevet af: affer
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 13:13
Jeg har haft kviknet siden Juli på eniig fiber, der var en dag det var nede.. dagen efter skrev de at de nu havde lavet redundans på deres forbindelse hvor den fejlede. Det syntes jeg var super service, og jeg er glad for min 1gbit kviknet forbindelse

-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: affer
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 14:23
og hvis i er interresseret i kviknet, så send mig gerne jeres email adresse i en privat besked, for hvis jeg taster den ind på kviknets hjemmeside, så kan jeg få 300 kr i rabat, :-D det er en fin ordning de her der.

-------------
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.


Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 15:04
Jeg tror også at jeg dribler over til kviknet... Men jeg skal da ellers love for at norlys er aggressive i deres markedsføring... 3 mails på 3 dage. 1: Vigtig information om dit bredbåndsabonnement. 2: Giv besked nu. 3: Du bedes give besked nu.

og så får den ellers på skræmmekampagnen:
....
Du kan hurtigt og nemt sikre, at dit internet ikke lukker ved at give os besked.
....
Vigtigt at vide, så dit internet ikke lukker
Når du har bekræftet din nye aftale, skal du ikke gøre mere. Vi gør igen opmærksom på, at dit Eniig Fiber-abonnement er opsagt, og at det derfor lukker. Derfor er det vigtigt, at du giver os besked hurtigst muligt på blivhosnorlys.dk, hvis du ønsker at fortsætte hos os.
....

Det er grænsende til ufint. Der skal da nok være nogen der panikker på sådan en besked.


-------------
MJH


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 15:23
Jeg har dog kun modtaget 2 mails, men så også et fysisk brev i dag

Men ja det virker som meget agasivt markedsføring, der er jo alligevel 3 måneder inden forbindelsen bliver lukket

Hvad jeg ikke lige kan udlede af de mails og brev er at hvis jeg nu vælger en af de leverandør som ikke er i Norlys a.m.b.a. feks Kviknet, kan de så overta min forbindelse inden den 310121


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af michael.hojgaard michael.hojgaard skrev:

Jeg tror også at jeg dribler over til kviknet... Men jeg skal da ellers love for at norlys er aggressive i deres markedsføring... 3 mails på 3 dage. 1: Vigtig information om dit bredbåndsabonnement. 2: Giv besked nu. 3: Du bedes give besked nu.

og så får den ellers på skræmmekampagnen:
....
Du kan hurtigt og nemt sikre, at dit internet ikke lukker ved at give os besked.
....
Vigtigt at vide, så dit internet ikke lukker
Når du har bekræftet din nye aftale, skal du ikke gøre mere. Vi gør igen opmærksom på, at dit Eniig Fiber-abonnement er opsagt, og at det derfor lukker. Derfor er det vigtigt, at du giver os besked hurtigst muligt på blivhosnorlys.dk, hvis du ønsker at fortsætte hos os.
....

Det er grænsende til ufint. Der skal da nok være nogen der panikker på sådan en besked.
Norlys er en fusion imellem Eniig fra midtjylland og SE som er SydEnergi. Sidstnævnte har jeg været kunde hos, og det var ikke sjovt.
https://dk.trustpilot.com/review/www.se.dk" rel="nofollow - https://dk.trustpilot.com/review/www.se.dk


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 11:27
Så fald valget på kviknet, levering 011220, så håber jeg det bliver godt og stabilt, og ikke at forglemme et kvikt net LOL


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 11:43
Smile  hvilken forbindelse valgte du hos dem ? 1000/1000 (900x900mbit)


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 12:15
Yep, det svarer til det jeg har fra Eniig nu
Desvære nåede Kviknet at sætte prisen op på fast IP fra 10 til 20 pr måned



Print side | Luk vindue