Print side | Luk vindue

Rens ud i burn-in på plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16250
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 03:38

Emne: Rens ud i burn-in på plasma
Skrevet af: Lars
Emne: Rens ud i burn-in på plasma
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 22:09

Hej Alle

Er der kommet mindre burn-in på plasma, så kan denne DVD måske hjælpe. Lad DVD'en køre i et stykke tid på skærmen, og de mindre burn-ins er måske vasket ud igen.

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=778 - Plasma Burn-In Wash DVD - Nero image     
Udvisk mindre burn-ins på plasma med denne DVD. Den viser et billede, der glider imellem sort og hvidt. DVD Nero image. (87 MB)

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=777 - Plasma Burn-In Wash DVD - ISO image     
Udvisk mindre burn-ins på plasma med denne DVD. Den viser et billede, der glider imellem sort og hvidt. DVD ISO image. (87 MB)

Bemærk at de to DVD'er er helt ens. Forskellen er alene den måde Image er gemt på. Enten Nero Image - for brug i Nero Burn brænder program. Eller ISO image for brug i andre DVD brænder programmer.

Og fra tidligere har vi også disse DVD'er:

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=767 - Plasma Break-in DVD - Nero image    
DVD til at hjælpe med "break in" af plasma TV, for at hindre problemer med indbrænding der er størst risiko for indenfor de første 200 timers brug. Filen fylder 13MB

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=768 - Plasma Break-in DVD - ISO image    
DVD til at hjælpe med "break in" af plasma TV, for at hindre problemer med indbrænding der er størst risiko for indenfor de første 200 timers brug. Filen fylder 13MB

Sidstnævnte hjælper med at forberede en ny plasma skærm, så risikoen for burn-in minimeres. Det er en DVD man kan lade køre i 24 timer på skærmen.

Bemærk at disse to DVD'er også er helt ens. Forskellen er alene den måde Image er gemt på. Enten Nero Image - for brug i Nero Burn brænder program. Eller ISO image for brug i andre DVD brænder programmer.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet den: 13-Oktober-2006 kl. 22:13

Hej Alle

I Nero brændes et Image således:

• Udpak ZIP-filen
  • Put en tom skrivbar DVD i PC'ens DVD-brænder
  • Start Nero programmet - men annuller Wizard.
  • I menu vælges istedet "recorder" -> "burn image"
  • Vælg image-filen du udpakkede
  • DVD'en brændes - og bagefter er den klar til brug

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 10:03
Hej Lars

Fin post til et nyttigt prg. Plasma Burn-In Wash men jeg har hentet det og det kører fint (jeg har dog heldigvis ingen burn in på min Pio), der er kun en ting der måske ikke er så smart ved det, og det er, at det ikke køre i loop men kører i 10 min. hvorefter det stopper, så hvis man ikke lige har sat sin afspiller på pause skærm får man sikkert et nydeligt burnin af billedet på dvdafspilleren.

Du ved vel ikke tilfældigvis hvordan man kan lave det om så det kører i loop

Testet på mit interne dvd drev i computeren.

Er der tilfælgvis nogen der ved hvordan man får en Pana DMR 65 til at gå i pauseskærm efter et vist antal minutter jeg syntes ikke lige jeg kan finde det i manualen.

Hilsen FeTA

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 10:23

På min afspiller kan jeg vælge om den skal stoppe eller afspille igen og igen.

Ellers kan du med et dvd authoring program lave en ny dvd som automatisk starter forfra når den er færdig uanset indstilling

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 10:44
Man kan lave et A>B loop, og en del afspillere kan også sættes til at loope et
kapitel.

Har man en computer tilsluttet kan man også bruge dette:

http://screenfix.hostyourself.net/ - Screen Fix

Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 11:27
Hej med jer
Jeg takker for svarene og vil tjekke om min DVD kan køre i loop

Skrevet af: khansen
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 13:28

Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 13:31

Skrevet den: 17-Oktober-2006 kl. 08:18

Hej,

Skal rense-DVD også køre 24 timer? Har fået lidt burn-in på min svigerfars skræm (50' pioneer)

Tak for hjælpen

Skrevet af: Agerholm
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Er der kommet mindre burn-in på plasma, så kan denne DVD måske hjælpe. Lad DVD'en køre i et stykke tid på skærmen, og de mindre burn-ins er måske vasket ud igen.

