Elendige mundbind dumper
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162266
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 02:18
Emne: Elendige mundbind dumper
Skrevet af: jake51
Emne: Elendige mundbind dumper
Skrevet den: 04-December-2020 kl. 15:22
Se billederne i artiklen https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ekstra-bladet-afsloerer-supermarkeders-mundbind-er-moegbeskidte/8388623" rel="nofollow - Ekstra Bladet afslører: Supermarkeders mundbind er møgbeskidte – Ekstra Bladet Jeg har selv købt en af de tre pakker, der vises (i Føtex) - den ryger ud med det samme Hvad kan/skal man så tro på? De er jo godkendt på papiret
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-December-2020 kl. 15:28
Jeg har ikke brugt nogen af de nævnte, men hvordan skal man tro på, at de pakker jeg købte i Safe Shop i Storcenter Nord er bedre?
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 04-December-2020 kl. 15:30
Du kan jo bare få pengene tilbage for dem. Det kræver sikkert ikke bon, hvis de kan se at de er samme type du kommer med.
Problemet er at de nu producerer mundbind overalt i asien uden krav til hygiejne. Der er rift om dem og ingen spørger til CSR.
------------- Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 04-December-2020 kl. 22:55
Mundbind dumper generelt, bortset fra i at få smittetallet til at stige, det er de geniale til.
------------- Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 01:58
Dét er i hvert fald noget sludder.
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 09:22
Naiera skrev:
Dét er i hvert fald noget sludder. | Hvad er noget sludder ?
|
Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 10:07
Furry skrev:
Naiera skrev:
Dét er i hvert fald noget sludder. | Hvad er noget sludder ? |
At de får smittetallet til at stige. Hvordan i alverden skulle de dog være skyld i dette?
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 10:23
Furry skrev:
Mundbind dumper generelt, bortset fra i at få smittetallet til at stige, det er de geniale til. |
Det skyldes at folk bruger dem forkert og for længe. Brug engangsbind max 4 timer og smid dem væk, og vask stofbind dagligt. Så er der en positiv effekt af mundbind, og du fører ikke smitten fra hænder op i ansigtet.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 10:59
Munch skrev:
Furry skrev:
Mundbind dumper generelt, bortset fra i at få smittetallet til at stige, det er de geniale til. |
Det skyldes at folk bruger dem forkert og for længe. Brug engangsbind max 4 timer og smid dem væk, og vask stofbind dagligt. Så er der en positiv effekt af mundbind, og du fører ikke smitten fra hænder op i ansigtet. |
Det er jeg helt enig i, men nu nok nærmere et brug på 2 timer. Nu har jeg brugt mundbind siden marts, på alle mine hospitalsbesøg (32). Og med mit meget lave immunforsvar efter en kemo behandling, så tør jeg nok ikke tænke på konsekvenserne uden mine mundbind.
Man kan tænke og mene hvad man vil omkring mundbind, men jeg ville ikke have undværet dem.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 11:16
Martin Sjøstrand skrev:
Furry skrev:
Naiera skrev:
Dét er i hvert fald noget sludder. | Hvad er noget sludder ? |
At de får smittetallet til at stige. Hvordan i alverden skulle de dog være skyld i dette? | DR havde på et tidspunkt en graf over smittetallet der viste fald, og derefter flad kurve indtil en uge efter mundbind krav, derefter kun stigning.
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 11:22
Munch skrev:
Furry skrev:
Det skyldes at folk bruger dem forkert og for længe. Brug engangsbind max 4 timer og smid dem væk, og vask stofbind dagligt. Så er der en positiv effekt af mundbind, og du fører ikke smitten fra hænder op i ansigtet. |
Men nu bruger folk dem forkert, og undlader håndsprit og afstand fordi de jo nu har mundbind, derfor giver mundbind et forhøjet smittetallet ude i den virkelige verden.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 11:24
Det kan jo være at det faldt sammen med at man begyndte at teste flere.
|
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 11:31
Er Nationen gået ned, siden den slags diskussioner kører på et AV-forum?
