Print side | Luk vindue

Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162598
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 10:23


Emne: Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...
Skrevet af: Pede8000
Emne: Lyngdorf TDAI-1120, lille udfordring...
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 12:29
Efter at have prøvet et pænt stort udvalg af integrerede forstærkere (NAD/ Denon/ Hegel) til mine LS50 Meta faldt valget på den lille Lyngdorf.

RoomPerfect gjorde forskellen. Der følger en mikrofon og stander i god kvalitet med i pakken. 
Man måler rummet op (5-6 målinger). Den første er i den primære lytte position, resten er tilfældige steder i rummet. Når man rammer 95% rum-opmåling er man færdig, det tager ca 15-20 minutter.

Byggekvaliteten, er som forventert tip-top, og lydoplevelsen er ret fremragende og yderst detaljeret.
Der medfølger IKKE en fjernbetjening, men alt styres nemt fra en app.

Jeg har dog en udfordring, jeg kan ikke få mit AirPlay/ Chromecast til virke??
Apparatet dukker op som enhed i AirPlay, men vil ikke forbinde. Jeg har prøver både kablet og wifi.

Der har jeg aldrig oplevet før. Alt er opdateret.
Kan det være at Lyngdorf ikke understøtter Airplay 2?

Håber at nogen skarpe typer kan hjælpe med det lille problem.
Tør ikke give mig i kast med Roon, før det er løst.

Det skal tilføjes at jeg klarer mig fint med min eksterne streamer og Tidal HiFi!
Det lyder fantastisk, men ville være fint med færre "sorte kasser".

På forhånd tak for input!

Peter


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3




Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Efter at have prøvet et pænt stort udvalg af integrede forstærkere (NAD/ Denon/ Hegel) til mine LS50 Meta faldt valget på den lille Lyngdorf.

RoomPerfect gjorde forskellen. Der følger en mikrofon og stander i god kvalitet med i pakken. 
Man måler rummet op (5-6 målinger). Den første er i den primære lytte position, resten er tilfældige steder i rummet. Når man rammer 95% rum-opmåling er man færdig, det tager ca 15-20 minutter.

Byggekvaliteten, er som forventert tip-top, og lydoplevelsen er ret fremragende og yderst detaljeret.
Der medfølger IKKE en fjernbetjening, men alt styres nemt fra en app.

Jeg har dog en udfordring, jeg kan ikke få mit AirPlay/ Chromecast til virke??
Apparatet dukker op som enhed i AirPlay, men vil ikke forbinde. Jeg har prøver både kablet og wifi.

Der har jeg aldrig oplevet før. Alt er opdateret.
Kan det være at Lyngdorf ikke understøtter Airplay 2?

Håber at nogen skarpe typer kan hjælpe med det lille problem.
Tør ikke give mig i kast med Roon, før det er løst.

Det skal tilføjes at jeg klarer mig fint med min eksterne streamer og Tidal HiFi!
Det lyder fantastisk, men ville være fint med færre "sorte kasser".

På forhånd tak for input!

Peter
Kære Peter, jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem. Jeg har med mit valg af min kommende Marantz HD-AMP1, jo med stor glæde netop afskrevet alle de der "Moderniteter"LOL Til gengæld kan jeg glæde mig over dit valg om en tilbage rejse til stereo. En tur som jeg jo selv er på. Og ja, stereo er også for mig en stor og dejlig genopdagelse. For mig en rejse tilbage til mit udgangspunkt for godt 50 år siden - stereo. For mig er det nærmest lidt stort.

Stort tillykke med den nye, og jeg håber at du får løst dit problem.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 13:03
Tak, John. Det må skyldes alderen, at jeg er begyndt at værdsætte en god bog, god musik og en kop te, på linje med 4K, Dolby Atmos og Cola.. Begge dele er nu kanon!

Er der en form for rumkalibrering med til din HD-AMP1? Jeg oplevede at det gjorde en verden til forskel i mit "lytterum".


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Tak, John. Det må skyldes alderen, at jeg er begyndt at værdsætte en god bog, god musik og en kop te, på linje med 4K, Dolby Atmos og Cola.. Begge dele er nu kanon!

