Print side | Luk vindue

DR Kontant: Gigant for enhver pris

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162122
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 10:17


Emne: DR Kontant: Gigant for enhver pris
Skrevet af: Gromit
Emne: DR Kontant: Gigant for enhver pris
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 16:39
Så er det Elgigantens tur til, at blive grillet af DR Kontant i aften Kl. 21:25 - hvor Elgiganten eftersigende skulle være ligeglade med kunden og vedkommendes behov, og hvor "Klik & Hent" er svindel og humbug.

https://www.dr.dk/drtv/se/kontant_-gigant-for-enhver-pris_219648" rel="nofollow - https://www.dr.dk/drtv/se/kontant_-gigant-for-enhver-pris_219648

Det kunne være interessant, at høre, om andres erfaringer.... 

POWER er jo tidligere blevet grillet af DR Kontant, hvor det samme markedsføringskneb gjorde sig gældende, at "snyde" kunden til at komme ned i butikken, og bruge flere penge samt købe noget andet end først tiltænkt.


-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package



Svar:
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 17:05
Et hvert supermarked/dagligvare butik optimerer placering af varegrupper, og benytter tilbud på populære varer, for at få dig ind i butikken og købe mere end du havde regnet med. Det er ikke kun elektronik butikker der snyder dig.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Et hvert supermarked/dagligvare butik optimerer placering af varegrupper, og benytter tilbud på populære varer, for at få dig ind i butikken og købe mere end du havde regnet med. Det er ikke kun elektronik butikker der snyder dig.
Jeg er helt med på hvad der sker og hvorfor de gør der, men kan virkelig ikke se, hvorfor du kalder det "snyd"?


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Et hvert supermarked/dagligvare butik optimerer placering af varegrupper, og benytter tilbud på populære varer, for at få dig ind i butikken og købe mere end du havde regnet med. Det er ikke kun elektronik butikker der snyder dig.
Jeg er helt med på hvad der sker og hvorfor de gør der, men kan virkelig ikke se, hvorfor du kalder det "snyd"?
Nej jeg mener heller ikke det er snyd! Det var svar på Gromits snyd i Power. Jeg glemte at sætte apostrof omkring “snyd”.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Et hvert supermarked/dagligvare butik optimerer placering af varegrupper, og benytter tilbud på populære varer, for at få dig ind i butikken og købe mere end du havde regnet med. Det er ikke kun elektronik butikker der snyder dig.
Jeg er helt med på hvad der sker og hvorfor de gør der, men kan virkelig ikke se, hvorfor du kalder det "snyd"?
Nej jeg mener heller ikke det er snyd! Det var svar på Gromits snyd i Power.
Thumbs Up

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: hans50
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 17:32
hej angående Elgiganten har lige haft en positiv oplevelse med klikoghent uden at blive præget noget andet på end det jeg kom efter en sony Surroundreciever
 

Hilsen Hans


Skrevet af: hans50
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 17:36
har lige haft n positiv oplevelse med Elgiganten klikoghent uden at blive pralet noget andet på end det jeg havde bestilt nemlig en sony Surroundreciever. 


Hans


Skrevet af: Irontoe
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 19:40
Jeg har aldrig haft problemer med klik og hent i Elgiganten.

Når jeg har fået beskeden, har varen altid været der, og været i den stand der stod på hjemmesiden. Selvfølgelig sker der fejl, men jeg har nok brugt den funktion 100+ gange, og de har ikke fejlet endnu.

Jo, sidst endte de med at give mig et Apple TV der ikke var 4K, men det rettede de på 30 sekunder, da jeg gjorde opmærksom på det - sikker på det var en ærlig fejl.


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 18-November-2020 kl. 20:29
'Kontant' er generelt et sensationshungrende program, som ofte farver/drejer virkeligheden så det giver mere "spændende" TV.

Ingen tvivl om at de har afsløret nogle grimme sager, men hovedparten af deres programmer er på ingen måde objektive.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 01:35
Jeg har ikke oplevet problemer med Click og hent i Elgiganten.

Men i Power løj de om at have 3x tv-model på lager med deres click og hent. De ville efterfølgende sælge mig demo-modellen, som de sagde lige var blevet hængt op. Den var dog fyldt med støv og gud ved hvor mange fingre som har trykket på panelet og lavet skader.

