Print side | Luk vindue

Forskel på billige tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161822
Udskrevet den: 03-Maj-2024 kl. 02:59


Emne: Forskel på billige tv
Skrevet af: uhrskov
Emne: Forskel på billige tv
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 07:45
Hej, 
Vores 11 år gamle Phillips tv er ved at være træt og for småt (37" ).

Dengang købte jeg bare det billigste jeg kunne finde, i den maksimale størrelse hustruen tillodOuch , men styrede uden om de helt billige mærker såsom Prosonic, Thomson osv.
Hvis det ikke var fordi selv hustruen har indset at skærmen er lidt lille og tuneren er forældet (vi modtog/tager signal via tagantenne), så ville vi have beholdt skærmen da vi synes billedkvaliteten er ok.

Så hvad siger panelet: Hvilket mærke skal man gå efter hvis man skal have et billigt tv i størrelse 55"-65" i prislaget omkring 4000,-. Smart-tv betyder ikke så meget da vi til dagligt bruger chromecast. 



Svar:
Skrevet af: orm08
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 09:58
det her er et godt bud 65” Samsung 7 serie til kr. 4.444,-:  https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/196864/samsung-65-tu7005-4k-uhd-smart-tv-ue65tu7005" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/196864/samsung-65-tu7005-4k-uhd-smart-tv-ue65tu7005

Hvis I Chromecaster fra Android telefoner, kan i overveje et Sony TV med indbygget Chromecast

Hvis I har iPhones, så har ovenstående Samsung Airplay


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 11:04
 Hvis det er Sony som jo er Android, så behøver man ikke at Caste, men kan bruge de samme App´s på TVet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: klander
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 12:56
Kig på TCL TV man får utroligt meget TV for kronerne i disse tv det er TCL der laver Phillips TV tag ud og kig på de forskellige, i den prisklasse er der ikke stor forskel men undgå stadigvæk Prosonic & Thomson osv.
Elgiganten sælger TCL 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: uhrskov
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 13:08
Vi er en androidfamilie


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 13:27
 TCL har Android OS, dog er der ikke nødvendigvis de samme App´s som til øvrige Android OS TVer.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: orm08
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 14:07
jeg vil anbefale dig at gå efter et Sony TV.

Selv om du Caster i dag, kan en del af det formodentligt afløses af de android apps der fåes til Sony TV 

Hvis du udskifter hvert 11 år, bør du købet ordentligt TV, og det behøver ikke koste en jet jager, men 4000 for 65” er nok lige i underkanten


Skrevet af: klander
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af uhrskov uhrskov skrev:

Vi er en androidfamilie
TCL har android tv ligesom Philips og Sony 
Stod i tirsdags og kiggede på et samsung QLED 55" og et TCL 55" QLED og ja de var lige gode i billedkvalitet  Men prisen ja Samsungen kostede lige 4000 kr mere ;) 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

TCL har android tv ligesom Philips og Sony 
Stod i tirsdags og kiggede på et samsung QLED 55" og et TCL 55" QLED og ja de var lige gode i billedkvalitet  Men prisen ja Samsungen kostede lige 4000 kr mere ;) 


 Man kan ikke sammenligne æbler og bananer. Samsung har Tizen OS, og langt fra så mange App´s som Android.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 14:49
- og ingen normalbruger kan vurdere billedkvalitet ved at sammenligne i en butik . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: uhrskov
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

jeg

Hvis du udskifter hvert 11 år, bør du købet ordentligt TV, og det behøver ikke koste en jet jager, men 4000 for 65” er nok lige i underkanten

Jeg købte der billigste i 2009 og lever fint med billedkvaliteten, Så tænker at det billigste i 2020 også kan det. Tv betyder ikke så meget for mig.


Skrevet af: klander
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

TCL har android tv ligesom Philips og Sony 
Stod i tirsdags og kiggede på et samsung QLED 55" og et TCL 55" QLED og ja de var lige gode i billedkvalitet  Men prisen ja Samsungen kostede lige 4000 kr mere ;) 


 Man kan ikke sammenligne æbler og bananer. Samsung har Tizen OS, og langt fra så mange App´s som Android.

Nu sammenligner jeg dem også på billedkvalitet! IKKE på deres software/styresystemer, jeg skrev at TCL havde Android for det spurgte han jo til Wink


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af uhrskov uhrskov skrev:

Jeg købte der billigste i 2009 og lever fint med billedkvaliteten, Så tænker at det billigste i 2020 også kan det. Tv betyder ikke så meget for mig.

Så går du ud i butikkerne og finder det tv, der passer bedst på målene og har den pæneste fod/kant.

For 4000 får du et ganske hæderligt tv. 

Og om der står det ene eller det andet navn på fronten er stort set ligegyldigt. Der findes ikke ret mange fabrikker der laver tv, så mange billige tv produceres på de samme fabrikker. Vestel og beko er to store tyrkiske producenter af husholdningselektronik og samtidig de storleverandør af tv til det europæiske marked.

For dobbelt så mange penge kan (hvis du kigger dig for og har lidt tålmodighed) du få måske det bedste billede i 55” på  markedet.

Og du siger at billedkvaliteten ikke betyder så meget. Mit bud er at var du kar til at ofre cirka 8000 på et OLED tv, vil du nyde dit tv og brugen deraf meget mere.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: klander
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og ingen normalbruger kan vurdere billedkvalitet ved at sammenligne i en butik . . 
Ved jeg godt 
men de kørte med samme video og linie  og var begge sat op standard, så man kan vel så sige de så lige gode eller lige ringe ud Wink 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Oktober-2020 kl. 15:35
 Køber heller ikke TV efter hvor "smart" det er, det har man en Shield TV til. Et TV er kun en Monitor.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: ildocteur
Skrevet den: 11-Oktober-2020 kl. 08:36

Vi har lige købt et Philips 58 tommer PUS7855/12 til gæsteværelset til den nette sum af 2499,-  det er jeg faktisk ret tilfreds med til prisen. Selvfølgelig er det ikke tæt på billedkvaliteten på OLED'et i stuen, men hvis man er "ligeglad" med flueknepperi om sortniveauer og præsis gengivelse af alle farver i HDR efter professionel kalibrering, så synes jeg man får meget for pengene.  Så en af de der Richard Attenborough naturfilm fra Netflix i HDR Dolby Vision billedet er efter min mening rigtig fint.

På specifikationer krydser det faktisk næsten alle bokse (måske på nær eArc og HDMI 2.1).

Det kører Philips egen smar platform, så app udvalget er begrænset.  Men hvis du køber TV med 11 års horisont, så jeg jeg enig med alle her at   smar funktionerne vil være håbløst forældet inden dit tv har nået halvdelen af sin levetid. Så indtil Google's nye Chromecast med Google TV dims kan købes så kan du fint bruge en ældre Chromecast kombineret med de indbyggede apps hvis du skal se lidt 4K fra f.eks. Netflix.

ildoc


Skrevet af: uhrskov
Skrevet den: 12-Oktober-2020 kl. 11:06
Tak for alle input. Det ender nok med at jeg styrer uden om  de helt billige mærker, som sidst og tager det fjernsyn der ser pænest ud når det er slukket. 🙂


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Oktober-2020 kl. 11:14
 De er alle ens når der er slukket, Sorte.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: uhrskov
Skrevet den: 07-December-2020 kl. 23:38
En update på hvad det endte med: Købte et 58" Philips 7500 til kr. 2500,-. Det er længder foran det 10 år gamle og må bare sige at man kan få latterligt meget tv for pengene. 



Print side | Luk vindue