Print side | Luk vindue

Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161780
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 03:39


Emne: Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia
Skrevet af: danilkp1234
Emne: Norlys/Stofa Fiber vs Waoo Fiber fra Fibia
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 20:34
Norlys (tidligere Eniig) har besluttet sig for at stoppe med at levere Waoo fiber og istedet levere Stofa Fiber.

Så mit spørgsmål er skal jeg beholde Norlys og have Stofa Fiber eller beholde Waoo som jeg har haft de sidste mange år også få Waoo igennem Fibia.

Jeg har altid haft en offentlig dynamisk ip som sørger for at jeg ikke får problemer med at have dobbelt NAT.

Hvis jeg beholder Norlys og skifter til Stofa Fiber. Vil jeg så opleve problemer med dobbelt NAT?

Jeg tænker mest selv at beholde Waoo, men er i tvivl om Fibia vil ændre mig væk fra en offentlig dynamisk ip og give mig problemer med dobbelt NAT?

Hvad mener i?






Svar:
Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 20:40
Jeg ved ikke hvad Fibia vil, men ifølge Stofa selv vil intet blive forandret hvis man skifter til dem, ud over det er en anden leverandør af den underlige sikkerhedspakke der med leveres og at man så heller ikke har den online sky hdd

Jeg er selv en af de kunder der er hos Eniig og skal skifte, jeg vælger så personligt en af de billigere leverandør da jeg ikke gider betale for atl det udenoms gejl som både Waoo og Stofa smider i pakkerne


Skrevet af: danilkp1234
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 21:06
Ja, men har bare hørt noget om at med Stofa er det ikke så nemt bare lige at få en gratis offentligt dynamisk ip Eller bare generelt en offentlig dynamisk ip. Har hørt noget om at de giver dig en "lokal" ip istedet for en "offentlig" Er der nogen der kan bekræfte det?

Her er der nogen der skriver at Stofa ikke vil give dem en offentlig dynamisk ip. 
https://hwt.dk/forum/348425/offentligt-ip-paa-fiber-frataget-pludseligt-stofa" rel="nofollow - https://hwt.dk/forum/348425/offentligt-ip-paa-fiber-frataget-pludseligt-stofa


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 03-Oktober-2020 kl. 22:12
Du kunne jo prøve at tage kontakt til dem og spørge om det, det er jo nok det bedste svar du kan få, og husk at få på skrift hvad de lover


Skrevet af: Cyberguy
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af danilkp1234 danilkp1234 skrev:

Ja, men har bare hørt noget om at med Stofa er det ikke så nemt bare lige at få en gratis offentligt dynamisk ip Eller bare generelt en offentlig dynamisk ip. Har hørt noget om at de giver dig en "lokal" ip istedet for en "offentlig" Er der nogen der kan bekræfte det?

Da jeg skiftede til Waoo for en del år siden fik jeg en fast IP, men ikke offentlig (uden beregning). Den gang mener jeg at jeg netop fandt ud af, at Waoo's netværk netop var/er speciel, i form af et undernetværk de benytter sig af. Hvad der evt. ændres ved det ved skift til Stofa ved jeg ikke, men det kan du sikkert få oplyst. 
Jeg skal også skifte og er meget i vildrede om mit valg - der er mange der byder sig til og for mit vedkommende vil jeg selvfølgelig se på prisen, men også muligheder vedr. IP-styring og ikke mindst, at jeg også gerne vil beholde mit nuværende hardware fra Waoo, som dog kun bruges som adgangspunkt, men kører klippe stabilt.
Stofa har jeg desværre aldrig læst noget positivt om, så de er ikke umiddelbart mit 1. valg, men jeg skal da have kigget nærmere på Fibia og Kviknet.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af danilkp1234 danilkp1234 skrev:

Ja, men har bare hørt noget om at med Stofa er det ikke så nemt bare lige at få en gratis offentligt dynamisk ip Eller bare generelt en offentlig dynamisk ip. Har hørt noget om at de giver dig en "lokal" ip istedet for en "offentlig" Er der nogen der kan bekræfte det?

Da jeg skiftede til Waoo for en del år siden fik jeg en fast IP, men ikke offentlig (uden beregning). Den gang mener jeg at jeg netop fandt ud af, at Waoo's netværk netop var/er speciel, i form af et undernetværk de benytter sig af. Hvad der evt. ændres ved det ved skift til Stofa ved jeg ikke, men det kan du sikkert få oplyst. 
Jeg skal også skifte og er meget i vildrede om mit valg - der er mange der byder sig til og for mit vedkommende vil jeg selvfølgelig se på prisen, men også muligheder vedr. IP-styring og ikke mindst, at jeg også gerne vil beholde mit nuværende hardware fra Waoo, som dog kun bruges som adgangspunkt, men kører klippe stabilt.
Stofa har jeg desværre aldrig læst noget positivt om, så de er ikke umiddelbart mit 1. valg, men jeg skal da have kigget nærmere på Fibia og Kviknet.


