Print side | Luk vindue

Pioneer PDP-427XD - Summer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16272
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 04:11

Emne: Pioneer PDP-427XD - Summer
Skrevet af: Happyhaas
Emne: Pioneer PDP-427XD - Summer
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 09:20

Kære alle ejere af det nye Pioneer PDP-427XD,

Jeg har netop anskaffet mig dette fantastiske flotte TV. Der er dog lidt skår i glæden, da jeg syntes, at det støjer lige lovligt meget.

Der er forholdsvis meget snerrr/summen fra selve TV'et.

Jeg har prøvet at skifte strømkablet til et skærmet jorma kabel + diverse strømrensere fra Copenhagen Transformers / Lyngdorff Audio. Det har desværre ikke givet den ønskede forbedring.

Hvad er Jeres oplevelser med dette fantastiske TV.

HappyHaas

Svar:
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 09:23

Hej!

Det er ikke lydløst-det er der vist ikke noget flat-tv der er.

Har du prøvet at skifte til 100HZ indstillingen?

Det hjælper en del,men tager ikke ALT støj

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet af: Spaghetti
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 09:27

Mit 436XDE summer også en del... Det var irriterende i starten, men nu har jeg vænnet mig til det. Det kan ikke høres når der er lyd, (dvs. hvis jeg muter lyden kan jeg høre summen).

Ligesom lrev siger, så tror jeg alle fladskærme summer mere eller mindre.

Skrevet af: Frbi
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 10:05
Mit PDP427XD summer også (også i 100 hz og især når der er meget hvidt på skærmen). Det er åbenbart noget der kan høre med til fladskærms tv, da de 4 fladskærms TV (3 LCD, 1 plasma) jeg prøvede inden jeg fik Pio'en, alle støjede mere eller mindre.

Skrevet af: cmglobal
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 10:59
har du skiftet til 100hz det tager i hvertfald det værste... ligger ikke mærke til nogen summen efter jeg gjorde dette

Skrevet af: Per K
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 12:25

Oprindeligt skrevet af cmglobal cmglobal skrev:

har du skiftet til 100hz det tager i hvertfald det værste... ligger ikke mærke til nogen summen efter jeg gjorde dette

Kan man velge Hz? Jeg har Panasonic PV600, men har ikke sett dette noe sted i oppsettet.

-------------
Per K

Skrevet af: cmglobal
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 12:40
på pio'en kan du har desværre ikke meget forstand på panasonic

Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 12:41
Det kan man da godt på min Pioneer 436XDE ! Det ville da være mærkeligt hvis den ikke også kunne på den nye 427-model!

Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 15:18
Hvis du kalibrerer farverne vil den summen næsten forsvinde. Out of the box summer den meget, jeg var selv overrasket, men det er vist fordi farvetemperaturen er meget høj.
Hvis du evt finder den post som hedder noget med indkøring af 427xd, er der et link til en side som har skrevet nogen indstillinger som skulle være noget nær optimale - og her summer den næsten ikke. Man kan ikke høre det hvis manbare har en anelse lyd på tv'et. Hvis du ikke lige kan finde linket, så post her igen, så poster jeg det lige til dig. Har det nemlig liggende på en anden PC....

/Ulrik

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 16:35

Skrev også et par indlæg om dette da jeg modtog mit 427XA. Valgte at køre til TC, Karrebæksminde med det og lade Bjarne tage et kig. Det 427XD han havde stående i butikken summede også og vi blev enige om, at det måtte være "normalt".

Det int. er, at efter jeg fandt ud af at det var "normalt" at de skulle summe en smule, har jeg ikke tænkt videre over det og høre det ikke mere.  Kæresten kan slet ikke høre noget.

Har besluttet at beholde mit 427XA.

Ps. Prøvede også at lytte til mit gamle CRT. Det siger også lyde, dog en anden type.

Skrevet af: Pio Nero
Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 12:29

Min gamle Panasonic TX-25W3E CRT-tv summer også, spesielt hvis det er  hvit farge på nesten hele skjermen.

Det er vel "normalt" på alle typer skjermer.

