Print side | Luk vindue

Hvilken service bruger i til musik streaming

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162712
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 06:24

Emne: Hvilken service bruger i til musik streaming
Skrevet af: -claus-
Emne: Hvilken service bruger i til musik streaming
Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 13:10
Jeg bruger idag Telmore Play. Da det er en del af mit mobilabonnement.
Jeg er dog ikke helt tilfreds med musik biblioteket, da der mangler noget af det musik, som jeg gerne vil høre. Samtidig var det planen at jeg skulle rippe alle mine Cd'er til FLAC også streame dem lokalt. Men det nye CD drev, som jeg har købt, fungerer ikke ordentligt til formålet, og værst af alt, så har jeg åbenbart mistet halvdelen af mine Cd'er sidst jeg flyttede 😟
Så nu bliver det nok 100 % online streaming fremover.
Jeg vil enten abonnére på Spotify eller Tidal premium.
Jeg kan jo prøve begge i en mdr. Men hvordan tester i normalt forskel på kvaliteten. I de fleste tilfælde vil jeg nok ikke kunne høre forskel. Men læser flere steder at tidal er bedre. Men der burde vel ikke være så meget forskel på Ogg vorbis og AAC. De skriver begge steder at det er 320 kb/s, hvilket virker underligt da Ogg som standard er variabel bitrate. Og det er AAC vel også for det meste.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio

Svar:
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 13:16
Hej
For tiden bruger jeg Tidal Hifi hjemme. Men deres måde at vise album jeg har gemt er ikke hel optimal efter min mening. Ud over det har jeg også Apple Music som hele familien har. Jeg overvejer at give Deezer et skud da de også har et Hifi abonnement hvor kvaliteten må forventes at være noget højere end på Spotify og Apple Music o.l.

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 15:38
Ja jeg må vel bare prøve at sammenligne lidt forskellige sange.
Og selvfølgelig søge om de sange jeg skal bruge er der.

-------------

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 18:07
hvilke sange/kunstner mangler du. Kan søge på TIDAL for dig?

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hvis du kan finde det fremragende album “Harvest” med Mr. Niel Young er du mere end dygtig. 
Stor var min skuffelse da det ikke er at finde på tidal. Heldigvis har jeg det på vinyl. 👍🏻😀

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 20:28
Pede8000_ Neil Young albums før 1982 blev fjernet fra Tidal 3.januar 2021 . Rygterne siger det er N. Youngs kamp mod den dårligere lydkvalitet, som MQA kompessionen afstedkommer. 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Pede8000_ Neil Young albums før 1982 blev fjernet fra Tidal 3.januar 2021 . Rygterne siger det er N. Youngs kamp mod den dårligere lydkvalitet, som MQA kompessionen afstedkommer. 

Ha ha,sejt!  

Vil det sige at han er at finde på andre tjenester?

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvis du kan finde det fremragende album “Harvest” med Mr. Niel Young er du mere end dygtig. 
Stor var min skuffelse da det ikke er at finde på tidal. Heldigvis har jeg det på vinyl. 👍🏻😀

Det album er på Apple.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det album er på Apple.

Tak for info. 
Jeg er glad for min LP, der i øvrigt er en DDR udgave! Wink

-------------

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 21:16

Tak
Jeg kan ikke huske dem alle. 
Men det drejer sig i hverf fald om "Storm" med Heather Nova og "Friends" med White Lies.
Der er også udkommet et 3 cd's udgave af Pink Floyd's the wall, hvor cd 3 ikke er at finde på Tellmore. 

-------------

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 21:35
Storm og Friends er i hvert fald på tyrkisk Tidal.

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 21:53
Tak
Det virker også underligt, at de ikke er på telmore, når de forrige og efterfølgende albums er der.

-------------

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 21:58
Tror lige at jeg prøver Tidal. De har jo 30 dages prøve tid.

-------------

Skrevet den: 30-Januar-2021 kl. 23:16

Ha ha,sejt!  

Vil det sige at han er at finde på andre tjenester?

