Da jeg er blevet så glad for min nye Denon ACV-X3700H receiver i mit 5.1 setup i stuen købte jeg i weekenden en Denon Home 250 trådløs højtaler til køkkenet. Receiveren er kablet til netværket i stuen, og 250´eren er koblet til netværket trådløst. Jeg bruger HEOS app´en og airplay, og 250´eren spiller super godt i mine ører. Jeg har dog oplevet en enkelt ting, som jeg hermed skal høre jeres bemærkninger til. Når jeg bare starter 250´eren alene og spiller via airplay, så er der ingen problemer. Når jeg starter både receiveren og 250´eren, så er de perfekt i sync, men når jeg vælger et nyt musiknummer (Yousee Musik app´en), så er der ved nogle numre en kortere forsinkelse på 250´eren. Receiveren og stuehøjtalerne starter det nye musiknummer ret hurtigt, men der kan være lidt udfald på 250´eren lige i starten, eller nogle gange efter 10 sekunder og så lige et par sekunder. Resten af nummeret spiller den uden problemer, og de er hele tiden perfekt i sync (bare ingen lyd fra 250´eren, mens der er udfald). Jeg har ikke oplevet problemet ved eksempelvis netradio (via Yousee Musik), men kun når jeg aktivt vælger at springe til et nyt nummer, og når 250´eren spiller alene, er der som nævnt heller ikke problemer. Det er lidt som om 250´eren lige skal "loade/hente/buffe" lidt. Hvis jeg ikke aktivt vælger nyt nummer, men app´en selv finder det næste nummer, så er det også kun sjældent det sker. Er det mon fordi 250´eren er tilsluttet trådløst og receiveren er kablet?
|