Print side | Luk vindue

Philips Hue

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162340
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 21:06


Emne: Philips Hue
Skrevet af: Allan G
Emne: Philips Hue
Skrevet den: 13-December-2020 kl. 19:52
Hej alle,

Jeg har opsat en del Philips Hue til udendørs lys og er vældig tilfreds. Jeg mangler dog en enkelt funktion to steder. Jeg ved dog ikke hvordan det kan løses...

1) Lys tændes af udendørs sensor. Her vil jeg gerne have en knap der kan tænde det også i et bestemt antal minutter, eksempelvis 5. Herefter skal det returnere til tidligere stadie.

2) Lys tændes i bestemt tidsrum (16:30 - 22:30) Her vil jeg gerne have en knap, der ligeledes kan tvangs tænde lyset i 5 minutter og derefter returnere til forrige stadie.

Jeg kan ikke rigtig finde nogen funktioner til det?
Nogen ideer?

pft





Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 13-December-2020 kl. 20:05
Nu ved jeg ikke hvad du bruger til at styrre dit lys med men hue essential bruger jeg til at styrre følgerne og mine dimmer.

At føleren i vores bryggers når vi går mellem køkken og bad. At når den aktivere nedtælling, så når badeværelset lyses et tændt, slukker føleren i bryggers badeværelset efter 10 min.

Håber den løsning kan bruges til noget

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: Allan G
Skrevet den: 14-December-2020 kl. 19:20
Det lyder til at være samme koncept jeg har. Jeg ønsker dog en kontakt, ud over dette.
Jeg kan ikke rigtig se det kan lade sig gøre :-(


Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 14-December-2020 kl. 19:38
Jeg mener godt du kan lægge en "Recipe" på en dimmer eller tab som gør det ønskede. Ellers kan du anskaffe dig nogle Flic knapper. Det er dyrt, men lækkert.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 14-December-2020 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Allan G Allan G skrev:

Det lyder til at være samme koncept jeg har. Jeg ønsker dog en kontakt, ud over dette.
Jeg kan ikke rigtig se det kan lade sig gøre :-(
ja og dog, for vi skal tænde manuelt for lyset på badeværelset.

Jeg kan se at hue 4 All som jeg også bruge kan de specifik du søger ligner det, ved at oprette en regel. Ved så ikke hvor godt det virker

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E



Print side | Luk vindue