Print side | Luk vindue

Fastsspeed meget uheldige oplevelser

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162500
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 01:59


Emne: Fastsspeed meget uheldige oplevelser
Skrevet af: Lars Doe
Emne: Fastsspeed meget uheldige oplevelser
Skrevet den: 06-Januar-2021 kl. 16:01

Hej med jer jeg ønsker at give min egen oplevelse af min internetforbindelse hos fastspeed. 

 

jeg bor på Vesterbro i København og valgte at skifte over til fastspeed fordi de lovede en løsning på 100/1000, som på det tidspunkt var meget billigere end f.eks yousee.

 

Forbindelsen har ellers kørt rigtigt fint i mindst 1 1/2 år. og jeg har været fint tilfreds med dem. jeg har haft yousee før og de var fine nok, men for dyre i forhold til hastighed. jeg havde Hiper men de havde meget store problemer med at levere hastigheden.

 

Problemerne startede i midt september måned, med at forbindelsen simpelt hen forsvandt med sporadiske tidspunkter. Sådan nogle dynamiske fejl kan være svære at påvise, og de sendte en ny router. Samme problem.

 

Der var ikke den store hjælp at indhente fra, fastspeed i forhold til metoder at finde fejlen. De kunne godt se fejlen men først 1 måned senere sendte de en tdc tekniker som var super effektiv. Fejlen opstod mens han var der og han mente at det var en dns fejl, han mente at han kunne se støj på. Der gik 2 uger før tdc støj team meldte tilbage at der var lidt støj men at det ikke var et problem.

 

Jeg fik altid beskederne af flere forskellige folk som altid startede forfra, med f.eks ”har du reset router, tjekket dine kabler e.t.c. 

 

Alle mine målinger er fortaget kablet med CAT 6 kabel og både på en super hurtig og ny Imac og en win 10 maskine også kablet og direkte til deres router, men der var ikke noget forskel på om jeg kørte den bridge igennem min router som er en Synology AC2600.

 

Jeg fandt ud af at lave en ping af server som var pålidelig. Jeg valgte google.com, og så lavede jeg en screen record så man kunne se udfaldet med hastigheds målinger.

 

Den 3 december sagde de at de havde købt mere kapacitet på centralen hos TDC, og udfaldende forsvandt, og hastigheden blev bedre for download. Men så blev min upload dårligere i stedet for 100mbs havde jeg kun mellem 40 og 50.  de ville iike ud med hvad kriterierne var for fair use, hvilket ikke er en transparent og ærlig politik for et firma. Og de vil ikke reducere prisen, fordi de siger at jeg har brudt ”fairuse” politiken som er er en skummel gummi paragraf.

 

Så kom der en ny tekniker på og vi brugte en masse tid og 14 dage indtil de fandt ud af at fejlen lå hos dem selv. Nu på stod de at jeg brugte for meget upload knap 2TB på 1 måned, så derfor nedgraderede forbindelsen til 40-50 mbs. Så hvis familien skulle arbejde hjemme måtte jeg gå og slukke for min ftp server.

 

De sidste par dage har der været masser af udfald ( 5. Jan 2021) så nu gav jeg op og afmeldte mit abonnement og oprettede det nye hos Yousee. Selvom det er 50 kr dyrere.

 

Kunsten for fastspeed er at ballancere med hvor meget kapacitet de køber hos tdc og stadig tjene penge og hvor mange kunder de har købt kapacitet til. Det virker som om deres prioritet er at tjene flere penge end de har plads til på deres net.

 

Bare i dag 6.jan var der udfald over hele Danmark så bare denne lille tekst tog ekstra tid, så den er først skrevet i word . 

 

jeg fik først 1 måneds kompensation. Men jeg skrev tilbage at det ikke var acceptabelt og jeg havde indbragt dem for teleankenævnet, hvis det ikke var fordi de svarede tilbage at nu gav de mig 3 måneder ”i god tro” hvad det skulle betyde, da jeg har gemt alt dokumentation.

 

Faststpeed er meget opsat på at ringe, i stedet for at maile. Men jeg arbejder og kan ikke tale privat, og når man ringer tilbage er der ikke en tlf kø som siger hvor langt man er og man kan ikke ringe tilbage. Og hvis de ringer har man som kunde ikke den fornødne dokumentation.

