Print side | Luk vindue

Ny surround receiver.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162569
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 12:10

Emne: Ny surround receiver.
Skrevet af: Superdad
Emne: Ny surround receiver.
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 10:22
Hej.

Min pioneer vsx-921k har UE22 fejlen og skal nu skiftes og da det er længe siden jeg har fulgt med i hifi verden er jeg lidt på bar bund.

Hvilken receiver vil i anbefale budgettet er max 6000kr.

mit setup er. 5.1.

tv: LG oled55b8. 4 x Dali Elegance 01. Center: Dali piano vocal. Sub: Dali swa 12.

Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 14:02
Jeg kan godt lide Denon.

https://www.hifiklubben.dk/denon-avr-s960h-hjemmebio-receiver/denavrs960hbk/" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/denon-avr-s960h-hjemmebio-receiver/denavrs960hbk/

Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 14-Januar-2021 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Superdad Superdad skrev:

Hej.

Min pioneer vsx-921k har UE22 fejlen og skal nu skiftes og da det er længe siden jeg har fulgt med i hifi verden er jeg lidt på bar bund.

Hvilken receiver vil i anbefale budgettet er max 6000kr.

mit setup er. 5.1.

tv: LG oled55b8. 4 x Dali Elegance 01. Center: Dali piano vocal. Sub: Dali swa 12.

Hvis jeg skulle vælge lige nu, vil jeg igen vælge en Yamaha, jeg synes Yamaha RX-V6A ser ud til at give value for money og så synes jeg samtidig at den har et lækkert design.

Skrevet den: 15-Januar-2021 kl. 10:08
tak for jeres input.
mit valg blev en Yamaha RX-V6A

Skrevet den: 15-Januar-2021 kl. 10:17

tak for jeres input.

Vil du være flink at skrive lidt om hvad du synes om den når du har fået den afprøvet i en periode.

God weekend.

Skrevet den: 15-Januar-2021 kl. 19:33
det skal jeg nok.

Skrevet den: 04-Februar-2021 kl. 23:24

tak for jeres input.

Hvad synes du om den?

Skrevet den: 05-Februar-2021 kl. 09:32
Jeg syntes at den spiller godt i mit 5.1 setup. men mit tv kan ikke sende atmos via arc, så det er ikke testet.
Det eneste som irritere mig ved den at den ofte ikke afspiller lyden fra tv, når den tændes. Så er jeg nødtil at slå arc off og on igen før lyden kommer tilbage. Men det er et kendt problem og det rettet forhåbenlig ved næste update.

app delen er jeg ikke tilfreds med, jeg syntes at der mangler en del kontrol muligheder. 

Skrevet den: 15-August-2021 kl. 21:16
Hejsa

Er du stadig tilfreds med den, efter at have brugt den i noget tid nu?

Skrevet af: gellert1962
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 09:25
Hej Smile
Jeg har haft min nye Yamaha RX-V6A i ca 14 dage. Jeg er rigtig tilfreds med den.

Jeg køre bi-amp med 2 effektforstærkere til et par gamle Jamo Concert 7. Det gør den rigtig godt. Jeg synes den har en lækker lyd, og mange indstillingsmuligheder...... I forhold til min gamle Sony TA-50 ES, som desværre ikke kunne mere Smile

Skrevet den: 16-August-2021 kl. 11:01
Hej Hejsa.
 Efter at have haft den i 7 måneder, syntes jeg ikke at dens "lyd" er i min smag. Så hvis du er på udkig efter en, så vil jeg gerne sælge min til en god pris og gå efter en denon.

Skrevet den: 16-August-2021 kl. 11:26

Hej Hejsa.
 Efter at have haft den i 7 måneder, syntes jeg ikke at dens "lyd" er i min smag. Så hvis du er på udkig efter en, så vil jeg gerne sælge min til en god pris og gå efter en denon.

Jeg venter nok lige et år endnu eller til den jeg har “står af”.

Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 14:32
Hej Superdad

Jeg kunne godt være interesseret i din Yamaha til en god pris. Hvor befinder den sig og hvad havde du tænkt dig mht. pris?

Send evt. en PB.

Mvh. Jacob 

Skrevet den: 16-August-2021 kl. 15:28
Hej Jacob.

Den befinder sig i dragør og jeg tænker prisen skulle være på 4500kr. så 1000kr af nyprisen og den er købt D.14.01-2021.

Mvh. Lars.

Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 16:53
Hej Lars

Tak for tilbuddet, har sendt dig en PB.

Med venlig hilsen
Jacob

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 20:01
Hvor bliver Pioneers nye modeller af? Sidste års modeller var heller ikke til at skaffe. 

Skrevet den: 16-August-2021 kl. 23:11
Hej Jacob.
Af en eller anden årsag kan jeg ikke se din pm. gider du svare på annlars@sundbynet.dk

Mvh. Lars.

Skrevet af: bbond
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Hvor bliver Pioneers nye modeller af? Sidste års modeller var heller ikke til at skaffe. 
Om du vil bygge et nyt skib eller købe en vandvarmer, elektronik, etc. er problematiken den samme.... der er mangel på stål og det indvirker i enhver produktion, desværre..... 

Bond Cool

Skrevet af: wamsler
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 07:52
mangel på Chips især HDMI chips er i efterspørgsel.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 19:59

Hej Jacob.

Den befinder sig i dragør og jeg tænker prisen skulle være på 4500kr. så 1000kr af nyprisen og den er købt D.14.01-2021.

Mvh. Lars.
Hvilken Denon går du og kigger efter? Og er din Yamaha solgt? Jeg har købt en Denon AVR-X2700H i Maj måned, som jeg ikke er tilfreds med. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 18-August-2021 kl. 22:58
Hej Flemming.

Den er ikke solgt, er du interesseret i en bytte handel?. jeg kan desværre ikke skrive pm, så du kan kontakte mig på annlars@sundbynet.dk

Mvh. Lars

Skrevet den: 19-August-2021 kl. 09:15

Hej Flemming.

Den er ikke solgt, er du interesseret i en bytte handel?. jeg kan desværre ikke skrive pm, så du kan kontakte mig på annlars@sundbynet.dk

Mvh. Lars
Hej Lars.
Jeg har sendt en mail.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 18:27

Hej Flemming.

Mvh. Lars

Tænker du bliver skuffet over Denon. Mere flad og tam lyd, skal man lede længe efter.

Skrevet den: 20-August-2021 kl. 10:05
Når jeg ikke er tilfreds med lyden fra yamahaén, så er det vel bare at prøve sig frem. Lyd er jo smag og behag, så det kan jo være at jeg syntes den lyder godt i mit setup.

Tænker du bliver skuffet over Denon. Mere flad og tam lyd, skal man lede længe efter.
[/QUOTE]

Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 20-August-2021 kl. 16:08

Når jeg ikke er tilfreds med lyden fra yamahaén, så er det vel bare at prøve sig frem. Lyd er jo smag og behag, så det kan jo være at jeg syntes den lyder godt i mit setup.

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg gik netop fra Denon og til Yamaha. En verden til forskel.

Skrevet den: 20-August-2021 kl. 22:20
Jeg gik så den anden vej og er meget tilfreds med det.

Skrevet den: 20-August-2021 kl. 22:37

Jeg gik så den anden vej og er meget tilfreds med det.
Jeg er glad for, at du er tilfreds. Jeg er også tilfreds med vores bytte. Der var lige, lidt problemer, med at få Dolby Atmos lyd på. Men så er der heldigvis noget, som hedder YouTube. Så jeg takker for byttehandlen. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 09-September-2021 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Nu kan de købes i USA, så er de ikke helt døde endnu.

https://www.pioneerhomeusa.com/product/vsx-lx305-av-receiver/" rel="nofollow - VSX-LX305 Elite 9.2-Channel Network AV Receiver - Pioneer Home USA

Print side | Luk vindue