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=778 - Plasma Burn-In Wash DVD - Nero image     
Udvisk mindre burn-ins på plasma med denne DVD. Den viser et billede, der glider imellem sort og hvidt. DVD Nero image. (87 MB)

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=777 - Plasma Burn-In Wash DVD - ISO image     
Udvisk mindre burn-ins på plasma med denne DVD. Den viser et billede, der glider imellem sort og hvidt. DVD ISO image. (87 MB)

Bemærk at de to DVD'er er helt ens. Forskellen er alene den måde Image er gemt på. Enten Nero Image - for brug i Nero Burn brænder program. Eller ISO image for brug i andre DVD brænder programmer.

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=767 - Plasma Break-in DVD - Nero image    

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=768 - Plasma Break-in DVD - ISO image    

Sidstnævnte hjælper med at forberede en ny plasma skærm, så risikoen for burn-in minimeres. Det er en DVD man kan lade køre i 24 timer på skærmen.

Bemærk at disse to DVD'er også er helt ens. Forskellen er alene den måde Image er gemt på. Enten Nero Image - for brug i Nero Burn brænder program. Eller ISO image for brug i andre DVD brænder programmer.

/Lars

Kan break in CD'en bruges til Pio 436 ?

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 21:24
Gaaaaab, hvor er den Plasma Break-in DVD dog kedelig.  

Når jeg skal have gang i min kommende Panasonic TH-42PV60E, skal den DVD helt sikkert ses, når jeg ligger og sover. 

Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 21:30
jeg har nu brugt begge typer programmer på min svigerfars pioneer skærm ....og med stor held! DEJLIGT!

Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 22:31

Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

jeg har nu brugt begge typer programmer på min svigerfars pioneer skærm ....og med stor held! DEJLIGT!

Som break-in eller som "udrensing"?

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">

Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 22:46
begge to.....han havde købt det for 3 mdr. siden og det var gået galt så jeg har kørt begge programmer på den og nu ser den "næsten" perfekt ud igen

Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 22:57

begge to.....han havde købt det for 3 mdr. siden og det var gået galt så jeg har kørt begge programmer på den og nu ser den "næsten" perfekt ud igen

Mit er et år gammelt så den ene må være nok.

Hvor lang tid lod du den køre?

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">

Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 22:59
den kørte i ca. 20 timer...

Skrevet af: Naim
Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 07:41
../links/Goto.asp?ResourceID=767 -

Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 08:41

Jo, den kører automatisk i loop, i hvert fald på min Samsung HD850 DVD afspiller.

Derimod kører burn-in wash dvd'en ikke i loop. Der skal du selv sætte den til at gentage kapitlet/skiven!

/Tarkin

Skrevet af: snakie
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 00:24
Det er da irreterende med tv3 og alle de kanaler med deres fede kanal logo der brænder sig fast på min pion... Min kæreste kan ikke holde op med og se oprah og dr. Phil og nu tv3 logoet brændt på. Vil en wash hjælpe? og for senere brug den der break in cd'en kan den hjælpe med imod yderligere brændinger?

-------------
pioneer 4270xa

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 09:39
Break-in skulle du nok have kørt fra starten af, men prøv den anden natten
over eller lignende, og kør så break-in.

Man skal altså passe på i starten.

Skrevet af: mimse
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 11:46
Kører man dvd'erne med fuld,normal ell. moderat lys/kontrast?

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 12:12

Med normal lys/kontrast   ellers forlænger man jo bare tiden

Mit har kør 3 x nat

Mvh Hans

Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 23:36

Nu bliver jeg da nervøs over det burn in, jeg har også bestilt en pio 427xd.

Men er da ikke sikker på om jeg skal købe den hvis den ikke kan tåle at blive brugt.

Nogen erfaring?

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 23:39
Det er ikke et problem ved normal brug med et minimum af omtanke. Selvfølgelig kan den holde til at blive brugt 

Skrevet af: Kjelstrup
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 23:45
Hvilken omtanke er det så?

Skrevet den: 11-November-2006 kl. 12:12
Som beskrevet blandt andet http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=608677&page=1 - her og http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatv/plasmatv-burnin.html - her . Der er også nogle tråde her på forummet.

Skrevet af: /Torben
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 09:33
Mine erfaringer har jeg beskrevet  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16646&KW=%2FTorben - her
/Torben

Skrevet af: kingglostrup
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Med normal lys/kontrast   ellers forlænger man jo bare tiden

Mit har kør 3 x nat

Mvh Hans

Hej !

