Print side | Luk vindue

Disney+ app hakker/fryser på LG C9

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162458
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 14:13


Emne: Disney+ app hakker/fryser på LG C9
Skrevet af: ptheglev
Emne: Disney+ app hakker/fryser på LG C9
Skrevet den: 01-Januar-2021 kl. 18:43
Godt nytår

Jeg har et LG C9, hvor jeg desværre jævnligt oplever, at billedet kortvarigt fryser, når jeg streamer Disney+ via Disney-app’en.

Ser jeg samme indhold via AppleTV 4K, kører det gnidningsfrit.

TVet er kablet til mit netværk (Cat 6 kabel).
Jeg har 1000 mbit fra BoligNet.

Any ideas? 

På forhånd tak
Peter



Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 02-Januar-2021 kl. 09:12
umiddelbart burde der ikke være netværksprobs når du både har kabling og en ellers velfungerende internetforbindelse, og derfor kunne jeg forestille mig det eventuelt kunne være synkroniseringsproblemer mellem lyd og video.. Prøv at tjekke hvad det er for et lydspor du kører og hvad afspiller du lyden med? (ingen grund til atmos lydspor hvis det bare ryger ud via skærmens højtalere.)


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 02-Januar-2021 kl. 09:30
Også godt nytår til dig.
Prøv at ændre din DNS i internet indstillingerne på tv-et til f.eks. google DNS: 8.8.8.8/ 8.8.4.4

Start med at ændre DNS først, det er et problem jeg har set før med Disney app'en på web os

Og evt. prøv at slå ipv6 fra eller til.

Bare af nysgerrighed, hvilken router benytter du, og er den sat op til at køre med ipv6?




-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 02-Januar-2021 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af ptheglev ptheglev skrev:

Godt nytår

Jeg har et LG C9, hvor jeg desværre jævnligt oplever, at billedet kortvarigt fryser, når jeg streamer Disney+ via Disney-app’en.

Ser jeg samme indhold via AppleTV 4K, kører det gnidningsfrit.

TVet er kablet til mit netværk (Cat 6 kabel).
Jeg har 1000 mbit fra BoligNet.

Any ideas? 

På forhånd tak
Peter

Jeg har haft samme problem med Chromecast ultra og Chromecast 3. Det virker fint på min chromecast 3 nu og har intet foretaget mig. Tænker Disney af og til har kapacitetsproblemer. Er det bestemte titler du har det på - måske de mest populære eller også på andet..
Mit problemer var, at der var buffering jævnligt. Har ikke haft det på de andre tjenester jeg har: Netflix, Viaplay, tv2 play - kun på Disney+


Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 03-Januar-2021 kl. 13:33
Tak for svar, Potter.< id="__symantecPKIClientMessenger" -sups-flavor-configuration="true" -extension-version="1.0.1" style="display: none;">
Jeg var lige hurtig nok, da jeg sagde, at jeg kun oplever "frys" i Disney+ app'en. Det gør jeg tilsyneladende også i Netflix. Meget mærkeligt. Jeg har fuld smæk på mit internet (små 900 mbit), og som sagt er tv'et kablet til nettet. Så vidt jeg kan læse, så understøtter tv'et kun op til 100 mbit, hvilket er rigeligt – også til 4K. 
Jeg har Google WiFi sat op i huset (Mesh) – denne fungerer også som router.

/P


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 03-Januar-2021 kl. 14:01
Det Potter mener er at det IKKE er din throughput som er problemet, men derimod det faktum at der åbenbart er udfordringer når der skal laves opslag af IP-adresse ud mod tjenesterne, hvor der åbenbart kan komme nogle forsinkelser, og dermed huller i streaming (DNS) (og normalt vil det være en god ting at slå IPv6 fra i routeren af en eller anden årsag. Indtil videre har overgangen til ipv6 givet flere problemer for de fleste end det har givet positive oplevelser.)



Print side | Luk vindue