Jeg har snakket med Stofa, og ifølge dem selv vil intet blive forandret hvis man skifter til dem, på nær at man midster den online hdd som er med i nogle Waoo abodementer

Fibia skulle forsætte dit abodement som den er i dag, med samme udstyr (Smart wifi osv osv)

Personligt har jeg valgt at skifte til Kviknet af den simple grund at jeg ikke vil betale for ting jeg ikke brugere (smart wifi, sikkerhedspakke osv osv) fra Waoo, jeg skal give 339 pr måned hos Kviknet incl fast IP for samme forbindelse som jeg har fra Eniig i dag uden alt det de prakker en på i deres pakker, sammenlignet med de 528 jeg betaler i dag


Skrevet af: uffidon
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 13:40
Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 13:54
Hvis I er cablecutter som jeg og "bare" skal haver Internet - så husk at Stofa giver 3 mdr gratis hvis man binder sig til et halv år.

Dvs jeg får en 200/200 mbit i et halv år skal skal give 3x0+3x279 = 837kr = 139,50kr/md

(Ja, får vist nok linjen lidt billigere som følge af en gammel aftale)

Og så kan jeg altid se hvad der er sket om et halvt år...

Har INTET med Stofa at gøre - udover at jeg nu er I-net kunde hos dem ;)


Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 19:42
Er Bolig-net ikke de billigste (299 kr) på 1000/1000 ?

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af BowieCool BowieCool skrev:

Er Bolig-net ikke de billigste (299 kr) på 1000/1000 ?



Deres pris ligesom både Fastspeed og Kviknet er forskelligt fra net til net, hvor jeg bor vil Bolig-net koste 399


Skrevet af: Nilloviz
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 10:38
Jeg overvejer bolignet, men vil man overhovedet mærke forskel på en 200/200 vs 1000/1000 forbindelse på andre tidspunkter end download af store filer?
Vil streaming, browsing osv. ikke køre nogenlunde ens?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 10:46
Det kommer jo an på hvor mange enheder der trækker på hjemmenetværket samtidigt. 200/200 er rigeligt hvis ikke der er store børn i huset.


Skrevet af: Nilloviz
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 11:01
Hej hr. harmony :)

Børnene er små endnu, så de har ikke det store behov pt. Men det vil sige, at man ikke vil opleve forskel på streams med 200/200, hvis der ikke er andre, der belaster linjen? Synes nogle gange jeg oplever en del buffering på især Youtube, Facebook og i få tilfælde den nye Disney+. Men det er måske ikke min 200/200 forbindelse den er galt med...
Jeg benytter mig i øvrigt også af kinesiske streams ifm. arbejde og privat. Vil man opleve forskel der?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 11:11
Jeg har en 40/10 linje og oplever ikke buffering med YouTube.

Så det er næppe din 200/200 der er begrænsningen........

Et typisk film kræver maks 6Mbit download.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Nilloviz
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 11:43
Det tænkte jeg nok. Der er nok ikke et reelt behov for en 1000/1000 forbindelse medmindre, man downloader mange store filer, eller er rigtig mange, der streamer på samme tid.

Tror det eneste punkt, jeg stadig er i tvivl om nu, er hvorvidt jeg ville opleve forskel på hastigheden ved brug af kinesiske hjemmesider og streams. Men Kinas internet er jo et helt kapitel for sig...


Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 16:12
Lidt sjovt.. da jeg tjekkede den anden dag, inden jeg bestilte hos kviknet, kostede det bolignet også 399 for mig... men i dag.. vupti 299..


-------------
MJH


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af michael.hojgaard michael.hojgaard skrev:

Lidt sjovt.. da jeg tjekkede den anden dag, inden jeg bestilte hos kviknet, kostede det bolignet også 399 for mig... men i dag.. vupti 299..


Ja det er da lidt spøjst

Hvad jeg ikke rigtig kunne finde ud af hos bolig-net er om man kan få/tilkøbe fast IP


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 
Det er så ikke min oplevelse. Kører med Stofa antenne direkte i TV, hvor signal og kvalitet er 100% og bit fejlrate er 0.


Skrevet af: mylle
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 
Det er så ikke min oplevelse. Kører med Stofa antenne direkte i TV, hvor signal og kvalitet er 100% og bit fejlrate er 0.

Tror at der tænkes på hvad bitrate kanalen bliver sendt med. Ikke hvor stærkt signalet er


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 
Det er så ikke min oplevelse. Kører med Stofa antenne direkte i TV, hvor signal og kvalitet er 100% og bit fejlrate er 0.