Jeg har sat min igang nu, med lav kontrast og lys ( er lidt nervøs :-) )

Så bare for alle os rookiers skyld.

1.Lavere kontrast og lys-farve = længere kørsel af breakin dvd ???

2.Højere kontrast og lys-farve = kortere kørsel af breakin dvd ???

Hvis dette er korrekt , hvorfor så ikke bare brage helt op for det hele og få det overstået på kort tid ?

Kan man sammenligne det med MC tilkørsel altså langsom og forsigtigt før man brager den af ?

Skynd dig med et svar, for jeg er på vej på arbejde og vil nødig komme hjem til en defekt skærm

Mvh KG

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 10:35

du skal sætte lys og kontrast til det det normalt skal stå på.

Laver settings  betyder længre indkøring,  og helt vilde høje indstillinger er nok for voldsomt til skærmen.

Hans

Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 07:04
Synes ik der blev svaret på hvor lang tid Plasma Burn-In Wash dvd'en skal køre? hvem kan hjælpe??

-------------
But did you die?

Skrevet af: hirtshals
Skrevet den: 19-December-2006 kl. 12:31

Istedet for at bruge Break in DVD'en har jeg hørt at det er bedre bare at rive antenne stikket ud, og så lad Skærmen stå med sne/myrekrig på i 24 timer.

Kan i bekræfte om dette er korrekt ??

Skrevet den: 19-December-2006 kl. 12:34
Om det er bedre er svært at sige. Det kan dog sikkert ligeså godt bruges.

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 19-December-2006 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Men er da ikke sikker på om jeg skal købe den hvis den ikke kan tåle at blive brugt.

Nogen erfaring?

Hej!

Prøv at spørge dem som har fået indbrænding,om hvad deres indstillinger har været på det tidspunkt de fik fejlen.

OG DER SKAL DEN SÅ IKKE STÅ!!

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet af: hirtshals
Skrevet den: 19-December-2006 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Nogen erfaring?

Hej!

Prøv at spørge dem som har fået indbrænding,om hvad deres indstillinger har været på det tidspunkt de fik fejlen.

OG DER SKAL DEN SÅ IKKE STÅ!!

lrev

Hvad er dine indstillinger på 507'eren ??

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 19-December-2006 kl. 13:42

Kan ikke huske dem alle i  hovedet.

Der er en tråd hvor i de er beskrevet.

Tror den hedder indstillinger for 427/507...eller noget i den retning.

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet af: jens0804
Skrevet den: 19-December-2006 kl. 19:32
Jeg har brændt DVD både fra Nero og ISO filen, men min sony kan ikke afspille den. Den virker fint på en Phillips andet sted i huset. Hvad er galt?

-------------
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 16-Januar-2007 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af snakie snakie skrev:

Det er da irreterende med tv3 og alle de kanaler med deres
fede kanal logo der brænder sig fast på min pion... Min kæreste kan ikke
holde op med og se oprah og dr. Phil og nu tv3 logoet brændt på. Vil en
wash hjælpe? og for senere brug den der break in cd'en kan den hjælpe med
imod yderligere brændinger?

Min kæreste kan også være slem med den slags, men jeg har fortalt hende
at alt over en time kan hun godt glemme - så står den på kanalskift. Og så
er jeg ligeglad med hvor interessant Dr.Phil end er :)

Hjalp skiven for dig?

Skrevet den: 16-Januar-2007 kl. 21:33

hejsa,

jeg brugte din wash-skiven på min svigerfars pio - den havde fået 3 tv2 loger og et tv3  (-:   det forsandt ikke helt men blev mærkbar bedre! Så det skal nok hjælpe.

Min bror havde også samme problem og hans forsvandt totalt så der er håb forude.

Begge have ikke kørt deres tv ind så de var jo lidt selv skyld i det.....hvis man køre det ind før 100% ibrugtagning (det har jeg gjort) så er der intet at se ...

Hygge

Skrevet den: 16-Januar-2007 kl. 22:00
Jeg har ikke kørt mit ind, eller dvs. det har jeg med en lavere indstilling af konstrast mv. samt undgå at køre statiske elementer i mere end en time af gangen.

Det burde altså ikke være nødvendigt at lave en decideret indkøring med en skive...

Skrevet den: 16-Januar-2007 kl. 22:01
Jeg har ikke kørt mit ind, eller dvs. det har jeg med en lavere indstilling af konstrast mv. samt undgå at køre statiske elementer i mere end en time af gangen.