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 11:38
Tjah jeg tror nærmere de højere smittetal er fordi der blir testet mere. Forårets sorte smittetal har sikkert været mindst lige så højt.
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 12:43
kaizer skrev:
Det kan jo være at det faldt sammen med at man begyndte at teste flere. | Det lyder som et dejligt tilfælde for dem der tror det hjælper mod corona at have et mundbind der dækker hagen.
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 12:46
longjohn2 skrev:
Er Nationen gået ned, siden den slags diskussioner kører på et AV-forum? | Dette AV-Forum har et sted hvor man kan diskuterer alt andet end AV, dette er en tråd der ligger der
|
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 12:49
Furry skrev:
longjohn2 skrev:
Er Nationen gået ned, siden den slags diskussioner kører på et AV-forum? | Dette AV-Forum har et sted hvor man kan diskuterer alt andet end AV, dette er en tråd der ligger der |
Nemlig! Recordere-personalet burde MÅSKE ændre navnet fra Bruger til bruger, til Off Topic. Ville faktisk være mere passende.
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 12:59
Munch skrev:
Tjah jeg tror nærmere de højere smittetal er fordi der blir testet mere. Forårets sorte smittetal har sikkert været mindst lige så højt. | Hvis nu man fra start at havde opgivet hvor mange procent at test der var positive så havde det ikke betydet så meget hvor mange test der blev lavet.
Nu har vi mundbind der ikke virker, og på grund at de mundbind der ikke virker lader folk være med holde afstand og bruge håndsprit.
Hvis så man kunne pege på Frankrig, eller Italien og sige se de har brugt mundbind længe og derfor de ikke mere nogle restriktioner, men det kan man bare ikke, men man kan læse artikler med overskrifter som Italien indfører nogle af verdens strammeste coronaregler
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 13:04
Prøv at lave en tråd herovre https://forum.recordere.dk/generelt_forum7.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/generelt_forum7.html
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 13:18
Furry skrev:
Munch skrev:
Tjah jeg tror nærmere de højere smittetal er fordi der blir testet mere. Forårets sorte smittetal har sikkert været mindst lige så højt. | Hvis nu man fra start at havde opgivet hvor mange procent at test der var positive så havde det ikke betydet så meget hvor mange test der blev lavet.
Nu har vi mundbind der ikke virker, og på grund at de mundbind der ikke virker lader folk være med holde afstand og bruge håndsprit.
Hvis så man kunne pege på Frankrig, eller Italien og sige se de har brugt mundbind længe og derfor de ikke mere nogle restriktioner, men det kan man bare ikke, men man kan læse artikler med overskrifter som Italien indfører nogle af verdens strammeste coronaregler
|
Jeg er sikker på du godt kan få lov til at overtage ansvaret for corona restriktionerne.
|
Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 14:24
Er der efterhånden slet ingen grænser for hvad man kan skrive om her mere? Hvad bliver det næste vi mænd skal snakke om i dette teknikforum? Hygiejnebind?
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 14:31
Guld medlem skrev:
Er der efterhånden slet ingen grænser for hvad man kan skrive om her mere? Hvad bliver det næste vi mænd skal snakke om i dette teknikforum? Hygiejnebind? | Dette AV-Forum har et sted hvor man kan diskuterer alt andet end AV, dette er en tråd der ligger der.
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 23:08
Det er vigtigt når man forholder sig til statistik at være opmærksom på forskellen mellem korrelation og kausalitet. At to grafer følger hinanden, betyder ikke alene at der er sammenhæng - det klassiske eksempel er at man på et tidspunkt (et eller andet sted, kan ikke huske hvor), kunne se at grafen over antal børnefødsler og antal af storke fulgte hinanden. Men deraf kan man jo ikke udlede at det er storken der kommer med babyerne...
