Print side | Luk vindue

nybyggeri

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161791
Udskrevet den: 11-April-2025 kl. 06:46

Emne: nybyggeri
Skrevet af: weirdo
Emne: nybyggeri
Skrevet den: 05-Oktober-2020 kl. 12:14
Hej kære recordere!

Jeg har været turen forbi Hifiklubben, men det er total "dumme" hvad angår guide/hjælpe.
Jeg tænker at jeg måske kan få en bedre vejledning herinde.

jeg skal have indbygningshøjtalere i loftet i køkken/alrum.. jeg har kigget på Dali H120 dertil.
Over køkken ø kommer der ovenlys vindue, så der kan de ikke placeres... hvor ville i placere dem? 
Drejer sig om 2 stk.

Svar:
Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af weirdo weirdo skrev:

Hej kære recordere!

Jeg har været turen forbi Hifiklubben, men det er total "dumme" hvad angår guide/hjælpe.
Jeg tænker at jeg måske kan få en bedre vejledning herinde.

jeg skal have indbygningshøjtalere i loftet i køkken/alrum.. jeg har kigget på Dali H120 dertil.
Over køkken ø kommer der ovenlys vindue, så der kan de ikke placeres... hvor ville i placere dem? 
Drejer sig om 2 stk.

Synes det er en lidt mærkelig holdning du kommer med. Hvad er det du synes de ikke kan hjælpe med? Tror det ligger i at du skal betale for et løsningsforslag som de udarbejder for dig, og måske vil du ikke betale denne ydelse.

Har du prøvet en anden afdeling?

Nu ved jeg ikke hvilken afdeling du har spurgt, men hos Åboulevarden har jeg kun haft de bedste oplevelser og vejledning i forbindelse med nye B&W indbygningshøjtalere, TV og sourround anlæg i mit nye hus.

Skrevet af: orm08
Skrevet den: 06-Oktober-2020 kl. 20:06
det er vel en OK hvis det er det han har oplevet

Har iøvrigt samme oplevelse, de lever lidt i deres egen verden .....

Skrevet af: u2pia
Skrevet den: 07-Oktober-2020 kl. 09:00
Der er jo flere ting, der skal tages hensyn til, og som ikke fremgår af plantegningen.

Hvordan er hældningen på loftet - er det plant, eller er der loft til kip ?

Jeg vil tage udgangspunkt i hvordan spisebordet skal placeres. Så vil jeg placere højtalerne, så du får en god stereooplevelse fra din favoritplads ved spisebordet, og så højt som muligt. Det er sådan jeg har gjort.

Konkret forslag kunne være en højtaler i køkkenet og en ved pejsen, eller at de placeres i samme akse i forlængelse af ydermuren ved gangen.

Overvej muligheden for at trække kabler til terrasserne også ...

Hvor er facacen mod vejen ? ... jeg undrer mig bare over at indkørsel til garagen ikke hænger sammen med indgangen...

Print side | Luk vindue