Print side | Luk vindue

LG W7 65" spørgsmål

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162200
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:38


Emne: LG W7 65" spørgsmål
Skrevet af: knowlton
Emne: LG W7 65" spørgsmål
Skrevet den: 26-November-2020 kl. 20:43
Hej Alle,

Jeg har et hurtigt spørgsmål til de kloge herinde.
Jeg har et LG W7 65" og efter nogen søgning frem og tilbage på nettet, så siger alle at det ikke er muligt at koble det til en receiver, sonos eller andet produkt, da der ikke er nogen output kanaler.

Men der er en Optisk out og hvis det endelig kom til det, så er der en headphone out.
Kan jeg ikke bruge en af dem og hvis nej, hvorfor ikke? Blot så jeg bedre forstår problematikken til en evt. løsning, uden at skifte tv'et ud:-)


Takker for hjælpen!



-------------
Knowlton



Svar:
Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 26-November-2020 kl. 21:24
Det ene HDMI stik har ARC (audio return channel), så via det stik kan lyd sendes fra TV til receiver eller Sonos.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 03:44
HDMI-lyd giver samtidig nogle fordele ift. styring mellem enheder. Med HDMI CEC kan TV og receiver/sounder f.eks. tænde/slukke samtidig. CEC skal også være understøttet i receiver/soundbar.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: knowlton
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 09:47
Tak,
Men så mister jeg muligheden for at bruge apple tv, playstation, da jeg bruger HDMI porten. Så er det enten at bruge en receiver med HDMI in og flere udgange eller den optiske out. Tænker jeg?

-------------
Knowlton


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af knowlton knowlton skrev:

Tak,
Men så mister jeg muligheden for at bruge apple tv, playstation, da jeg bruger HDMI porten. Så er det enten at bruge en receiver med HDMI in og flere udgange eller den optiske out. Tænker jeg?
Det er bare at slutte ps, og apple tv til hdmi indgangene på receiveren ja

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 27-November-2020 kl. 11:43
Dit TV har fire HDMI porte 😉

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii



Print side | Luk vindue