Se eventuelt denne artikel der forklarer mere om det: https://videnskab.dk/kultur-samfund/korrelation-eller-kausalitet-hvornaar-er-der-en-aarsagssammenhaeng" rel="nofollow - https://videnskab.dk/kultur-samfund/korrelation-eller-kausalitet-hvornaar-er-der-en-aarsagssammenhaeng
Og du skriver jo her selv et forslag til en årsag, men giver fejlagtigt mundbindende skylden. Det kan godt være at folk er nogle idioter og ikke kan finde ud af at overholde retningslinier, men det er altså ikke mundbindets skyld. Og du kan slet ikke sige at “mundbindene får smittetallene til at stige”.
Det er er - undskyld de hårde vendinger - en utroligt farlig måde at debattere og sprede mis-informationer på. De fleste fornuftige mennesker kan godt finde ud af at sortere den slags usandheder fra, men der vil være nogen som rent faktisk tror på det - og læg dertil alle de ufornuftige (og det der er værre).
|
Skrevet den: 05-December-2020 kl. 23:53
jonaskp skrev:
Det er vigtigt når man forholder sig til statistik at være opmærksom på forskellen mellem korrelation og kausalitet. At to grafer følger hinanden, betyder ikke alene at der er sammenhæng - det klassiske eksempel er at man på et tidspunkt (et eller andet sted, kan ikke huske hvor), kunne se at grafen over antal børnefødsler og antal af storke fulgte hinanden. Men deraf kan man jo ikke udlede at det er storken der kommer med babyerne...
Se eventuelt denne artikel der forklarer mere om det: https://videnskab.dk/kultur-samfund/korrelation-eller-kausalitet-hvornaar-er-der-en-aarsagssammenhaeng" rel="nofollow - https://videnskab.dk/kultur-samfund/korrelation-eller-kausalitet-hvornaar-er-der-en-aarsagssammenhaeng
Og du skriver jo her selv et forslag til en årsag, men giver fejlagtigt mundbindende skylden. Det kan godt være at folk er nogle idioter og ikke kan finde ud af at overholde retningslinier, men det er altså ikke mundbindets skyld. Og du kan slet ikke sige at “mundbindene får smittetallene til at stige”.
Det er er - undskyld de hårde vendinger - en utroligt farlig måde at debattere og sprede mis-informationer på. De fleste fornuftige mennesker kan godt finde ud af at sortere den slags usandheder fra, men der vil være nogen som rent faktisk tror på det - og læg dertil alle de ufornuftige (og det der er værre). |
Det er helt rigtigt at fordi to ting sker samtidig behøver de ikke have noget med hinanden at gøre, og hvis man kunne kigge på Italien der har brugt mundbind længe og se at det fik deres smittetallet til at falde kunne der være noget om det du siger, men når man fra Italien læser om Italien indfører nogle af verdens strammeste coronaregler og det heller ikke ser ud til Tyskland og Frankrig har haft succes med brug at mundbind, så har du 3 lande hvor mundbind ikke virker, når så Danmark begynder at bruge mundbind og smitten stiger, så er det ikke bare baseret på en graf.
Mundbindene er skylden til at smitten stiger, folk bruger mundbind istedet for afstand og håndsprit, folk bruger mundbind forkert, hvis man fjerner mundbind ville folk ikke bruge dem istedet for afstand og håndsprit og folk ville ikke bruge dem forkert.
Der er ikke noget usandt i at mundbind får smittetallet til at stige, det er derfor fornuftige mennesker ikke bruger mundbind. At uhygiejniske mundbind hjælper er mis-informationen
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 03:39
Mundbind virker og kirurger bruger dem dagligt for at undgå at sende smitte ned i et åbent sår.
Mundbind er ikke for at undgå at blive smittet, men for at undgå at den som bærer mundbindet skal smitte andre, hvis personen er positiv.
Mundbind virker i x-antal timer. De frarådes at genbruge dem flere gange, da man måske overfører smitte fra hænderne og ind på mundbindet som får kontakt med munden. Der kan også sidde smitte på hagen som mam kan overføre til indersiden af bindet og videre ind i munden.
N95 masker beskytter bæreren imod at blive smittet.
Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuft.
Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 09:37
Cyberguyen skrev:
Mundbind virker og kirurger bruger dem dagligt for at undgå at sende smitte ned i et åbent sår.
