Print side | Luk vindue

Indlæsning af tv kanaler : Sony kd-65 yousee boks

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Indstillinger af TV
Forumbeskrivelse: Brugerindstillinger og kalibrering af TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162378
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 14:32


Emne: Indlæsning af tv kanaler : Sony kd-65 yousee boks
Skrevet af: mial1456
Emne: Indlæsning af tv kanaler : Sony kd-65 yousee boks
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:11
Hej

Jeg har anskaffet mig en 4K Sony kd-65a85 og i forvejen en yousee 4k boks.
Til min store overraskelse kunne ikke indlæse kanalerne ved den initiale opsætning, selv om har angivet korrekt frekvens og netværks-id for vores bland selv pakke.
Har kontaktet yousee i to omgange men resultatet er det samme.
Jeg skal skifte til tv på Sony fjernbetjeningen og kan dernæst vælge kanal via yousee fjernbetjening. 
Jeg har gentaget eksperimentet uden succes: kanalerne kan ikke indlæses direkte i tv’et og hermed er ikke muligt at blade mellem dem via Sony fjernbetjeningen.

Har jeg misforstået noget helt essentielt her eller sådan skal det fungere ?
På forhånd tusind tak for jeres svar.




Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:18
Hvordan er tingene forbundet?

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:38
 Det er helt unødvendig at have kanalerne på TVet, det klarer boksen for dig, der er jo ingen grund til at der både haves boksen og kort/kortlæser. Det er jo også et Android TV så der kan installeres App´en på det. TVet kan tænde/slukke når boks tænder/slukker, så der bruges kun en Remote, den til boksen.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mial1456
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:46
hdmi output fra yousee boksen til hdmi input 1 på tv’et .


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:48
Det er alt hvad der skal bruges, se mit tidligere opslag.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af mial1456 mial1456 skrev:

Har jeg misforstået noget helt essentielt her eller sådan skal det fungere ?


Har du et antennekabel i dit tv?


Når du har en YouSee boks er det den der er "tuner" og når du vælger en kanal på den, sender den et billede videre via HDMI kablet. Signalet via HDMI kabelt er det samme som sendte du et billede fra en Blu-Ray afspiller.

Skifter du kanal på boksen, svarer det til at skifte skiven i en afspiller - du får et ny ting at se på.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mial1456
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:56
Men hvorfor er det lagt op under opsætningen at man kan vælge yousee som udbyder af kabel tv, frekvens, netværks-id mhp. indlæsningen af kanaler ?

Det må være muligt men jeg har
overset et eller andet.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af mial1456 mial1456 skrev:

Men hvorfor er det lagt op under opsætningen at man kan vælge yousee som udbyder af kabel tv, frekvens, netværks-id mhp. indlæsningen af kanaler ?


Har du kabeltv - altså TV signal der kommer via et antennekabel ude fra vejen og er ført frem til dit tv?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 16:59
 Det skal jo kun bruges når det er TVet der modtager kanalerne, hvilket som skrevet tidligere ikke er nødvendigt, det klarer boksen, kanaler på TVet fås jo også når App´installeres.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af mial1456 mial1456 skrev:

Men hvorfor er det lagt op under opsætningen at man kan vælge yousee som udbyder af kabel tv, frekvens, netværks-id mhp. indlæsningen af kanaler ?

Det må være muligt men jeg har
overset et eller andet.
For at bruge TV's tuner skal du have Yousee antennekabel ind i TV. 
Og antennekabelet har du sikkert siddende i Yousee boks (ellers kan du ikke bruge den), som ikke har gennemsløfning af signal. 
Så hvis du absolut også vil bruge TV tuner skal du have en kabel Y-splitter fra vægstik og fordele til begge apparater. Wink 


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: mial1456
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 17:24
Tusind tak til dig og de andre for svaret.
Nøgle begrebet : TV’s tuner og antenne kabel y splitter.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 17:26
Hvorfor bøvle med det, du installerer bare You See App´en.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mial1456
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 17:50
Det har jeg gjort.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvorfor bøvle med det, du installerer bare You See App´en.
Hvis det var mig, for at få bedste billedkvalitet. Wink
Men nu er mit TV et Pioneer LX5060D uden DVB-C tuner og smart-Tv, så må nøjes med Yousee boks eller HTPC LOL


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af mial1456 mial1456 skrev:

Men hvorfor er det lagt op under opsætningen at man kan vælge yousee som udbyder af kabel tv, frekvens, netværks-id mhp. indlæsningen af kanaler ?

Det må være muligt men jeg har
overset et eller andet.
Det er for dem der IKKE bruger en yousee boks. De skal jo lægge kanalerne ind på TV’et, derfor er der en guide til dem.

Selv har ingen boks, da det ikke er nødvendigt. TV’et har alt det indbygget jeg har brug for, for at se TV, og så sparer jeg penge til den boks. Har så til gengæld dobbelte tunere indbygget i TV og sat en ext harddisk bagpå. Sammen med streaming fra DRTV via TV’ets egen VLAN trådløse forbindelse, ses utroligt mange udsendelser forskudt eller forfra. Så boksen er imho overflødig udgift.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

]Hvis det var mig, for at få bedste billedkvalitet. Wink


 Det har man jo boksen til.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-December-2020 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

]Hvis det var mig, for at få bedste billedkvalitet. Wink


 Det har man jo boksen til.

NEJ!!

Derfor har jeg købt et TV med en TV tuner.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2020 kl. 08:37
 Hvad skal boksen så bruges til.?


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 22-December-2020 kl. 10:18
Den bruges kun til at optage på og så at have appen.

Og til 30 kr om måneden, så er det en ok pris.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-December-2020 kl. 11:22
 Jeg brugte den også kun til at kunne optage, det foregik på App´en, så boksen blev stort set ikke brugt, den blev sat til et andet TV inde i soveværelset, så kunne jeg også se alt på det TV.




-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jakepe88
Skrevet den: 25-Januar-2021 kl. 16:24
findes der en løsning som gør at man kan bruge sin Sony remote til at styre Yousee boksen ? 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-Januar-2021 kl. 16:35
 Der kan bruges Boksens Remote til TVet, kod Remoten til at skrue op/ned for lyden, aktiver CEC på boks og TV, så vil TV tænde når boks tændes og slukke når boks slukkes. Der kan også installeres TV/Film Appen på TVet, med den haves de samme funktioner som på boksen inklusiv optagelse.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: jakepe88
Skrevet den: 26-Januar-2021 kl. 10:47
Tak for svar - jeg er godt klar over at man kan bruge Yousee Remote til TV'et - men jeg søger efter en omvendt løsning hvor jeg kan bruge sony remoten til boksen - idet jeg med denne også kan styre Apple Tv og Nvidia shield boksen - så jeg kun får en Remote som kan styre TV, Yousee boksen, apple tv og Nvidia boksen ..



Print side | Luk vindue