Print side | Luk vindue

Slå skærmlås fra på iPad

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162514
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 06:31


Emne: Slå skærmlås fra på iPad
Skrevet af: Axlon
Emne: Slå skærmlås fra på iPad
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 16:05
Hej
Jeg fik mig en ny iPad i julegave som erstatning for min gamle trofaste iPad2Tongue
På min nye iPad er der jo touchid, men den er simpelthen så dårlig og langsom i forhold til de Android telefoner jeg har haft, så jeg vil godt slå skærmlåsen helt fra, da det er pisse irriterende, enten at skulle slås med touchid eller at taste den 6 ciffer kode ind.

Det er nu også nemt nok at gå ind under touchid & kode, og slå kode fra, men det betyder også at jeg ikke kan bruge touchid overhovedet, f.eks. i app-store eller min e-boks og netbank.

Er det ikke muligt at slå skærmlåsen fra i IOS14, uden at man mister muligheden for at benytte touchid overhovedet?


-------------
Mvh Jesper



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 16:33
Det tager da kun 1 sekund med fingeren

måske du skal prøve igen


ps koden kan også være 4 cifre



Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det tager da kun 1 sekund med fingeren
måske du skal prøve igen
ps koden kan også være 4 cifre
Ja det er korrekt at toichid “kun” tager 1 sekund, når den godtager fingeren, hvilket den så ikke gør 20% af gangendeAngry
Måske er det bare fordi jeg er vant til at på min telefon sidder touchid på bagsiden i en fordybning, så der rammer min finger korrekt hver gang.
Nå men jeg har fundet ud af hvis jeg slår touchid fra til at låse skærmen op, så kan jeg sætte den til først at bede om kode efter en time. Hvorfor man ikke kan ændre det, uden at skulle slå touchid fra til at låse skærmen op, er mig en gåde.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 17:38
du kan have op til 5 fingeraftryk i systemet. Det gør det endnu hurtigere. Jeg har nu aldrig haft problemer med touch id. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

du kan have op til 5 fingeraftryk i systemet. Det gør det endnu hurtigere. Jeg har nu aldrig haft problemer med touch id. 
Jeg har fire.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 18:44
Måske er det fordi, du har ti tommelfingre 😆

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 18:48
Jeg har også haft problemer med touch id på min tidligere iphone 6s. Til sidst var der kun venstre hånds pegefinger der virkede. På min nye ipad 7.gen. er der dog ingen problemer endnu.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

du kan have op til 5 fingeraftryk i systemet. Det gør det endnu hurtigere. Jeg har nu aldrig haft problemer med touch id. 
Jeg har fire.
Er det den samme finger så? Hvis ikke, så prøv med flere af samme finger.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det tager da kun 1 sekund med fingeren
måske du skal prøve igen
ps koden kan også være 4 cifre
Ja det er korrekt at toichid “kun” tager 1 sekund, når den godtager fingeren, hvilket den så ikke gør 20% af gangendeAngry
Måske er det bare fordi jeg er vant til at på min telefon sidder touchid på bagsiden i en fordybning, så der rammer min finger korrekt hver gang.
Nå men jeg har fundet ud af hvis jeg slår touchid fra til at låse skærmen op, så kan jeg sætte den til først at bede om kode efter en time. Hvorfor man ikke kan ændre det, uden at skulle slå touchid fra til at låse skærmen op, er mig en gåde.

Et lille tip. Gå ind i indstillinger der hvor du kan oprette en ny finger til at åbne med. Her laver du så en ny finger som blot er den samme som den du har problemer med. Det går du så 4 gange med samme finger. Det hjælper på det Wink Har selv 3 fingre som reelt er min venstre tommelfinger. Spiller 100% - aldrig problemer med at logge ind.

Du slår i øvrigt kode fra samme sted som der hvor du opretter nye fingre til at åbne med.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Du slår i øvrigt kode fra samme sted som der hvor du opretter nye fingre til at åbne med.
Problemet er blot at hvis man slår koden fra, så slår man også touchid helt fra, dvs. man ikke kan bruge touchid i apps.
“Kræv kode” står til straks, og kan ikke ændres, pånær hvis man slår touchid fra som mulighed for at låse skærm op, så det er løsningen for mig pt.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 20:05
men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger



Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 20:06
Jeg har den spritnye IpadAir, og touchID funker altså HVER gang her. Anvender venstre pegefinger , - og de få gange Ipad’en skal være lodret har jeg "kodet" højre tommel . 




-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Cyberguy
Skrevet den: 08-Januar-2021 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Det er faktisk pi** irriterende de har ændret det i iPadOS fra 14. Dine koder i f.eks. Chrome virker heller ikke uden og den kræver kode hver gang, selv om man er logget ind med touch ID
Omvendt kan jeg godt se det er selvfølgelig i relation til sikkerhed, men jeg synes man selv burde have muligheden for at vælge til eller fra.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Du skriver selv at du jo netop gerne vil bruge touch id omvendt skriver du i første sætning at du ikke gider at bruge touchid. Måske ikke så underligt at jeg blev lidt forvirret. 

Men du se bare bort fra mit forsøg på at hjælpe dig. Undskylder meget og beklager jeg har spildt din tid. 




Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Du skriver selv at du jo netop gerne vil bruge touch id omvendt skriver du i første sætning at du ikke gider at bruge touchid. Måske ikke så underligt at jeg blev lidt forvirret. 

Men du se bare bort fra mit forsøg på at hjælpe dig. Undskylder meget og beklager jeg har spildt din tid. 
Jeg beklager at jeg åbenbart ikke har formuleret mig tydeligt nok.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg kan fjerne skærmlåsen på min iPad uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Og i øvrigt tak for tippet med at scanne den samme finger ind flere gange.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 12:05
Du kan gøre sådan at den aldrig låser. 

https://appsliced.co/ask/how-do-i-disable-the-passcode-lock-on-my-ipad" rel="nofollow - https://appsliced.co/ask/how-do-i-disable-the-passcode-lock-on-my-ipad


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Hvorfor, når nu jeg ikke gider at bruge touchid?
Mit spørgsmål gik på hvordan jeg kunne slå skærmlåsen helt fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid.

Fordi vi tror godt du gider touchid hvis du lige får det grebet rigtigt an. . 
Det fungere altså genialt - og du bemærker det dybest set aldrig . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

men prøv nu det med at oprette flere af den samme finger
Det har jeg gjort, men det fjerner ikke skærmlåsenWink


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


Fordi vi tror godt du gider touchid hvis du lige får det grebet rigtigt an. . 
Det fungere altså genialt - og du bemærker det dybest set aldrig . 
Jeg acceptere at du syntes godt om touchid.
Ligeledes burde du også acceptere at jeg ikke syntes om touchid, og derfor ikke vil bruge det til at låse min ipad skærm op med.
Derfor går mit spørgsmål heller ikke på hvordan jeg kommer til at syntes godt om touchid, men om hvordan jeg slår skærmlåsen fra, uden at fjerne muligheden for at bruge touchid, men som jeg kan se, så kan det ikke lade sig gøre.
Det man kan, er at slå touchid fra som skærmoplås, og ændre den til at bede om kode efter 4timer maks.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 14:32
Axlon _ Fair nok-dit valg. Jeg vil dog sluttelig vove den påstand, at du bevæger dig ud i en (endnu) mere ukomfortabel løsning . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Axlon _ Fair nok-dit valg. Jeg vil dog sluttelig vove den påstand, at du bevæger dig ud i en (endnu) mere ukomfortabel løsning . . 
Nu har jeg overlevet uden touchid på min gamle iPad i 9 år, så mon ikke jeg lige klare at undvære touchid til at låse min nye iPad op med ogsåWink


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 16:01
Jeg er en smule forvirret over teksten i denne tråd. 

Hvis man har IOS 14, kan man så ikke bruge iPad uden en form for skærmlås der åbnes ved fingeraftryk eller kode? Jeg har ikke opdateret min endnu, og ønsker ingen form for adgangskode. 

Er der applikationer der ligefrem kræver adgang via fingeraftryk?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg er en smule forvirret over teksten i denne tråd. 

Hvis man har IOS 14, kan man så ikke bruge iPad uden en form for skærmlås der åbnes ved fingeraftryk eller kode? Jeg har ikke opdateret min endnu, og ønsker ingen form for adgangskode. 

Er der applikationer der ligefrem kræver adgang via fingeraftryk?
Selvfølgelig kan det slås fra, men trådstarter kan så ikke bruge touch-id til transaktioner i apps.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg har den spritnye IpadAir, og touchID funker altså HVER gang her. Anvender venstre pegefinger , - og de få gange Ipad’en skal være lodret har jeg "kodet" højre tommel . 
Min datter har også en spritny iPadAir, og der medgiver jeg at touchid faktisk fungerer ret godt, men der sidder touchid også på siden, hvilket jeg syntes er en lang bedre placering, når man sidder med ipad foran sig.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 16:20
køb en iPad Pro. Den har faceid, det virker :-)

Men på de øvrige ipad vi har har jeg ingen problemer med touchid. Min kone derimod så skal hun dimse flere gange for at få det til at virke.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg har den spritnye IpadAir, og touchID funker altså HVER gang her. Anvender venstre pegefinger , - og de få gange Ipad’en skal være lodret har jeg "kodet" højre tommel . 
Min datter har også en spritny iPadAir, og der medgiver jeg at touchid faktisk fungerer ret godt, men der sidder touchid også på siden, hvilket jeg syntes er en lang bedre placering, når man sidder med ipad foran sig.

OK, det ændrer hele udgangspunktet. Jeg var ikke klar over, at der var forskel mellem air og Ipad. . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 19:07
Og du er med på at du lige skal give homeknappen et tryk, ikke nok bare at lade fingeren hvile over knappen.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 09-Januar-2021 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Og du er med på at du lige skal give homeknappen et tryk, ikke nok bare at lade fingeren hvile over knappen.
Ja jeg er godt klar over at jeg skal trykke på home knappen for at låse skærmen op. Har trods alt haft en iPad i 9 år.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 11-Januar-2021 kl. 23:46
Min virker også fint. Men hvis jeg en sjælden gang lavet noget, som har "slidt" min finger, kan der godt gå et par dage, inden min finger er intakt igen. Så skal jeg bruge kode.

Du skrev 6 cifret. Det kan jo også ændres vil 4. Men måske du er klar over det :)


-------------
Mvh
Henrik Nielsen



Print side | Luk vindue