Mundbind er ikke for at undgå at blive smittet, men for at undgå at den som bærer mundbindet skal smitte andre, hvis personen er positiv.
Mundbind virker i x-antal timer. De frarådes at genbruge dem flere gange, da man måske overfører smitte fra hænderne og ind på mundbindet som får kontakt med munden. Der kan også sidde smitte på hagen som mam kan overføre til indersiden af bindet og videre ind i munden.
Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte. | Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ? Jeg gætter på tallet er 0, så lad os stoppe med at bruge sammenligningen med kirurger.
Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden.
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 09:42
De fleste har glemt alt om hygiejne og afstand. Mundbind kan ikke stå alene og skulle jeg vælge én af delene, så er hygiejne og afstand meget mere effektivt end mundbind.
Folk vader lige forbi alt håndsprit igen
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 09:50
bibihest skrev:
De fleste har glemt alt om hygiejne og afstand. Mundbind kan ikke stå alene og skulle jeg vælge én af delene, så er hygiejne og afstand meget mere effektivt end mundbind.
Folk vader lige forbi alt håndsprit igen |
Jeg ser desværre også, at man bare undlader at bruge håndspritten. Jeg bruger det både på vej ind i butikkerne - OG på vej ud af dem.
Og en endnu mere dårlig adfærd er nu at se: Hvor det førhen var cigaretskod, man så overalt på sin vej, så er det nu mundbind, der ligger og flyder O V E R A L T!!! ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 10:32
Furry skrev:
Cyberguyen skrev:
Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte. | Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ? Jeg gætter på tallet er 0, så lad os stoppe med at bruge sammenligningen med kirurger.
Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden. |
Lad os også stoppe med at sammenligne os med folk fra Frankrig og Italien. I disse to lande har folk en helt anden adfærd med kysseri og kram, og så lever de sammen i storfamilier på meget lidt plads.
Og så er mundbind virkningsfulde som barriere for vores egen pilleri i ansigtet. Vi har fingrene oppe i ansigtet hvert andet minut i gennemsnit og rører næse, mund eller øjne. Så kommer smitten på fingrene, er den lynhurtigt integreret i os.
Mundbind kan ikke stå alene, men er et suplement til at huske at holde afstand og spritte hænder ofte.
|
Skrevet af: Cyberguy
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 11:25
Hother skrev:
Man kan tænke og mene hvad man vil omkring mundbind, men jeg ville ikke have undværet dem. |
Et mundbind alene beskytter primært andre, hvis du er smittet og ikke så meget brugeren.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 11:30
Cyberguy skrev:
Hother skrev:
Man kan tænke og mene hvad man vil omkring mundbind, men jeg ville ikke have undværet dem. |
Et mundbind beskytter primært andre, hvis du er smittet og ikke så meget brugeren. |
Så den går jo egentligt begge veje! ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 11:33
Furry skrev:
Cyberguyen skrev:
Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden. | Har du overhovedet læst mit indlæg?Kirurger har mundbind på for at beskytte det åbne operations-sår imod smitte fra dem selv. Det er ikke en sammenligning eller analogi, men fakta som er direkte relevant i nuværende situation.
På samme måde beskytter du andre imod at få Corona fra dig, hvis du er inficeret uden at vide det og hvis du bærer mundbind.
Man anbefalede i starten ikke mundbind, fordi smitten var lav. Derfor ønskede man ikke at give befolkningen flere gener med lille effekt til følge.
Jeg er sikker på at smitten havde nået et langt højere niveau i Danmark, hvis mundbind ikke var blevet indført.
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 11:48
Hvorfor skrive i overskriften, at "Elendige mundbimd dumper", når der henvises til en artikel, hvor "beskidte mundbind dumper". Beskidt og elendig er to vidt forskellige ting. Brug af mundbind fører andre uheldige sundhedstilstande med sig, hos langt flere personer, end det begrænser spredning af Covid 19. Og til den liste kan nu tilføjes, en ukendt sammensætning af bakterier i filteret, som vi ikke kender følgerne af endnu.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: bbond
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 12:57
I følge ny forskning skulle musik (lyd) fra en _ren_ digital forstærker, ved et lydniveau på min. 80 db. i min. 30 min., eliminere al virus i rummet (og de personer som opholder sig her)..... det er meget vigtigt _ikke_ at bruge en analog forstærker da det vil have den stik modsatte virkning, og accelerere evt. virus/bakterier eksplosivt !? ....