 

Men måske går det gamle udtryk igen her ”man får hvad man betaler for”

 

 

 

Bedste hilsner

 

 

 

 




Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 06-Januar-2021 kl. 18:31
Du opretter dig på et forum for at svine et firma til? Jeg kan forstå frustrationerne, men helt ærligt! Et er at sådan noget reelt hører under "jura" gruppen her på recordere - eller som minimum "bruger til bruger"  - netværk snakkes der netværks teori og praksis. Noget andet er at hvsi du virkelig er ude efter at lave en shitstorm, så er det sg ærligt talt ikke recordere du skal henvende dig. Fastspeed ser ikke noget her. Det skal gøres på deres facebook side hvis det er, eller gå på trustpilot.


Skrevet af: Lars Doe
Skrevet den: 06-Januar-2021 kl. 18:38
Jeg har ikke intentioner om at svine et firma til. Men jeg har videre bragt mine erfaringer og hvis du føler dig stødt over dette, så er du velkommen til at scrolle videre. jeg har også indhentet mange erfaringer herfra med tilfredse brugere som utilfredse herfra. 

Jeg er ikke interreseret i at lave en shitstorm, men som så mange andre indlæg, kan man det man bruge. 

Det kunne være andre som læser med her som kan genkende erfaringer og være med til at tage et kontruktivt valg.

Ha en dejlig aften og tak for din svar


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-Januar-2021 kl. 23:06
Har haft FastSpeed fra da de kom frem og har ikke oplevet nævneværdige udfald eller andre problemer. Har en stabil linje som giver hastigheder på 700-950 kablet hvilket jegnikke kan klage over. Ca 400 over wifi. 

Bevares de havde et udfald i dag på ca 30 minutter men det har YouSee jo jævnligt og i meget længere tid. 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-Januar-2021 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Bevares de havde et udfald i dag på ca 30 minutter men det har YouSee jo jævnligt og i meget længere tid. 



Har de?

Gennem de sidste 15 år har jeg haft udfald 3 gange på ADSL og 0 på fiber.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 06:20
Ja folk gik helt amok på deres Facebook side. Alt var nede. Hjemmeside, telefon, alles 😊 

Tog det som er kærkommen pause


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 10:37
Har ligeledes ikke oplevet noge længervarende problem med You See via Coax, bortset fra det famøse Nytårs nedbrud for nogle år siden. Der har været nogle få og kortvarige afbrydelser, nu haves der fiber og der forventes ikke problemer.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 10:48
2 Tb upload på FTP trafik om måneden er måske heller ikke helt alm. bruger trafik. Så måske du skulle have en anden form for abonnement.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 11:27
Det er vel fair at en kraftig forbindelse hænger sammen med et kraftigt trafikforbrug??

-------------
mvh Christian


Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 13:43
Er også skiftet fra Hiper til fastspeed. De kunne da levere 1000 mbit som Hiper ikke kunne.
Men jeg vil så sige at den software de har lagt på deres modem er uhyggelig langsom. 
Den samme router hos Yousee er det routeren egen opsætning man ser, den kan jeg bedre lide.



Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 17:14
Jeg vil også mene at en FTP med 2 TB upload trafik falder udenfor fairuse på den type forbindelser.

Vil du afsløre hvad som downloades fra din FTP?

Hvis du lader alle i en stor familie hente dine julevideoer, så vil man måske nok komme op på 2 TB trafik.
Men ellers ville jeg antage at det er erhvervsmæssigt.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

nu haves der fiber og der forventes ikke problemer.


Hvis nogen har fortalt dig, at fiber er lig ingen nedetid, så har de løjet gevaldigt.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 07-Januar-2021 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Lars Doe Lars Doe skrev:

 Nu på stod de at jeg brugte for meget upload knap 2TB på 1 måned, så derfor nedgraderede forbindelsen til 40-50 mbs. Så hvis familien skulle arbejde hjemme måtte jeg gå og slukke for min ftp server.

 

De sidste par dage har der været masser af udfald ( 5. Jan 2021) så nu gav jeg op og afmeldte mit abonnement og oprettede det nye hos Yousee.

 



Helt generelt, hvis du har vedvarende behov for at uploade 2tb per måned, så bør du nok se på en erhversforbindelse (dog til en helt anden pris naturligvis).

Yousee kan også sagtens lukke ned for din forbindelse - Følgende fra deres vilkår:

YouSee Bredbånd har ikke en fastsat fair-use grænse, men YouSee har lov til at afbryde en forbindelse, hvis forbruget ligger væsentligt over gennemsnittet, eller hvis forbruget pludselig stiger voldsomt.




Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 17:22
Er det ikke sådan et hvis man køber hos firmaer der er på Yousees og netværket er presset, så sørger yousee for at deres egne kunder ikke er dem der rammes af at netværket er presset? Det er en speciel tid, hvor mange arbejder hjemmefra og sidder man med medieproduktion af en eller anden form, så trækker det masser af trafik

Der også kæmpe forskel på hvor hurtigt en tekniker kommer på besøg. Kontrakten med andre firmaer ved etablering er at Yousse skal sende en tekniker inden 30 dage, og han bliver gerne bestilt til dag 30. Tegner man abonnement direkte hos Yousee, så kommer han så hurtigt som muligt, så abonnementet kan træde i kraft.

Jeg synes egentligt 1. indlæg er fint. Det er ikke nogen nyhed at man får hvad man betaler for, men det skader ikke at man mnder hinanden om det.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 20:57
Syntes også indlægget er fint men har blot ikke samme opfattelse af at være kunde hos FastSpeed - overhovedet Smile


Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 21:06
Syntes også det er fint at dele sin erfaring, hvis man gerne vil det.
Forstår dog ikke, hvorfor du ikke er skiftet for længst. Du skriver du kan få noget du ved virker til 50,- mere om måneden, så er det da bare farvel og tak :D 


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Du opretter dig på et forum for at svine et firma til? Jeg kan forstå frustrationerne, men helt ærligt! Et er at sådan noget reelt hører under "jura" gruppen her på recordere - eller som minimum "bruger til bruger"  - netværk snakkes der netværks teori og praksis. Noget andet er at hvsi du virkelig er ude efter at lave en shitstorm, så er det sg ærligt talt ikke recordere du skal henvende dig. Fastspeed ser ikke noget her. Det skal gøres på deres facebook side hvis det er, eller gå på trustpilot.


Forstår virklige ikke at du mener han vil starte en shitstorm, indlægget er skrevet i pæn og sober tone. Ser det mere som "et råb på hjælp" om der er andre der har haft ligende oplevelser.
Desværre, afspejler lige netop dette indlæg, den arrogante holding, der kan spøge i krogene, hvis man ikke er i "inder cirklen"
Manden er ny på rec, men du jorder ham straks, for at have langt hans indlæg forkert. Vejled dog i stedet for.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Du opretter dig på et forum for at svine et firma til? Jeg kan forstå frustrationerne, men helt ærligt! Et er at sådan noget reelt hører under "jura" gruppen her på recordere - eller som minimum "bruger til bruger"  - netværk snakkes der netværks teori og praksis. Noget andet er at hvsi du virkelig er ude efter at lave en shitstorm, så er det sg ærligt talt ikke recordere du skal henvende dig. Fastspeed ser ikke noget her. Det skal gøres på deres facebook side hvis det er, eller gå på trustpilot.


Forstår virklige ikke at du mener han vil starte en shitstorm, indlægget er skrevet i pæn og sober tone. Ser det mere som "et råb på hjælp" om der er andre der har haft ligende oplevelser.
Desværre, afspejler lige netop dette indlæg, den arrogante holding, der kan spøge i krogene, hvis man ikke er i "inder cirklen"
Manden er ny på rec, men du jorder ham straks, for at have langt hans indlæg forkert. Vejled dog i stedet for.

Hørt, og helt enig. Thumbs Up


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 08:46
Nu har jeg ikke gidet søge mere intenst, men han har lavet nøjagtig det samme indlæg på HOL  https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=993635" rel="nofollow - https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=993635
som gæst.

Med andre ord. hans "deling" af erfaring er reelt kun med 1 formål, at disse virksomheden/shitstorme dem.

og de 2TB upload - det opnår man reelt kun ved at lave ulovlig fildeling. (eller også er men teknisk IT-konsulent der sidder og uploader images til kunder hjemmefra, og det afslører hans måde at skrive på han ikke er.)


Skrevet af: Lars Doe
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 13:14
Tak for jeres opmærksomhed og jeres feed back hvilket jeg sætter stor pris på, og nyder de mange konstruktive forslag.

 

Det her er mit første indlæg på mit forum og det er bragt med det formal at oplyser de relevante brugere som kunne finde brugbart. Jeg har også bragt indlægget på hardware online, fordi jeg også har fundet nyttige erfaringer fra andre brugere og fordi jeg ville dele mine erfaringer

 

Jeg har lukket min Facebook ned, idet jeg ikke brød mig om tonen på mange sociale medier, hvor man ofte går efter mande og ikke bolden. Jeg skriver af samme sag ikke så tit på forummer.

 

Jeg må sige at jeg blev oprigtig ked af det og følte mig intimideret ved mit første indlæg. Her på siden. Jeg havde håbet at ved at skrive på sådan et forum, med så mange tekniske begavelser, at jeg var fri for person angreb og andet irrelevant fnidder som ikke omhandler budskabet.

