Print side | Luk vindue

Erfaringer med Powers returpolitik

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162693
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 10:03


Emne: Erfaringer med Powers returpolitik
Skrevet af: hunt
Emne: Erfaringer med Powers returpolitik
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 14:14
Hej

Er der nogle her i forummet, der har gjort sig erfaringer med Powers returpolitik i forhold til f.eks. Bilka og Elgiganten?

Jeg overvejer at købe ny iPhone, men da mit mobilselskab (telia) vil lade min services stige med ca. 740kr. om året, hvis jeg køber igennem dem, overvejer jeg at købe hos f.eks. power, der har iPhone 12 128gb til 7000 kr. Telia tager 6300kr. inkl mobilrabat.

Jeg ville helst købe igennem Bilka, da jeg har oplevet meget god returpolitik, og knap så god i Elgiganten. Jeg har aldrig købt noget i Power til mig selv. 

Der er dog flere ting at tænke over. Igennem telia har jeg hbo nordic til 50 kr. om måneden, denne er den ene service, som telia gerne vil lade stige til 79kr. om måneden. Men i forbindelse med at HBO max sandsynligvis erstatter nordic til efteråret, sker det måske alligevel. Hvem ved? 

Den anden tjeneste, jeg har er spotify. 

Jeg har klaget, men de er vist hverken til at hugge eller stikke i. What to do?

Det var vist mere end det ene simple spørgsmål, dog ved jeg at recorderes forum kan klare lidt af hvert! :-D

Mvh Peter





Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 14:31
Jeg mener at hvis du bryder pakken hos Power, så ryger også din returret, hvis du køber i fysisk butik. Så danne er det med alle telefoner,apple watch, gps og lign. 

Jeg mener heller ikke Bilka længer har returret, hvis du køber i fysisk butikj og åbner pakken.


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 14:38
Tak for svar.

Måske var det heller ikke returret, jeg gjorde brug af dengang, jeg på samme dag først fik byttet én telefon, og de så tog den, jeg fik den byttet til, retur, da der var temmelig grel backlight bleeding på. Men tilfreds det var jeg. 

Det er måske mere sådan nogle situationer, jeg mener.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 14:45
Hej.

Kan det ikke løses ved at bestille den på nettet, og få den leveret?

Så er der vel 14 dages Returret på de fleste varer.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 14:58
Der er vel tale om RMA hvis der er fejl på skærm? Det tar ca 14 dg for Apple værkstedet at beslutte du skal ha en bytter. Uanset om Apple købes i butik eller på nettet, er retur ikke muligt så snart folien er brudt.


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 15:03
Endnu engang tak for svar! Men jeg kan godt se, at jeg har formuleret mig dumt. I skal måske ikke hænge jer sig meget i produktet. Embarrassed

Det er mere, hvor krakilske de forskellige kæder er?




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 15:59
Du bliver jo nødt til at fortælle, hvad det er for et produkt og i hvilken sammenhæng.

Jeg har ikke haft problemer med at returnerer TV i hverken elgiganten eller Power. 

Men kommer jeg med en mobil og der står på kassen der ikke er returret, hvis jeg bryder plomberingen, så er der ingen af stederne der bare lige gør. 


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 16:13
Det er så ikke min oplevelse i Bilka, der har de altid byttet med et smil, også selvom det var en telefon fra øverste hylde.

Til gengæld har jeg i Elgiganten oplevet svingende service, f.eks. med en surround-forstærker.


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 18:10
er computer og mobiler ikke fritaget for returret? 


Skrevet af: madsklit
Skrevet den: 27-Januar-2021 kl. 22:07
jeg havde en MacBook Air, der var gået i stykker, den blev dømt væskeskadet i toichpaden, tænkte det var da noget alle bare kunne sige, 
Men fik sku et billede med af skaden på mail fra service centeret hos Bilka ,det synes jeg var fint, så man selv lige kunne konstantere, den var god nok.
Men takkede pænt nej tak til tilbuddet på 3000kr var det vist for at det blev fixet,
Ifixit blev det til istedet 😊


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 28-Januar-2021 kl. 08:26
Jeg har kun dårlige oplevelser med Power - altså såen, virkelig på vippen til at hade dem rigtig meget. Så elendig service. Det virker også som om dem der arbejder der ikke orker det længere. Ingen orker Power.. Det bare ren og skær elendighed.. 