Bond ![Cool Cool](smileys/smiley16.gif)
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 13:24
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 13:44
I kan glæde jer til nye skrappere restriktioner efter weekenden, jer der ikke tar smittetrykket alvorligt.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 14:32
Munch skrev:
I kan glæde jer til nye skrappere restriktioner efter weekenden, jer der ikke tar smittetrykket alvorligt. |
Det ser jeg frem til. For mig er der meget lidt der er anderledes. Der bæres mundbind, men ellers er der ikke den store forskel.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 15:12
bibihest skrev:
Folk vader lige forbi alt håndsprit igen |
Lige nøjagtigt hvad jeg siger
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 15:17
Cyberguyen skrev:
Furry skrev:
Cyberguyen skrev:
Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden. | Har du overhovedet læst mit indlæg?Kirurger har mundbind på for at beskytte det åbne operations-sår imod smitte fra dem selv. Det er ikke en sammenligning eller analogi, men fakta som er direkte relevant i nuværende situation.
På samme måde beskytter du andre imod at få Corona fra dig, hvis du er inficeret uden at vide det og hvis du bærer mundbind.
Man anbefalede i starten ikke mundbind, fordi smitten var lav. Derfor ønskede man ikke at give befolkningen flere gener med lille effekt til følge.
Jeg er sikker på at smitten havde nået et langt højere niveau i Danmark, hvis mundbind ikke var blevet indført. |
Der er ikke evidens for, at smittetrykket var mindre i foråret, men derimod langt færre tests foretaget. Så påstand om, at mundbind var unødvendige grundet lavere smittetryk, den holder ikke. Der var derimod bevis for, at Danmark manglede værnemidler, og derfor et manglende krav om mundbind. Du beskytter ikke andre for smitte ved brug af mundbind, du nedsætter en risiko for smitte. Et mundbind har ikke en filtertæthed der stopper virus, filteret nedsætter/bremser din udåndingslufts spredning af virus. Du må føre bevis for, at smitten ville være større uden mundbind. Lige nu viser tallene jo noget andet, smittetrykket stiger, til trods for mundbimd. Her vil min påstand være, at mundbindet er en sovepude. Folk har med mundbind ændret adfærd, går, sidder osv tættere på andre. Folk har et muligt inficeret bind efter butiksbesøg, siddende på hagen eller panden, rager på filteret uden rengøring af fingre, og hermed ville det være bedre uden filter.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 15:18
Munch skrev:
Mundbind kan ikke stå alene, men er et suplement til at huske at holde afstand og spritte hænder ofte. | Mundbind står alene og er ikke er et suplement, men det eneste folk bruger.
Derfor skal mindbinds kravet fjernes så folk går tilbage til sprit og afstand
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 15:27
Cyberguyen skrev:
[Har du overhovedet læst mit indlæg? | Har du læst mit ? For jeg kan ikke se svaret på
Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ?
nogen steder ?
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 15:40
Furry skrev:
Munch skrev:
Mundbind kan ikke stå alene, men er et suplement til at huske at holde afstand og spritte hænder ofte. | Mundbind står alene og er ikke er et suplement, men det eneste folk bruger.