Det burde altså ikke være nødvendigt at lave en decideret indkøring med en skive...

Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 16-Januar-2007 kl. 22:03

Nej, det er ikke nødvendigt at bruge break-in dvd'en.

Jeg har bare holdt kontrast og brightness på ca. 40% - det har været fint fint... Ingen problemer af nogen art - selvom jeg ser samme kanal i flere timer af gangen

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet den: 16-Januar-2007 kl. 22:55
det er rigtig en forsigtig indkøring er ligeså godt som den DVD.....det tager bare lidt længere tid (siger de kloge...*s*)

Skrevet af: Zaragon
Skrevet den: 16-Januar-2007 kl. 23:28

Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

Jeg har brændt DVD både fra Nero og ISO filen, men min sony kan ikke afspille den. Den virker fint på en Phillips andet sted i huset. Hvad er galt?

- såvidt jeg har hørt fra mange af mine venner, er Sony cd/dvd-afspillere desværre NOTORISK kendt for deres manglende evne til at afspille "hjemmebrændt materiale"...

mvh., -Z-

Skrevet den: 17-Januar-2007 kl. 20:19

jeps sony er lavet således det umiddelbart ikke kan lade sig gøre (med mindre man måske piller lidt ved den hvis man kan/tør det) - det var også en af grundene til at jeg er skiftet fra sony til pioneer

Skrevet den: 17-Januar-2007 kl. 20:21

Der er jo et hav af forskellige typer medier.

Jeg mener at jeg fandt en bestemt type/mærke i sin tid som Sony åd - men ja, den er nu kræsen

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet af: jens0804
Skrevet den: 17-Januar-2007 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Oprindeligt skrevet af jens0804 jens0804 skrev:

- såvidt jeg har hørt fra mange af mine venner, er Sony cd/dvd-afspillere desværre NOTORISK kendt for deres manglende evne til at afspille "hjemmebrændt materiale"...

mvh., -Z-

Det mærkelige er bare at jeg har andre hjemmebrændte b.la. Recoredere'e testDVD den er der ingen problemer med, og det er medier fra samme pakke.

-------------
m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8

Skrevet af: HelligAnden
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 16:17
Jeg er lige blevet den (næsten) lykkelige ejer af Panny TH-37PV60EH'en fra Tape C.

Selvom jeg i Master and Commander dog har fundet en enkelt scene med de frygtede slanger og plamager, så er jeg ellers rigtig godt tilfreds med billedet ellers, så nu forsøger jeg at fortrænge min viden om fejlen, og se om jeg ikke nyder de allerfleste scener i de allerfleste film uden at opleve den...

Anyway, det jeg egentlig ville var at spørge om, hvad der ER på den der break-in DVD?

Jeg har brændt skiven og smidt den af afspilleren, men synes den står og hopper lidt frem og tilbage i tidskoden. Den er dog skiftet lidt i farvetone et par gange, men lige nu har den stået i 5 minutter og ikke vist andet end en let blåtonet hvid skærm...

Hvis jeg springer i kapitlerne, så er der andre farver (der altså bare fylder hele skærmen, helt jævnt).

Det giver jo egentlig ok mening, men lyder det bekendt? Og skal skiven i princippet bare stå og køre 24 af sig selv - det lød på tidligere indlæg som om wash-skiven skulle sættes til at køre i loop, men kører break-in'en bare af sig selv i et døgn?

Skrevet af: HelligAnden
Skrevet den: 19-Januar-2007 kl. 16:24
Ah, sorry...jeg var lige lidt for hurtig på tasterne...

Jo, min dvd-afspiller har vist lidt problemer - men jeg KUNNE jo lige have tjekket skiven på computeren, før jeg fløj til tasterne...

En beskrivelse af indholdet kan findes her, hvis der skulle være andre nysgerrige med afspilningesproblemer...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089 - Plasma Break-in DVD

Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 20-Januar-2007 kl. 16:32
er der nogen af jer som siger i ikke har noget burn-in, der har prøvet at være helt tæt på deres skærm for at se om de så kan se lidt ??

jeg har haft PV60 i 3 uger og kun kørt med meget lav kontrast og lys men jeg har fået problemer med 2 vandrette streger i bunden af skærmen...

alt andet forsvinder igen når vi se andre kanaler osv. men ikke de to streger.. 

det ligner noget efter undertekster ?? er ikke sikkert.. stregerne er placeret der hvor underteksterne normalt står...

jeg kan kun lige ane det når jeg går helt tæt på skærmen og den er sort.
det kan ikke ses når vi ser noget på skærmen, kun hvis den er sort eller en lys farve så kan det anes..

jeg kan ikke se noget derfra hvor vi normalt ser tv ca. 2-3 meter fra skærmen...

