Print side | Luk vindue

OLED og Burn In

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161773
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 04:00


Emne: OLED og Burn In
Skrevet af: klander
Emne: OLED og Burn In
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 13:56
Hejsa 
Har kigget efter et nyt TV 
og har kig på LG CX 55" 
Men er lidt "meget" nervøs for Burn In da jeg skal bruge tv'et nok 60/70% til PS4 og Xboks One X samt de konsoller når de en gang kommer lidt ned i pris, har set et par YouTube videoer hvor de viser burn in på nettop LG CX.
Så hvis der er problem vælger jeg nok et Sony eller LG led/lcd 
På forhånd tak 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt





Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hejsa 
Har kigget efter et nyt TV 
og har kig på LG CX 55" 
Men er lidt "meget" nervøs for Burn In da jeg skal bruge tv'et nok 60/70% til PS4 og Xboks One X samt de konsoller når de en gang kommer lidt ned i pris, har set et par YouTube videoer hvor de viser burn in på nettop LG CX.
Så hvis der er problem vælger jeg nok et Sony eller LG led/lcd 
På forhånd tak 
Burn in er ikke så stort et problem. Men det kommer jo også an på hvor mange timer , og om alt lys er skruet op for tv'et. men jeg gamet i et års tid forza 7 på mit grundig oled som er lg 2017 display. jeg fik ikke burn in, og ser drtv næsten hver dag

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 15:02
lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.
EnigThumbs Up

-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.

Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser...

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 16:22
Det er stort set det eneste TV, der kan udnytte PS5 og Xbox Series X, når det kommer, så kan ikke se hvad du ellers skulle gøre? Eller må du vente til næste års modeller kommer, hvor alle producenter vel forhåbentlig er klar på de nye konsoller.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 17:02
Nu spiller jeg ikke, men jeg ville ikke have et roligt øjeblik, hvis der blev spillet på mit OLED.

Bevise det kan jeg ikke, men de af jer der kender mig ved, at det højst sandsynligt er korrekt.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.

Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser...


Smut nu bare en tur i Elgiganten og se resterne af  udstillede oled tv hvor menu har stået for længe.

Vi behøver vel ikke den krig igen.     Alle ved at oled er følsomme for statiske billeder.

Og ja jeg har selv flere oled tv i huset 😉


Skrevet af: klander
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er stort set det eneste TV, der kan udnytte PS5 og Xbox Series X, når det kommer, så kan ikke se hvad du ellers skulle gøre? Eller må du vente til næste års modeller kommer, hvor alle producenter vel forhåbentlig er klar på de nye konsoller.

Ikke helt korrekt  
Sony XH90 og LG Nano 90 kan fint klare PS5 osv med HDMI 2,1
og har set nogle videoer på YT den ene med LG CX med bare 350 timer havde burn in, så der for mit ? er ikke i tvivl om at OLED har en bedre billede kvalitet. 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: klander
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 17:19
Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: Shumway
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 17:35
Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in



Skrevet af: hansie
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in



Det kan du også sagtens.   Og netop din oplevelse gør at der forskellige meninger.

Andre får problemer bare de ser news et par timer hver dag. 

Heldigvis ser det ud til at de nyere oled er meget modstands dygtige over for burn-in.

Men selv her i 2020 frarådes det i bruger manualerne til oled tv.  


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in


Samme her (dog ikke C7) og jeg zoomer IKKE billedet, når der er letterbox eller 4:3 indhold. 
Det er så ærgerligt at nogen ikke får den bedste billedekvalitet, fordi de går med livrem og seler.

Et TV er en brugsgenstand, men jeg har respekt for at nogen vælger et billedemæssigt dårligere alternativ, hvis man hovedsageligt skal spille. Der vil man ikke have behov for fordelene, der er forbundet med OLED. Til gengæld er der en lille chance for at opleve nogen af bagdelene

Den er ikke til dig @Hother, jeg kender dine præferencer... Wink




-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.


Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser...



Smut nu bare en tur i Elgiganten og se resterne af  udstillede oled tv hvor menu har stået for længe.

Vi behøver vel ikke den krig igen.     Alle ved at oled er følsomme for statiske billeder.

Og ja jeg har selv flere oled tv i huset 😉
de er jo heller ikke kalibreret og de står jo kiosk mode og fanden og hans stok. Jeg ville uden tvivl stadig bruge oled. Billedet er flot til spil. Og jeg spiller da stadig på skærm, ikke et eneste barn in.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Shumway Shumway skrev:

Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in




Det kan du også sagtens.   Og netop din oplevelse gør at der forskellige meninger.

Andre får problemer bare de ser news et par timer hver dag. 

Heldigvis ser det ud til at de nyere oled er meget modstands dygtige over for burn-in.

Men selv her i 2020 frarådes det i bruger manualerne til oled tv.  
så de fraråder det. Hvorfor er det så lige at lg laver oled tv til gaming?