Derfor skal mindbinds kravet fjernes så folk går tilbage til sprit og afstand |
Der er bestemte mennesker der ikke bruger noget af det. De fleste bruger mundbind, afspritning og afstand. Hvis ALLE gjorde det, ville smittetallet IKKE være stigende, men faldende. Det er et spørgsmål om at være solidarisk ind til der forefindes vaccine. Hvorfor er der nogle som ikke VIL forstå det. Din diskussion om mundbind eller ej er lige så tåbelig som en diskussion om sikkerhedsseler.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 16:01
JeTex skrev:
Cyberguyen skrev:
Jeg er sikker på at smitten havde nået et langt højere niveau i Danmark, hvis mundbind ikke var blevet indført. |
Der er ikke evidens for, at smittetrykket var mindre i foråret, men derimod langt færre tests foretaget. Så påstand om, at mundbind var unødvendige grundet lavere smittetryk, den holder ikke. Der var derimod bevis for, at Danmark manglede værnemidler, og derfor et manglende krav om mundbind. Du beskytter ikke andre for smitte ved brug af mundbind, du nedsætter en risiko for smitte. Et mundbind har ikke en filtertæthed der stopper virus, filteret nedsætter/bremser din udåndingslufts spredning af virus. Du må føre bevis for, at smitten ville være større uden mundbind. Lige nu viser tallene jo noget andet, smittetrykket stiger, til trods for mundbind. Her vil min påstand være, at mundbindet er en sovepude. Folk har med mundbind ændret adfærd, går, sidder osv tættere på andre. Folk hsr et muligt inficeret bind efter butiksbesøg, siddende på hagen eller panden, rager på filteret uden rengøring af fingre, og hermed ville det være bedre uden filter. | Du beskytter heller ikke andre for smitte ved brug af håndsprit, men du nedsætter risikoen for at smitte andre og dig selv.
I foråret lukkede hele Danmark ned, der var et ukendt antal smittede og man havde ikke testkapacitet til at finde dem. Men i eksempelvis offentlig transport var der langt færre mennesker. Derfor var der ikke behov for mundbind, da folk var istand til at holde afstand.
I Juli måned blev der på nogle tidspunkter testet op mod 20.000 mennersker og en positiv procent på mellem 0,1 til 0,3 %. Så der var eksempelvis langt færre smittede i forhold til i dag.
Så begyndte positiv procenten at stige, da der kom mere smitte i samfundet. Der var også flere og flere, som begyndte at bruge eksempelvis offentlig transport, fordi Danmark åbnede igen. Jeg har flere gange måtte lade et tog køre, fordi folk stod relativt tæt. Det er noget som mundbind kan hjælpe på og derfor blev det først indført i offentligt transport på dette tidspunkt.
Jeg behøver ikke føre bevis for at smitten vil være større uden mundbind, da jeg skriver: "Jeg er sikker på at smitten havde nået et langt højere niveau i Danmark, hvis mundbind ikke var blevet indført."
Det er ikke et postulat, men min egen holdning jeg gør udtryk for.
Men bortset fra det, hvor kommer smitten fra. Går folk rundt i så stor en sky af virus, så de får det i store mængder på hagen og derved smitter videre til mundbindet, når de trækker det ned? Det tvivler jeg faktisk selv på, da de så nemt kunne blive inficeret igennem slimhinder på øjne, der for manges vedkommende er ubeskyttede. Jeg tror smitten kommer fra hænder, som rører ved mundbind uden at de er rene, jeg tror ikke det kommer fra hagen.
Smittetrykket stiger til trods for mundbind, men folk er også virkelig dårlige til at følge anvisninger. Hvis man har stor smitte i samfundet, så stiger det eksponentielt, når folk ikke holder afstand.
Nedlukningen fik givet et ordentligt stød til at nedbringe antallet af smittede. Men nu er der færre solskinstimer med UV og folk holder sig indenfor. Vi ønsker heller ikke at lukke samfundet igen. Så derfor må vi bekæmpe på andre måder. Det er eksempelvis med tilføjelse af mundbind.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 16:06
Furry skrev:
Cyberguyen skrev:
[Har du overhovedet læst mit indlæg? | Har du læst mit ? For jeg kan ikke se svaret på
Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ?
nogen steder ? | Er du en troll? Alle mennesker har bakterier og virus i udåndingsluften, det ønsker man ikke at sende ned i et operationssår, hvor det hos en svagelig hurtig kan skabe komplikationer. Men det er jo ikke noget som smitter andre mennesker i dagligdagen. Derfor går kirurger til daglig ikke rundt med mundbind uden for deres virke, som eksempelvis på indkøbsturen i Brugsen.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 17:31
Munch skrev:
. Din diskussion om mundbind eller ej er lige så tåbelig som en diskussion om sikkerhedsseler. | Man kan ikke have en diskution alene
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 17:44
Trolden må være dig, det var dig, det var dig ville have kirurgerne skulle beholde mundbindet på når de gik ned i Brugsen Men hvis du syntes det lyder dumt, så lad være med at bruge det dumme argument igen .
|
Skrevet af: j8544
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 18:11
Hvad skulle vi gøre uden det selvbestaltede coronapoliti?
