Print side | Luk vindue

Panasonic, streaming og app.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161906
Udskrevet den: 02-Marts-2025 kl. 20:14

Emne: Panasonic, streaming og app.
Skrevet af: bbond
Emne: Panasonic, streaming og app.
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 13:31
Panasonic TX-58GX830E

1. kan man streame billede til Tvét ? (man kan streame lyd) 
    < hvis ja? - hvordan?
    < hvis nej? - hvorfor ikke, når man kan streame lyd?

2. kan man, på en eller anden finurlig vis, få Disney+ appen lagt ind ? 
    < hvis ja? - hvordan?
    < hvis nej? - kommer muligheden? - dato? - (og ja, ved godt at man kan tilslutte feks. en Chromecast)

Bond Cool

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 15:34
 Panasonic er ikke kendt for at have mange App´s, og heldigvis for det, deres force ligger i at fremstille gode TVer. Det smarte fås med extern enhed som i mit tilfælde er Shield TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Panasonic er ikke kendt for at have mange App´s, og heldigvis for det, deres force ligger i at fremstille gode TVer. Det smarte fås med extern enhed som i mit tilfælde er Shield TV.
wow du synes det er fint at Panasonic ikke magter at sælge et tv som understøtter de mest basale krav som folk har i dag. Det kan let blive deres død.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

wow du synes det er fint at Panasonic ikke magter at sælge et tv som understøtter de mest basale krav som folk har i dag. Det kan let blive deres død.
Mja altså, jeg er i bund og grund enig med Radiomanden. I øvrigt er mit Panasonic 65HZ2000 udstyret med at hav af APPS (mange af dem, som jeg kan se bruges af brugere her på siden), som jeg aldrig vil få brug for.

Jeg værdsætter også prioriteringen af en fremragende billede kvalitet. Jeg tror derfor ikke at det er noget som Panasonic ikke "Magter", de har bare en anden prioritering. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 16:02
 Jeg køber ikke TV efter hvor "smart" det er, har endnu ikke, udover dem med Android TV OS, set et TV der har alle App´s. Derudover opdateres i ikke i samme grad som Shield, ATV og tilsvarende enheder, og efter en ikke så lang tid, så opdateres de ikke mere. I den tid jeg har haft Panasonic er der ikke kommet en eneste ny App, og det gør der næppe det resterende tidsrum hvor TVer normalt opdateres.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 16:25
Samme hér. Panasonic (billed)kvalitet, og hurtig betjening. Alt andet styres eksternt, da "smart TV" alligevel forældes i løbet af 1-3 år. 

Skrevet den: 22-Oktober-2020 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Samme hér. Panasonic (billed)kvalitet, og hurtig betjening. Alt andet styres eksternt, da "smart TV" alligevel forældes i løbet af 1-3 år. 

Det er jeg helt enig med dig i.

-------------

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 09:00
Det er helt fint i er enige med hinanden... LOL  -  jeg er heller ikke uenig i den antagelse....

MEN, det var ikke det jeg spurgte om Wink  "(og ja, ved godt at man kan tilslutte feks. en Chromecast)"

Bond Cool

Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 11:47
de har en app til iPad, der hedder TV Remote 2

Den kan gøre det.
Og jeg ved godt st den virkelig trænger til en opdatering

Mvh Per

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Det er helt fint i er enige med hinanden... LOL  -  jeg er heller ikke uenig i den antagelse....

MEN, det var ikke det jeg spurgte om Wink  "<span style=": rgb254, 254, 254;">(og ja, ved godt at man kan tilslutte feks. en Chromecast)"</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
Bond Cool

Prøv at tilslutte det til wifi og se om din telefon kan sende til det.
Mit Panasonic tv har ikke mere apps, de er langsomt døde en efter en, så har tilføjet et Apple tv

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Den kan gøre det.

Mvh Per

Hej.

Den findes også til Android.

Først dette Citat: 'TV Remote 2 App tillader også, at du overfører billeder, videoer, musik eller websteder fra din mobile enhed til VIERA TV, og omvendt.'

Fra: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panasonic.pavc.viera.vieraremote2" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panasonic.pavc.viera.vieraremote2

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Den kan gøre det.

Mvh Per

Hej.

Den findes også til Android.

Først dette Citat: 'TV Remote 2 App tillader også, at du overfører billeder, videoer, musik eller websteder fra din mobile enhed til VIERA TV, og omvendt.'