Pio Nero

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 13:24
Hmm, jeg må have dårlig hørelse, for jeg kan ikke høre noget som helst fra
mit tv - kunne heller ikke høre noget fra mit gamle CRT tv.

Skrevet af: Per K
Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 13:34
Mine tidligere CRT-tv'er lagde ofte en del kondensator/trafo støy. Jeg har nå et Panasonic TX-26LX6 (LCD) som støyer litt i en kondensator, mens mitt Panasonic PV600 er helt stille.

-------------
Per K

Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hmm, jeg må have dårlig hørelse, for jeg kan ikke høre noget som helst fra
mit tv - kunne heller ikke høre noget fra mit gamle CRT tv.

Hej Lunddal,

Det er da rart at høre, at det ikke er alle tv der summer.

Jeg oplever min summen, som en konstant baggrundssummen. Jeg tror umiddelbart, at det stammer fra en eller anden trafo i "dyret"

Jeg har dog skrevet til Otto omkring hjælp!

Happy

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 14:30
Det kan også bare være mig, der ikke kan høre det frekvensområde, som
summen eksisterer i - eller også er der for meget baggrundsstøj

Skrevet af: Pio Nero
Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 15:04

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det kan også bare være mig, der ikke kan høre det frekvensområde, som
summen eksisterer i - eller også er der for meget baggrundsstøj

Jeg mener støyen befinner seg i mellomtone-registeret, så den skal kunne høres tydelig hvis den er tilstede. Lyden er kraftig på mitt TV.

Pio Nero

Skrevet af: OveA
Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 16:40

Mit Panasonic PV60E siger kun noget når man tænder det, så kan man høre at blæserne kører på fuld tryk, de slukker inden der er billede på, ellers er det helt tavst....  så det er ikke alle fladskærme, der siger noget.... 

-------------
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE

Skrevet den: 18-Oktober-2006 kl. 17:43

...eller så kan du ikke høre noget, som andre kan!

Alle tv-apparater, uanset om det er fladskærm eller billedrør, afgiver en summen. Forskellen ligger bare i hvor høj summelyden er.

Skrevet af: peterb
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 21:31

Jeg sender mit Pioneer 427XD til reparation hos Pioneers servicecenter i Pandrup i morgen. Mit summer så meget at det nemt kan høres 7 meter væk (stuen er ikke længere). Der er kun stille når billedet er helt sort.

Jeg skal nok komme med en status når tv’et har været til rep.

Skrevet af: khansen
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 23:11

hejsa,

venter spændt på at høre status på din rep. af 427?

Skrevet af: lionras
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 16:11

Hej,

Jeg har været nede hos Speakers Corner, Kbh. her til eftermiddag for at se (høre) Pio 427XA. I et aflukket rum med lyden sat ned til 0 er der en svag summen, når man står under 1 meter fra skærmen. Dette uanset om der vises DVD, analog DR2 Folketingsdebat (kunne ellers godt forårsage kragtig brummen ), SAT 2 HD TV. Indstillingerne på TV'et var "Out of the box" ifølge den venlige sælger (så kun Audio indstillinger).

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 18:08

Troede at Speakers Corner var en seriøs butik,   men at have demo på et tv   med "ud af kassen indstillinger"

Tja mere behøves der ikke siges...

Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af peterb peterb skrev:

Jeg sender mit Pioneer 427XD til reparation hos Pioneers servicecenter i Pandrup i morgen. Mit summer så meget at det nemt kan høres 7 meter væk (stuen er ikke længere). Der er kun stille når billedet er helt sort.

Jeg skal nok komme med en status når tv’et har været til rep.

Har du nogen ide om, hvad der er årsagen til "dit" problem? - Er den summen du kan høre, noget der kommer ud gennem bagpanelet eller ?

Happy

Skrevet af: peterb
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 12:43

Kort status på reparation af 427XD på Pioneers ServiceCenter i Pandrup:

Tv'et bliver ikke repareret – ServiceCenteret kan ikke gøre noget, et Pioneer 427XD tv vil støje. Det kunne måske være nogle skruer, men nu må vi se om det har hjulpet når skærmen kommer retur på mandag.

Der kommer mere i næste uge...

Print side | Luk vindue