Skrevet den: 20-Januar-2007 kl. 17:28
Ja jeg har været tæt på skærmen og efter få minutter med andet billede på
efter en menu fx., så er alt retention væk.

Intet burnin - endnu da.

Skrevet den: 20-Januar-2007 kl. 18:42
hmm

når man ser på en sort baggrund på skærmen (indgang uden signal) skal der så være en helt ensartet sort overflade ??

eller må der godt være lidt lys forskel ??

jeg har lige prøvet at haft min xbox360 tændt og lod den stå ca. 1 min og slukkede den så kunne jeg godt se skygger efter den, men som du siger så forsvandt det da jeg så tv ca. 5 min

men jeg kan ikke slippe af med de to striper i bunden af skærmen.... kan det virkelig godt passe at undertekster kan lave burn-in

Skrevet den: 20-Januar-2007 kl. 19:38
Ja den skal være ensartet. Kun LCD kan/skal have problemer med backlight.

Undertekster kan godt lave burnin ja, men det burde ikke være muligt
forstået på den måde at med mindre du ser film 24/7 så sker der ingen
skade.

Prøv lige at lade fjernsynet stå på en kanal med sne på i længere tid.
Alternativt kør den rensnings DVD der er her på forum.

Skrevet den: 20-Januar-2007 kl. 19:39
Er du forresten klar over, at man kan have forskellige indstillinger på alle
indgange?

Det kan være du kører max kontrast på fx. den indgang du ser film på, uden
egentlig at være klar over det.

Skrevet den: 20-Januar-2007 kl. 23:08
Hej ja jeg er klar over der er forskellige indstillinger til hver indgang og har justeret alle indgange.....

jeg kører kun via HDMI 1 og 2

jeg har prøvet at køre BURN-in WASH OUT DVD'en i ca. 90 min men det er måske ikke nok ??

neden under kan i se billeder af. de to streger jeg ikke kan få væk.... ER DET BURN-IN eller noget andet ??

er det nogen der har et gæt på hvad det er ?

Skrevet den: 20-Januar-2007 kl. 23:12
Hmm det ser da mærkeligt ud.. jeg må være svar skyldig. Om det trøster
eller ej, så har jeg det ikke på mit PV60.

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 02:55

Det ser ik for godt ud...Men spørgsmålet er om det er burn-in

Kan du erindre hvad det kunne være? Altså om du har haft noget kørende som passer ind i skyggerne?
Har du haft noget Xbox menu eller noget stående over længere tid?

For mig ser det ikke ud til at være undertekster da der er 2 brede striber som kører i midten af billedet.

Edit: så ikke lige du havde zoomet - så det kunne godt tyde på underteksterne. Det er ret mærkværdigt da jeg ikke har hørt om burn-in efter undertekster på PV60 endnu.

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 03:10
hej troelsit

det har været der i flere dag nu. og det eneste vi kan få det til at passe med er undertekster... jeg har ikke spillet meget xbox 360 eller andet der kan have været skyld i det...

jeg sætter BURN-IN wash out DVD'en på i 7 timer her i nat for at se om det hjælper på det...

men jeg ved ikke om jeg skal være ligeglad med de streger, da vi faktisk ikke kan se dem når vi ser film osv. eller om jeg skal kontakte www.labtop.dk hvor jeg købte den... og evnt vise dem billederne...

hvad synes i jeg skal gøre ??

der skal siges at tv'et kører meget hjemme hos os da vi har forskellige arbejdstider så det kan nogle gange kører 10-12 timer MEN med forskellige tv programmer osv. så de aldrig står der i længere tid...