Fra: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panasonic.pavc.viera.vieraremote2" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panasonic.pavc.viera.vieraremote2

Hilsen Carsten.
Hej i to....
Ja, men man kan ikke streame fra en app, feks. Dr-Tv, Netflix, Tv2, etc. til Tvét (heller ikke via. Viera) ? - eller hvad misser jeg ?

Bond Cool

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

MEN, det var ikke det jeg spurgte om Wink  "<span style=": rgb254, 254, 254;">(og ja, ved godt at man kan tilslutte feks. en Chromecast)"</span>
<span style=": rgb254, 254, 254;">
</span>
Bond Cool

Prøv at tilslutte det til wifi og se om din telefon kan sende til det.
Mit Panasonic tv har ikke mere apps, de er langsomt døde en efter en, så har tilføjet et Apple tv
Er tilsluttet wifi og enhederne kan se hinanden...... 
Men hvordan får man en app. feks. Dr-Tv, Netflex, Tv2 etc. til at vises på Tvét ?

Bond
Cool

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:03
 Der er HBB TV og Netflix samt Viaplay og Blockbuster App´s på Panasonic som er de eneste brugbare.

-------------

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:11

Ja, men man kan ikke streame fra en app, feks. Dr-Tv, Netflix, Tv2, etc. til Tvét (heller ikke via. Viera) ? - eller hvad misser jeg ?

Bond Cool

Hej.

Jeg kan huske fra den gang vi havde et Panasonic TX-50CXC725, at vi flere gange streamede DR.dk, da det stod et sted uden antenne stik.

Jeg er dog lidt usikker på, om det var fra en DR App, eller om det var fra den indbyggede browser.

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:15

Der er HBB TV og Netflix samt Viaplay og Blockbuster App´s på Panasonic som er de eneste brugbare.
Ja.... det var da også nogle dårlige eksempler WinkLOL  (hold k... det er op ad bakke det her)

Pointen er stadig...:

Panasonic TX-58GX830E

1. kan man streame billede til Tvét ? (man kan streame lyd) Feks. fra en app. ?
    < hvis ja? - hvordan?

< hvis ja? - hvordan?
    < hvis nej? - kommer muligheden? - dato? - (og ja, ved godt at man kan tilslutte feks. en Chromecast)

Bond Cool

Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:22
Prøver bare at hjælpe.
Jeg kender ikke din model af tv'et.
Jeg har selv kæmpet meget med at få noget vist på mit Pana-tv, men løste det med Cromecast

Per

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:31

< hvis ja? - hvordan?

Bond Cool

Hej.

Jeg vil foreslå at du prøver fra TV'et indbyggede browser?

Men jeg ved ikke om det virker. Men hvorfor skulle det ikke det.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:36

Ja.... det var da også nogle dårlige eksempler WinkLOL  (hold k... det er op ad bakke det her)

Pointen er stadig...:

Panasonic TX-58GX830E

1. kan man streame billede til Tvét ? (man kan streame lyd) Feks. fra en app. ?
    < hvis ja? - hvordan?

< hvis ja? - hvordan?

Bond Cool
Kan streame lyd til mit Panasonic TV via airplay. Mener ikke der findes noget i TV’et der kan streame billeder fra tlf. Viera Cast er mig bekendt beregnet til at caste TV indhold FRA TV TIL håndholdte enheder via wifi.

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 15:39

< hvis ja? - hvordan?

Bond Cool

Hej.

Jeg vil foreslå at du prøver fra TV'et indbyggede browser?

Men jeg ved ikke om det virker. Men hvorfor skulle det ikke det.

Hilsen Carsten.
Det tror jeg ikke han får held af. Har prøvet at hente hjemmesider der streamer corona koncerter på nettet uden at det fungerer.

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det tror jeg ikke han får held af. Har prøvet at hente hjemmesider der streamer corona koncerter på nettet uden at det fungerer.

Hej.

Jeg kan huske, at mens vi havde det Panasonic TX-50CXC725 blev firmwaren opgraderet således, at 
Adobe Flash blev understøttet. Og i dag, kan vi afspille DR.dr, ViaFree samt mange andre kanaler i browseren fra vores LG OLED 55B6.

Så jeg syntes, at du i det mindste bør oplyse os om hvilket TV og fra hvilket link, at du prøvede fra?

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 16:10
 Hvorfor tilsluttes der ikke en Shield, Mi box eller ATV, så er problemet løst.

-------------

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 16:16

Hvorfor tilsluttes der ikke en Shield, Mi box eller ATV, så er problemet løst.
jo, det bliver også løsningen.... men det kunne jo være at der var noget jeg havde overset Wink

Bond Cool

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 16:25
 Hvorfor spørge om løsninger der ikke duer og/eller er mere besværlige, når det kan løses på anden vis, det er den bedste opgradering/forbedring der findes.

-------------

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 17:13
Hej.

Jeg læste i forgårs en anmeldelse, af den nye Chromecast med Google TV. Den afspiller Disney+ i 4K (2160p) og med 5.1 Lyd:

Fra dette link:  https://androidpctv.com/review-chromecast-google-tv-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-chromecast-google-tv-opinion/

Den kan købes i andre EU lande for ca 69€. Jeg ved ikke hvor vigtigt TV2 Play fra dag et er for jer,
 men i følge dette link er TV2 Play's udviklere ved at skaffe sig et eksemplar, Se venligst kimj.dk Indlæg:

https://forum.recordere.dk/ny-chromecast-google-tv_topic161765_post1631653.html?KW=chromecast#1631653" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/ny-chromecast-google-tv_topic161765_post1631653.html?KW=chromecast#1631653

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 17:35

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hej.

Jeg kan huske, at mens vi havde det Panasonic TX-50CXC725 blev firmwaren opgraderet således, at 
Adobe Flash blev understøttet. Og i dag, kan vi afspille DR.dr, ViaFree samt mange andre kanaler i browseren fra vores LG OLED 55B6.

Så jeg syntes, at du i det mindste bør oplyse os om hvilket TV og fra hvilket link, at du prøvede fra?

Hilsen Carsten.
Det var fra et Panasonic Oled EZ1000. Se&Hør så vidt jeg husker.

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 17:36

Hej.

Jeg læste i forgårs en anmeldelse, af den nye Chromecast med Google TV. Den afspiller Disney+ i 4K (2160p) og med 5.1 Lyd:

Fra dette link:  https://androidpctv.com/review-chromecast-google-tv-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-chromecast-google-tv-opinion/

Den kan købes i andre EU lande for ca 69€. Jeg ved ikke hvor vigtigt TV2 Play fra dag et er for jer,
 men i følge dette link er TV2 Play's udviklere ved at skaffe sig et eksemplar, Se venligst kimj.dk Indlæg:

https://forum.recordere.dk/ny-chromecast-google-tv_topic161765_post1631653.html?KW=chromecast#1631653" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/ny-chromecast-google-tv_topic161765_post1631653.html?KW=chromecast#1631653

Hilsen Carsten.

Men hvis du læser min tråd om den, så kan den ikke skifte framerate automatisk og ej heller bitstreame lyden. Så den dur ikke hvis man går op i korrekt billede og lyd. Og det er vel netop derfor man har købt en Panasonic? 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men hvis du læser min tråd om den, så kan den ikke skifte framerate automatisk og ej heller bitstreame lyden. Så den dur ikke hvis man går op i korrekt billede og lyd. Og det er vel netop derfor man har købt en Panasonic? 

Hej.

Kim fra Androidpctv har krydset af for Disney+  4K (2160p) / 5.1 i hans review. Han laver mange  reviews hver år. Hvis du mener at det er forkert, vil gerne jeg kontakte ham, og bede ham om at
undersøge tingene en gang til?

Du skriver at den nye Chromecast ej heller kan bitstreame lyden. Nu har jeg læst at andet sted at Disney+ bruger Dolby Digital Plus, det ved jeg ikke, om nogen kan bekræfte. Men har man så behov for, at kunne bitstreame lyden?

Til sidst vil jeg skrive at nVidea Shield bruger Android 9. Det er efterhånden en gammel sag. Den nye 
Chromecast med Google TV bruger Android 10. Er der nogen, der har hørt noget om hvornår nVidea påtænker at opgradere, til en nyere version af Android?

Hilsen Carsten. 

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 23-Oktober-2020 kl. 19:16
Jeg har da ikke sagt noget om den ikke kan køre Disney+. Men Disney+ kører 24fps på næsten alt materiale, men det skifter CC ikke til automatisk, det skal du manuelt ind og indstille på bekostning af, at så vil menuerne hakke. Det kan både Shield 2019 og ATV 4K. 

Bitstream handler om DTS-HD MA og Dolby True HD, samt DTS-X og Atmos fra fx Kodi og Plex.
Det er selvfølgelig ikke relevant, hvis man kun bruger streamingtjenester men det er korrekt framerate uanset hvad. Og især når man har valgt Panasonic, da man netop vælger det over LG, Philips eller Sony, fordi de lige leverer det sidste. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Print side | Luk vindue