Nævnte album er foreløbigt også på YouSee Musik. Men man kan måske frygte,at det kun er så længe som en eventuel licensaftale er bindende  . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: Bach4life
Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 12:43
Jeg har Spotify, men tester Tidal p.t., som vitterligt har en bedre lydkvalitet.
Spotify virker problemfrit på de fleste enheder, mens det kniber mere med Tidal. De er dog fornyelig kommet med en "connect funktion". Hvis man skal udnytte Tidals Masters / MQA kræver det ofte nyt udstyr.
Mine erfaringer:
P.t. tester jeg med en PC og USB-lydkort-funktionen i min DAC, hvilket skulle give 24/96. Det lyder faktisk rigtig fint, men det er noget bøvl med afspilning via PC, synes jeg.
Desuden tester jeg en Chromecast Audio via Mini-TOSLINK udgangen. Det giver også en fin lyd, men er begrænset til PMC/44.1, såvidt jeg lige kan se på min DAC, når jeg caster. Fordelen er at man kan bruge smartphonen med Tidals app.

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Tak
Jeg kan ikke huske dem alle. 
Men det drejer sig i hverf fald om "Storm" med Heather Nova og "Friends" med White Lies.
Der er også udkommet et 3 cd's udgave af Pink Floyd's the wall, hvor cd 3 ikke er at finde på Tellmore. 

Uh White lies - Elster det band og Friends (delux udgave) er på TIDAL. Det samme er Storm med Heather Nova. Er iøvrigt selv på vej væk fra TIDAL. Kan ikke rigtig komme overens med deres måde at præsenterer de albums og kunstnere jeg har valgt/fremhævet. Og så det faktum at deres app ikke fungerer i CarPlay, et problem de har kendt til i et par år nu. Kaster mig over Deezer HiFi i stedet og ser om det holder. 

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 14:31
Er den ucensurerede udgave af The Lonely Islands "Turtleneck & Chain" egentlig på din Tidal?

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Er den ucensurerede udgave af The Lonely Islands "Turtleneck & Chain" egentlig på din Tidal?

Der er to explicit versioner. Den ene med 19 numre den anden med 28

Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 14:37
Jeg har forsøgt mig med Apple music, Spotify, Deezer og Tidal. 
Jeg har et fornuftigt hifi anlæg hjemme, og rigtig fornuftigt anlæg i bilen, og lytter nok 40/60 % til musik de to steder.

Efter at have lyttet til de fire tjenester, er det tydeligt for mig at Tidal giver den for mig bedste lydkvalitet.
Har lavet en del tests, hvor jeg fik een (een af mine døtre; min kæreste) til at spille det samme nummer uden at jeg vidste hvilken streaming platform der blev brugt.

Hver eneste gang var det Tidal der vandt. Det er som om musikken og dynamikken kommer mere og bedre frem, bunden er stærkere og fyldigere, og toppen er klarere og mere sprød. Sådan oplever jeg det. 

Jeg er ærgelig over at det er sådan, for jeg ville hellere have Spotify's look og synes bedre om deres playlister + at Spotify's app virker langt bedre i carplay end Tidals gør. Men det er så tydeligt at lydkvaliteten går et hak ned når jeg bruger spotify - øv.

Deezer blev nr 2 på min lydkvalitets-hitliste.

Jeg tror det kommer meget an på hvilket udstyr man har, om forskellen er tydelig eller ej.

Det er så endt med at være med en fordel at jeg bruger Tidal på hjemmefronten, da jeg nu også kører Roon derhjemme, så jeg nemt kan afspille mine lokale flac filer jeg har rippet fra mine cd'er og diverse køb fra hd tracks mv. Roon er integreret med Tidal, så det er for mig en rigtig fed måde at have adgang til al min musik på via Roon.

Held og lykke med jagten på den rigtige streaming platform for dig!

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 14:38

Næ det passer ikke. De sidste numre var videoer som jeg ikke får lov at se. Så to versioner med 19 numre på hver

Skrevet af: Dammark
Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 15:40
Jeg køber min musik på Tidal og Bandcamp, og så streamer jeg det fra min egen Plex server.
Så får musikerne den bedste pris, og jeg betaler kun for det jeg skal bruge.

-------------
// Sebastian Dammark
http://www.dammark.net - www.dammark.net

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 15:47

Godt at det ikke er på alle landes Tidal at bandeordene mangler

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Det er så endt med at være med en fordel at jeg bruger Tidal på hjemmefronten, da jeg nu også kører Roon derhjemme, så jeg nemt kan afspille mine lokale flac filer jeg har rippet fra mine cd'er og diverse køb fra hd tracks mv. Roon er integreret med Tidal, så det er for mig en rigtig fed måde at have adgang til al min musik på via Roon.