Min mor på 75 år gik i Elgiganten efter en opvaskemaskine, jeg havde fundet til hende i tilbudsavisen. Så kom hun hjem med en bestilling på en anden maskine. Jeg sendte hende afsted igen, da de i mellemtiden har fået et endnu bedre tilbud på en lækker Miele.
Hun kom hjem igen med en Bosch, som var dyrere end Mielen. Bosch maskinen havde Wifi opkobling på trods af at hun ikke har Wifi og hun var blevet tilmeldt et el-selskab for at få 500 kr i rabat på maskinen. Hun har nu svært ved at skifte væk fra el-selskabet.

Det er sq at udnytte en gammel dame som ellers normalt godt plejer at kunne købe sine ting. Angry


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 08:07
Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 10:06
Udsendelsen gav godt nok et meget dårligt indtryk af Elgigantens metoder. Jeg kan godt forstå at nogle falder for deres tilkøb, men jeg har lært at feje dem af med det samme. 

Selv har jeg kun været tilfreds med de store besparelser jeg har kunnet forhandle mig til på vaskemaskine, støvsuger og kaffemaskine. Hvis man forbereder sig hjemmefra med prissøgning, har jeg kun haft god erfaring med at de matcher prisen.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

'Kontant' er generelt et sensationshungrende program, som ofte farver/drejer virkeligheden så det giver mere "spændende" TV.

Ingen tvivl om at de har afsløret nogle grimme sager, men hovedparten af deres programmer er på ingen måde objektive.


Det er jeg bestemt ikke enig i. Tværtimod. Og når de så opsøger "synderen" kan eller vil han sjældent svare for sig. Jeg synes der er fint at få den slags frem i lyset - det gør at man måske er mere vågen næste gang man handler med sådan et firma. Når det så er sagt har jeg kun haft positive oplevelser de få gange jeg har benyttet "klik og hent" i Elgiganten.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 12:03
Sendte på et tidspunkt min ældre mor i elgianten efter ny iphone, der forsøgte sælgern også ihærdigt at få hende til at skifte abonenement, fordi hun bestemt ikke havde nok data i hendes nuværende med 5 gb.

Han forsøgte med panzer glas, forsikring, nyt abonnement, da intet bed på blev han næsten sur og ubehøvlet.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.

Mon ikke man skal overveje om det er butikken det er galt med, hvis man ikke er tryg ved at lade sin mor på 75 gå derned alene


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Et hvert supermarked/dagligvare butik optimerer placering af varegrupper, og benytter tilbud på populære varer, for at få dig ind i butikken og købe mere end du havde regnet med. Det er ikke kun elektronik butikker der snyder dig.
Jeg er helt med på hvad der sker og hvorfor de gør der, men kan virkelig ikke se, hvorfor du kalder det "snyd"?
Nej jeg mener heller ikke det er snyd! Det var svar på Gromits snyd i Power. Jeg glemte at sætte apostrof omkring “snyd”.

Det med apostroffen er nu ikke nødvendigt. Det er snyd når det sender en mail om at nu kan man hente varen, og varen så på mystisk vis er forsvundet når man kommer for at hente den. Det er snyd når sælgeren lyver om at den ting man har besværet sig med at afhente ikke er der. Det er ikke et lokketilbud, men en allerede afgivet bestilling man kommer for at hente. 

Mersalg og upsalg er ikke snyd. 


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.

Mon ikke man skal overveje om det er butikken det er galt med, hvis man ikke er tryg ved at lade sin mor på 75 gå derned alene
Lige præcis...

Sender man hende i Bilka for at købe en mikrobølgeovn, så kommer hun enten hjem med den eller også er den udsolgt.

Men sender man hende 2 gange i Elgiganten med en ring rundt om varen i kataloget. Så kommer hun hjem med en helt andet og dyrere vare. Foruden hun nu har tegnet abonnement med et andet el-selskab.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 19:58
.


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 20:38
Det der mest irriterer mig ved Elgiganten er at der sjældent er nogen som gider hjælpe en med at finde en vare. Men finder man den selv og bevæger sig mod kassen så får de pludselig travlt med at få sat deres navn på 'salget' og de bliver skide sure når jeg beder dem rende og hoppe.




-------------
.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 21:22
Det hele handler om optimering og profit.

