Print side | Luk vindue

Opsige Amazon Prime (Løst)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162585
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 19:29


Emne: Opsige Amazon Prime (Løst)
Skrevet af: kaizer
Emne: Opsige Amazon Prime (Løst)
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:19
Jeg har via amazon.co.uk forsøgt at opsige Amazon Prime, men er ikke i stand til det. Jeg har søgt efter div. guides på nettet, men de virker ikke hos mig. Nogle gange henviser de til layout på siden, der ikke harmonerer med det jeg ser på min skærm (ting der iflg. guiden står i venstre side, er i højre side ved mig.

Amazon’s egen guide er heller ingen hjælp.

Går ind på amazon, og åbner menu’en Account & Lists. Vælger Your Prime Membership. Siden åbnes. 
I højre side står der Manage Membership. Jeg åbner menu’en. I bunden af den står der End membership. Jeg trykker, men der sker intet. 

Jeg har også prøvet Update payment Method, og vælge Edit payment method for simpelthen at fjerne kortet, men der sker intet.

Har også prøvet Memberships & Subscriptions, men trykker jeg herefter på Prime Membership føres jeg til en side der ikke findes. Trykkes der på Manage subscriptions og derefter Advanced Controls føres jeg til siden nævnt tidligere, hvor det ikke hjælper at trykke på End Membership.

Der bliver først trukket penge i starten af næste måned, men vil bare gerne have det opsagt mens jeg husker det.



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:24
Det kan være, der er sendt en email til dig. Har du tjekket den mail-adresse, du brugte til oprettelsen? I denne mail KAN der så være link, du skal klikke på for at bekræfte en opsigelse.

Mailen kan også være smidt i Spam-mappen...

Dette var bare MIT forslag til, hvad der sker...


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det kan være, der er sendt en email til dig. Har du tjekket den mail-adresse, du brugte til oprettelsen? I denne mail KAN der så være link, du skal klikke på for at bekræfte en opsigelse.

Mailen kan også være smidt i Spam-mappen...

Dette var bare MIT forslag til, hvad der sker...

Godt forslag, men ingen mail. Heller ikke i uønsket mappen.


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:39
Har du prøvet at have en engelsk VPN forbindelse, i mens du er på siden, måske der er konflikt med at ramme den rigtige side, hvis ikke du kommer fra det “rigtige” land.

Jeg mindes noget tilsvarende bøvl, dog med den amerikanske Amazon. 


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det kan være, der er sendt en email til dig. Har du tjekket den mail-adresse, du brugte til oprettelsen? I denne mail KAN der så være link, du skal klikke på for at bekræfte en opsigelse.

Mailen kan også være smidt i Spam-mappen...

Dette var bare MIT forslag til, hvad der sker...

Godt forslag, men ingen mail. Heller ikke i uønsket mappen.

Har du evt. "AD-dims" slået til for siden? Prøv at slå den fra, for siden.

Eller, prøv at sende en mail til dem.


Det kunne være "Jevers" forslag, som gav pote...


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: jensoest
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:44
Jeg havde på et tidspunkt et issue med ikke at kunne lykkedes med at opsige Amazon Prime Video. Det viste sig, at der er forskel på amazon.co.uk og amazon.com. Jeg havde åbenbart fået oprettet Amazon Prime Video på amazon.com og ikke amazon.co.uk, hvor jeg forsøgte at opsige tjenesten.

Kan du eventuelt sidde med samme problematik? Måske skelnes der også over mod amazon.de. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:45
Eller bare ringe til dem, de har en yderst god kundeservice. Fik tilsendt en netradio portofrit, da jeg klagede over portoen telefonisk. Og da jeg ønskede at returnere netradioen, var det også portofrit med alle penge retur inden for 3 dg.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:48
småvildt jeg husker(sidste år jeg opsagde mit abonnement), så jeg gjorde jeg det bare via deres app på min telefon/tablet. 
Lige ud af landevejen, ingen problemer.