Jeg har heller aldrig prøvet Tidal uden Roon. Det ville ikke fungere med mit setup (Mac Mini forbundet til DAC, styret med telefon og iPad) uden, så hvis jeg anbefaler Tidal, er det med udgangspunkt i at lydkvaliteten er den bedste. Også selvom "CD MQA"-trenden udvander fordelene.

Hvordan køber du fra HD Tracks?

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 16:04

Jeg har heller aldrig prøvet Tidal uden Roon. Det ville ikke fungere med mit setup (Mac Mini forbundet til DAC, styret med telefon og iPad) uden, så hvis jeg anbefaler Tidal, er det med udgangspunkt i at lydkvaliteten er den bedste. Også selvom "CD MQA"-trenden udvander fordelene.

jeg bruger en us adresse og en anden email jeg har som er uden dk.domæne, og så kunne jeg godt.
men på det seneste har jeg oplevet mange flere albums jeg ikke kan købe, hvor de er region restricted, så det tyder på at mit trick ikke virker længere. Ærgeligt.

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 16:17

jeg bruger en us adresse og en anden email jeg har som er uden dk.domæne, og så kunne jeg godt.
men på det seneste har jeg oplevet mange flere albums jeg ikke kan købe, hvor de er region restricted, så det tyder på at mit trick ikke virker længere. Ærgeligt.
jeg kan anbefale dig https://www.highresaudio.com/" rel="nofollow - https://www.highresaudio.com/ den bruger selv

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 16:27

Hvordan køber du fra HD Tracks?[/QUOTE]

[/QUOTE] jeg kan anbefale dig https://www.highresaudio.com/" rel="nofollow - https://www.highresaudio.com/ den bruger selv[/QUOTE]

Tak T-Duck, kan godt huske highresaudio, men jeg fandt ikke lige så mange titler jeg var interesseret i hos dem, som jeg gør hos HD audio, men super godt alternativ.

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg kan anbefale dig https://www.highresaudio.com/" rel="nofollow - https://www.highresaudio.com/ den bruger selv

De har jo nærmest ingenting, medmindre man er til jazz eller klassisk. Jeg bruger den også, når de rent faktisk har noget.

Bandcamp er selvfølgelig det foretrukne sted, men der er udvalget jo også stærkt begrænset.

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Jeg køber min musik på Tidal og Bandcamp, og så streamer jeg det fra min egen Plex server.

Men du mister så hele tilgangen til at tracke nyt musik,som umiddelbart ligger udenfor din horisont. Jeg synes det fedeste ved streaming,er muligheden for feks at læse anmeldelser - og så derfra selv lytte og evaluere . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 19:12

De har jo nærmest ingenting, medmindre man er til jazz eller klassisk. Jeg bruger den også, når de rent faktisk har noget.

Bandcamp er selvfølgelig det foretrukne sted, men der er udvalget jo også stærkt begrænset.
ved da toto, Dido, Ozzy Osbourne, daft punk, Miley Cyrus, green Day, red hot chili Peppers. Bare får at nævne få, ikke er jazz

Tror du skal kigge der igen. For ved ikke hvordan det var før i tiden. Men de har meget pop og rock, og elektronisk musik i alle afskygninger, den dag i dag

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet af: gah
Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 20:07
YouSee musik er efter min mening ganske god, og Mr. Niel Young’s Harvest ligger i 2 udgaver, den almindelige og den remaster’ede udgave

“Hvis du kan finde det fremragende album “Harvest” med Mr. Niel Young er du mere end dygtig. 
Stor var min skuffelse da det ikke er at finde på tidal—

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 20:42

ved da toto, Dido, Ozzy Osbourne, daft punk, Miley Cyrus, green Day, red hot chili Peppers. Bare får at nævne få, ikke er jazz

Tror du skal kigge der igen. For ved ikke hvordan det var før i tiden. Men de har meget pop og rock, og elektronisk musik i alle afskygninger, den dag i dag

Nej, det skal jeg ikke. Jeg søger når det er relevant, og de har altså ikke særligt meget. Det er irrelevant at de har det du nævner, når der er 1000 andre kunstnere de intet har med.