I Elgiganten har jeg altid fået god service. 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-Januar-2021 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

er computer og mobiler ikke fritaget for returret? 


Ikke hvis du køber den over nettet, her er der altid 14 dages returret med mindre det er en vare produceret specifikt til dig (f.eks. en skræddersyet skjorte), eller hvis du f.eks. køber et stykke software og åbner æsken (du må derimod godt tænde din nyindkøbte PC og prøve den, da den kan bringes tilbage til fabriksindstillingerne).


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 29-Januar-2021 kl. 03:46

Ikke som sådan returnering efter fortrudt køb, men jeg har i øjeblikket en krig med dem om en Samsung SSD, der stod af på tredjedagen efter montering i et stationært kabinet.
Her under Lockdovn kontaktede jeg deres ”Kundeservice” og spurgte hvad jeg skulle gøre. Jeg skulle bare sende den ind til dem vedlagt en seddel om hvad der var galt og jeg fik en retur label.

Efterfølgende kan de ikke finde pakken og prøvede at spise mig af med at den ikke var modtaget endnu (i modsætning til hvad GLS skriver).
Problemet var at jeg ikke fik at vide, at jeg skulle oprette en reklamationssag under MyPower (som man jo ikke behøver at være medlem af!). Nu kan de ikke matche min indsendte pakke med min reklamationssag!

Jeg har kun købt én SSD ved Power og jeg har kun indsendt én til Power, men selvom jeg fik beskeden om at teknikeren nu er gået i gang med at reparerer min vare, så kan de stadig ikke finde den 😉
Tjek dette link og klik på Anmeldelser, min anmeldelse står der så fint! (Milux)

https://www.power.dk/computer-e-tablets/datakomponenter/interne-harddiske/samsung-860-evo-sata-ssd-1tb/p-1053247/" rel="nofollow - https://www.power.dk/computer-e-tablets/datakomponenter/interne-harddiske/samsung-860-evo-sata-ssd-1tb/p-1053247/

Min konklusion: Hvis du vil købe noget der måske skal returneres, så vent til butikkerne igen er åben, så du kan få en kvittering på at du har afleveret varen retur. Ellers ’bliver den væk’.



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 16:54
Jeg har et lignende problem, har et abo hos Telia hvor HBO er Gratis. Så de nægter at sælge mig noget uden at jeg opretter et nyt(dyrere) abn. og det vil jeg ikke, så jeg skal også købe ved en af de nævnte.
Alternativt hælder jeg til telmore hvor man kan få alle streamingstjenesterne i et abo. til en meget rimelig pris.


-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 15:52
Igen, tak alle sammen for svar! 💪

Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Jeg har et lignende problem, har et abo hos Telia hvor HBO er Gratis. Så de nægter at sælge mig noget uden at jeg opretter et nyt(dyrere) abn. og det vil jeg ikke, så jeg skal også købe ved en af de nævnte.
Alternativt hælder jeg til telmore hvor man kan få alle streamingstjenesterne i et abo. til en meget rimelig pris.

Og hold kæft, hvor er det sjovt Johnny57! LOL Så kan de lade være med at lave sådan nogle tilbud, som de kun har tænkt sig at honorere et par år. 

Det får mig til at tænke på den der tankstationskæde (var det Q8, Circle K eller Statoil?), der reklamerede med, at en pølse med brød hos dem ville koste 10kr. for altid. Altid - det er satme længe!

Stick it to the man! 🖕LOL

Jeg er måske ude i 3, hvis jeg ikke bliver hos Telia, de har nogle ret fornuftige priser på familie-abonnement. 



Print side | Luk vindue