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 19:03
Furry skrev:
Munch skrev:
. Din diskussion om mundbind eller ej er lige så tåbelig som en diskussion om sikkerhedsseler. | Man kan ikke have en diskution alene
|
Det går da meget godt for dig at gå enegang. Du forholder dig ikke til hele indlægget fra mig, men kun den sidste linie. Det er ikke en reel diskussion, men din egen mening du flasher hele tiden.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 19:04
j8544 skrev:
Hvad skulle vi gøre uden det selvbestaltede coronapoliti? |
Hvad er bedre end justits? Det er selvjustits!
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 20:39
Munch skrev:
j8544 skrev:
Hvad skulle vi gøre uden det selvbestaltede coronapoliti? |
Hvad er bedre end justits? Det er selvjustits! |
Det er faktisk rigtigt.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 21:37
Ligesom dobbeltmoral, som er dobbelt så godt.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 22:07
Og du forholder dig ikke til at flertallet bruger mundbind forkert.
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 22:47
Furry skrev:
Og du forholder dig ikke til at flertallet bruger mundbind forkert. |
Du er bare helt galt på den og aner ikke hvad, hvorfor og hvornår. Igår kl 10.23 skrev jeg følgende:
“ Det skyldes at folk bruger dem forkert og for længe. Brug engangsbind max 4 timer og smid dem væk, og vask stofbind dagligt. Så er der en positiv effekt af mundbind, og du fører ikke smitten fra hænder op i ansigtet.”
|
Skrevet den: 06-December-2020 kl. 23:33
Munch skrev:
Furry skrev:
Du er bare helt galt på den og aner ikke hvad, hvorfor og hvornår. Igår kl 10.23 skrev jeg følgende:
“<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb250, 250, 250;"> Det skyldes at folk bruger dem forkert og for længe. Brug engangsbind max 4 timer og smid dem væk, og vask stofbind dagligt. Så er der en positiv effekt af mundbind, og du fører ikke smitten fra hænder op i ansigtet.”</span> | Du skriver af der er en positiv effekt hvis de bruges rigtigt, men de bruges ikke rigtigt. Derfor er spørgsmålet om der er en positiv effekt på den forkerte måde som mundbindene rent faktisk bruges på ?
|
Skrevet den: 07-December-2020 kl. 00:11
Har du noget som helst belæg for at skrive, at flertallet bruger mundbind forkert?
|
Skrevet den: 07-December-2020 kl. 10:24
Furry skrev:
Munch skrev:
Furry skrev:
“<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb250, 250, 250;"> Det skyldes at folk bruger dem forkert og for længe. Brug engangsbind max 4 timer og smid dem væk, og vask stofbind dagligt. Så er der en positiv effekt af mundbind, og du fører ikke smitten fra hænder op i ansigtet.”</span> | Du skriver af der er en positiv effekt hvis de bruges rigtigt, men de bruges ikke rigtigt. Derfor er spørgsmålet om der er en positiv effekt på den forkerte måde som mundbindene rent faktisk bruges på ?
|
Ja og det har jeg beskrevet tidligere hvis du havde gidet at læse det. Hvis du har et mundbind på, kan du ikke føre smitten fra fingrene op til næse og mund!!! Det er et væsentligt argument, da vi iflg undersøgelser rører os i ansigtet med fingrene hvert andet minut.
