Print side | Luk vindue

sony str-dn1050 lydproblemer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162041
Udskrevet den: 05-November-2024 kl. 12:36

Emne: sony str-dn1050 lydproblemer
Skrevet af: flunk69
Emne: sony str-dn1050 lydproblemer
Skrevet den: 08-November-2020 kl. 11:52
Jeg har sådan en fætter sony str-dn1050, som driller en del. Den er tilsluttet mit tv, et Sony kdl 60w855b. Surround receiver er tilsluttet tvet via HDMI ARC, således det kan anvendes med Sony Sync og jeg kan nøjes med og bruge Tv fjernbetjening.
Problemet er, at det sker i ny og næ, at den melder kommunikationsfejl og går automatisk fra LYD audiosystem og over på LYD TV. Selvom jeg så manuelt stiller den tilbage til audiosystem på tvet er der ingen LYD længere. Det er pisse træls, men har dog fundet en metode til og få aktiveret audiolyden igen, ved og følge nedenstående vejledning fra Sony.

Er der nogle der ved, hvorfor denne fejl lige pludselig kommer "kommunikationsfejl", lyden forsvinder og går over til TV lyd ??

Ingen lyd, når jeg tilslutter mit tv via ARC (Audio Return Channel)

Sluk for tv'et og lydsystemet.

1. Frakobl netledningerne og HDMI-kablet fra både tv'et og lydsystemet. Lad den være afbrudt i cirka et minut.
  2. Slut HDMI-kablet til  HDMI IN (ARC eller eARC)  -indgangen på tv'et og  HDMI OUT (ARC eller eARC)  på lydsystemet.
  3. Tilslut strømkablerne til både tv'et og lydsystemet, og tænd begge enheder.
    • Tænd først for tv'et, og tænd derefter for lydsystemet.

-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V

Svar:
Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 11-November-2020 kl. 20:07
Nå, ikke meget support omkring dette emne. Men har efterhånden fundet ud af, hvad problemet skyldes.
Ser ud til Sony Tv har nogle problemer med HDMI ARC kommunikation fra TV. De har åbenbart ikke løst problemet endnu igennem en firmware update. Jeg kan umulig være den eneste, der har dette problem.
Er ikke klar over, hvor mange modeller det gælder for Sony Tv.
For mit vedkommende er den hurtigste metode og hive stikket fra Tv i 1 min. Så fungere ARC HDMI igen til av receiver. Men problemet kommer igen. Man kan som alternativ køre med optisk lyd, det fungere hele tiden.
Mit tv er KDL60w855b. Heldigvis en ældre sag, så nu har jeg en undskyldning for og købe et nyt tv. Og det bliver absolut IKKE Sony tv.
https://www.reddit.com/r/bravia/comments/arvq85/sonys_recommended_workarounds_for_soundarc_issues/" rel="nofollow - https://www.reddit.com/r/bravia/comments/arvq85/sonys_recommended_workarounds_for_soundarc_issues/

-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V

Print side | Luk vindue