Tror at der tænkes på hvad bitrate kanalen bliver sendt med. Ikke hvor stærkt signalet er
Bitraten kan jeg ikke aflæse, men billedet står klippefast og matcher sikkert yousee.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 


Ja du beholder boksen, den tilhører stadigvæk dit energiselskab


Skrevet af: sqnk
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Jeg bliver hos Waoo mest fordi jeg synes flow tv leveres i god kvalitet og flere herinde har nævnt at Stofas flow TV leveres i ringe kvalitet. Jeg har bestilt fast offentlig ip hos Fibia (39 kr pr md), men jeg kunne osse have fået dynamisk - tror det var gratis men er ikke sikker.
Største minus herfra er at Fibia siger de ikke understøtter DVB-C udgangen i routeren dvs så skal jeg have TV boks til alle tv i huset (eller streame via waoo app).

Øv. Hele mit setup er afhængig af DVB-C da jeg kører med et tuner og tvheadend og Kodi setup.... Så er jeg nok nødt til at vælge Stofa. Beholder man samme Fiber terminerings box eller kommer de ud og skal skifte udstyr? 

Det er kun hos Stofa du kan forsætte med DVB-C. Jeg står i samme problem stilling som dig. Eniig har valgt at de ikke deler Coax delen med andre udbydere, desværre :(
Så det er også et farvel til den store Viaplay pakke hvilket er det jeg synes er mest træls.
Det bliver 30 kr billigere, men du mister 300 kr viaplay.... 


Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 09:27
Synes da det ser ud som om de godt kan tilbyde en DVB-C løsning, hvis man har en mellempakke eller en stor pakke....

https://umbraco.fibia.dk/media/2508/17128_fibia_kanaludbud_oestjylland_web_feb19_lge.pdf?_ga=2.153234747.2047036174.1602055636-332219010.1602055636" rel="nofollow - https://umbraco.fibia.dk/media/2508/17128_fibia_kanaludbud_oestjylland_web_feb19_lge.pdf?_ga=2.153234747.2047036174.1602055636-332219010.1602055636

"Digitalt kabel-TV signal via coax stik/kabel direkte til fjernsyn. Ikke muligt ved kun grundudbud/Mini TV-pakke."


Skrevet af: sqnk
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Synes da det ser ud som om de godt kan tilbyde en DVB-C løsning, hvis man har en mellempakke eller en stor pakke....

https://umbraco.fibia.dk/media/2508/17128_fibia_kanaludbud_oestjylland_web_feb19_lge.pdf?_ga=2.153234747.2047036174.1602055636-332219010.1602055636" rel="nofollow - https://umbraco.fibia.dk/media/2508/17128_fibia_kanaludbud_oestjylland_web_feb19_lge.pdf?_ga=2.153234747.2047036174.1602055636-332219010.1602055636

"Digitalt kabel-TV signal via coax stik/kabel direkte til fjernsyn. Ikke muligt ved kun grundudbud/Mini TV-pakke."

Jeg ringede og snakkede med Fibia's support om det og fik besked om at de ikke havde adgang til Coax på Eniigs net, så de kunne kun tilbyde tv bokse i deres netværk.


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 15:29
Yep - det eneste Coax-net, som er åbnet for konkurrence i DK er hos TDC Net. De andre net er stadigvæk lukket og jeg tænker at det bliver ved indtil leverandørerne bliver tvunget til at åbne deres Coax-net.

Det er jo heller med Eniigs bedste vilje at over 100.000 fiber-husstande er sat på markedet og aktivt skal vælge ny leverandør. Det er dog godt for konkurrencen :)


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Det er jo heller med Eniigs bedste vilje at over 100.000 fiber-husstande er sat på markedet og aktivt skal vælge ny leverandør. Det er dog godt for konkurrencen :)


Så kunnde de sq da have ladet være med at lave den åndsvage fussion så de blev en del af Norlys


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af sqnk sqnk skrev:

Jeg ringede og snakkede med Fibia's support om det og fik besked om at de ikke havde adgang til Coax på Eniigs net, så de kunne kun tilbyde tv bokse i deres netværk.

Nu er der vel tale om norlys/eniigs fiber, så hvor man så har en konverter der ændrer fiber til coax dvb-c og ikke at man får adgang til norlys/eniig/stofas coax netværk.


Skrevet af: sqnk
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Oprindeligt skrevet af sqnk sqnk skrev:

Jeg ringede og snakkede med Fibia's support om det og fik besked om at de ikke havde adgang til Coax på Eniigs net, så de kunne kun tilbyde tv bokse i deres netværk.

