Print side | Luk vindue

Jeg er forvirret over TIDAL

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162425
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 08:29


Emne: Jeg er forvirret over TIDAL
Skrevet af: Guests
Emne: Jeg er forvirret over TIDAL
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 16:02
Hej
Har købt en TIDAL HiFi abonnement og det er i og for sig fint men jeg ser album i under min musik som jeg ALDRIG har tilføjet som i ALDRIG. Det er album jeg ikke kunne drømme om at lytte til. Hvordan sker dette? Jeg er så vidt jeg ved den eneste der har adgang til min konto ikke en gang min bedre halvdel har. 

Kører der en eller anden algoritme som forsøger at finde album den tror jeg vil have tilføjet? 

Håber der er nogen der kan kaste lys over dette. På forhånd tak



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hej
Har købt en TIDAL HiFi abonnement og det er i og for sig fint men jeg ser album i under min musik som jeg ALDRIG har tilføjet som i ALDRIG. Det er album jeg ikke kunne drømme om at lytte til. Hvordan sker dette? Jeg er så vidt jeg ved den eneste der har adgang til min konto ikke en gang min bedre halvdel har. 

Kører der en eller anden algoritme som forsøger at finde album den tror jeg vil have tilføjet? 

Håber der er nogen der kan kaste lys over dette. På forhånd tak
tror jeg. Oplever det sammen på Netflix.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Kører der en eller anden algoritme som forsøger at finde album den tror jeg vil have tilføjet? 
Umiddelbart vil jeg sige nej til det. Jeg har aldrig oplevet det. Den vil ikke lægge et album under "Min musik / Album" som favorit. Men jeg kan forestille mig den kan finde på at spille noget du ikke har valgt, men det kan du fravælge under indstillinger.



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 17:21
Men det er da pisse irriterende. Under sektionen Min musik skal jeg kun se det musik jeg selv har valgt. De album jeg har valgt og de sange og kunstnere jeg har valgt. Sgu ikke alt muligt de tror jeg vil se. Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 

Kan være det ikke skal være TIDAL alligevel. Overvejer Deezer i stedet. TIDAL virker for rodet og bøvlet syntes jeg. 


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 
Der er jeg nødt til at sige det er en bruger fejl. Man kan sætte en hjerte markering på både numre og/eller albums.
Hvor længe har du været abonnent?
 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 
Der er jeg nødt til at sige det er en bruger fejl. Man kan sætte en hjerte markering på både numre og/eller albums.
Hvor længe har du været abonnent?
 

Jeg har ikke været bruger længe men jeg ved godt når jeg liker et enkelt nummer og så et helt album. 

Da jeg satte TIDAL op og gav input til hvilke kunstnere jeg kunne li’ der har den også valgt alle album en given kunstner har udgivet. Ikke altid jeg syntes om alle album. Men album med kunstnere jeg på ingen måde lytter til?? Giver ingen mening. 

Nu har jeg skrevet til deres support samt slettet de album/sange/kunstnere jeg med garanti ikke selv har tilføjet. Så må vi se om der pludselig fremkommer kun ting. 


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 
Der er jeg nødt til at sige det er en bruger fejl. Man kan sætte en hjerte markering på både numre og/eller albums.
Hvor længe har du været abonnent?
 

Jeg har ikke været bruger længe men jeg ved godt når jeg liker et enkelt nummer og så et helt album. 

Da jeg satte TIDAL op og gav input til hvilke kunstnere jeg kunne li’ der har den også valgt alle album en given kunstner har udgivet. Ikke altid jeg syntes om alle album. Men album med kunstnere jeg på ingen måde lytter til?? Giver ingen mening. 

Nu har jeg skrevet til deres support samt slettet de album/sange/kunstnere jeg med garanti ikke selv har tilføjet. Så må vi se om der pludselig fremkommer kun ting. 

KAn godt følge dig når. Det er irriterende at de algoritmer der skal hjælpe tager en så meget i hånden at man mister muligheden for at styre det selv. 


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: floe
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 19:30
Que?

Der er kun de albums du har liket under albums. Enten er det en fejl 40, eller også er der sket en fejl i TIDAL, hvilket lyder usandsynligt. 


-------------
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime


Skrevet af: Granly
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 19:59
Oplever nu heller ikke de udfordringer trådstarter nævner


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 20:13
Det lyder som en brugerfejl. Altså, din egen.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 28-December-2020 kl. 21:05
kan det have noget at gøre med at jeg importerede playliste og lignende via det site som TIDAL anbefaler til netop dette? 