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 22:41

Nej, det skal jeg ikke. Jeg søger når det er relevant, og de har altså ikke særligt meget. Det er irrelevant at de har det du nævner, når der er 1000 andre kunstnere de intet har med.
det lidt svært at vide hvad præferencer du har. Du nævner der kun var jazz på hiresaudio. Så kommer jeg med nogle eksempler på hvad der er der. Du skal lige tænke på at hiresaudio har strænge krav, til at blive lukket ind i butikken

-------------

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 22:45
Jeg skrev absolut ikke, at HRA kun har jazz.

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 22:48

Jeg skrev absolut ikke, at HRA kun har jazz.
ja okay du nævnte også klassisk. Men der tager du fejl der. Men igen. Hvis der ikke er noget i din sammag af det pop og rock. Det er fair nok. Men så t sige der ikke er andet end jazz klassisk. Det er ikke rigtigt.

-------------

Skrevet den: 31-Januar-2021 kl. 23:24
Det skrev jeg heller ikke. Du mangler virkelig evnen til at læse og forstå hvad folk skriver.

Skrevet den: 01-Februar-2021 kl. 05:53

Jeg har lige købt The Smiths Complete Jeg skrev bare det samme postnummer som jeg bruger på min amerikanske iTunes-konto, og så tog den uden problemer imod betaling med PayPal.

Jeg anede ikke, at det kunne være så nemt

Med en pris på lige over $70 var det en god anledning til at bruge velkomstrabatkoden på 20%

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 01-Februar-2021 kl. 10:03
Benytter Tidal - Linn - Apple Music - Highresaudio.

Jeg fortrækker, nu mere at på lytte pop/rock “hvis det skal være digitalt” fra de gamle 80 og 90 CDére udgivelser, der er bare noget med lyden fra den gang f.eks. Phil Collins eller U2 m.fl. 
Men jeg har en del udgivelser fra b.la. Sheffield Lab -  Linn - GP Records m.fl. hvor der er kælet lidt mere for detaljerne f.eks. valget af mikrofoner etc. både som vinyl og CD.

Men vinyl er stadig en favorit med et glass cognac og en cigar som tilbehørEmbarrassed specielt ved jazz eller lign.

Lytter på High End i den tunge klasse.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet den: 01-Februar-2021 kl. 10:20

Jeg har lige købt The Smiths Complete Jeg skrev bare det samme postnummer som jeg bruger på min amerikanske iTunes-konto, og så tog den uden problemer imod betaling med PayPal.

Jeg anede ikke, at det kunne være så nemt

Med en pris på lige over $70 var det en god anledning til at bruge velkomstrabatkoden på 20%

FEDT! Jeg blev også lige inspireret til at besøge hdtracks igen igår Big smile og fandt et lækkert album jeg ikke havde i 24bit, og den gled igennem i kassen her også Thumbs Up

Skrevet den: 01-Februar-2021 kl. 13:51
Jeg tror i øvrigt ikke så meget på fordelene ved HD, men det her var klart den billigste måde at få de 40 restaurerede A-sider på. De er i øvrigt rigtigt remasteret af Johnny Marr og en legendarisk lydtekniker; det er ikke sådan noget "digital remaster" crap, hvor de bare går ind og skruer op for alt og tror de har vundet loudness-krigen. Men det her ved The Smiths-fans selvfølgelig alt om i forvejen

Vi må se om det virker næste gang, der er noget jeg skal have.

Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 01-Februar-2021 kl. 13:58
Bruger nogle af jer Sonos som eneste musik udstyr hjemme? og kan i der høre forskel på Tidal og Spotify?

(Jeg bruger Spotify nu, og synes egentlig det lyder fint, men jeg har da kigget lidt i retning af Tidal, men ved bare ikke om jeg vil kunne høre forskel på et sonos system. (har Play 5 og Play 1'ere). 

Skrevet den: 01-Februar-2021 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Bruger nogle af jer Sonos som eneste musik udstyr hjemme? og kan i der høre forskel på Tidal og Spotify?

