Print side | Luk vindue

Flytning af YS router

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162027
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 22:00


Emne: Flytning af YS router
Skrevet af: Neustatt
Emne: Flytning af YS router
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 10:19
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at få flyttet min YS router til en mere centralt placering i huset, da den står ude i et hjørne i mit bryggers, jeg har prøvet blot at knalde den til et andet antennestik - uden succes, har prøvet at identificere ledningen som køre til antennestikket og koblet den direkte på YS kabel som går direkte ind i huset, også uden held. Er det ikke muligt at flytte routeren, eller er der noget jeg gør forkert?

\Neustatt



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 10:34
 Er der monteret fordelere/forstærkere.? Installationen er det sløjfe eller stjerne.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Neustatt
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 10:52
Hej

Jeg har prøvet både at gøre igennem fordeleren (ved ikke om det er sløjfet eller stjernet, er ikke klar over hvad det er) og koblet kablet fra antenne stikket via en f conector direkte på YS kablet der kommer ind i huset.

\Neustatt


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 11:21
Skal routeren ikke kobles på første dåse i installationen?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 11:27

 Det er vigtigt, at der hvor Modem tilsluttes at der er returvej, for ellers kan det jo ikke fungere, så der må ikke tilsluttes til en sløjfedåse, eller andet, det kan være forstærker/fordeler, hvor der ikke er returvej.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Skal routeren ikke kobles på første dåse i installationen?
Jo som udgangspunkt, så skal den, men det vides jo ikke hvordan installationen er lavet.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Neustatt
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 11:44
Hej igen

Jeg har prøvet 2 ting:

- Koblet koblet fra YS i fordeler dåse, dåsen som fordeler antennekablerne ud i husetsantennestik (YS routeren er også coax) det virkede ikke, fik ikke et signal.

- Koblet kablet fra YS (indgangskablet) direkte til et kabel som går ud i et antenne stik, også uden resultat, altså uden om kabeldåsen.

\Neustatt


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-November-2020 kl. 11:52
 Der hvor den er på nu, er der returvej, for ellers virker det ikke, så du skal sikre dig at der hvor den ønskes tilsluttet at der ligeledes er returvej. Er der en forstærker/fordeler på, så vil der typisk kun være et udtag med returvej.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Neustatt
Skrevet den: 07-November-2020 kl. 14:18
jeg har forsøgt at køre direkte uden om fordeleren / forstærkeren - ved at tage kablet som går ud i antenne stikket og koblet det direkte på YS indgangskablet, det burde vel virke siden, at det som det er nu - går indgangskablet fra YS direkte i min router?

/Neustatt


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-November-2020 kl. 16:14
 Hvis der tilsluttes uden om alt, og direkte på de indkommende kabel, så vil det jo virke, hvis ikke, så kan der herfra ikke yderligere gøres noget, så er det en teknikker.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: bas
Skrevet den: 08-November-2020 kl. 09:41
Vil udfordringen kunne løses ved at oprette en kablet forbindelse fra routeren til et access punkt?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-November-2020 kl. 09:54
 Det kan også gøres på denne måde.  https://yousee.dk/wifi-booster.aspx" rel="nofollow - https://yousee.dk/wifi-booster.aspx


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 08-November-2020 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Neustatt Neustatt skrev:

jeg har forsøgt at køre direkte uden om fordeleren / forstærkeren - ved at tage kablet som går ud i antenne stikket og koblet det direkte på YS indgangskablet, det burde vel virke siden, at det som det er nu - går indgangskablet fra YS direkte i min router?

/Neustatt
Noget fejl 40 med dårlige stik/kabel forbindelser? Confused

-------------
Mvh. JørgenT



Print side | Luk vindue