Disney+ lyd 'lydhuller'
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162553
Udskrevet den: 05-November-2024 kl. 12:38
Emne: Disney+ lyd 'lydhuller'
Skrevet af: ambilight
Emne: Disney+ lyd 'lydhuller'
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 07:57
Hej folkens
Jeg håber I kan hjælpe, da jeg er voldsomt generet af lyden på Disney+. Her min fejlbeskrivelse; Når jeg streamer fra Disney+ er der ligesom lydhuller - altså lyden forsvinder kort (under et sekund) og vender retur. Det sker typisk når der er scener med høj lyd/effekter. Det spøjse er at det kun er Disney+ der har problemet. Det sker kun når jeg sender lyd til min soundbar - altså ikke når jeg anvender højttalere på TV.
Mit setup er; Philips 65pus7601/12 Yamaha ysp2700 Tilsluttet via hdmi 2.0 ARC kanalen til soundbaren
Jeg har haft en supportsag kørende hos Disney, men de har ikke været i stand til at hjælpe Jeg har geninstalleret appen på TV uden held.
Alt hjælp modtages med kyshånd , da jeg er lidt i vildræde her
På forhånd tak
Mvh Rasmus
|
Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 08:19
Idet det kun sker ved høje lyde, kan det måske være en løs HDMI-forbindelse i soundbaren. Altså at soundbaren får rystet HDMI-kablet lidt løst. Det forklarer naturligvis ikke, hvorfor du kun hører det på Disney+, men måske det kan have noget at gøre med dynamikken i Disneys lydspor (langt fra bund til top).
Prøv dog alt andet lige at se om problemet ikke kan løses med et andet HDMI-kabel før du går videre til anden type fejlfinding eller køb af nyt udstyr.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 10:33
Prøv også lige med lyd direkte fra TVet
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 10:38
Hej Rasmus
tak for dit svar. Det undrer mig bare hvis det skulle være en løs forbindelse - da det KUN er disney og jeg aldrig har oplevet det med andre streaming tjenester.
ift. Dynamikken - kan du uddybe hvad du mener? Skulle det være frekvensområde som ikke var understøtte - eller tænker ud båndbredde (HDMI 2.0?)
|
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 10:39
Radiomanden skrev:
Prøv også lige med lyd direkte fra TVet |
Lyden kører direkte fra TV via HDMI arc
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 10:52
Der er højttalere i TVet.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 11:00
Radiomanden skrev:
Der er højttalere i TVet. |
Yes, det er forsøgt og som jeg forsøgte at skrive, så opstår det kun når jeg sender lyden via HDMI til soundbaren. Så det er lidt af et mysterie for mig og svært at vurdere hvorfor det kune er disney+
|
Skrevet af: LofterPalle
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 11:04
Lyder som en løs forbindelse
|
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 11:05
LofterPalle skrev:
Lyder som en løs forbindelse |
enig, men det der får mig til at sige at det ikker er, er at det kun er for Disney - aldrig sket ellers
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 11:33
Der har også været hul i lyden fra Disney hos mig. Dog kun en enkelt gang.
Soul - lyden forsvandt helt i 10-15 sekunder. Apple TV 4k til receiver.
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 12:04
ambilight skrev:
Hej Rasmus
tak for dit svar. Det undrer mig bare hvis det skulle være en løs forbindelse - da det KUN er disney og jeg aldrig har oplevet det med andre streaming tjenester.
ift. Dynamikken - kan du uddybe hvad du mener? Skulle det være frekvensområde som ikke var understøtte - eller tænker ud båndbredde (HDMI 2.0?) |
Med dynamikken mener jeg fra bund til top. Disneys normalniveau i lydsporet er generelt ret lavt, hvorfor man skal skrue højere op på sit anlæg for at høre stemmer mv. Når der så kommer action-sekvenser og lignende ender man ret ofte med høj lydstyrke. Så måske ryster soundbaren lige HDMI-kablet en smule løst i disse sekvenser.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 12:05
Prøv at ændre streaming kvalitet i (i Disney+) til SD (720) og test om du får samme problem.
|
Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 14:03
Rasmus Larsen skrev:
Prøv dog alt andet lige at se om problemet ikke kan løses med et andet HDMI-kabel før du går videre til anden type fejlfinding eller køb af nyt udstyr.
|
+1. "Prøv med et andet kabel" er det nye sort, lidt ligesom "prøv at genstarte".
------------- Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet! Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)
|
Skrevet af: aalb1970
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 14:05
Jeg oplever kortvarige lydudfald i den indbyggede Disney+ app i mit 2017 LG tv. Tror det er appen, den er gal med, da der ikke er problemer i andre apps, ligesom at problemet heller ikke opstår i ATV appen.
------------- -- LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
|
Skrevet af: martinrunge
Skrevet den: 13-Januar-2021 kl. 18:28
Jeg har samme problem med periodiske lydudfald på Disney+ når jeg kører gennem den indbyggede app på mit LG C9 fjernsyn. Jeg har det tilkoblet lyden til min Samsung Q86R Atmos soundbar.
Det varer lige et splitsekund og kommer hver 5-10 minut og det virker lidt som om det resetter soundbaren, den viser ihvertfald kortvarigt hvilket input, den afspiller i displayet.