(Jeg bruger Spotify nu, og synes egentlig det lyder fint, men jeg har da kigget lidt i retning af Tidal, men ved bare ikke om jeg vil kunne høre forskel på et sonos system. (har Play 5 og Play 1'ere). 
Jeg har en sony bluetooth højtaler ca sammen størrelse som din play 1. da spotyfi kørte 256 mp3 for 2 år siden, hvor jeg testet det kontra mit daværende tidal, kunne jeg godt hører en smule forskel. så det tror jeg også du kan

-------------

Skrevet den: 01-Februar-2021 kl. 19:25

Jeg tror i øvrigt ikke så meget på fordelene ved HD, men det her var klart den billigste måde at få de 40 restaurerede A-sider på. De er i øvrigt rigtigt remasteret af Johnny Marr og en legendarisk lydtekniker; det er ikke sådan noget "digital remaster" crap, hvor de bare går ind og skruer op for alt og tror de har vundet loudness-krigen. Men det her ved The Smiths-fans selvfølgelig alt om i forvejen

Vi må se om det virker næste gang, der er noget jeg skal have.

Uh... Havde den fedeste koncertoplevelse på Roskilde Festival 2019 med JOHNNY MARR Wink

Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 00:39
Deezer Hifi via tyrkiet = en flad 20´er pr måned. Det fungerer og lyder upåklageligt.

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 00:51
Men Tidal er bedre og koster mindre

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 00:56
hvad koster tidal?

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 04:44
€2,22

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 08:54
hvordan får I Tidal Hi-fi og Deezer Hidi til de priser? Oprettet via VPN Tyrkiet? 

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 09:06
Jep, jeg mener det var tyrkiet eller rusland jeg oprettede deezer i for nogle år siden.
Brugte Hola i chrome til oprettelsen, og slettede umiddelbart efter Hola igen.

Skrevet af: noerden
Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Jep, jeg mener det var tyrkiet eller rusland jeg oprettede deezer i for nogle år siden.
Brugte Hola i chrome til oprettelsen, og slettede umiddelbart efter Hola igen.

Så du brugte kun VPN til oprettelsen?
Hvad når du afspiller på forskellige platforme?

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 09:50
Kun vpn ved oprettelse. Jeg afspiller via Sonos, telefon osv. uden brug af VPN.

Ved Deezer er den eneste forskel, at musikforslag på forsiden er nogle tyrkiske kunstere. Alt andet er lig hvis du opretter den i Danmark.
Samme playlister, samme sange.

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 12:57
Der er ingen tyrkiske forslag hos Tidal.

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 13:03
det ku være man sku prøve tidal så ✌️

Skrevet af: noerden
Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 13:12

Der er ingen tyrkiske forslag hos Tidal.

Har du skullet bruge til oprettelse og/eller afspilning?

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 13:24
Jeg brugte Hola i Chrome til oprettelse, og derefter slettede jeg begge

Det er selvfølgelig ikke helt det samme udvalg som i andre regioner. Som nævnt her, eller i en af de andre Tidal-tråde, mangler f.eks. den ucensurerede udgave af Lonely Islands "Turtleneck & Chain". Det er bare ét eksempel, men der er jo med garanti andre.

De har dog udgivelser med frække ord, så det er ikke fordi, at alle de slemme plader er censurerede.

Skrevet af: mentormic
Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 15:45
Nu vi er ved vpn så er der også Qobuz men her fik jeg oprette i America men skal love for der er forskel på udbud har lige lavet ny konto i England og der er kæmpe forskel på hvad der er af dansk musik. 
jeg kunne ikke finde på at bruge vpn for at spare kr, jeg tror og håber kunsterne får lidt mønt for det og har Qobuz pga. den kvalitet man får ikke noget mqa ren flac i høj kvalitet. 

Skrevet den: 03-Februar-2021 kl. 16:07
Det lykkedes mig ikke at oprette en konto hos Qobuz. Så snart jeg prøvede at betale blev mit kort lukket

Jeg synes også at kunstnere får for lidt for streaming (især når jeg selv bidrager med så lidt), så jeg køber stadig en CD (fysisk eller download) i ny og næ, og især fra kunstnere der nok ikke lige er mangemillionærer. F.eks. klarer Taylor Swift sig nok med, at jeg streamer hendes 117 nye plader på Tidal, mens jeg købte den seneste fra Idles sidste år på Bandcamp. Jeg har også købt Chvrches, men det var egentlig fordi de forsvandt fra Tidal

Skrevet af: Mattti
Skrevet den: 17-Maj-2021 kl. 22:40
Hej. 