At det skulle være mig selv der har tilføjet album (og der er tale om minimum 20 stk) med kunstnere jeg aldrig lytter til og ikke kender finder jeg ikke sandsynligt selv om flere af jer nævner fejl 40. 

Oplever også at appen på min iPhone Xs kører ekstremt dårligt på Apple CarPlay. Så alt i alt ikke den fedeste oplevelse af TIDAL for nu. Skulle måske prøve Deezer HiFi i stedet. 


Skrevet af: Granly
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 08:40
Har lige prøvet Apple Carplay i en anden end vanligt her til morgen, og der var ingen problemer i den time det tog. Hvad mener du med Appen kører dårligt. Langsomt eller slet ikke. ?


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 12:00
Mht din tidal oplevelse på Apple carplay: Der er jeg desværre helt enig med dig. Tidals carplay oplevelse er ekstremt ringe og ustabil. Jeg har plaget deres support med det nu på 2.år, og der er sket forbedringer, men kun meget marginale forbedringer. Det er stadig ustabilt, nogle gang kan man tilgå sine playlister, og andre gange kan man ikke.

Deezers, apple music og spotifys carplay oplevelser er klart klart bedre. Men jeg føler mig nødsaget til at holde fast i Tidal, da jeg oplever tydeligt bedre lyd fra Tidal end på de øvrige - inkl. Deezer.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

kan det have noget at gøre med at jeg importerede playliste og lignende via det site som TIDAL anbefaler til netop dette? 

At det skulle være mig selv der har tilføjet album (og der er tale om minimum 20 stk) med kunstnere jeg aldrig lytter til og ikke kender finder jeg ikke sandsynligt selv om flere af jer nævner fejl 40. 

Oplever også at appen på min iPhone Xs kører ekstremt dårligt på Apple CarPlay. Så alt i alt ikke den fedeste oplevelse af TIDAL for nu. Skulle måske prøve Deezer HiFi i stedet. 

Mon ikke det er fejl match fra Soundizz der er skyld i der er kommet rod i “min musik”.
Har selv brugt Soundizz nogle gange, og der kan opstå fejl match.

Jeg oplever også at Tidal CarPlay ikke køre særligt smooth, langsom om at starte musik op, og pludselig stopper, og andre gange slet ikke vil virke.
Men hvis jeg starter Tidal via telefonen, før jeg køre, så virker det bedre, dette er selvfølgelig ikke optimalt, men en workaround indtil der bliver fejlrettet fra Tidal.
Har læst at det er en kendt fejl, men ved ikke om det relatere til præcise bilmodeller eller mærker.
Mit infocenter version i bilen er SYNC F.1.3.3.1_R19301a, i en Ford.

Jeg tester pt. Deezer, og det fungere fint, også i CarPlay. 
Men jeg tror ikke jeg skifter, da jeg har flere stykker MQA hardware, så det giver mest mening at blive ved Tidal.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Mht din tidal oplevelse på Apple carplay: Der er jeg desværre helt enig med dig. Tidals carplay oplevelse er ekstremt ringe og ustabil. Jeg har plaget deres support med det nu på 2.år, og der er sket forbedringer, men kun meget marginale forbedringer. Det er stadig ustabilt, nogle gang kan man tilgå sine playlister, og andre gange kan man ikke.

Deezers, apple music og spotifys carplay oplevelser er klart klart bedre. Men jeg føler mig nødsaget til at holde fast i Tidal, da jeg oplever tydeligt bedre lyd fra Tidal end på de øvrige - inkl. Deezer.

Tak for dit input. Glad for at jeg ikke er den eneste. Troede jeg var ved at blive skør. Wink Trist at Tidal ikke tager det alvorligt med henvendelserne. Jeg er selv i dialog med dem om CarPlay problemerne og vil da henvise til at der er flere her der oplever det samme. 


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 12:28
godt du skriver til dem om carplay problemerne. Jeg vælger at tro på, at jo flere der kontakter dem om det, jo større bliver deres motivation for at få kompetente folk til at skrive noget ordentligt software.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

kan det have noget at gøre med at jeg importerede playliste og lignende via det site som TIDAL anbefaler til netop dette? 

At det skulle være mig selv der har tilføjet album (og der er tale om minimum 20 stk) med kunstnere jeg aldrig lytter til og ikke kender finder jeg ikke sandsynligt selv om flere af jer nævner fejl 40. 

