Print side | Luk vindue

yamaha wxc-50 albumcover med WAV filer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161892
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 06:48


Emne: yamaha wxc-50 albumcover med WAV filer
Skrevet af: HenrikN
Emne: yamaha wxc-50 albumcover med WAV filer
Skrevet den: 19-Oktober-2020 kl. 22:02
Hej

Jeg overvejer at købe Yamaha wxc-50, da jeg ønsker at kunne afspille med højere opløsning end 16bit/44kHz

Jeg bruger i dag Synology med deres app, når jeg streamer musik fra min NAS. Det gør jeg via Airplay.

Filerne er i formatet WAV, som jeg er klar over kan give problemer med at vise albumcovers. Men det fungere fint med Synology. Billedfil ligger i samme mappe, som musiknumre.

Spørgsmålet er at det også vil fungere i Yamaha's app, Musiccast. Jeg fandt en tysk side, som netop skriver at dette skulle være muligt når billedfil ligger i samme mappe, som selve album. Men har læst andre steder at det ikke er muligt med WAV.

Er her nogle som har en yamaha wxc-50, som kan be-/afkræfte?
Evt. forslag til andre streamere kan også være en mulighed.

Jeg kan desværre ikke teste app, uden at have et yamaha produkt. Har lige prøvet at installere den...



-------------
Mvh
Henrik Nielsen



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 19-Oktober-2020 kl. 22:07
Nu kender jeg ikke lige yamahas streaming. Men jeg har plex Media server til at styre alt og skulle mene du kunne installere den på din nas. For henter selv corvers, og viser dem via dlna. Og det bruger jeg med min Denon receiver der har heos. Og der er det plex der står for alt indeksering



-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 19-Oktober-2020 kl. 22:21
Plex er desværre ikke længere en mulighed, da de stoppede support til min NAS, sidste år.

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 19-Oktober-2020 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Plex er desværre ikke længere en mulighed, da de stoppede support til min NAS, sidste år.
nå for Søren.
Men din nas har dnla så vidt jeg husker? for det havne min gamle synology nas. For der skulle coversne også blive sendt med fra nasen.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 20-Oktober-2020 kl. 07:58
Ja, det har den :) 

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-Oktober-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Ja, det har den :) 
jamen via er glade for heos, på min Denon. Den spiller godt hires audio helt om til 24/192 men ved dog der er streamings enheder der har bedre dac. Men jeg må give dig ret i, at Yamahas klang er god til musik. Det starter jeg med for 21 år siden. Så hvis de stadig spiler son den gang

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-Oktober-2020 kl. 08:18
Har lige set den som du spørger til. Den er da sød. Og kan se den har dnla. Så hvis du ved der er covers med når du kigger din musik biblioteket igennem så skulle det være ingen sag. Men hvis du er i tvivl, så hvis du er Windows bruger, så start Windows Media player op, når dnla er slået til på nas. Så ville kunne finde biblioteket og se om covers er med

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 21-Oktober-2020 kl. 21:43
Ok. Nu er jeg ikke 100 meter mester i DNLA, men har DNLA også indflydelse på lyden? Kan jeg stadig afspille med høj opløsning?
Mht. lyden, så har jeg aldrig eget noget elektronik fra Yamaha, så det er jeg lidt spændt på :) 


-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 21-Oktober-2020 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Ok. Nu er jeg ikke 100 meter mester i DNLA, men har DNLA også indflydelse på lyden? Kan jeg stadig afspille med høj opløsning?
Mht. lyden, så har jeg aldrig eget noget elektronik fra Yamaha, så det er jeg lidt spændt på :) 
tja normalt sender dnla bare skidtet af sted som det er. Og jeg på Denon hører fint om til 24/192 hires uden problemer

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 08:15
Super. Tak for hjælpen :) Så må jeg ud og se om jeg kan finde en :)

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Mht. lyden, så har jeg aldrig eget noget elektronik fra Yamaha, så det er jeg lidt spændt på :) 

Det bliver du glad for. Og så er Yamaha holdbart ud over alle grænser. Smile


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Super. Tak for hjælpen :) Så må jeg ud og se om jeg kan finde en :)
velbekomme

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 09-December-2020 kl. 18:43
Så lykkedes det at finde en.....
Men brugerinterface er ikke helt super. Eller også kan jeg ikke finde det jeg skal bruge. Men en simpel ting som en søgefunktion kan jeg ikke finde. Rimeligt bøvlet når man har 8-900 cd’er på sin NAS...

Men så fandt jeg ud af at den dukkede op som afspiller i min Synology app.... (DNLA)... Rimelig smart. Men er der nogen som tør gætte på hvilken kvalitet den spiller med.... for går jeg over i MusicCast app, skriver den på “server”, der hvor den normalt ville skrive “PCM 96kHz”
Tænker om det bliver komprimeret e.l.