Det kan selvf. Være lavet om.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 10:56
Det norske forbrugerråd har også været efter dem, fordi det er så besværligt.
Denne video forklarer hvordan det skulle være muligt:  https://www.youtube.com/watch?v=GpEQ4OWNO4Y" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=GpEQ4OWNO4Y


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 11:06
For mig er det bare at åbne abonnement i PC browser, øverste højre hjørne -> Konto og indstilling (der kræves evt Login til brugerkonto), så er der knap til "Opsig medlemskab" 

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 11:19
Ingen VPN. Jeg har svært ved at se hvad jeg skulle bruge den til, da jeg har handlet der mange gange uden problemer. 

Ingen Ad-dims. Kunne ikke finde et sted hvor man kunne sende en mail. Man kunne chatte eller ringe. Ingen af delene havde jeg god tid til da jeg var sammen med min søn.

Ingen PC. Bruger iPad. 

Fik en gratis måned før jul da jeg handlede gaver på amazon.co.uk. Det viste sig dog at ingen af varerne var berettiget til Prime. Tænker at det også skal afmeldes på den engelske side. 

Resten af tingene kigger jeg på når jeg har lidt bedre tid.

Ind til videre - tak for hjælpen.





Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 11:47
Har nu hentet applikationen og den gør ingen forskel. Det sker ikke noget når jeg trykker på End Membership.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 12:22
Jeg har opsagt på denne adresse:
https://www.primevideo.com" rel="nofollow - https://www.primevideo.com



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har opsagt på denne adresse:
https://www.primevideo.com" rel="nofollow - https://www.primevideo.com


Men er det ikke kun Prime Video? Jeg taler om Amazon Prime.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Det norske forbrugerråd har også været efter dem, fordi det er så besværligt.
Denne video forklarer hvordan det skulle være muligt:  https://www.youtube.com/watch?v=GpEQ4OWNO4Y" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=GpEQ4OWNO4Y


Det handler om Prime Video, som slet ikke er svært at afmelde. Vi er flere der undrer os over, hvor det er det er gået galt for diverse forbrugerråd.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 12:55
Så blev det løst.

Jeg skrev til dem via applikationen, og fik svar under en halv time senere. De har afmeldt Prime for mig, og vil endda returnere £7.99 til mig.




Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 13:00
Har du haft “rigtig” Prime så du kunne tilgå det amerikanske udvalg af streaming?


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Har du haft “rigtig” Prime så du kunne tilgå det amerikanske udvalg af streaming?

Nej.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Jeg har opsagt på denne adresse:
https://www.primevideo.com" rel="nofollow - https://www.primevideo.com


Men er det ikke kun Prime Video? Jeg taler om Amazon Prime.

Jo. OK, jeg tænkte ikke lige på et det er to forskellige.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Har du haft “rigtig” Prime så du kunne tilgå det amerikanske udvalg af streaming?


Nej.


Hvorfor så?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Fik en gratis måned før jul da jeg handlede gaver på amazon.co.uk. Det viste sig dog at ingen af varerne var berettiget til Prime. Tænker at det også skal afmeldes på den engelske side. 


OK, så det var den gratis forsendelse. Den gælder ikke for os. Jeg har prøvet gratis Prime hos både .com og .co.uk igennem årene, men vi får altså ikke gratis forsendelse hertil, selvom deres hjemmeside lokker med det.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 16-Januar-2021 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Har du haft “rigtig” Prime så du kunne tilgå det amerikanske udvalg af streaming?


Nej.


Hvorfor så?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener.

Jeg fik gratis adgang til Prime i en måned og fik derved også Prime video. Sidstnævnte havde jeg haft siden de åbnede for adgang, men var netop blevet “opsagt” da jeg ikke nåede at registrere mit nye Visa kort hos dem. Jeg svarede nej til dit spørgsmål da jeg har indtryk af at de har et andet også større udvalg i USA. 

Jeg var noget undrende over den manglende gratis forsendelse fra dem, da det var den primære grund til at få det. Siden de droppede deres free super saver delivery for ordrer over £25, handler jeg der kun til jul, og udelukkende for at få bøger på engelsk og enkelte film der er umulige at opdrive her hjemme.



Print side | Luk vindue