Oplever også at appen på min iPhone Xs kører ekstremt dårligt på Apple CarPlay. Så alt i alt ikke den fedeste oplevelse af TIDAL for nu. Skulle måske prøve Deezer HiFi i stedet. 

Mon ikke det er fejl match fra Soundizz der er skyld i der er kommet rod i “min musik”.
Har selv brugt Soundizz nogle gange, og der kan opstå fejl match.

Jeg oplever også at Tidal CarPlay ikke køre særligt smooth, langsom om at starte musik op, og pludselig stopper, og andre gange slet ikke vil virke.
Men hvis jeg starter Tidal via telefonen, før jeg køre, så virker det bedre, dette er selvfølgelig ikke optimalt, men en workaround indtil der bliver fejlrettet fra Tidal.
Har læst at det er en kendt fejl, men ved ikke om det relatere til præcise bilmodeller eller mærker.
Mit infocenter version i bilen er SYNC F.1.3.3.1_R19301a, i en Ford.

Jeg tester pt. Deezer, og det fungere fint, også i CarPlay. 
Men jeg tror ikke jeg skifter, da jeg har flere stykker MQA hardware, så det giver mest mening at blive ved Tidal.

Tak for dine input. Jeg brugte  https://www.tunemymusic.com/da/?tidal=true#step1" rel="nofollow - https://www.tunemymusic.com/da/?tidal=true#step1 som Tidal selv linker til og tror også det er der den er gået gal. 

Jeg kører selv Peugeot 3008 SUV så det tror ikke det er model specifikt. Jeg vil også vente lidt med at teste/skifte ti Deezer. 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 15:36
sidder lige i bilen og prøver det med at starte appen først og så tilslutte den til bilen med originale Apple kabel nå appen/misikken er i gang.  Den spiller det nummer jeg startede med men efter dette nummer er slut stopper appen med at virke. Det er simplethen elendigt, intet mindre. 


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

sidder lige i bilen og prøver det med at starte appen først og så tilslutte den til bilen med originale Apple kabel nå appen/misikken er i gang.  Den spiller det nummer jeg startede med men efter dette nummer er slut stopper appen med at virke. Det er simplethen elendigt, intet mindre. 

enig. Det er så crappy. En sjælden gang imellem virker den som den skal, nogle gange kan man kun afspille musik fra "my mixes" og ikke egne playlister, nogle gange slet ikke - den er så hamrende ustabil nu på 2. eller 3.år. Jeg har prøvet på 3 andre biler end min egen: samme ustabile resultater. Apple music appen er den mest stabile, rock solid carplay app jeg har prøvet, men nytter ikke så meget når jeg vil have bedre lydkvalitet. Jeg betjener som regel tidal via telefonen i carplay mode, så virker det bedre, men er virkelig dybt forundret over at de ikke gør sig mere umage med at få det til at virke.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 17:49
Jeg oplever også at Spotify, Deezer, Telmore Play og Apple Music virker helt efter hensigten, utroligt at Tidal ikke kan få det fixet.
Eneste trøst må være at Qobuz CarPlay er dårligere end Tidal... 😂


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Har lige prøvet Apple Carplay i en anden end vanligt her til morgen, og der var ingen problemer i den time det tog. Hvad mener du med Appen kører dårligt. Langsomt eller slet ikke. ?
Appen virker simpelthen enormt ringe. Det skal siges at jeg afvikler appen på en opdateret iPhone Xs og alt andet jeg afvikler via CarPlay kører som smurt. 

Jeg skal typisk trykke 2-3 gange på menupunktet Playlists. Hvis den så endelig åbner så er den tom til tids for at jeg ved at kigge på selve telefonen kan se at der er de numre der skal være. Andre gange sker der simpelthen ingen ting. Efter ca. 10 sekunder kommer der en fejlbesked op på infoskærmen i bilen om at der gik noget galt! 

Så det er en piv hammerende ringe oplevelse af Tidal via CarPlay her i huset. Fik besked om at det nogle gange virkede ved at starte appen før man kobler mobilen til bilen via kabel. Det har så ikke virket her. Afspiller kun en sang og så er det slut.  