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 
det må du ikke glemme, for de historie du hører det er få tal

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: klander
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 
det må du ikke glemme, for de historie du hører det er få tal


men det "få tal" er jo at hvis jeg hele tiden skal sidde og tænke uha nu har spillet dette spil i 2 timer så må jeg nok hellere skifte til et andet "med anden menu" eller stoppe, så hellere et godt led/lcd som kan holde til det i stedet for at få dårlige nerver eller være nervøs for burn in.
Og Ja  LG laver netop CX med G-SYNC, FreeSync til spil men kan jo også bare være et salgsargument for at sælge når de så i manualen skriver uha pas nu på "skru ned for farver og lys og kontrast" osv osv Og hvor mange mon læser manualen ;) IK
og de har jo deres ryg helt FRI "for vi har jo skrevet det ikke" 
Nu må vi se hvad jeg vælger vil ud og se på TV her den næste uges tid Smile


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Oktober-2020 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 
det må du ikke glemme, for de historie du hører det er få tal



men det "få tal" er jo at hvis jeg hele tiden skal sidde og tænke uha nu har spillet dette spil i 2 timer så må jeg nok hellere skifte til et andet "med anden menu" eller stoppe, så hellere et godt led/lcd som kan holde til det i stedet for at få dårlige nerver eller være nervøs for burn in.
Og Ja  LG laver netop CX med [COLOR=#333333" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]<span style="font-size: 12.8px;]G-SYNC, FreeSync til spil men kan jo også bare være et salgsargument for at sælge når de så i manualen skriver uha pas nu på "skru ned for farver og lys og kontrast" osv osv Og hvor mange mon læser manualen ;) IK</span>[/COLOR]
[COLOR=#333333" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]<span style="font-size: 12.8px;]og de har jo deres ryg helt FRI "for vi har jo skrevet det ikke" </span>[/COLOR]
[COLOR=#333333" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]<span style="font-size: 12.8px;]Nu må vi se hvad jeg vælger vil ud og se på TV her den næste uges tid Smile</span>[/COLOR]
skærme skal kalibreres for optimal billede. Og jeg har ikke i de test jeg har læst set et eneste tv der skulle kører med fuld lysstyrke.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 10:08
jeg fik burn in på mit B7 sidste år. Skyldes TV2 News som jeg ser meget. Fik skiftet panel for ca. 12 måneder siden og nu er der så småt problemer igen. 

Det kunne selvfølgelig undgås hvis jeg ikke så News flere timer om dagen.

Jeg vil dog stadig købe OLED, da jeg foretrækker den gode billedkvalitet. 



-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 
det må du ikke glemme, for de historie du hører det er få tal


men det "få tal" er jo at hvis jeg hele tiden skal sidde og tænke uha nu har spillet dette spil i 2 timer så må jeg nok hellere skifte til et andet "med anden menu" eller stoppe, så hellere et godt led/lcd som kan holde til det i stedet for at få dårlige nerver eller være nervøs for burn in.
Og Ja  LG laver netop CX med G-SYNC, FreeSync til spil men kan jo også bare være et salgsargument for at sælge når de så i manualen skriver uha pas nu på "skru ned for farver og lys og kontrast" osv osv Og hvor mange mon læser manualen ;) IK
og de har jo deres ryg helt FRI "for vi har jo skrevet det ikke" 
Nu må vi se hvad jeg vælger vil ud og se på TV her den næste uges tid Smile
Dine udsagn svarer lidt til at lade være med at spise “labre larver” fordi de  gir huller i tænderne.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 10:48
Der er igen tvivl om at man kan løse sit "burn in- traume" ved at lave et kompromis på billedekvaliteten. 

Jeg ville aldrig drømme om at gøre det. Der er sikkert også nogen der kun bruger deres bil når solen ikke skinner, da det kan blege lakken, hvis den kommer ud af carporten??!! 

Husk nu at et TV er en brugsgenstand. Et OLED er i øvrigt IKKE uanvendeligt, selv med lidt burn in, hvis det mod forventning skulle opstå. Man får stadig den bedste billedekvalitet.

Hellere et OLED med skyggen af et logo end et LCD der genrelt performer ringere på farver/ sortniveau.

Har 2 OLED (Philips og Sony) uden nogen tegn på Burn in, og de bliver begge brugt til alt. (konsol/ sport/ nyheder/ streaming/ YouTube).

Jeg har haft Plasma med et fint DR logo i øverste hjørne. Det TV var på ingen måde uanvendeligt. Brugte det i årevis efter det var konstateret.

Burn In findes, men bliver talt op til et kæmpe problem, hvilket det ikke er, selv hvis man skulle blive ramt.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: OleA
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Der er igen tvivl om at man kan løse sit "burn in- traume" ved at lave et kompromis på billedekvaliteten. 

Jeg ville aldrig drømme om at gøre det. Der er sikkert også nogen der kun bruger deres bil når solen ikke skinner, da det kan blege lakken, hvis den kommer ud af carporten??!! 

Husk nu at et TV er en brugsgenstand. Et OLED er i øvrigt IKKE uanvendeligt, selv med lidt burn in, hvis det mod forventning skulle opstå. Man får stadig den bedste billedekvalitet.