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 10:19
hej nu har jeg lige stoppet Burn-in Wash out DVD'en efter den har kørt i 7 timer og umiddelbart er det meget svært at se lige nu..

men ved ikke om det er fordi der er lyst i stuen, hvis jeg holder noget op så det bliver mørkere så kan jeg lige ane det men det ser ud til det er mindre end før..

men ved sgu snart ikke om jeg tør at bruge tv'et i frygt for det bliver værrer

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 13:23
jeg kørte burn-in cd'en i 24 timer og herefter forsvandt det 95% fra min svigerfars tv....pøj pøj

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 13:30
jeg håber at det jeg ser nu er rigtig og ikke fordi der er så lyst i stuen at jeg ikke kan se det...

det ser sgu ud som om det er væk..... så nu krydser jeg fingre

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 19:24
vi har nu set film det meste af dagen hvor der ikke var undertekster på.... og så har der ikke været de skygge striber i bunden..

så her til aften hvor vi ser tv og film med undertekster så kommer striberne tilbage...

det vil sige at det er underteksterne der laver de striber hvad kan jeg gøre ved det ???

kontrast og lys er skruet helt ned faktisk...

kan det passe at man ikke kan se udsendelser med undertekster på pana pv60 plasma uden der kommer de skygge striber....

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 19:59
Vi får dem også, men de går væk i løbet af 5 min.

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet den: 21-Januar-2007 kl. 20:34
jeg har nu sat lys og kontrast op på ca. 50 % istedet for at se om det har betydning....

Skrevet af: Jilted Ace
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 12:43
Hejsa - Jeg er også total bekymret over om undertekster laver burnin...
Har haft mit 42PV60 i lidt over en måned, og ser temmelig mange film.
Når jeg ser en "mørk" film laver teksterne meget tydelig retention, og jeg
er sku bange for at det med tiden går hen og bliver siddende i skærmen
som burnin. Fatter heller ikke at teksterne skal være SÅ LYSE, De burde
tone dem lidt ned i en lidt mere afdæmpet nuance, så ville de også være
mere behagelige at kigge på... Har ikke tjekket om det er der, flere timer
efter jeg har set en film, håber det ikke - Men irriterende og bekymrende
er det!!!

-------------
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself

Skrevet af: Jilted Ace
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 12:48
Jeg kan forresten lige tilføje, at jeg på trods af fare for burnin, retention,
purple snakes osv. stadig er fuldt tilfreds med at ha købt plasma frem for
LCD, da billedet er BETYDELIGT bedre - MEN - Hvis det viser sig at
undertekster laver permanent burnin, så er jeg MEGET tilbøjelig til med
sikkerhed at sige mit næste tv bliver et LCD, for DET er da for latterligt!!

-------------
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself

Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 13:17
/lykkelig LCD ejer

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 16:13
jeg kan nu godt få de lyse undetekst striber væk hvis jeg kører Burn-in Wash out DVD'en

men vi har heldigvis ikke endnu kunnet se det når vi ser noget kun ved sort skærm og så lidt tæt på,....

men glad for at der er nogen med samme problem så jeg ikke tror jeg er ved at blive skør...

håber nu det bliver bedre med tiden..

jeg er da stadig meget glad for mit PV60 og jeg vil ALDRIG gå tilbage til LCD

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Jilted Ace Jilted Ace skrev:

Jeg kan forresten lige tilf�je, at jeg p� trods af fare for burnin, retention,
purple snakes osv. stadig er fuldt tilfreds med at ha k�bt plasma frem for
LCD, da billedet er BETYDELIGT bedre - MEN - Hvis det viser sig at
undertekster laver permanent burnin, s� er jeg MEGET tilb�jelig til med
sikkerhed at sige mit n�ste tv bliver et LCD, for DET er da for latterligt!!

hvad har du dine indstillinger på ??

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 16:20

Jeg mener stadig ikke det kan være rigtigt du skal køre en wash-out dvd fordi du har noget med undertekster...

Er det ikke fordi du er meget fokuseret på det? Går det ikke væk af sig selv?

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 16:31
det kan godt være jeg er meget fokuseret på det... det håber jeg da det er.

men vi ser meget tv. dvd og med undertekster så er bange for det kan blive et problem.

men nu ved jeg da at de kan fjernes og det ikke var noget der var galt med tv'et...

det kan da godt være jeg bare skal la være med at rende og kikke efter det og så bare se og nyde den lækre skærm og så håbe det ikke bliver værre...

er der en chance for at det bliver mindre jo ældre den bliver ??

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 19:31
lykkelig plasma ejer....ville aldrig vælge anderledes....og efter en kort indkøringsfase spiller der hele 100%

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 21:11

lykkelig plasma ejer....ville aldrig v�lge anderledes....og efter en kort indk�ringsfase spiller der hele 100%

kan du uddybe det lidt ? har du haft samme problemer i indkøringsfasen ? og hvor langtid har du haft den ?