Er der en form for rumkalibrering med til din HD-AMP1? Jeg oplevede at det gjorde en verden til forskel i mit "lytterum".

Ja, jeg har tænkt en del over det - det med alderen. For mit vedkommende har jeg jo brugt meget store summer på at have det i mine øjne, det bedste. Nu er jeg nået til det der reelt betyder noget, og her ender jeg omkring lyd, på det gode, men simple.

Nej, der er ingen rumkorrektion på HD-AMP1. Jeg har jo tidligere haft masser af rumkorrektioner, og købte ekstraudstyr til netop korrektioner. Det blev aldrig særligt godt hos mig. Skyldes formentlig en lille vinkelvæg her i rummet.

Til gengæld kan mine nye Buchardt højtalere noget, som ingen andre af mine tidligere højtalere har kunnet, spille nærmest superb i det rum som de nu er placeret i. Her er jeg virkelig imponeret.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 13:48
glæder mig til høre hvad du mener om klasse D ?!

Man oplever ofte en ret ren og ukompliceret lyd. 
Den ser godt ud! 👍🏻


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

..
Kan det være at Lyngdorf ikke understøtter Airplay 2?
Airplay 2 burde virke, men kender ikke detaljer:
http://www.hifiklubben.dk/lyngdorf-tdai-1120-kompaktanlaeg-med-bluetooth/lyngtdai1120bk/" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/lyngdorf-tdai-1120-kompaktanlaeg-med-bluetooth/lyngtdai1120bk/

HIGHLIGHTS 
...

  • Bluetooth og wi-fi-streaming inkl. Spotify Connect, Chromecast built-in, AirPlay 2, Roon Ready og internetradio (vTuner)



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 13:55
Har du nyste software installeret? 
http://lyngdorf.steinwaylyngdorf.com/downloads/lyngdorf-tdai-1120-software/" rel="nofollow - https://lyngdorf.steinwaylyngdorf.com/downloads/lyngdorf-tdai-1120-software/



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 14:04
hej Jørgen!

Det skulle være den sidste nye, 1.19. 
Det er mærkeligt. 🙄




-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

glæder mig til høre hvad du mener om klasse D ?!

Man oplever ofte en ret ren og ukompliceret lyd. 
Den ser godt ud! 👍🏻

Ja, det bliver spænderne, og en lækker lille sag - dem er jeg altid gået efterLOL

Har du prøvet at genstarte din Lyngdorf?


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 14:19
Jeps, strøm ud, reset ( fabriksindstillinger, alle tweaks gik tabt 🙄), genstartet modem, prøvet kablet og wifi. Genstartet og opdateret alle iPad og telefoner. Bluetooth til og fra. Tror jeg har prøvet det meste. 

Den dukker op på listen i Tidal over tilgængelige enheder, men fejler, som sagt når jeg vil forbinde. 

Kunne være stofa skulle have et kald. Kan være noget i modem der blokerer for opkobling? 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeps, strøm ud, reset ( fabriksindstillinger, alle tweaks gik tabt 🙄), genstartet modem, prøvet kablet og wifi. Genstartet og opdateret alle iPad og telefoner. Bluetooth til og fra. Tror jeg har prøvet det meste. 

Den dukker op på listen i Tidal over tilgængelige enheder, men fejler, som sagt når jeg vil forbinde. 

Kunne være stofa skulle have et kald. Kan være noget i modem der blokerer for opkobling? 

Ja, så kan du dårligt gøre ret meget mere. Tja, måske modemet er løsningen. Jeg krydser fingre.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 15:55
Nok ikke noget du ikke har prøvet, men ifgl testen Morten lavede her på Recordere, var det lige til. Håber du får "hul" igennem og tillykke med dit køb 🙂
Frank


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 17:18
Tja, ikke helt sådan jeg oplevede opstarten....
Kan sagtens være noget sikkerheds-halløj fra Stofa...