Det er en god pointe. Selvom jeg har burn in fra tv2 News, er det kun i specielle farve situationer jeg ser det. og jeg tror slet ikke konen ser det.


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 13:35
Jeg har haft paranoia omkring burn in pga. mit snart 10 år gamle Panasonic plasma som har meget let til retention og kan også måske også ane lidt burn in på det. Så var i tvivl sidst jeg skulle købe tv her i sommer for gider ikke at have paranoia når jeg bruger mit tv, men endte dog med at købe OLED Panasonic GZ960 og har ikke engang set retention på det endnu og pga. billedkvaliteten har jeg nu svært ved at se film på mit Sony LCD LED som ikke er dårligt på nogen måde - det er bare en klasse under OLED. Men kan sagtens forstå din tøven!


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 13:50
Jeg køber det bedste TV, som jeg har mulighed for. Og jeg køber det bedste for at få den bedste billede oplevelse. En god billede oplevelse for mig er et panel uden banding, Tint og alt muligt andet generende, og som kan misfarve billedet, altså et "Rent" panel. Og jeg gør meget for, at mit panel forbliver rent.

Jeg er som mange nok ved ret hysterisk i min søgen after et rent panel. Omvendt kan jeg have billede oplevelser på film og naturudsendelser, hvor jeg nærmest tænker "Hold da op, sikke detaljer, farver og billede dybde". Jeg tvivler nok lidt på, at jeg ville have den samme oplevelse med omridset et TV2 News logo eller andet, f.eks. i panden på en isbjørn.

Vi er heldigvis forskellige, og det skal vi have lov til.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 13:53
Har en E6 65" fra 2016 med burn-in og en lg 2019 77" som ligeledes har fået burn-in, det er kanal logoer som optræder hos mig.
Faktum er, det genere mig ikke overhoved da typisk kun ses på en rød bagrund.

Det skal dog siges at jeg har fået et klart indtryk af, i hvertfald på på E6eren at jo ældre og mere skærmen er i brug, jo nemmere kommer/ ses der burn-in. og retention.

Jeg syns enlig også at da jeg så det første gang optræde på skærmen, der forsøgte jeg med de måder som er omtalt rundt omkring på nettet til "viske det ud igen" det blev faktisk bedre, men det er dog aldrig forsvundet. f.eks. optræder Kanal 5 og national Geo mere eller mindre oven i hinanden og der er ikke blevet set kanal 5 siden det forsvandt fra Yousee.

Jeg køber også OLED igen, burn-in risikoen bliver ikke et parameter for ikke at skulle købe OLED igen.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 
det må du ikke glemme, for de historie du hører det er få tal



men det "få tal" er jo at hvis jeg hele tiden skal sidde og tænke uha nu har spillet dette spil i 2 timer så må jeg nok hellere skifte til et andet "med anden menu" eller stoppe, så hellere et godt led/lcd som kan holde til det i stedet for at få dårlige nerver eller være nervøs for burn in.
Og Ja  LG laver netop CX med [COLOR=#333333" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]<span style="font-size: 12.8px;]G-SYNC, FreeSync til spil men kan jo også bare være et salgsargument for at sælge når de så i manualen skriver uha pas nu på "skru ned for farver og lys og kontrast" osv osv Og hvor mange mon læser manualen ;) IK</span>[/COLOR]
[COLOR=#333333" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]<span style="font-size: 12.8px;]og de har jo deres ryg helt FRI "for vi har jo skrevet det ikke" </span>[/COLOR]
[COLOR=#333333" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif]<span style="font-size: 12.8px;]Nu må vi se hvad jeg vælger vil ud og se på TV her den næste uges tid Smile</span>[/COLOR]

Dine udsagn svarer lidt til at lade være med at spise “labre larver” fordi de  gir huller i tænderne.

Jeg spiser heller ikke læber larver.


-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: klander
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 11:19
Hejsa 
Vil lige fortælle at det det nye TV blev et LG 55" 4K OLED TV OLED 55CX 2020 
Det viste sig at det var næsten det eneste tv med 4 stk HDMI 2,1 og jeg havde åbenbart nogle bekendte der havde OLED tv og de spiller en hel del og de har ikke Burn IN.
Får det her i eftermiddag Tongue
Men tak for hjælpen 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hejsa 
Vil lige fortælle at det det nye TV blev et <span style="font-size: 12.8px; font-family: Roboto, "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif;">LG 55" 4K OLED TV OLED 55CX 2020 </span>
<font face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif"><span style="font-size: 12.8px;">Det viste sig at det var næsten det eneste tv med 4 stk HDMI 2,1 og jeg havde åbenbart nogle bekendte der havde OLED tv og de spiller en hel del og de har ikke Burn IN.</span>
<font face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif"><span style="font-size: 12.8px;">Får det her i eftermiddag Tongue</span>
<font face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif"><span style="font-size: 12.8px;">Men tak for hjælpen </span>
Tillykke med købet.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E



Print side | Luk vindue