Nu er der vel tale om norlys/eniigs fiber, så hvor man så har en konverter der ændrer fiber til coax dvb-c og ikke at man får adgang til norlys/eniig/stofas coax netværk.

Ja, jeg tænker ikke nuværende stofa kunder har fået samme brev om at de kan skifte væk ?
Vi taler vel om at coax udgangen på konverter boksen, hos Eniig kunder, ikke er en del af deres OpenNet aftale og andre udbydere derfor ikke kan gøre brug af denne.


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af sqnk sqnk skrev:

Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Synes da det ser ud som om de godt kan tilbyde en DVB-C løsning, hvis man har en mellempakke eller en stor pakke....

https://umbraco.fibia.dk/media/2508/17128_fibia_kanaludbud_oestjylland_web_feb19_lge.pdf?_ga=2.153234747.2047036174.1602055636-332219010.1602055636" rel="nofollow - https://umbraco.fibia.dk/media/2508/17128_fibia_kanaludbud_oestjylland_web_feb19_lge.pdf?_ga=2.153234747.2047036174.1602055636-332219010.1602055636

"Digitalt kabel-TV signal via coax stik/kabel direkte til fjernsyn. Ikke muligt ved kun grundudbud/Mini TV-pakke."

Jeg ringede og snakkede med Fibia's support om det og fik besked om at de ikke havde adgang til Coax på Eniigs net, så de kunne kun tilbyde tv bokse i deres netværk.


Samme gjorde jeg, og samme besked.
Det er sgu en sviner fra Norlys. Hele Viaplay Total pakken mangler, samt nogle få kanaler, og til stort set samme pris. TV2Play er måske nok lidt værd, men ikke noget jeg hidtil har valgt at betale for. Hvis jeg skal være Stofa kunde, skal tilbuddet være bedre.


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 13-Oktober-2020 kl. 23:05
Er der nogen der ved om det vil kunne lade sig gøre at fjerne Eniig's fiberboks/router, for at opsætte sin egen med en DVB-C port (F-connector)?
Meningen er at så kunne jeg vælge Waoo via Fibia som tv-udbyder, fjerne Eniig's Alcatel Lucent G-241W-P fiberboks, og selv købe en tilsvarende boks man har kontrol over.
Bare fordi Eniig/Norlys ikke vil åbne DVB-C udgangen i DERES boks, betyder det vel ikke at det ikke kan virke i en router man selv kontrollerer?
Eller gør det? Ermm


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 14-Oktober-2020 kl. 17:55
Det tror jeg ikke du skal regne med, husk på at den boks på din væg kan/bliver kontrolleret inde fra dig elselskab


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 14-Oktober-2020 kl. 18:07
Det er næppe fordi de ikke VIL åbne for udgangen, men fordi de ikke bruger båndbredde i fiberen til tv kanalerne og det så er omsonst at åbne for stikket, når der ikke kommer noget signal, der kan komme ud der.....


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 04:15
Da jeg november blev bedt om at træffe et valg mht. Nordlys fiber valgte jeg Bolignet 1000 mb til 299kr
Mente ikke jeg ville mærke nogen forskel, ren overkill mht hastighed.
Havde før 50/50 mb ind i routeren (Asus RT68) 
Hastigheden længere væk i huset var målt til kun 5-8 mb/s hvilket gav problemer mht overvågningskameraer, der sender med 18-20 mb/s
Nu er hastigheden 980 mb kablet og 500 mb på wifi længst væk i huset
Og koster næsten det samme som før.
Har kun denne ene router og ingen Mesh.

Mht. fiberboksen fra. Nordlys, Nokia, så bruger andre udbydere port 2. Port 1 er spærret af Nordlys.
Man kan her koble alt muligt til uden begrænsninger




Skrevet af: barnvanja
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 12:30
Efter at Eniig og SE er lagt sammen og er blevet til Norlys (med opsigelse af Waoo kunder efterflg.), er der mange af os (ca. 100.000 kunder), der er blevet tvunget til at vælge en anden leverandør af fibernet her i januar.

Personligt valgte jeg Fibia/Waoo - og det har på alle måder været en elendig oplevelse. Nu foreløbigt på 4. døgn uden internet. Det er "fantastisk" i en tid med hjemmearbejde og skolebørn, der er hjemsendt.

De sidste par dage har Waoo/Fibia på bl.a. deres Facebook-sider "informeret" deres kunder om, at der er problemer, at de er løst, at de ikke er løst alligevel, at man skal genstarte udstyr osv. osv. osv....altså med andre ord: værdiløse udmeldinger. Problemer fortsætter og de tager til.

Er der andre herinde, der har samme problemer ifbm skiftet fra Norlys?



Print side | Luk vindue