Jeg må lige have fat i dem.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 17:24
Det er det da sikkert. Ret irriterende tvang fra Stofa som gør deres bredbånd alt for dyrt.
https://stofa.dk/internet/antivirus-safesurf?gclid=EAIaIQobChMIrom6j7Cj7gIVEZCyCh1DGQ0bEAAYASABEgKJ8fD_BwE" rel="nofollow - https://stofa.dk/internet/antivirus-safesurf?gclid=EAIaIQobChMIrom6j7Cj7gIVEZCyCh1DGQ0bEAAYASABEgKJ8fD_BwE


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 17:27
OK, virkeligt underligt. Når jeg søger på tilgængelige wifi -net i min oversigt figurerer, TDAI-1120 som netværk. SmileSmileConfused

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

OK, virkeligt underligt. Når jeg søger på tilgængelige wifi -net i min oversigt figurerer, TDAI-1120 som netværk. SmileSmileConfused

Men gør den ikke det selv om der ikke er internet på? Jeg bøvlede med en internet radio og troede at jeg skulle tilslutte den net for at opsætte radioen, det skulle jeg så ikke. Jeg fjernede net fra radioen og tilsluttede min telefon til radioens wi-fi og gav den vej radioen adgang til mit internet...er det mon det samme hos dig?

Frank


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 17-Januar-2021 kl. 19:33
Har den muskler nok til dine KEF’er? Har læst at de er ret ineffektive. 


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 18-Januar-2021 kl. 02:48
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Har den muskler nok til dine KEF’er? Har læst at de er ret ineffektive. 

Altså, de er oplyst til 85 dB, det er ikke de nemmeste at drive, men det er helt fint med 1120éren.
Jeg har hørt den med B&W 707 S2, som er opgivet til 84 dB, det gik også fint.

De mest populære kompakte ligger der mellem 84-88. Intet problem.



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 18-Januar-2021 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Har den muskler nok til dine KEF’er? Har læst at de er ret ineffektive. 

Altså, de er oplyst til 85 dB, det er ikke de nemmeste at drive, men det er helt fint med 1120éren.
Jeg har hørt den med B&W 707 S2, som er opgivet til 84 dB, det gik også fint.

De mest populære kompakte ligger der mellem 84-88. Intet problem.


Tak for svar! Jeg overvejer nemlig om den er vejen frem for mig. Jeg overvejer køb af nogle Dynaudio højtalere, men da de har brug for en forstærker med overarme, så har jeg været lidt betænkelig. 


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 19-Januar-2021 kl. 12:48
Hvis der i nærheden af Aarhus, er du velkommen til at komme og få en bette lytter!
Ret sikker på at du ikke bliver skuffet! :)


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2021 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Har den muskler nok til dine KEF’er? Har læst at de er ret ineffektive. 

Altså, de er oplyst til 85 dB, det er ikke de nemmeste at drive, men det er helt fint med 1120éren.
Jeg har hørt den med B&W 707 S2, som er opgivet til 84 dB, det gik også fint.

De mest populære kompakte ligger der mellem 84-88. Intet problem.

Ja det passer nok meget godt. Mine Buchardt S300 mrk. 2 er oplyst til 88dB. Ved så ikke lige om de går under blandt de de mest populære.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 19-Januar-2021 kl. 15:22
Jo, jo da. YouTube er fyldt med gode anmeldelser af S300 mk 2. 

Overvejede dem selv, men der er ikke adgang til demo i øjeblikket. Kunne ikke lige overskue at sende frem/ tilbage.  KEFérne kender jeg indgående. Jeg er yderst tilfreds med kombinationen Lyngdorf/ KEF.

Her er lidt eksempler på "følsomhed" i sammenlignbare kompakte:

Dynaudio Special Forty (DYR): 86 dB, Sonus Faber Sonetto (lækker): 87 dB, der er bestemt ikke noget at være bange for med KEF LS50 Meta 85 dB, med mindre man hører kanon højt tekno, der vil Cerwin Vega nok klare ærterne bedre....


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 19-Januar-2021 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jo, jo da. YouTube er fyldt med gode anmeldelser af S300 mk 2. 

Overvejede dem selv, men der er ikke adgang til demo i øjeblikket. Kunne ikke lige overskue at sende frem/ tilbage.  KEFérne kender jeg indgående. Jeg er yderst tilfreds med kombinationen Lyngdorf/ KEF.