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 21:51
Er det normalt og have disse problemer i starten ?? og bliver det bedre med tiden ??

vi kan som sagt ikke rigtigt se noget fra den afstand vi normalt ser tv... så er det bare mig der er oppe og køre over intet

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 22:07

Hejsa,

Nej - kørte bare med lav kontrast i de første par måneder samt ca. 2 døgn med burn cd'en og efter det har det ikke været anden en gode ting ved mit tv

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 22:08

jeg har nu haft mit tv i ca. 3 måneder.....og er meget glad for det.

Min svigerfar havde kørt på med fuld "power" og ingen burn cd - han fik probelmer med div. loger osv, men efter 1 døgn med wash-cd'en forsvandt det 95% så det er også fint nu.

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 22:16
jamen er der slet ikke nogen der kan gi mig et svar om det er noget jeg skal bekymre mig om

Skrevet af: bulk
Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 22:23

Hejsa,

Nej - kørte bare med lav kontrast i de første par måneder samt ca. 2 døgn med burn cd'en og efter det har det ikke været anden en gode ting ved mit tv

det du kalder burn cd'en  er det break-in dvd'en  ?  eller hva ?

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

jamen er der slet ikke nogen der kan gi mig et svar om det er noget jeg skal bekymre mig om

Medmindre du har fået en uheldig model, så skal du ikke bekymrer dig

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet den: 22-Januar-2007 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Medmindre du har f�et en uheldig model, s� skal du ikke bekymrer dig

he he og hvordan finder jeg ud af det

Skrevet af: sabre2
Skrevet den: 24-Januar-2007 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

/Lars

Jeg har forgæves forsøgt at få burn in wash dvd'en til at fungere, men jeg får blot disc error i min dvd afspiller (philips). Jeg har forsøgt begge formater ( iso og nero) uden held. Break in dvd'en fungere fint. Nogle her som har oplevet lignende problemer med wash dvd'en.

Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 19:39

Jeg har det der minder om et TV2-logo oppe i venstre hjørne.

Kan kun lige anes ved helt hvis baggrund.

Vil prøve med wash-dvd'en en af dagene.

Bortset fra det så er vi superglade for tv'et - viser dejlige billeder

Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 28-Januar-2007 kl. 19:40
hvis = hvid 

Skrevet af: HarBrug for 32
Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

det er dejligt billige og lette point hos svigermekanikken

-------------
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...

Skrevet den: 06-Februar-2007 kl. 23:49
jeps 10 point til mig og en svigermor som laver mad et par dage når vi kommer på besøg!

Skrevet af: Jones
Skrevet den: 11-Februar-2007 kl. 11:55

Jeg har lige erhvervet et PIO427xa og prøvede at sætte BreakIN dvd'en til at afspille på skærmen.. Brummer jeres skærm også "Lidt" højlydt ved afspilning af BreakIN-DVD'en????

Synes også jeg kan høre en let brummen fra skærmen ved normal tv-kigning. Men mest når skærmen er fyldt med stort set samme farve..

Men ellers har jeg lige lånt en selector i dag. DAMN billedet står godt på det fjernsyn...

Et hurtigt spørgsmål mere!!

Hvad er jeres opsætning af skærmen?? Jeg har set Irev's opsætning og prøvet at sætte mit op på samme måde. Men de opsætninger der er lagt ind denne tråd er det med eller uden Selector?? (Ved ikke engang om det betyder noget for opsætningen om man har Selector eller ej. Eller om det bare er samme opsætning)

Håber i vil være venlige overfor en noob i plasmaskærm-verdenen.

VH en forhåbentlig aftagende noob (Jones)

-------------
Pio427xa,Pio DVR-645H-s,Sagem60, 2 stk Monitor Audio R90, 1 stk AudioPro Alroom sub

Skrevet den: 11-Februar-2007 kl. 13:02
jeps det gør den ved en speciel farve mener jeg men sådan burde det ikke være ved alm tv eller HD tv. Dog kan du godt høre en svag blæserlyd/summen hvis du går tæt på men det er ikke noget jeg lægger mærke til når jeg sidder og ser tv....så skal jeg ihverfald fokucere meget på det

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 13-Februar-2007 kl. 20:20

Kan i lave Burn-In Wash DVD så den kører i loop?