 

Hvis man har den høje status, syntes jeg at ville klæde at man kommer, med konstruktive forslag til en ny bruger, jeg kunne frygte at det ville jage andre væk hvis man disser nye indlæg på denne nedværdigende måde!

 

Et indlæg er altid det første, og jeg følte mig oprigtig intimideret, af en person som har 5496 og er guldmedlem. Jeg ved ikke vad det betyder, men det betyder vil at personen har en høj status. Og desto større var min forbavselse over sprogbruget. Men nok om det, til det som handler

 

Jeg har været fint tilfreds med fastspeed og har forsøgt at være en loyal kunde. Men problemet har stået på i mere end 3 måneder og måtte til sidst kaste håndklædet i ringen. 

 

Som fastspeed siger så er det samme modem og samme kabler, så derfor ventede jeg også med at skifte. Og tiden vil vise om det ændrer sig.

 

 Jeg må til fastspeed sige at deres medarbejdere er ualmindeligt hjælpsomme, når man taler med dem

 

Jeg har 2 nas server hvor den ene står hos min søn i Jylland, og min back på remote server gik ned og jeg måtte reetablere backuppen, så derfor havde jeg i 3uger brug for 2 tb upload af personlige billeder.

 

Så det er egentligt også for at bringe en diskkusion op om, hvornår er for meget nok. Og jeg søger en mere konkret definition af deres begreb ”fairuse” Så man har noget at rette sig ind efter. Fast speed vil ikke ud med det, så jeg ville bare høre jeres synspunkter.

 

 

Jeg for står ikke helt hvor claus_Jac, guld medlem er så fjendtligt indstillet såfremt du har tvivlsspørgsmål er jeg klar til at svare dig. og indgå en dialog frem for mudderkastning

 

Del lønner sig ofte at høre det fra hestens egen mund. Jeg kan på det kraftigste afvise at er illegalt materiale, som man ifølge Claus_Jac,  kun kan opnå ved at lave en ulovlig findeling

 

Håber i nyder weekenden og den dejlige sol, jeg er på vej ud i den tak for alle de gode råd, og tak fordi i tager jer tid mvh Lars

 

 

 

 

 



Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Lars Doe Lars Doe skrev:

Som fastspeed siger så er det samme modem og samme kabler, så derfor ventede jeg også med at skifte. Og tiden vil vise om det ændrer sig.

Hvilket er en halv sandhed. Trafikken føres gennem en trakt hos TDC, hvorefter den termineres i udstyr hos Fastspeed. Hvad Fastspeed herefter gør med trafikken...


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Nu har jeg ikke gidet søge mere intenst, men han har lavet nøjagtig det samme indlæg på HOL  https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=993635" rel="nofollow - https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=993635
som gæst.

Med andre ord. hans "deling" af erfaring er reelt kun med 1 formål, at disse virksomheden/shitstorme dem.

og de 2TB upload - det opnår man reelt kun ved at lave ulovlig fildeling. (eller også er men teknisk IT-konsulent der sidder og uploader images til kunder hjemmefra, og det afslører hans måde at skrive på han ikke er.)

Claus. Første Lockdown, var jeg oppe på 4tb i upload, da jeg sad hjemmefra med VPN til min arbejdsplads. Og to døtre med fjernundervisning.

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 18:42
Hej Lars.
Velkommen til Recordere. 
Lad være med, at tage dig af, hvis der er en enkelt eller to som snakker om shitstorm. Forkert emne: Det har mange sgu prøvet, inkl. mig selv. Så bare gå let hen over det.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 19:44
Du bliver skuffet hvis du tror der ikke er trolls og ful khoveder her på forumet. Dem er der desværre massere af. Og Facebook retorikken lever fint her også Cry


Skrevet af: Lars Doe
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 16:06
Super tak for det Flemmning. Nå jeg vil lige opdatere hvordan det gik med skiftet og om nissen flyttede med. 

Yousee suppor,t er meget svingende og du er afhængig af at få fat i en supporter, som kan åbne for port 25, skifte mac adressen. Men ved tredje gang lykkedes det. Nu har jeg kørt med  yousee net i knap en uge. 
Jeg må sige at med fastspeed lå jeg mellem 0.8% tl 4% i packet loss. med yousee er der nul packet loss, ping tid er halveret. før tog berlingske.dk ca 3 sek at loade nu kommer det med det samme. Så jeg ervirkelig glad for at vi kan regne med et foreløbigt hurtigt og stabilt net



Print side | Luk vindue