Print side | Luk vindue

Black Friday 2020

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162175
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 20:37


Emne: Black Friday 2020
Skrevet af: simony
Emne: Black Friday 2020
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 10:25
Hej Smile

Laver I på Recordere.dk igen i år en oversigt over, hvilke butikker der har Black Friday-tilbud?

Selvom den danske detailhandel på kun få år fuldstændig har udvandet konceptet, og nu holder Black-
"everything", så synes jeg alligevel, at listen her på siden var et fint værjtøj til at skabe et overblik.

Mvh Claus




Svar:
Skrevet af: aeblemanden
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 10:28
pricerunner har en fin oversigt over black friday tilbud


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 11:04
flatpanels har også en oversigt, dog kun over TV

-------------
mvh Christian


Skrevet af: simony
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 11:39
Takker Smile

Jeg var faktisk ikke klar over, at Pricerunners oversigt er så omfangsrig. Når jeg rammer PR er det via en google-søgning, på et specifikt produkt.

Synes stadig, at det var spændende at se, hvad andre var på jagt efter - gav lidt inspiration Smile



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 13:03
https://www.pricerunner.dk/c/black-friday" rel="nofollow - https://www.pricerunner.dk/c/black-friday

Muligt både at vælge butik eller søge bredt.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 13:33
Hej.

Man skal ikke tro på alt hvad der står i avisen, men dette vil jeg godt dele med jer:

Citat:  'I ugerne op til Black Friday kunne Anders pludselig registrere, hvordan priserne på nogle af de tv-skærme, han sad og fulgte, stille og roligt steg i pris.

»Mange af priserne var skudt i vejret. Så da de satte priserne ned på Black Friday, så det ud, som om rabatterne var en del større, end de egentlig var,« husker Anders Froberg'

Fra:  https://www.bt.dk/forbrug/anders-opdagede-fupnummer-butikker-klar-at-til-snoere-dig" rel="nofollow - https://www.bt.dk/forbrug/anders-opdagede-fupnummer-butikker-klar-at-til-snoere-dig

Hilsen Carsten.



Skrevet af: denmike
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Man skal ikke tro på alt hvad der står i avisen, men dette vil jeg godt dele med jer:

Citat:  'I ugerne op til Black Friday kunne Anders pludselig registrere, hvordan priserne på nogle af de tv-skærme, han sad og fulgte, stille og roligt steg i pris.

»Mange af priserne var skudt i vejret. Så da de satte priserne ned på Black Friday, så det ud, som om rabatterne var en del større, end de egentlig var,« husker Anders Froberg'

Den artikel fra BT er ren click-bait for Hr. Fornærmet. Faktum er, at selvom rabatterne er oppustede, så er der stadigvæk 5-10% EKSTRA rabat på Black Friday, som der ikke er normalt. Pricerunner har prishistorik for flere år, så det er ret let at verificere :-)


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

flatpanels har også en oversigt, dog kun over TV

Vi har også TV-lyd, AV, medieafspillere, konsol og diverse elektronik med nu. Oversigten opdateres løbende:  https://www.flatpanels.dk/blackfriday2020.php" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/blackfriday2020.php


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Lydkilde
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Så da de satte priserne ned på Black Friday, så det ud, som om rabatterne var en del større, end de egentlig var
Ingen tvivl om at butikkerne snyder. Det er jo ren psykologi Wink
Vi vil bare gerne tro på et godt tilbud.

Ikke så længe siden jeg stødte på den her.

12kr pr. stk. Tag to for 25,- eller 3 for 40,- Wink



-------------
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

flatpanels har også en oversigt, dog kun over TV

Vi har også TV-lyd, AV, medieafspillere, konsol og diverse elektronik med nu. Oversigten opdateres løbende:  https://www.flatpanels.dk/blackfriday2020.php" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/blackfriday2020.php

Det kan jeg da godt seEmbarrassed


-------------
mvh Christian


Skrevet af: ozong
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 16:23
Indlæg var off topic, har derfor slettet det.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Man skal ikke tro på alt hvad der står i avisen, men dette vil jeg godt dele med jer:

Citat:  'I ugerne op til Black Friday kunne Anders pludselig registrere, hvordan priserne på nogle af de tv-skærme, han sad og fulgte, stille og roligt steg i pris.

»Mange af priserne var skudt i vejret. Så da de satte priserne ned på Black Friday, så det ud, som om rabatterne var en del større, end de egentlig var,« husker Anders Froberg'

Den artikel fra BT er ren click-bait for Hr. Fornærmet. Faktum er, at selvom rabatterne er oppustede, så er der stadigvæk 5-10% EKSTRA rabat på Black Friday, som der ikke er normalt. Pricerunner har prishistorik for flere år, så det er ret let at verificere :-)

Det mener jeg nu netop Pricerunner har beskrevet ikke holder. Eneste tidspunkt på året jeg ikke køber ind er netop når der er black friday. Du finder massere af tilbud året rundt som snildt kan matche dem der er nu.

