Print side | Luk vindue

IP TV eller Web TV med Altibox

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161787
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 10:15


Emne: IP TV eller Web TV med Altibox
Skrevet af: Charlie Kilo
Emne: IP TV eller Web TV med Altibox
Skrevet den: 04-Oktober-2020 kl. 21:48
Hej

Håber jeg rammer rigtigt i denne tråd, men det kunne måske være i HTPC tråden.....

Jeg er har netop blevet abonnent på Altibox, da de havde den klart billigste pakke med Fiber og TV til en fordelagtig introduktionspris.

Jeg har anvendt HTPC i mange år, hvor jeg via en DVB-C tuner har haft Yousee til at køre i Media Portal eller Kodi (senest).

Jeg har ikke den fjerneste ide om IP TV og Web TV, men tror at det signal jeg får via Fiberboksen (inden det ryger i Decoder fra Altibox) er et IP signal.

Er det ikke muligt, at jeg kan få TV signal ind i min HTPC uden om Decoder fra Altibox, da jeg gerne vil have den frihed som HTPC'en giver mig. Det er så vidt jeg kan se IP TV addon til Kodi og Media Portal , men jeg synes ikke jeg kan få det til at give mening.

Er der nogen herinde der kan guide mig til en opsætning i Media Portal eller Kodi, hvor jeg kan se TV på min HTPC og samtid optage uden om Altibox decoderen?

CK 


-------------
________________



CK



Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 21:05
Når du skriver "decoder" så kender du nok selv svaret...

Medmindre du har noget til at dekode signalet, så tror jeg ikke der er stor mulighed for at du kan se IP tv.

Mediaportal kan ellers godt vise IP tv, men det kræver du foruden muligheden for at dekode også ved hvordan opsætningen af kanalerne er.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.



Print side | Luk vindue