Jeg har ingen problemer på nogen af de andre kanaler / streamingtjenester. Hverken gennem min Shield, Yousee box eller de indbyggede apps på LG (fx Netflix)
|
Skrevet af: michael.hojgaard
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 07:41
martinrunge skrev:
Jeg har samme problem med periodiske lydudfald på Disney+ når jeg kører gennem den indbyggede app på mit LG C9 fjernsyn. Jeg har det tilkoblet lyden til min Samsung Q86R Atmos soundbar.
Det varer lige et splitsekund og kommer hver 5-10 minut og det virker lidt som om det resetter soundbaren, den viser ihvertfald kortvarigt hvilket input, den afspiller i displayet.
Jeg har ingen problemer på nogen af de andre kanaler / streamingtjenester. Hverken gennem min Shield, Yousee box eller de indbyggede apps på LG (fx Netflix)
|
Jeg oplever ikke problemer med en Disney+, LG C9 og en Beosound stage. Det er underligt at det er så "random".
------------- MJH
|
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 08:22
Det kunne jo tyde på det er noget med netværksforbindelsen. Prøv at ændre på streaming kvalitet og se om der er en forskel.
|
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 09:27
LofterPalle skrev:
Det kunne jo tyde på det er noget med netværksforbindelsen. Prøv at ændre på streaming kvalitet og se om der er en forskel. |
I mit tilfælde må det så være Disney+ serverens netværksforbindelse, den er gal med, da mit LG B7 tv er tilsluttet min 400/400 forbindelse via kablet forbindelse. Netflix og Amazon virker fint via de indbyggede apps fra samme tv og samme internetforbindelse.
Mit umiddelbare gæt er, at der er en fejl i selve appen, dvs. noget i stil med "buffer overrun", der nulstiller forbindelsen i et split-sekund. Dog har det intet indflydelse på billedet. Det er kun lyden, den er gal med.
------------- -- LG B7V 55'' OLED | Sony DN-1080 AVR | Panasonic UB820 UHD-BD | ATV 4K
|
Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 09:33
Jeg har samme problem med enkelte ting fra Disney+. Hvis jeg husker rigtigt er det kun afsnit af The Mandalorian, som har givet mig problemet.
Jeg oplever det når jeg bruge app'e på mit LG C7. TV'et er forbundet til en Denon AVR-X3500H receiver med ARC.
Hvis jeg ser det samme på mit ATV 4K forbundet til TV'et gennem receiveren, er der ingen problemer.
|
Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 09:53
Hvad har du af internet forbindelse derhjemme? Sørg for firmware er opdateret og som en anden skriver prøv at sætte kvaliteten ned. Kører du kablet eller trådløs fra TVet?
|
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 10:58
perkjaer skrev:
Jeg har samme problem med enkelte ting fra Disney+. Hvis jeg husker rigtigt er det kun afsnit af The Mandalorian, som har givet mig problemet.
Jeg oplever det når jeg bruge app'e på mit LG C7. TV'et er forbundet til en Denon AVR-X3500H receiver med ARC.
Hvis jeg ser det samme på mit ATV 4K forbundet til TV'et gennem receiveren, er der ingen problemer.
|
I mit tilfælde er det også med Mandalorian (Atmos), at jeg har oplevet problemet. Vil prøve at teste andet materiale i aften.
|
Skrevet af: papman
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 13:35
perkjaer skrev:
|
Jeg oplever det samme. Men her det også billedet, der hakker.
|
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 13:38
Jeg oplever 'lydhuller' på en del indhold på Disney+. Der er ikke sammenhæng med Atmos.. Dvs. har problemet med Mandalorian, men også mange andre steder
|
Skrevet den: 15-Januar-2021 kl. 09:15
Jeg kan tilføje, at jeg ikke altid har haft problemet. LG appen fungerede fint indtil omkring starten af december. Der må derfor være sket noget enten med appen eller hos Disney i mellemtiden.
|
Skrevet den: 15-Januar-2021 kl. 12:26
aalb1970 skrev:
Jeg kan tilføje, at jeg ikke altid har haft problemet. LG appen fungerede fint indtil omkring starten af december. Der må derfor være sket noget enten med appen eller hos Disney i mellemtiden. |
Oplever du det samme - altså at lyd til de interne højttalere kører fint, men lyd ud til soundbar 'huller'?
|
Skrevet den: 15-Januar-2021 kl. 12:44
ambilight skrev:
aalb1970 skrev:
Jeg kan tilføje, at jeg ikke altid har haft problemet. LG appen fungerede fint indtil omkring starten af december. Der må derfor være sket noget enten med appen eller hos Disney i mellemtiden. |
Oplever du det samme - altså at lyd til de interne højttalere kører fint, men lyd ud til soundbar 'huller'? |
Det har jeg ikke testet, men kan prøve i aften.
|
Skrevet af: ahp
Skrevet den: 15-Januar-2021 kl. 20:36
aalb1970 skrev:
Jeg oplever kortvarige lydudfald i den indbyggede Disney+ app i mit 2017 LG tv. Tror det er appen, den er gal med, da der ikke er problemer i andre apps, ligesom at problemet heller ikke opstår i ATV appen. |
Jeg har et LG B7 og oplever nøjagtig det samme problem som du beskriver. Og igen, ingen problemer når jeg ser via ATV 4K. Bruger en SONY soundbar. Andre apps på LG giver ikke problemer, så tænker også at det tyder på Disney+ app’en.
Jeg ser dog stort set aldrig Disney+, så jeg orker ikke at gøre noget ved det 😁.
|
|