Ved det er en lidt ældre tråd, men er der nogen der ved om apple music virker med vpn-tricket??

tak!

Skrevet den: 17-Maj-2021 kl. 22:44
Hvorfor?

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Mattti Mattti skrev:

Hej. 

Ved det er en lidt ældre tråd, men er der nogen der ved om apple music virker med vpn-tricket??

tak!

Hvis det er fordi du vil tegne abonnement til en lavere pris i et andet land, så kræver det ikke VPN. Det kræver blot en Apple ID-bruger i et andet land samt en betalingsform (f.eks. US iTunes-gavekort). Der er ikke geoblokering på iTunes, Apple Music, TV+ osv.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 09:23
Har kørt med Tidal i noget tid, men hvordan er det sammenlignet med Deezer GUI mæssigt og mht. kvalitet generelt?
Jeg mangler desværre Google Home integration på Tidal og oplever ofte, at Tidal numre bliver sat på pause mens jeg løber, da der står den afspilles på anden enhed. Har hørt andre også har samme problemer.

Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 11:42
Jeg bruger både Deezer og Tidal for tiden. Deezer virker væsentligt mere stabil. Lydkvalitet: her synes jeg marginalt bedre om Tidal. Køre hifi på både deezer og tidal. Du skriver ikke om du bruger streaming i bilen med carplay - men hvis du gør: Så er Deezer også her langt, langt mere stabil end Tidal. Tidals ios app i carplay mode er håbløst buggy på 3. år nu. 

Men holder fast i tidal endnu da jeg synes den lyder bedst, og bruger den med Roon derhjemme. Deezer bruger jeg i bilen.

Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 12:18
Okay hvad med VPN og Deezer har de lukket helt for det.
Jeg kan ikke få lov at bruge DK kreditkort, da den vil have jeg skifter land til DK efter betaling.

Skrevet af: klander
Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 14:06
Jeg har YouSee musik via mit mobil abonnement, men har jo også YouTube musik via YouTube Prim men bruger mest YouTube musik mest..

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis det er fordi du vil tegne abonnement til en lavere pris i et andet land, så kræver det ikke VPN. Det kræver blot en Apple ID-bruger i et andet land samt en betalingsform (f.eks. US iTunes-gavekort). Der er ikke geoblokering på iTunes, Apple Music, TV+ osv.

Og held og lykke med at oprette en bruger i et andet land

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 16:37
Har de lukket for det? Jeg kan ærligt talt ikke huske, hvordan jeg gjorde i sin tid, men jeg mener det var gennem iTunes app'en på PC Smile

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 18-Maj-2021 kl. 17:17
Ja, det skulle være blevet væsentligt mere vanskeligt at åbne en konto i et andet land. Jeg har haft min amerikanske konto i mange år nu, så jeg har i sagens natur ikke selv prøvet for nyligt.

Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 08:53

Du skriver ikke om du bruger streaming i bilen med carplay - men hvis du gør: Så er Deezer også her langt, langt mere stabil end Tidal. Tidals ios app i carplay mode er håbløst buggy på 3. år nu. 

Helt enig. Bl.a. en af grundene til at jeg har droppet Tidal og nu prøver Qobuz. De bokser så også med Carplay udfordringer, men ikke i samme grad som Tidal. Meldingen fra Qobuz er at det er rettet i en app opdatering som skulle kommer her i maj - vi må se Smile

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Men du mister så hele tilgangen til at tracke nyt musik,som umiddelbart ligger udenfor din horisont. Jeg synes det fedeste ved streaming,er muligheden for feks at læse anmeldelser - og så derfra selv lytte og evaluere . . 

Det er netop derfor jeg bruger Spotify, deres forslag til nyt musik baseret på hvad jeg hører.

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 10:16
spotify

Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 10:43

Du skriver ikke om du bruger streaming i bilen med carplay - men hvis du gør: Så er Deezer også her langt, langt mere stabil end Tidal. Tidals ios app i carplay mode er håbløst buggy på 3. år nu. 