Kunderne vil ikke betale for service. Elgiganten tjener for lidt på selve salget og forsøger at proppe forsikringer mv ned i halsen på folk.

Hvis vi sammenligner Power og Elgiganten, så er Elgiganten klart dem jeg helst vil handle med. 

Så hvis man gerne vil have service og hjælp skal man søge andre steder hen. 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 19-November-2020 kl. 22:54
Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV, ville jeg vise min tilfredshed ved igen at købe et TV hos Elgiganten.
Jeg modtog beløbet i kontanter i Sønderborg og ville have samme fabrikat, men en årgang nyere.
Jeg fandt et tilbud på dette Tv hos Elgiganten i en anden by. Et tilbud der endog gav mig overskud.
Ifølge oplysninger på nettet havde afdelingen kun et tilbage. Jeg bestilte på nettet.
Jeg ventede til efter den tid jeg skulle, men fik ingen bekræftelse på afhentning. Alligevel kørte jeg for at afhente.
Desværre havde man kun et udstillingsTV, hvilket jeg ikke ville have. Jeg havde ikke købt et brugt.
Jeg ønskede et nyt.
Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr samt bestilte det ønskede, der  kom med ekspresfart.
Er par uger senere opdagede jeg en prisnedsættelse  og jeg fik omkring kr 1500 retur.
Vel havde Elgiganten lavet en fejl, men mon ikke at de gjorde fejlen god igen?



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KennethJensen
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 08:32
Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af KennethJensen KennethJensen skrev:

Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Kan du ikke lige linke til, hvor det står i lovgivningen?


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV
Hvad måtte du betale for de to tordenfluer og kan de også bruges på et tv, som har en anden alder? LOL Wink


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV
Hvad måtte du betale for de to tordenfluer og kan de også bruges på et tv, som har en anden alder? LOL Wink
Ja, den er sgu go' med dig 😉
Historien er det den, at dengang for fem år siden, da Samsungs TV var præget af tordenfluer, blev der anført herinde på forum, at Samsung kun erstattede, indtil apparatet var 6 måneder.

Jeg fandt et testprogram, der viste 2 1/2 af de små bæster helt foroven.
Så tog jeg foto og anmeldte det. Knap en uge senere fik jeg udbetalt hele købsbeløbet. Man erstattede endog selv om apparatet var 18 mdr.

Tordenfluerne var gratis, og de blev behørigt afleveret sammen med skærmen. 😂



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KennethJensen
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af KennethJensen KennethJensen skrev:

Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Kan du ikke lige linke til, hvor det står i lovgivningen?

Beklager -det med 14 dage kan jeg ikke længere finde. Men her er beskrivelse af at butikken skal kompensere dig hvis varen er dyrere andre steder og de ikke kan levere til den lovede pris:

https://www.fdih.dk/nyheder/2016/december/medlemmerne-sporger-jeg-kan-ikke-levere-den-solgte-vare-hvad-er-jeg-forpligtet-til" rel="nofollow - https://www.fdih.dk/nyheder/2016/december/medlemmerne-sporger-jeg-kan-ikke-levere-den-solgte-vare-hvad-er-jeg-forpligtet-til


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr.


Kørte du godt nok mere end 300 km efter et TV? Havde det været mig ville jeg have valgt en butik tættere på.Wink

Flemming



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 20-November-2020 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr.


Kørte du godt nok mere end 300 km efter et TV? Havde det været mig ville jeg have valgt en butik tættere på.Wink

Flemming

Elgiganten i Sønderborg havde ikke den model som jeg ville have. De hjalp mig med at søge og vi fandt at der var et på lager i Vejle. Det var nærmeste butik og jeg ville sikre mig at TVet ikke havde været ude og var kommet retur med fluer eller andre fejl. Jeg kørte derefter direkte til Vejle.
Tomhændet tog jeg tilbage til varehuschefen i Sønderborg. Det ville blive Elgiganten i Vejle, der skulle betale for min forgæves kørsel.
Det lykkedes mig at få samme model direkte fra Samsung, der ikke havde været åben.
Vi åbnede denne model i Sønderborg hos Elgiganten, hvor vi både undersøgte TVet for fluer og andre fejl. Endelig tog jeg apparatet med hjem. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson





Print side | Luk vindue