Print side | Luk vindue

anbefaling af nyt lcd tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16260
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 21:51

Emne: anbefaling af nyt lcd tv
Skrevet af: mapples
Emne: anbefaling af nyt lcd tv
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 16:38

jeg står og skal købe et nyt 32" LCD tv til max 12.000.

det skal kunne gengive farven sort godt.

så kom med jeres anbefalinger.

Svar:
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 17:23
Prøv at kigge på en af modellerne fra Sharp.

Jeg har selv haft en Sharp 37GD9E og den var fremragende. Sharp er generelt meget gode til sort i forhold til de fleste andre og dyrere mærker.

Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 17:30

hvad med samsung modellerne, syns de er gode hvad jeg har kigget på indtil vidre.

men er meget i tvivl

Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 18:56

har for i øvrigt prøvet denne model fra Samsung http://www.samsung.com/ - LE-32R75B

den kunne hvad jeg så gengive faven sort rigtigt godt.

er der nogen som kender den?

Skrevet af: doc2
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 19:22

Jeg tror at Samsung´s R modeller generelt ligger under M modellerne, der dog er dyrere.

I prisklassen 12000 for et 32", skal du overveje Sony V-2000 (TC), Samsung M-71 (Fælleskøb), men også Sharp, Toshiba og LG har gode modeller i denne prisklasse.

Held og lykke Ole

-------------
LG RH 7500 300 GB

Skrevet af: M.K.A
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 19:50
der er jo et fælleskøb i gang i øjeblikket, men ved dog ikke hvor godt tv'et er.

Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 19:53
det eneste problem ved et fælleskøb for mig er at jeg ikke har noget dankort/visa

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 20:39

Jeg vil anbefale JVC LT-32X70, for en række fordele fremfor de andre.

Markedets eneste billedbehandling som håndterer op til 1080P, først efter billedet er kørt igennem billedbehandlings processoren, bliver det skaleret til skærmens størrelse. Det vil sige du får det reneste billede ud af denne proces.

Derudover 2 x HDMI, det er der flere konkurrenter der også byder på idag.

Lyden er helt uovertruffen i kraft af vores MaxxBass system.

Stikkene på skærmen sidder i siderne og op i midten på skærmen bagpå, det betyder at skærmen kan hænges helt plant med væggen.

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet den: 14-Oktober-2006 kl. 20:51
uha den lyder smader god vil lige tage en kig på den

Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:01
Panasonic TX-32LX60 er på tilbud i elgiganten til 8999 denne uge - den er lige blevet kåret som nr. 1 i test af TÆNK - jeg forventer at modtage mit eksemplar i næste uge  - jeg har dog køb ved nypris.dk - der kostede det 8495

Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:06

hmm ja det lyder billigt, men er panasonic da et godt mærke?

kender dem desværer ikke

Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:14

Ja panasonic - det vil jeg vove at påstå er et godt mærke - det har været på markedet i mange både med tv, dvd, cd u name it, men elleres er det mange der er rigtig vilde med toshibas 32WL66Z - det kan fås hos tapeconnection.dk til 7999.

Jeg er selv rimelig ny i LCD verdenen, men har da set Panasonic overfor Toshibaen og der er stort set ingen forskel, men det der afgjorde det for mig var at panasonicen skifter kanal meget hurtigt - det gør mange af de andre LCD tv ikke + jeg synes designet på panasonicen er pænere.

Men tag ned i din lokale elgigant og kig dig omkring - det er trods alt dine øjneder skal kigge på TV'et i det lange løb

Skrevet af: kong
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:14

Jeg ville nok følge Brians råd,men ud af døren og kig.det er det bedste råd,tror det er småting der skiller de gode mærker,det kan være lyden,fjernbetjeningen,disign'et oma.

/kong

Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:20

jeg vil nemlig se dem før end jeg køber dem.

eller skal man stole blindt på at man kan lide billedet?

Skrevet af: Oakie
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 15:15

Hej

Har haft nedenstående på prøve, og byttet den til thoshibaen, den er bedre med mit signal.

Panasonic TX-32LX60 er på tilbud i elgiganten til 8999 denne uge - den er lige blevet kåret som nr. 1 i test af TÆNK - jeg forventer at modtage mit eksemplar i næste uge  - jeg har dog køb ved nypris.dk - der kostede det 8495

Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 16:05

har lige et kig på denne her fra sony

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-32S2010&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&category=TVP+LCD+TV - http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-32S20 10&site=odw_da_DK&pageType=TechnicalSpecs&catego ry=TVP+LCD+TV

Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 16:17

sony bravia har en digital turner, men er det nødvendigt når jeg modtager signaler fra fællesantennen i nykøbing F?

jeg mener at sony bravia har en DVB-T tuner og jeg får kabeltv, kan man så stadig modtager tv signaler?

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 17:01

Hej mapples

Du behøver ikke en digital tuner, men hvis/når Fællesantennen også stiller de digitale signaler fra DR og TV2 til rådighed, så vil du kunne modtage de kanaler i ægte 16:9.

Det forudsætter dog at de distribuerer de digitale signaler, og at de gør det som DVB-T (og ikke DVB-C igennem Selector)

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 17:05
så vidt jeg har fået at vide skal der ikke en ekstern box til, syns da også at dr og tv2 er meget skarpe i det på mit lille 11 år gamle philips 14" crt tv

Skrevet den: 16-Oktober-2006 kl. 18:56
det blev Samsung http://www.samsung.com/ - LE-32R75B  som er smadder lækker og med en rigtig god skærm billede på

Print side | Luk vindue