Her er lidt eksempler på "følsomhed" i sammenlignbare kompakte:

Dynaudio Special Forty (DYR): 86 dB, Sonus Faber Sonetto (lækker): 87 dB, der er bestemt ikke noget at være bange for med KEF LS50 Meta 85 dB, med mindre man hører kanon højt tekno, der vil Cerwin Vega nok klare ærterne bedre....
Det er nu ellers nemt nok med modtagelse/returnering af Buchardt. De sørger for levering og afhentning på bopæl. Mine Buchardt skal nu ingen steder - de bliver her.

Men dejligt at du er tilfreds med forstærker/højtalere.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Januar-2021 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:


Dynaudio Special Forty (DYR): 86 dB, Sonus Faber Sonetto (lækker): 87 dB, der er bestemt ikke noget at være bange for med KEF LS50 Meta 85 dB, med mindre man hører kanon højt tekno, der vil Cerwin Vega nok klare ærterne bedre....


Hov hov!

Du skulle høre techno på ordentlige højttalere, så ved du at det kan lyde fedt!

Glemmer ikke foreløbigt recordere.dk turen til Dali i Nørager, hvor vi hørte techno på Dali Megaline....



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 19-Januar-2021 kl. 16:43
Ha ha, jeg har intet imod høj tekno, det var bare et billede på, at det ikke er her KEF LS50 står stærkest. Der tror jeg Hothers er bedre. Jeg bor midt i byen, med naboer, over- og underboer. Det ville ikke være populært hos børnefamilierne... Wink 

Har engang modtaget en henvendelse på høj Stan Getz... Tongue
Han, underboen, er oven i købet politimand, og de havde en baby med kolik. Lunten var nok lidt kort. Han klagede også over min telefon, han kunne høre vækkefunktionen om morgen. Der satte jeg grænsen!!

De er heldigvis flyttet.


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 19-Januar-2021 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvis der i nærheden af Aarhus, er du velkommen til at komme og få en bette lytter!
Ret sikker på at du ikke bliver skuffet! :)

Tak, bor dog i København, så jeg må nok væbne mig med tålmodighed til butikkerne åbner. 
Men fedt at du er glad for dit setup! 


Skrevet af: claus1907
Skrevet den: 21-Januar-2021 kl. 15:29
@Pede8000

Jeg købte selv en Lyngdorf TDAI-1120 januar 2021 og er super glad for den.
Jeg havde også problemer med chromecast indtil jeg åbnede home appen på min mobil og tildelte Lyngdorfen et "rum", jeg tror du har samme problem.

Når dette er gjort virker den perfekt.
Jeg bruger kun Tidal via den indbyggede chromecast.
skriv hvis du skal have mere detaljeret information



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 21-Januar-2021 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

@Pede8000

Jeg købte selv en Lyngdorf TDAI-1120 januar 2021 og er super glad for den.
Jeg havde også problemer med chromecast indtil jeg åbnede home appen på min mobil og tildelte Lyngdorfen et "rum", jeg tror du har samme problem.

Når dette er gjort virker den perfekt.
Jeg bruger kun Tidal via den indbyggede chromecast.
skriv hvis du skal have mere detaljeret information


Ja, den er bare fed. Jeg prøver lige det med home appen. Tidal hi-fi kører fint med Chomecast? Altså tænker flac/ hifi?

1000 tak for input!


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 21-Januar-2021 kl. 18:29
Får denne melding. 




-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: claus1907
Skrevet den: 21-Januar-2021 kl. 20:46
Jeg kender ikke meget til airplay, jeg bruge kun chromecastm jeg prøvde dog lige spotyfi connect, det virker også fint.

Er chromecasten (lyngdorf) på sammen netværk som mobil/PC

Hvis de er på samme netværk tror jeg hvis du åbner  google home app, kan se at der er fundet en enhed som skal konfigureres.

ps
Der er kommet en fw 1.2 til Lyngdorf'en, jeg tror dog ikke den løser dit problem.
Jeg tror ikke den fejler noget, den skal nok bare konfigureres



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 22-Januar-2021 kl. 07:18
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

Jeg kender ikke meget til airplay, jeg bruge kun chromecastm jeg prøvde dog lige spotyfi connect, det virker også fint.