UPDATE: Det har de (Pricerunner) så lige bekræftet i Aftenshowet på DR.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 24-November-2020 kl. 20:36
Rart at se, at pricerunner har kategorien "Gameboy spil" dækket.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-November-2020 kl. 00:12
Uanset, så var der i hvertfald 2019 TV topmodeller, der aldrig blev mærkbart billigere end på BF . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 25-November-2020 kl. 18:51
Det er den samme Black Friday sang hvert eneste år... LOL

Black Friday handler om, at finde SUPER tilbuddet i høstakken... men dem er der desværre IKKE mange af - faktisk ret få.

De fleste BF tilbud har tidligere på året kunne købes markant billigere end på BF - det er alment kendt.

Mange forbrugere lader sig lokke, at de mange "falske" tilbud, som overhovedet ikke er noget tilbud...!

https://nyheder.tv2.dk/penge/2020-11-25-pricerunner-advarer-om-falske-tilbud-paa-black-friday" rel="nofollow - https://nyheder.tv2.dk/penge/2020-11-25-pricerunner-advarer-om-falske-tilbud-paa-black-friday

Gør jeres research, og pas på, derude...




-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package


Skrevet af: Actor
Skrevet den: 25-November-2020 kl. 19:49
Rolig nu!!!! Købte i 2018 en Hegel 160 for 12.000 hos AV-connection. En besparelse på 10.000. Min søn holdt sig vågen til kl 24 og købte på mine vegne! Mit bedste HiFi-køb i mange år. Man skal altid være på vagt med “gode tilbud”. Det ved vi alle!!! Lad nu dem der vil nyde at spare være (i mit tilfælde 10 kilo) og skru ned for skældsordene. 


Skrevet af: simony
Skrevet den: 25-November-2020 kl. 22:11
Ja, man skal holde tungen lige i munden, men sådan er det jo hele året rundt, når der er tilbud... Personligt synes jeg, som jeg også skrev i min første post, at det er imponerende, hvordan detailhandelen fik udvandet Black Friday-konceptet på så kort tid. Ikke at jeg er ekspert i, hvordan det foregår i USA, men hvad der startede med en enkelt dag, blev året efter til Black Weekend, så Black Week og nu Black November. Dagene hvor man væltede sikkerhedshegnet og tævede hinanden med en brødrister til 50,- for at komme først til kassen er forbi LOL - og så alligevel, men det var vist toiletpapir i marts måned...

Happy shopping!



Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 25-November-2020 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af simony simony skrev:

Ja, man skal holde tungen lige i munden, men sådan er det jo hele året rundt, når der er tilbud... Personligt synes jeg, som jeg også skrev i min første post, at det er imponerende, hvordan detailhandelen fik udvandet Black Friday-konceptet på så kort tid. Ikke at jeg er ekspert i, hvordan det foregår i USA, men hvad der startede med en enkelt dag, blev året efter til Black Weekend, så Black Week og nu Black November. Dagene hvor man væltede sikkerhedshegnet og tævede hinanden med en brødrister til 50,- for at komme først til kassen er forbi LOL - og så alligevel, men det var vist toiletpapir i marts måned...

Happy shopping!



Fordelen i Marts var at toiletpapir ikke slår lige så hårdt som en brødrister LOL


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 26-November-2020 kl. 06:08
I USA er der også tilbud i ugen op til. Og hele weekenden. Og mandagen efter (Cyber Monday).

Der er masser af brok over Black Friday, og man skal helt afgjort være på vagt. Mit perspektiv er, at der kan være gode penge at spare på TV-skærme eller AV-udstyr i den højere prisende. Hvor der er noget avance at give af. Det har vi dokumenteret i årevis på Flatpanels via vores årlige oversigter (som i øvrigt stadig ligger online med priser, hvis man vil se årene forinden). Hvis man forventer, at et i forvejen meget billigt produkt til få tusinde kroner bliver ekstremt billigt under Black Friday, ja så er det klart, at man bliver skuffet.