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg oplever også at Spotify, Deezer, Telmore Play og Apple Music virker helt efter hensigten, utroligt at Tidal ikke kan få det fixet.
Eneste trøst må være at Qobuz CarPlay er dårligere end Tidal... 😂

Har lige fået en tilbagemelding fra Tidal support at de arbejder på sagen. Men kan forstå på andre i denne tråd at det har de gjort i flere år Confused. Jeg orker ikke rigtig svare dem i aften men vil helt klart give dem det glatte lag når jeg svare dem i løbet af nogle dage. 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 19:53
Denne gut har samme problem som jeg oplever:  https://www.youtube.com/watch?v=gzEU6El9JQs" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=gzEU6El9JQs


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 29-December-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Denne gut har samme problem som jeg oplever:  https://www.youtube.com/watch?v=gzEU6El9JQs" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=gzEU6El9JQs

præcis. Ditto her.


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 04-Januar-2021 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg oplever også at Spotify, Deezer, Telmore Play og Apple Music virker helt efter hensigten, utroligt at Tidal ikke kan få det fixet.
Eneste trøst må være at Qobuz CarPlay er dårligere end Tidal... 😂

Har lige fået en tilbagemelding fra Tidal support at de arbejder på sagen. Men kan forstå på andre i denne tråd at det har de gjort i flere år Confused. Jeg orker ikke rigtig svare dem i aften men vil helt klart give dem det glatte lag når jeg svare dem i løbet af nogle dage. 

Så kom der en opdatering til Tidal appen idag, og testede den med med håbefuldt hjerte. Men ak og ve, om muligt endnu dårligere i carplay end før. For fucks sake altså... Har nu skrevet endnu en kraftigt opfordrende mail til dem om at fixe den helt vildt buggy app.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 04-Januar-2021 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg oplever også at Spotify, Deezer, Telmore Play og Apple Music virker helt efter hensigten, utroligt at Tidal ikke kan få det fixet.
Eneste trøst må være at Qobuz CarPlay er dårligere end Tidal... 😂

Har lige fået en tilbagemelding fra Tidal support at de arbejder på sagen. Men kan forstå på andre i denne tråd at det har de gjort i flere år Confused. Jeg orker ikke rigtig svare dem i aften men vil helt klart give dem det glatte lag når jeg svare dem i løbet af nogle dage. 

Så kom der en opdatering til Tidal appen idag, og testede den med med håbefuldt hjerte. Men ak og ve, om muligt endnu dårligere i carplay end før. For fucks sake altså... Har nu skrevet endnu en kraftigt opfordrende mail til dem om at fixe den helt vildt buggy app.

Ah men for Fan..n da også. De spiste mig af med en måneds ekstra HiFi abonnement uden beregning. Jeg sendte dem videoen fra YouTube og skrev at det vær præcis det jeg oplevede. Har ikke hørt fra dem siden. Ouch


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 04-Januar-2021 kl. 20:27
Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 04-Januar-2021 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

lyder interessant! Hvor har du læst det?
Er det dét at afinstallere Apple music der er "fix'et" eller en ny beta udgave som de har sendt dig?


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 04-Januar-2021 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

lyder interessant! Hvor har du læst det?
Er det dét at afinstallere Apple music der er "fix'et" eller en ny beta udgave som de har sendt dig?

En tråd på Reddit. 
Fixet skulle være at fjerne Apple Music. 
Har ikke nogen beta version. 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 04-Januar-2021 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

lyder interessant! Hvor har du læst det?
Er det dét at afinstallere Apple music der er "fix'et" eller en ny beta udgave som de har sendt dig?

En tråd på Reddit. 
Fixet skulle være at fjerne Apple Music. 
Har ikke nogen beta version. 

Spændende. Ser frem til din tilbagemelding. Syntes dog det er absurd ringe at TIDAL ikke formår at løse problemet selv. 


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 04-Januar-2021 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

lyder interessant! Hvor har du læst det?
Er det dét at afinstallere Apple music der er "fix'et" eller en ny beta udgave som de har sendt dig?

En tråd på Reddit. 
Fixet skulle være at fjerne Apple Music. 
Har ikke nogen beta version. 

ok, meget interessant. Har også fulgt Tidal debatter inde på reddit..har du stadig linket til den pågældende tråd?


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 05-Januar-2021 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

lyder interessant! Hvor har du læst det?
Er det dét at afinstallere Apple music der er "fix'et" eller en ny beta udgave som de har sendt dig?

En tråd på Reddit. 
Fixet skulle være at fjerne Apple Music. 
Har ikke nogen beta version. 