Er chromecasten (lyngdorf) på sammen netværk som mobil/PC

Hvis de er på samme netværk tror jeg hvis du åbner  google home app, kan se at der er fundet en enhed som skal konfigureres.

ps
Der er kommet en fw 1.2 til Lyngdorf'en, jeg tror dog ikke den løser dit problem.
Jeg tror ikke den fejler noget, den skal nok bare konfigureres


Jeg er overbevist om at der er "ugler i mosen". Apparatet dukker heller ikke op når jeg laver en søgning efter bluetooth. Dettte fra MacBook, iPad og iPhone. Jeg kan finde alle mine andre enheder...... 

Min problemer med Google Cast og AirPlay er både når den er kablet (her er der ingen tvivl om at den er på samme net ;)) og når jeg har den koblet op på wifi.

Tror det er på tide at teste HFK support. Håber på det bedste.

Edit: Hvis jeg vil streame Tidal fra appen via Google Cast, dukker mit TV (sony) og Android Boks fra Stofa op, men ikke min Lyngdorf????? Den findes ikke, og jeg tror det hele bunder i defekt bluetooth?! 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: claus1907
Skrevet den: 22-Januar-2021 kl. 09:00
Edit: Hvis jeg vil streame Tidal fra appen via Google Cast, dukker mit TV (sony) og Android Boks fra Stofa op, men ikke min Lyngdorf????? Den findes ikke, og jeg tror det hele bunder i defekt bluetooth?! 

Lyngdorf chromecast dukker ikke op, hvis den ikke er konfigreret via home appen.
Bluetooth har ikke noget at gøre med chromecast.

Je kan selvfølge ikke udelukke at der skulle være problemer med den, så det kunne godt være at du er nød til at kontakte HFK support


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 22-Januar-2021 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

Edit: Hvis jeg vil streame Tidal fra appen via Google Cast, dukker mit TV (sony) og Android Boks fra Stofa op, men ikke min Lyngdorf????? Den findes ikke, og jeg tror det hele bunder i defekt bluetooth?! 

Lyngdorf chromecast dukker ikke op, hvis den ikke er konfigreret via home appen.
Bluetooth har ikke noget at gøre med chromecast.

Je kan selvfølge ikke udelukke at der skulle være problemer med den, så det kunne godt være at du er nød til at kontakte HFK support

Update, nu fik jeg hul igennem til Chrome Cast ( Google Play?), skulle lige godkende deres opdaterde brugerbetingelser. Så er den ged barberet. 
Jeg er dog ikke imponeret over Tidal HIFI via CC, den er slet ikke så højt opløst, som når jeg bruger Tidal gennem min Denon streamer?? (HEOS) Er det ikke underligt.

Jeg har indstillet Tidal appen til HIFI/ Master 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: claus1907
Skrevet den: 22-Januar-2021 kl. 13:06
Fedt, du har fået hul igennem :-)

Jeg er ret overbevist om at jeg kører med højeste opløsning, jeg synes da også lyden er i top

Jeg har dog ikke sammenlignet den med andet, men det kunne være jeg skulle prøve.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 22-Januar-2021 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af claus1907 claus1907 skrev:

Fedt, du har fået hul igennem :-)

Jeg er ret overbevist om at jeg kører med højeste opløsning, jeg synes da også lyden er i top

Jeg har dog ikke sammenlignet den med andet, men det kunne være jeg skulle prøve.

1000 tak for hjælpen!
Jeg laver lige en tråd om Tidal- mysteriet!! Wink


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 23-Januar-2021 kl. 17:42
Jeg kører også Tidal HIFI gennem AIRplay til via min HUB til Burchart A700 istedet for chromecast og mener det giver bedre lydkvalitet en Cromecast- så måske når du får airplay til at virke det vil give et løft! i lydkvaliteten Smile


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 23-Januar-2021 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Jeg kører også Tidal HIFI gennem AIRplay til via min HUB til Burchart A700 istedet for chromecast og mener det giver bedre lydkvalitet en Cromecast- så måske når du får airplay til at virke det vil give et løft! i lydkvaliteten Smile

Tyros, er det dig der ligger noget på YouTube omkring dine A700? 
Spændende at følgeClap

Update:
Nå ved nærmere eftersyn blander jeg vist indlæg i et forum sammen med videoer på YT ConfusedEmbarrassed


-------------
Ning



Print side | Luk vindue