Jeg kan ikke sætte min dvd-afspiller til repeat, så skal manuelt starte den hvert 10 minut og kan derfor ikke sætte den til at kører en helt nat.

På forhånd tak.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet af: Joho
Skrevet den: 13-Februar-2007 kl. 21:00

Oprindeligt skrevet af Jones Jones skrev:

Hvad er jeres opsætning af skærmen?? Jeg har set Irev's opsætning og prøvet at sætte mit op på samme måde. Men de opsætninger der er lagt ind denne tråd er det med eller uden Selector?? (Ved ikke engang om det betyder noget for opsætningen om man har Selector eller ej. Eller om det bare er samme opsætning)

Måske kan du få nogle ideer til opsætningen fra denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16137&PN=2&TPN=5 - tråd

-------------
Med god hilsen

John

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-Februar-2007 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg kan ikke sætte min dvd-afspiller til repeat, så skal manuelt starte den hvert 10 minut og kan derfor ikke sætte den til at kører en helt nat.

På forhånd tak.

Har du også fået burn-in på din plasma ?

Skrevet den: 13-Februar-2007 kl. 21:10

Kom til at justere indstillinger lidt for højt, så har fået lidt logoer

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 14-Februar-2007 kl. 16:28

På forhånd tak.

Så har jeg selv lavet en Burn-In Wash DVD der kører i loop, så nu slipper jeg for at trykke play hver tiende minut

Hvis folkene bag recordere.dk er interesseret vil jeg med glæde uploade den, så andre kan få glæde af den.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2007 kl. 16:35

Lad os endeligt høre om det hjælper.

Jeg kørte med den i en time, uden resultat..

Skrevet den: 14-Februar-2007 kl. 16:47

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Lad os endeligt høre om det hjælper. Jeg kørte med den i en time, uden resultat..

Det har allerede hjulpet meget, men du kommer ikke langt med en time. Jeg har nok haft den kørende omkring 6 timer og nu er det næsten væk, men den får lov at køre hele natten.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2007 kl. 16:50

Lad os endeligt høre om det hjælper. Jeg kørte med den i en time, uden resultat..

Det har allerede hjulpet meget, men du kommer ikke langt med en time. Jeg har nok haft den kørende omkring 6 timer og nu er det næsten væk, men den får lov at køre hele natten.

Hvor meget fylder den ?

Den kunne jeg godt bruge en kopi af, da det ikke er særligt smart at man skal trykke på play hver 10. minut med den nyværrende..

Skrevet den: 14-Februar-2007 kl. 16:53

Hvor meget fylder den ?

Den kunne jeg godt bruge en kopi af, da det ikke er særligt smart at man skal trykke på play hver 10. minut med den nyværrende..

Har lige skrevet til Lars (admin), så mon ikke jeg får lov at uploade den, så alle andre kan få glæde af den.

-------------

Skrevet den: 14-Februar-2007 kl. 22:08

Hejsa..

Jeg har fundet ud af hvad der gjorde at min Pio427xa brummede mere end normalt.. Jeg satte den til 100hz istedetfor 75hz og dermed faldt den brummen jeg havde markant..

Jones out

-------------
Pio427xa,Pio DVR-645H-s,Sagem60, 2 stk Monitor Audio R90, 1 stk AudioPro Alroom sub

Skrevet den: 14-Februar-2007 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Oprindeligt skrevet af Jones Jones skrev:

Måske kan du få nogle ideer til opsætningen fra denne http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16137&PN=2&TPN=5 - tråd

Hey joho

Tak for linket.. Har nu sat det op efter en guts opsætning fra det link du gav mig.. takker

Jones out

-------------

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 18:37

Er der nogen der ved om BREAK-IN dvd'en kører i loop, uden man sætter sin afspiller til at køre skiven i loop??? Hvis jeg skal sætte min dvd-afspiller til at køre den i loop, så kommer der en information frem i øverste højre hjørne om at den kører i loop. Og så er det omsonst at køre breakin-dvd'en, da det så vil brænde fast i skærmen.. lol

Jones out

-------------

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 18:40
Break-in DVDen kører automatisk i loop, ja.

Skrevet den: 15-Februar-2007 kl. 19:56

Har lige skrevet til Lars (admin), så mon ikke jeg får lov at uploade den, så alle andre kan få glæde af den.

De er uploaded nu. Erstatter de gamle.

Kan dog se de kun kører i 4:3 - men jeg har ikke checket om det også gælder de "originale" også gør det

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue