Print side | Luk vindue

Mediastreamer ???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=161978
Udskrevet den: 05-November-2024 kl. 14:50

Emne: Mediastreamer ???
Skrevet af: DVDO
Emne: Mediastreamer ???
Skrevet den: 30-Oktober-2020 kl. 17:36
Hejsa

Beklager hvis dette spørgsmål allerede er stillet før, men syntes ikke jeg kunne finde et tydeligt svar.

Jeg har en NAS hvor jeg har en blanding af BR film jeg har rippet samt film jeg har købt online og downloaded.

Jeg bruger en Shield men syntes måske ikke den er tilstrækkeligt mere, det er en model 2015.

Jeg overvejer en anden afspiller, kunne man bruge et Apple TV4K, kan man få både Atmos og DSTX lyd ud af denne?

Eller er der en anden afspiller I hellere vil anbefale?

Følgende krav.

1. Skal kunne afvikle 4K
2. Skal kunne sende Atmos og DTSX signal ud til reciever
3. Helst ikke blæser
4. Gerne styring via IR eller RS232

Kom gerne med forslag.

Mvh
Kim

Svar:
Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 30-Oktober-2020 kl. 18:04
iirc så er eneste streamer der kan bitstreame HD lyd enten Shield eller Mi Box, kan dog være jeg husker forkert, men er næsten 100 på at ATV 4k ikke kan

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 30-Oktober-2020 kl. 19:13
Din Shield er tilstrækkeligt, jeg har selv Shield 2015 modellen som du, og jeg har også Apple tv 4k. Apple tv4k kan ikke bitstream truehd eller DTS Master, så der er ingen chancer for at få atmos eller dtsX ud fra dine film. Der er det desværre kun shielden der kan. Hvis vi snakker om de afspillere der sælges i landet.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet den: 30-Oktober-2020 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Din Shield er tilstrækkeligt, jeg har selv Shield 2015 modellen som du, og jeg har også Apple tv 4k. Apple tv4k kan ikke bitstream truehd eller DTS Master, så der er ingen chancer for at få atmos eller dtsX ud fra dine film. Der er det desværre kun shielden der kan. Hvis vi snakker om de afspillere der sælges i landet.

Hvilken app på Shield benytter du?

Hvis vi kigger på afspiller i udlandet, hvad tænker du så?

Skrevet den: 30-Oktober-2020 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af DVDO DVDO skrev:

Jeg bruger plex. da jeg så kun skal vedligeholde et sted. og vi har nok 7 enheder vi afspiller fra i hustanden

i udlandet tænker på roku og firetv

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 31-Oktober-2020 kl. 00:14
Hvad mener du med, Shielden ikke er tilstrækkelig(t)?
Det er stadig den kraftigste streamer på markedet, hvor den største forskel mellem 2015-modellen og den nyeste, er tilføjelsen af Dolby Vision og muligheden for at benytte AI-upscaling, samt en anden fjernbetjening.
Hvis du derimod hentyder til, du har brug for en ekstra enhed, så er det vel bare om at købe en mere, med mindre du leder efter en billigere model?

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 01-November-2020 kl. 08:52

Jeg bruger plex. da jeg så kun skal vedligeholde et sted. og vi har nok 7 enheder vi afspiller fra i hustanden

Apple TV 4K understøtte Atmos.

Skrevet den: 01-November-2020 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

hvis du læste op's spørgsmål gik det på truehd atmos og dtsX og det understøtter Apple tv 4k ikke

-------------

Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 01-November-2020 kl. 12:24

Der er altid en der skal spille klog. Ja, den kan klare det over Netflix og lignende som har Atmos over DD+, men det var jo ikke det han ønskede.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio

Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 02-November-2020 kl. 12:31
Jeg svarede bare tråd starter på hans spørgsmål om atmos via TV 4K understøttes, og at det er muligt via sin receiver hvis den undersøtter atmos. 

T-duck skriver atmos ikke understøttes fra hans film, og skriver senere True HD Atmos, og det var ikke tråd starter spørger om. Jeg læser ikke nogen steder, at tråd starter har fået et tydelig svar på at man kunne få Atmos via TV4K.

Så er mit svar da forkert?

Skrevet af: mskp
Skrevet den: 02-November-2020 kl. 12:58
Min erfaring er, at Nvidia Shield (Pro) 2019 er den mest komplette boks på markedet. Bitstreaming af stort set alle lydformater (minus DSD over HDMI, men...) og med seneste opdatering af Plex kan den afspille MKV med Dolby Vision. Jeg synes Apple TV interfacet er federe (smag og behag), men jeg tror ikke du får en media streamer, der er bedre pt.

-------------
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K

Skrevet den: 02-November-2020 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvad mener du med, Shielden ikke er tilstrækkelig(t)?
Det er stadig den kraftigste streamer på markedet, hvor den største forskel mellem 2015-modellen og den nyeste, er tilføjelsen af Dolby Vision og muligheden for at benytte AI-upscaling, samt en anden fjernbetjening.
Hvis du derimod hentyder til, du har brug for en ekstra enhed, så er det vel bare om at købe en mere, med mindre du leder efter en billigere model?

Det var lidt kluntet formuleret med henblik på Ikke tilstrækkelig.

Syntes måske ikke helt den er som jeg ønsker, og da resten af huset er med Apple tænkte jeg at Apple TV hvis den kunne det hele, ville være en nem løsning.

Skrevet den: 02-November-2020 kl. 16:42

Jeg svarede bare tråd starter på hans spørgsmål om atmos via TV 4K understøttes, og at det er muligt via sin receiver hvis den undersøtter atmos. 

T-duck skriver atmos ikke understøttes fra hans film, og skriver senere True HD Atmos, og det var ikke tråd starter spørger om. Jeg læser ikke nogen steder, at tråd starter har fået et tydelig svar på at man kunne få Atmos via TV4K.

Så er mit svar da forkert?
op spurgte til Bd rips og til købte download film, hvor man så kan købe dem henne. Der knytter jeg dolby true HD atmos på, da dd+ atmos ikke findes på fysisk skive og dtsX som op også spurgte ikke findes på streaming.

Så ja du svare på noget andet end Det han spurgte om

-------------

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 02-November-2020 kl. 19:31
Er det betjening eller funktioner, du synes halter?
Med de modeller der er på markedet lige nu, så ser det ud til, du skal gå på kompromis et eller andet sted, med mindre du vælger at have flere enheder; det bliver i hvert fald ikke bedre end de enheder, der er nævnt, som det ser ud lige nu.
Måske en af de nye konsoller kan være den perfekte løsning for dig, uden jeg har sat mig nærmere ind i deres specs., men jeg tvivler på, de vil være tæt på lydløse, og så sluger de nok en del mere strøm, så der er også nogle ting, der taler dem imod...

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Print side | Luk vindue