Helt enig. Bl.a. en af grundene til at jeg har droppet Tidal og nu prøver Qobuz. De bokser så også med Carplay udfordringer, men ikke i samme grad som Tidal. Meldingen fra Qobuz er at det er rettet i en app opdatering som skulle kommer her i maj - vi må se Smile

Lyder godt at du har fået den besked fra Qobuz! Jeg sprang også på Qobuz med det samme de launchede i dk, i håbet om en smooth CarPlay oplevelse, men synes ikke det var så meget bedre end Tidal, dog noget bedre..så..fedt, håber deres maj update gør det bedre! :-)

Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 11:43
Er der nogen der har fået Deezer til at virke over VPN? De vil ikke godtage dansk kreditkort og selv på PayPal vil den skifte land.

Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Er der nogen der har fået Deezer til at virke over VPN? De vil ikke godtage dansk kreditkort og selv på PayPal vil den skifte land.

Jeg har Deezer Premium, hvad bruger du VPN til ift. Deezer? Har du ikke et almindelig VisaDankort?

Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 21:36
Det er mere prisen er langt højere end i andre lande. 

Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 08:18
Spotify. Synes det dyrt.

Overvejer at købe 2 konti på ebay istedet.

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Spotify. Synes det dyrt.

Overvejer at købe 2 konti på ebay istedet.

Lad være med det, det er sandsynligvis hackede accounts, og du har ingen garanti for hvor længe de er aktive.

Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 10:25
Jeg har d.d. valgt ikke at forlænge mit Qobuz abonnement. Et af showstopperne for mig for flere af musik streaming platformene er at de har rigtig skidt Apple CarPlay implementering. Det har desværre også gjort sig gældende for Qobuzs vedkommende. Droppede også Tidal pga. dette. 

Har to gange været i dialog med Qobuz og var i første omgang stillet i udsigt at problemerne var løst i april. Så kom meldingen om at det blev i maj. Well maj er snart slut og der er intet sket endnu. Vender måske tilbage hvis de får styr på det. 

Så er tilbage hos Appel Music. Fatter ikke rigtig at prioriterer CarPlay integration højere - suk!

Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 10:30

Jeg har d.d. valgt ikke at forlænge mit Qobuz abonnement. Et af showstopperne for mig for flere af musik streaming platformene er at de har rigtig skidt Apple CarPlay implementering. Det har desværre også gjort sig gældende for Qobuzs vedkommende. Droppede også Tidal pga. dette. 

Har to gange været i dialog med Qobuz og var i første omgang stillet i udsigt at problemerne var løst i april. Så kom meldingen om at det blev i maj. Well maj er snart slut og der er intet sket endnu. Vender måske tilbage hvis de får styr på det. 

Så er tilbage hos Appel Music. Fatter ikke rigtig at prioriterer CarPlay integration højere - suk!

helt enig. Men nu er der jo håb når Apple music i næste måned giver os lossless kvalitet!

Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 10:48

helt enig. Men nu er der jo håb når Apple music i næste måned giver os lossless kvalitet!

Jep. Men mangler lige at se Apple Music som valgmulighed via Bluesound appen. Håber det sker Smile

Skrevet af: mskp
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 16:36
Også ærgerligt at Qobuz ikke har en app til Android TV. Ville gerne have den til Nvidia Shield. Så jeg dropper dem nok også når mit prøve abonnement udløber. Ellers god kvalitet, synes jeg. 

-------------
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K

Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 17:05
Qobuz har lige skrevet til mig at deres næste app version hvor CarPlay problemerne skulle være rettet er forsinket til en gang i juni. Først var det april, så maj og nu juni. Vil se det før jeg tror det.

Skrevet af: JAD
Skrevet den: 27-Maj-2021 kl. 15:11
Prøvede at opdatere mit kort i Tidal via vpn til Tyrkiet, men det virker ikke mere desværre. Kan det være pga NemID godkendelse evt? Og nogen har en ide om hvad kan gøre i stedet.

Skrevet den: 27-Maj-2021 kl. 16:42
Den ville gerne tage imod mit Visa for et par uger siden. Den havde af en eller anden grund set sig sur på kortet og skrottet mit abonnement, men den ville altså gerne tage imod det da jeg prøvede igen.

Skrevet af: JAD
Skrevet den: 27-Maj-2021 kl. 16:43
ok, mærkeligt jeg har prøvet 3 kort nu, alle bliver afvist. Prøvede med en anden konto via Argentina, det var det samme.

Print side | Luk vindue