-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 09-December-2020 kl. 18:49
Det må din nas vel kunne fortælle om den transcode

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 10-December-2020 kl. 10:13
Jeg synes ikke det fremgår klart. Men jeg har ikke enabled "Audio conversion". Så såvidt jeg kan læse mig til, så skulle det forblive præcis samme kvalitet. Men jeg er ikke sikker. Så jeg må igang med seriøs lytning, i juleferien. Men er skuffet over brugerinterface.... Jeg var tæt på at beslutte mig for at den måtte videre.... til fordel for en Audiolab 6000n. Men hvis jeg kan bruge Synology's interface, som jeg også har brugt indtil nu. Så får den lov til at blive lidt endnu :) Synology kan alt hvad jeg ønsker mig. Havde slet ikke forestillet mig at Yamaha ville mangle funktioner som, søgning, mulighed for at "spole", resterende tid af numre (både grafisk og med tal). Det tænkte jeg alle seriøse producenter kunne.... Men den smule jeg har lyttet på den, indtil nu, lyder til gengæld lovende... :) 

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 10-December-2020 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Jeg synes ikke det fremgår klart. Men jeg har ikke enabled "Audio conversion". Så såvidt jeg kan læse mig til, så skulle det forblive præcis samme kvalitet. Men jeg er ikke sikker. Så jeg må igang med seriøs lytning, i juleferien. Men er skuffet over brugerinterface.... Jeg var tæt på at beslutte mig for at den måtte videre.... til fordel for en Audiolab 6000n. Men hvis jeg kan bruge Synology's interface, som jeg også har brugt indtil nu. Så får den lov til at blive lidt endnu :) Synology kan alt hvad jeg ønsker mig. Havde slet ikke forestillet mig at Yamaha ville mangle funktioner som, søgning, mulighed for at "spole", resterende tid af numre (både grafisk og med tal). Det tænkte jeg alle seriøse producenter kunne.... Men den smule jeg har lyttet på den, indtil nu, lyder til gengæld lovende... :) 
Ja DNLA er ikke så intuitiv at bruge nej men efter jeg havde anbefalet dig dette, så har jeg med min plex enten efter shield opdatering eller plex op datering så lyder plex lige så godt nu som dnla. så det er måske en vej at gå, da man kan sætte usb dacs i shield til er slutte til stereo anlæg

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 10-December-2020 kl. 21:04
Jeg kunne ikke vente med at lytte.... Og det er lige nu min overbevisning at DNLA spiller helt ukomprimeret.... Kan ikke umiddelbart høre forskel. Så langt så godt. Men du har ret, mht. DNLA.... I min synology app, er der mulighed for at spole..... selvom funktionen er der, så virker den ikke. Men med Airplay virker det.... Men det ser ud til at være det eneste jeg mister med DNLA via Synology app. Hvor jeg tilgengæld har de resterende manglende funktoner, som Yamaha ikke tilbyder. Så lige nu er jeg godt tilfreds streamer.... Bliver lækkert med juleferie og lyttetid :) Snart

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 10-December-2020 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Jeg kunne ikke vente med at lytte.... Og det er lige nu min overbevisning at DNLA spiller helt ukomprimeret.... Kan ikke umiddelbart høre forskel. Så langt så godt. Men du har ret, mht. DNLA.... I min synology app, er der mulighed for at spole..... selvom funktionen er der, så virker den ikke. Men med Airplay virker det.... Men det ser ud til at være det eneste jeg mister med DNLA via Synology app. Hvor jeg tilgengæld har de resterende manglende funktoner, som Yamaha ikke tilbyder. Så lige nu er jeg godt tilfreds streamer.... Bliver lækkert med juleferie og lyttetid :) Snart
ja langt væk fra Corona

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 11-December-2020 kl. 08:55
Ja, god lyd får os til at glemme Corona et lille stykke tid :)

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 19:04
Jeg har nu haft min Yamaha, i noget tid, og egentlig ok tilfreds med lydsiden. 

Men app er jeg ikke begejstret for.... jeg har ret mange albums, og det tager en krig, at bladre manuelt igennem dem alle....

Så jeg valgte at bruge Synology app, som stort set har alle de funktioner jeg ønsker. Jeg kører via DNLA. Men fx. volume, kører i hak, når der justeres. Og ikke smooth, som når jeg bruge Apple Express eller ATV, som streamer. Den del er dog formidabel i Yamaha app. Jeg tænker problemet har noget med DNLA at gøre
Men jeg ønsker en nemmere tilgang ala Synology til min musik, nemt at lave playliste, download mv. og de andre funktioner ala Yamaha.... findes der ikke noget som har det hele i en app, som funker 100%...

Hvad har i andre? Findes der andre apps, som kan styre Yamaha/Synology? Eller skal jeg kigge mig om efter en anden streamer? I så fald, hvilke kunne det så være? 


-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 29-Januar-2021 kl. 17:39
Hej Henrik. Har din nas mulighed for emby server? Den er alá plex.
Den har mulighed for at caste direkte til en dnla client fra deres apps. Og den musik del er ret lækker når man tænker på den er gratis

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 29-Januar-2021 kl. 19:19
Jeg googlede lige... Det ser ud til at skulle kunne fungere på min NAS. Den kendte jeg ikke. Den vil jeg prøve :)

-------------
Mvh
Henrik Nielsen



Print side | Luk vindue