Der er nogle mennesker der har mundbindet skubbet ned på halsen eller op i panden når de ikke bruger det. Den adfær er direkte farlig, da de risikerer at få smitten på fra forsiden af mundbindet. Men mon ikke de fleste tar mundbindet af og lægger det i en pose til det skal bruges til hjemturen. Eller smider det væk efter indkøbsturen. Eller har du et videnskabeligt belæg for at påstå at ALLE bruger mundbind forkert?
|
Skrevet den: 07-December-2020 kl. 10:49
Munch skrev:
Der er nogle mennesker der har mundbindet skubbet ned på halsen eller op i panden når de ikke bruger det. |
Det ser jeg nærmest dagligt.
|
Skrevet af: denmike
Skrevet den: 07-December-2020 kl. 11:22
Formålet med mundbind er IKKE at beskytte bæreren. I så fald skulle man IKKE bruge operations-mundbind eller stofmundbind; men N95 eller tilsvarende.
Formålet med mundbind er, at BÆREREN ikke smitter andre når vedkommende nyser og hoster og er smittet med corona.
I betragtning af hvor mange, der går rundt i forretninger og metroen og nyser og hoster, så er jeg MEGET glad for, at der er krav om at bære mundbind.
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 07:25
Naiera skrev:
Har du noget som helst belæg for at skrive, at flertallet bruger mundbind forkert? |
6 ud af 10 siger selv de bruger dem forkert.
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 08:30
bibihest skrev:
Naiera skrev:
Har du noget som helst belæg for at skrive, at flertallet bruger mundbind forkert? |
6 ud af 10 siger selv de bruger dem forkert. |
I så fald må det være simpelt at rette op på.
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 11:15
kaizer skrev:
bibihest skrev:
Naiera skrev:
I så fald må det være simpelt at rette op på. | Helt enig, at fjerne mundbind kravet burde være simpel og det rigtige at gøre.
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 14:02
bibihest skrev:
Naiera skrev:
Hvor har du det fra? Sidst jeg så noget, var det 1 ud af 4 der brugte dem flere gange.
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 14:02
Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 14:14
Naiera skrev:
bibihest skrev:
Naiera skrev:
Hvor har du det fra? Sidst jeg så noget, var det 1 ud af 4 der brugte dem flere gange. |
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-11-29-seks-ud-af-ti-danskere-bruger-mundbind-forkert" rel="nofollow - https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-11-29-seks-ud-af-ti-danskere-bruger-mundbind-forkert
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 15:36
Nej det er for dumt at høre på ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif)
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 15:43
Det kan godt tolkes anderledes. Det er ikke forkert at bruge kun ét mundbind om dagen. Tar f.eks. Et nyt mundbind i brug til træning ind og ud af fitnesscentret. Bruger det samme mundbind til at handle i butikkerne, og kasserer det herefter. Og næste dag nyt mundbind.
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 15:44
Det her er den dummeste tråd på Recordere i meget lang tid......
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 16:03
Deschain skrev:
Det her er den dummeste tråd på Recordere i meget lang tid...... |
Enig.
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 18:13
Årsagen til at starte emnet var da interessant nok. Selvfølgelig skulle en corona-benægter så ødelægge tråden ret hurtigt...
|
Skrevet den: 08-December-2020 kl. 18:20
Naiera skrev:
bibihest skrev:
Naiera skrev:
Hvor har du det fra? Sidst jeg så noget, var det 1 ud af 4 der brugte dem flere gange. |
Undersøgelse fra den 30. november, så er ret up to date.
Har nu ikke set nogen corona benægtere, men ikke alle er enige i at mundbind har en positiv effekt, når så mange benytter dem forkert
|
Skrevet den: 09-December-2020 kl. 00:54
Deschain skrev:
Det her er den dummeste tråd på Recordere i meget lang tid...... | Helt enig, det er vildt dumt at bruge mundbind
|
Skrevet den: 09-December-2020 kl. 00:55
Munch skrev:
Nej det er for dumt at høre på ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif) | Sandheden er ilde hørt
|
Skrevet den: 09-December-2020 kl. 00:56
Naiera skrev:
Årsagen til at starte emnet var da interessant nok. Selvfølgelig skulle en corona-benægter så ødelægge tråden ret hurtigt... | Hvem benægter corona ?
|
|