Print side | Luk vindue

Er der nogen NAD eksperter til stede?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162760
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 07:03


Emne: Er der nogen NAD eksperter til stede?
Skrevet af: Guests
Emne: Er der nogen NAD eksperter til stede?
Skrevet den: 06-Februar-2021 kl. 10:20
Hej

Et simpelt spørgsmål. 

Hvis en forstærker (stereo) har en enkelt HDMI (ARC) og jeg tilføjer et MDC modul med endnu en HDMI (ARC) har forstærkeren så bare to som spiller fint eller kan det skabe problemer?

På forhånd tak



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 06-Februar-2021 kl. 11:54
Hvad siger Hi-fi klubben?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-Februar-2021 kl. 13:20
Har ikke spurgt dem endnu.


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 06-Februar-2021 kl. 13:52
1. Som minimum bør du oplyse om hvilken NAD forstærker der er tale om.
2. Har du kigget i manualen?
3. Hvorfor vil du sætte et HDMI kort i, når du allerede har HDMI i forstærkeren?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-Februar-2021 kl. 18:25
1. det er en NAD M33
2. jeg har set i manualen men kan ikke finde noget om det
3. jeg til gerne bruge forstærkeren som HDMI hub så mit apple tv og PS4 gør igennem M33 til tv'et


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 06-Februar-2021 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hej

Et simpelt spørgsmål. 

Hvis en forstærker (stereo) har en enkelt HDMI (ARC) og jeg tilføjer et MDC modul med endnu en HDMI (ARC) har forstærkeren så bare to som spiller fint eller kan det skabe problemer?

På forhånd tak

Ville være underligt hvis de udelukkede hinanden, så er fordelen ved modulet jo ikke ret stor.

Skal dette ses som et tegn på at du har vundet dit væddemål og fået din belønning? LOL
Har du fået den hjem i stuen?


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Guests
Skrevet den: 06-Februar-2021 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hej

Et simpelt spørgsmål. 

Hvis en forstærker (stereo) har en enkelt HDMI (ARC) og jeg tilføjer et MDC modul med endnu en HDMI (ARC) har forstærkeren så bare to som spiller fint eller kan det skabe problemer?

På forhånd tak

Ville være underligt hvis de udelukkede hinanden, så er fordelen ved modulet jo ikke ret stor.

Skal dette ses som et tegn på at du har vundet dit væddemål og fået din belønning? LOL
Har du fået den hjem i stuen?

Ikke vundet endnu men er i gang med recherche. Men er godt på vej så tror det er muligt at vinde. Har stadig ca. 5 måneder til at nå mit mål og der er ikke langt igen Wink

Tror heller ikke at de to HDMI (ARC) udelukker hinanden og det vil da være underligt. Den gamle M32 havde ikke en indbygget HDMI port. Det MDC modul jeg har købt til min C368 er kompatibelt med M32 men umiddelbart ikke M33. Har skrevet til NAD's support og spurgt. Så må vi se.


Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 07-Februar-2021 kl. 09:46
Ved godt det ikke var det du spurgte om, men ville det ikke være billigere at købe en HDMI hub som du slutter til den eksisterende hdmi port? 
Det kørte jeg med tidligere, og det fungerede fint. 


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 07-Februar-2021 kl. 10:06
"3. jeg til gerne bruge forstærkeren som HDMI hub så mit apple tv og PS4 gør igennem M33 til tv'et"

Men det kræver at der også er en HDMI UD-gang og at det ene moduls indgange kan routes UD af det andet moduls udgang. Ikke?

Jeg ved ikke om man kan dét, men du bør spørge HIFIklubben, med mindre der er en her der tilfældigvis ved det.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-Februar-2021 kl. 11:04
Jeg har som jeg skrev før sendt en forespørgsel til NADs support men de er længe om at svare. MDC modulet fungere som på en surround receiver. Det har 3 indgange og en udgang (ARC). Er slet ikke med på have du skriver om at route ud af det andet moduls udgang. 

Jeg spørger fordi der vil være 2 HDMI (ARC) udgange hvis jeg og 3 HDMI indgange hvis jeg monterer MDC modulet. Så mig spørgsmål går på om det er muligt med 2 HDMI (ARC)på samme tid eller om det skaber problemer.

Jeg spørger naturligvis i Hifi-klubben men kunne jo godt være der var en her i forummet som vidste det. Går ud fra at det er det forummet er til for, at stille spørgsmål som dette?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-Februar-2021 kl. 11:55
Jeg VED det ikke, men med al den handshake problem der ofte opstår fordi enhederne skal connecte og godkende tilslutningen. Ja så kan jeg kun tro at to arc til én arc i den anden ende ikke kan lade sig gøre. Men prøv at læse det her, måske gir det svaret.
https://electronics.howstuffworks.com/hdmi.htm" rel="nofollow - https://electronics.howstuffworks.com/hdmi.htm


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 07-Februar-2021 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Jeg har som jeg skrev før sendt en forespørgsel til NADs support men de er længe om at svare. MDC modulet fungere som på en surround receiver. Det har 3 indgange og en udgang (ARC). Er slet ikke med på have du skriver om at route ud af det andet moduls udgang. 

Jeg spørger fordi der vil være 2 HDMI (ARC) udgange hvis jeg og 3 HDMI indgange hvis jeg monterer MDC modulet. Så mig spørgsmål går på om det er muligt med 2 HDMI (ARC)på samme tid eller om det skaber problemer.

Jeg spørger naturligvis i Hifi-klubben men kunne jo godt være der var en her i forummet som vidste det. Går ud fra at det er det forummet er til for, at stille spørgsmål som dette?

Jeg har nok misforstået hvad det var du ville. Jeg læste det som at du ville have TO MCD HDMI moduler i forstørkeren. Det er vist ikke det du mener.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-Februar-2021 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Jeg har som jeg skrev før sendt en forespørgsel til NADs support men de er længe om at svare. MDC modulet fungere som på en surround receiver. Det har 3 indgange og en udgang (ARC). Er slet ikke med på have du skriver om at route ud af det andet moduls udgang. 

Jeg spørger fordi der vil være 2 HDMI (ARC) udgange hvis jeg og 3 HDMI indgange hvis jeg monterer MDC modulet. Så mig spørgsmål går på om det er muligt med 2 HDMI (ARC)på samme tid eller om det skaber problemer.

Jeg spørger naturligvis i Hifi-klubben men kunne jo godt være der var en her i forummet som vidste det. Går ud fra at det er det forummet er til for, at stille spørgsmål som dette?

Jeg har nok misforstået hvad det var du ville. Jeg læste det som at du ville have TO MCD HDMI moduler i forstørkeren. Det er vist ikke det du mener.
Nej det er ikke det jeg mener. 

En NAD M33 kommer med en enkelt indbygget HDMI (ARC) udgang og ingen HDMI indgange. Samtidig kan man tilføre et MDC modul i forstærkeren som også indeholder en HDMI (ARC) udgang plus 3 HDMI indgange. Sådan et modul har jeg i min nuværende NDA C368. Hvis jeg flytter det modul over i min (forhåbentlig) kommende M33 vil det så skabe problemer at have 2 HDMI (ARC) udgange i forstærkeren, det indbyggede og det fra modulet. Det er det jeg spørger om Smile 


Skrevet af: Tweaky
Skrevet den: 07-Februar-2021 kl. 17:49
HDMI porten på M33 er en ren lydindgang til ARC. Så du vil ikke kunne loope mellem den port og et eventuelt HDMI modul. Det fremgår iøvrigt af din manual.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, så er HDM2 modulet ikke officielt godkendt til M33, men det lader dog til st virke ifølge et par udenlandske fora.



Print side | Luk vindue