Fjernede apple music, genstartede telefonen, og har testet på morgenens tur: det virker faneme. Ingen problemer med at tilgå playlists, sange, kunstnere - og det spiller squ. En helt ny oplevelse. Det, der så ikke virker er når jeg vælger "udforsk", så kommer der blot en sort skærm - hver gang jeg prøver. Men dette er et kæmpe fremskridt. Vil skrive til tidal om dette, så de forhåbentlig kan bruge den info til at finde ud af hvad der går galt. 

Tak Jever for at dele dette virkeligt hjælpsomme fix!!!


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-Januar-2021 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

lyder interessant! Hvor har du læst det?
Er det dét at afinstallere Apple music der er "fix'et" eller en ny beta udgave som de har sendt dig?

En tråd på Reddit. 
Fixet skulle være at fjerne Apple Music. 
Har ikke nogen beta version. 

Fjernede apple music, genstartede telefonen, og har testet på morgenens tur: det virker faneme. Ingen problemer med at tilgå playlists, sange, kunstnere - og det spiller squ. En helt ny oplevelse. Det, der så ikke virker er når jeg vælger "udforsk", så kommer der blot en sort skærm - hver gang jeg prøver. Men dette er et kæmpe fremskridt. Vil skrive til tidal om dette, så de forhåbentlig kan bruge den info til at finde ud af hvad der går galt. 

Tak Jever for at dele dette virkeligt hjælpsomme fix!!!

Fedt! Vil selv prøve senere i dag. Stor tak til jer begge Clap


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 05-Januar-2021 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

lyder interessant! Hvor har du læst det?
Er det dét at afinstallere Apple music der er "fix'et" eller en ny beta udgave som de har sendt dig?

En tråd på Reddit. 
Fixet skulle være at fjerne Apple Music. 
Har ikke nogen beta version. 

Fjernede apple music, genstartede telefonen, og har testet på morgenens tur: det virker faneme. Ingen problemer med at tilgå playlists, sange, kunstnere - og det spiller squ. En helt ny oplevelse. Det, der så ikke virker er når jeg vælger "udforsk", så kommer der blot en sort skærm - hver gang jeg prøver. Men dette er et kæmpe fremskridt. Vil skrive til tidal om dette, så de forhåbentlig kan bruge den info til at finde ud af hvad der går galt. 

Tak Jever for at dele dette virkeligt hjælpsomme fix!!!

Update efter dagens anden tur: Ikke helt så begejstret som i morges desværre. Der er stadig issues, som feks at den bare stopper med at spille, og når jeg feks så klikker på næste sang, så går den næste sang igang med den forrige sangs cover art og info.., det oplevede jeg også før. Og det skete to gange på een tur at den lavede sort skærm når jeg valgt eet af "mine mixes", og tre gange skulle jeg trykke flere gange på en playlist før den kom frem. Stadig fremskridt i forhold til før - men der er stadig lang vej hjem.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 05-Januar-2021 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg skal afprøve et fix. 
Har læst at det skulle hjælpe hvis man afinstallere Apple Music. 
Så det får et skud i morgen. 

Jeg har ikke haft meget succes med det fix... Cry

Tidal opførte sig lige så ringe som altid.Angry

Tror sgu jeg må køre videre med Deezer HIFI i bilen, så jeg kan få god kvalitet.
Men beholder alligevel Tidal, den må så bare nøjes med at bruges hjemme.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-Januar-2021 kl. 20:28
Har også lige testet og der er ingen forskel, desværre. 


Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 06-Januar-2021 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Har også lige testet og der er ingen forskel, desværre. 

Øv. 

Jeg skrev igen igen til Tidal, og her er svaret. 

Hello,

Thank you for reaching TIDAL support.

My name is Jayci and I am happy to help!

Please note our Tech team is currently aware of this and is working on a update, we hope to release this soon.

Please let us know if we can be any further assistance!

Best Regards,
Jayci
TIDAL Member Support


Det ligner lidt det samme robotiske svar jeg har fået tidligere, men er dog lidt mere specifikt, og der er en erkendelse af problemet og ovenikøbet tør de skrive at der snart kommer en update. 

Tidligere har de blot skrevet at de håber det løses i en fremtidig update o.lign, men dette er mere konkret. Så jeg vælger at være håbefuld.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-Januar-2021 kl. 09:17
tror jeg skriver til dem senere i dag. 



Print side | Luk vindue