Jo, nogle TV bliver så lige så billige (eller en tand billigere) i foråret, når de udgår og lagrene skal tømmes for at få plads til næste års modelserier, men så er det jo også lige gået et ekstra halvt år ind i produktionen og teknikudviklingen (som går stærkt på dette marked). Vente et halvt år på at spare f.eks. 500 kroner på et high-end TV? Tja, er det bedre at have ti fugle på taget eller en i hånden? Smile


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 26-November-2020 kl. 06:34
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Rolig nu!!!! Købte i 2018 en Hegel 160 for 12.000 hos AV-connection. En besparelse på 10.000. Min søn holdt sig vågen til kl 24 og købte på mine vegne! Mit bedste HiFi-køb i mange år. Man skal altid være på vagt med “gode tilbud”. Det ved vi alle!!! Lad nu dem der vil nyde at spare være (i mit tilfælde 10 kilo) og skru ned for skældsordene. 

Det er super fedt at du fandt et rigtigt tilbud på en Black Friday, men faktum er at mange reelt ikke spare særlig meget pga. kunstig opskruet priser i månederne op til BF. Der er massere af tilbud i årets løb som snildt kan måle sig med, ja ofte er bedre end dem du finder på BF. 

Og så er det øvrigt ikke dem som køber jeg “går efter” men dem som kommer med tilbudene, forhandlerne. Jeg syntes det er latterligt og dybt usympatisk at benytte sådan en forretningsmodel vel vidende at rigtig mange gør det. 


Skrevet af: DenonDali
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 12:42
har lige købt Technics EAH-AZ70WE earbuds ved power til 1111kr synes det var en fin pris og de har fået gode anmeldelser her på siden så ser frem til at prøve dem 
-K TRUE WIRELESS STØJDÆMPENDE SORT


Skrevet af: Actor
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 13:44
Har købt et par Jabra 75 active elite hos Power. Har ventet et par mdr i håb om at de kom på BF. Kr 1000!!!. “Til den der venter kommer alt”Big smile


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 13:54
Jeg har købt 10 stk. Granny Smith-æbler i Bilka til 24 kr., samt en fersk-pizza, 3 agurker og 9 danskvand med citrus til 69,50 kr. i Rema 1000, så jeg har flottet mig for hele 93,50 kr. i dag.

Elektronik venter jeg med at købe til januar-udsalget.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Actor
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 14:17
Hvad kostede pizzaen? Thumbs Up


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 14:27
En rund tyver.

Den var i øvrigt ikke pengene værd, så fremover holder jeg mig til Nettos ferske pizza med ost og skinke til 25 kr. eller en hjemmelavet med Beauvais tomatketchup, godt med løg, Danablu, wienerpølser og revet mozzarella.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Hvad kostede pizzaen? Thumbs Up
Og jeg har købt en combi ovn til pizza’en for 760 kr. Og det var i Frishop som er BF fri LOL


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 14:30
Jeg fik lige lyst til at købe en Liebherr R 9800 gravemaskine
https://www.lego.com/da-dk/product/liebherr-r-9800-excavator-42100" rel="nofollow - https://www.lego.com/da-dk/product/liebherr-r-9800-excavator-42100
til 1789 kr i Bilka, det er ca 48% billigere end vejl. udsalgspris


Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jo, nogle TV bliver så lige så billige (eller en tand billigere) i foråret, når de udgår og lagrene skal tømmes for at få plads til næste års modelserier, men så er det jo også lige gået et ekstra halvt år ind i produktionen og teknikudviklingen (som går stærkt på dette marked). Vente et halvt år på at spare f.eks. 500 kroner på et high-end TV? Tja, er det bedre at have ti fugle på taget eller en i hånden? Smile
Tja... jo... muligvis... og der kan da godt være noget om snakken.... det kommer jo helt an på, hvilket produkt, der henvises til. 

Dog er det min helt klare antagelse og personlig vurdering & erfaring, at ETHVERT elektronik produkt kan anskaffes til en MARKANT billigere pris - på alle andre tider af året - end lige netop Black Friday...

EKSEMPEL:
Den bedste fladskærm anno 2020, som er Panasonic HZ2000 65"- har kunnet fås til flere tusinder af kroner billigere tidligere på året via diverse kampagner - end netop på BF i dag.

Yes, det handler i høj grad om, at været fokuseret på det produkt man ønsker sig, og følge dens prisudvikling gennem længere tid.

Yes, det er en meget skæv, snørklet, sløret og uskarp prisjungle derude.  Det gælder i alle sammenhænge, i øvrigt.

God jagt, til jer alle... Thumbs Up Wink


-------------
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-November-2020 kl. 15:50
Jeg plejer aldrig at købe noget til BF. Men denne gang slog jeg min rekord, og det var jo nemt:

100 Euro rabat på mine to Buchardt 300 Mk 2 stereo højtalere
1000 kr. rabat på en Marantz Melody CD receiver
310 kr. på en lækker skind håndtaske til min bedre halvdel.

Og alle besparelserne var nu rigtige nok.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue