Print side | Luk vindue

Annullering af bilkøb

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=162832
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 06:41


Emne: Annullering af bilkøb
Skrevet af: danbenmog
Emne: Annullering af bilkøb
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 07:43
Hej, 

Jeg er i den lidt trælse situation, at jeg i starten af januar modtog min helt nye Skoda Octavia Combi IV. 
Den kører sådan set rigtig godt, men der er problemer med infotainment systemet, som gør, at bakkameraet ikke virker hver 3-4 gang, nogle gange går systemet helt i sort, som betyder jeg fx ikke kan putte varme på, og den trådløse mobiloplader virker kun få minutter af gangen indtil den siger fejl, og beder mig fjerne andre ting end min mobil - der ligger bare ikke andre ting. 

Igår begyndte mit køredisplay så også at blinke under kørsel. 

Den er som sagt helt ny, men har indenfor den første måned allerede haft den på værksted to gange. De mener der er tale om et softwareproblem, som de ikke kan løse på nuværende tidspunkt før Skoda frigiver en opdatering. 

Hvordan er jeg stillet i denne situation? Kan jeg på nogen måde kræve at de tager bilen tilbage eller på anden vis gøre noget? Bilen har stadig kørt under 500 km, så det er ikke fordi den er blevet brugt voldsomt efter jeg modtog den. 



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 07:56
Jeg har selv stået i samme situation.

En diesel Skoda der fik skiftet 9 pumpedyser og stod på værksted sammenlagt i 2 måneder.

VAG er desværre fuldstændig ligeglade med deres kunder. Her får du absolut ingen hjælp.

Min sag endte med at FDM gik ind i sagen og jeg solgte bil til forhandler.

Resultatet blev et tab på 50.000kr og en kunde der aldrig køber Skoda eller vw. Ouch


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 08:22
Meld dig ind i FDM og gør som Mufti, få dem på sagen. Lyder som en seriøs mandags bil du har fået. Disapprove


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 08:26
Det er meget sjældent at en bil kan returneres pga fejl.

Efter mage år i branchen har jeg kun oplevet det få gange og det var alvorlige og gentagende mekaniske fejl.

Kan anbefale du spørger på et vag forum 

https://vagcars.dk/ " rel="nofollow - https://vagcars.dk/  ;  kan anbefales.   der er både Sælgere, mekanikere og alm brugere.
Der deles meget viden og hjælp der.




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 08:37
Da biler er lidt dyrer, så gælder reglen desværre ikke med at de har 3 forsøg til at udbedre fejlen og er den ikke udbedret, så kan man ophæve købet.

Om du får noget ud af at melde dig ind i FDM ved jeg ikke. Normalt tager FDM kun sager hvor forbrugeren var medlem af FDM på købstidspunktet.

Du kan oprette dig på  https://vagcars.dk/" rel="nofollow - https://vagcars.dk/ og hører om andre har lign problemer. For hvis det er et software problem, så burde andre også opleve det samme. 


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 08:52
Jeg desuden anbefale at du skriftlig beder forhandleren hvor du har købt bilen om at udbedre fejlen.

Du skal kun acceptere skriftlig svar.

Husk det skal være hos den forhandler du har købt bilen. Selvom forhandler er autoriseret betyder det ikke at de er ansvarlig for garantien. Forhandlere er nemlig forskellige momsnumre og firmaer. Så det er kun der du har købt bilen du kan forlange at de udbedrer fejlen.

Desværre er VW og Skoda så stærke varemærker, at de kan tillade sige at skide på kunder.

Historier om dårlig kundeservice er utallige.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 09:24
Mufti har ret her.

Dit køb og din garanti/reklamationsret er udelukkende et spørgsmål mellem dig og forhandleren du har købt bilen af.
Og skriftlig er altid godt at have.

En del VAG værksteder et utroligt ringe hvad kundeservice angå, andre ganske okay.

Og reparationer på kulance er afhængigt ag værksted og importør.
På min gamle Golf fik jeg skiftet gearkasse en gang, koblinger to gange, magnetkobling til kompressor og knastkæde uden at betale en krone, vel at mærke i et forløb, hvor bilen var mellem 1 og 4 år gammel.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af danbenmog danbenmog skrev:

Hej, 

Jeg er i den lidt trælse situation, at jeg i starten af januar modtog min helt nye Skoda Octavia Combi IV. 
Den kører sådan set rigtig godt, men der er problemer med infotainment systemet, som gør, at bakkameraet ikke virker hver 3-4 gang, nogle gange går systemet helt i sort, som betyder jeg fx ikke kan putte varme på, og den trådløse mobiloplader virker kun få minutter af gangen indtil den siger fejl, og beder mig fjerne andre ting end min mobil - der ligger bare ikke andre ting. 

Igår begyndte mit køredisplay så også at blinke under kørsel. 



I marts sidste år købte jeg også en fabriksny Skoda Octavia Combi IV. Jeg har nu kørt godt 16.000 km i den uden et eneste problem, så det er formentlig ikke et softwareproblem. Det skal dog siges, at jeg ikke har bakkamera, men kun baksensor.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 09:29
Det er ikke rigtigt at garenti kun er mellem dig og forhandleren.

Reklamationsret er mellem dig og forhandleren, for det er det der står i købeloven.

Men da Skoda har givet 2 års garanti på bilen, så kan denne bruges hos alle Skoda værksteder.

Jeg har selv Skoda og købt hos en forhandler, hvor imod den enkelte fejl jeg har haft indtil nu er udbedret på garentien hos det Skoda værksted jeg plejer at komme hos. Som faktisk slet ikke mere er Skoda forhandler. 

Problemet er nok mere at bilerne efterhånden er blevet så tekniske, så man forhandler er overbebyrdet i deres kunnen.


Skrevet af: jbl
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 09:30
Hvis det er et softwareproblem, burde de kunne fremvise mindst én anden køber med samme problemer. Kan de det?

Du kan også prøve at kontakte importøren, forklare at forhandleren ikke er hjælpsom og spørge om de har erfaring med de problemer du oplever.


Skrevet af: j8544
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 09:55
Jeg er bange for, at de "gamle" bilmærker og deres mekanikere/teknikere ikke ved meget om software. Jeg fik en ny "premiumbil" i juli 2020 (ikke en Audi), og den er heldigvis uden problemer, men det par gange, hvor jeg har nævnt ordet "software" til et værkstedsmenneske, bliver vedkommende dårlig, får trækninger i ansigtet og skynder sig at henvise til en anden.

Jeg tror, at værkstedspersonalets softwareuddannelse er utilstrækkelig.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 10:17
Der står “Mulighed for omlevering” ved garanti for VAG biler her i FDM’s oversigt. Betyder det ikke ombytning?
https://fdm.dk/alt-om-biler/koeb-leasing-salg/garanti-reklamation/garanti-paa-bilmaerker" rel="nofollow - https://fdm.dk/alt-om-biler/koeb-leasing-salg/garanti-reklamation/garanti-paa-bilmaerker


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det er ikke rigtigt at garenti kun er mellem dig og forhandleren.

Reklamationsret er mellem dig og forhandleren, for det er det der står i købeloven.

Men da Skoda har givet 2 års garanti på bilen, så kan denne bruges hos alle Skoda værksteder.

Jeg har selv Skoda og købt hos en forhandler, hvor imod den enkelte fejl jeg har haft indtil nu er udbedret på garentien hos det Skoda værksted jeg plejer at komme hos. Som faktisk slet ikke mere er Skoda forhandler. 

Problemet er nok mere at bilerne efterhånden er blevet så tekniske, så man forhandler er overbebyrdet i deres kunnen.

Det er korrekt.

Ifølge FDM var jeg berettiget til at returnere bilen. Den var blevet forsøgt repareret utallige gange. Hvis ikke det var fordi bilen, var repareret hos en anden autoriseret forhandler og ikke der hvor bilen var købt.

Derfor skal trådstarter insistere på at sælger skal udbedre fejlen.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 12:13
Mht. returnering af biler her i DK tror jeg at både forhandler og importør vil gør alt for at undgå det, da de får svært ved at få hele registreringsafgiften betalt tilbage. Så der vil der også være et tab (går ud fra at bilen vel i sidste ende burde ryge retur til fabrikken)

-------------


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Da biler er lidt dyrer, så gælder reglen desværre ikke med at de har 3 forsøg til at udbedre fejlen og er den ikke udbedret, så kan man ophæve købet.


Der findes ingen regel om "3 forsøg" - som udgangspunkt har sælger 1-2 forsøg, men det er en individuel vurdering og der kan være årsager der gør at sælger kan have flere forsøg.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 12:49
Det kan da ikke passe fejlene skyldes software. Der må være noget af det kombinerede udstyr eller noget BT der dår ind og laver fejlen, da jeg ikke kan forestille mig fejlene opstår på alle Octavia. MEget flabet bare at sige du skal vente på en softwareopdatering, som de ikke engang har givet dig en dato på.

Jeg synes ikke det lyder til din forhandler har været grundig nok i sit forsøg på at fejlfinde. Det er godt nok lidt sindsygt i betragtning af hvor mange penge en ny bil koster. 

Jeg vil anbefale du skriver detaljeret om dit problem på VAGcars.dk. Der er også mange VAG mekanikere derinde, som er venlige til at komme med gode løsninger.


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: thomas4200
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 13:20
Måske dette kan være relateret - i hvert fald inden for samme organisation:
https://www.motor1.com/news/465863/vw-golf-8-new-recall/" rel="nofollow - https://www.motor1.com/news/465863/vw-golf-8-new-recall/

Der er kendte problemer med netop infotainment og bakkamera på VW Golf, så det kunne jo godt være tilfældet på Octavia også!? 


Skrevet af: danbenmog
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 14:18
Tak for alle jeres besvarelser - de er alle læst, og sætter stor pris på jeres inputs. 

Jeg opretter en bruger på VAGcars.dk, og ser om der er nogen der kan komme med noget, og ellers må jeg se om jeg kan melde mig ind i FDM, og lade dem overtage sagen herfra.


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af danbenmog danbenmog skrev:

Hej, 

Jeg er i den lidt trælse situation, at jeg i starten af januar modtog min helt nye Skoda Octavia Combi IV. 
Den kører sådan set rigtig godt, men der er problemer med infotainment systemet, som gør, at bakkameraet ikke virker hver 3-4 gang, nogle gange går systemet helt i sort, som betyder jeg fx ikke kan putte varme på, og den trådløse mobiloplader virker kun få minutter af gangen indtil den siger fejl, og beder mig fjerne andre ting end min mobil - der ligger bare ikke andre ting. 

Igår begyndte mit køredisplay så også at blinke under kørsel. 

Den er som sagt helt ny, men har indenfor den første måned allerede haft den på værksted to gange. De mener der er tale om et softwareproblem, som de ikke kan løse på nuværende tidspunkt før Skoda frigiver en opdatering. 

Hvordan er jeg stillet i denne situation? Kan jeg på nogen måde kræve at de tager bilen tilbage eller på anden vis gøre noget? Bilen har stadig kørt under 500 km, så det er ikke fordi den er blevet brugt voldsomt efter jeg modtog den. 

Husk at forlange en kvittering hver gang du har din bil på værksted,det er din eneste dokumentation, den kan gå hen og blive meget vigtig i garantisager.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 15:03
En midlertidig løsning er måske at du får deaktiveret dit bakkamera indtil det kan løses via Softwareopdatering?

Det forudsætter selvfølgelig at det er korrekt at problemet er relateret til bakkameraet

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 15:06
Jeg kender til eksempler, hvor bilen ender med at ryge retur. Men der bliver indregnet afskrivninger, så du får aldrig alle dine penge igen. Og desværre er afskrivninger størst i første km.... Så det kommer nok til at koste uanset :( 

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: kimila
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 23:30
Ang. den trådløse mobiloplader.
Så skal mobilen ligge i mobilopladeren uden noget som helst cover og med bagsiden nedad.
Sådan er det i min nyindkøbte Passat GTE.


-------------
mvh

kimila


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 17-Februar-2021 kl. 23:49
Husk at får 0kr faktura. Hvergang den er på værksted.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Ang. den trådløse mobiloplader.
Så skal mobilen ligge i mobilopladeren uden noget som helst cover og med bagsiden nedad.
Sådan er det i min nyindkøbte Passat GTE.
Hvilket gør den ubrugelig.

Min trådløse lader hjemme lader uden problemer med UAG cover på telefonen.

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.

Problemet er vel snarere at de endnu ikke har indset at de ikke længere sælger biler med infotainment indbygget, men computere der kan køre...


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.


Nej, ikke særlig utroligt. Ethvert fabrikat kan have skavanker, og bortset fra de fejl der er nævnt i denne tråd (som kan forekomme i alle bilmærker)  så er det kvalitetsbiler VW koncernen producerer.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.


Nej, ikke særlig utroligt. Ethvert fabrikat kan have skavanker, og bortset fra de fejl der er nævnt i denne tråd (som kan forekomme i alle bilmærker)  så er det kvalitetsbiler VW koncernen producerer.

Flemming

Hvornår er de begyndt med det?


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Hvornår er de begyndt med det?


Jeg kan huske et par år galt, men mener det var omkring 2. verdenskrigLOL

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Hvornår er de begyndt med det?


Jeg kan huske et par år galt, men mener det var omkring 2. verdenskrigLOL

Flemming

Jeg var nu ikke klar over at anden verdenskrig faktisk strakte sig over så lang en periode.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.


Nej, ikke særlig utroligt. Ethvert fabrikat kan have skavanker, og bortset fra de fejl der er nævnt i denne tråd (som kan forekomme i alle bilmærker)  så er det kvalitetsbiler VW koncernen producerer.

Flemming
Hmmm.

Var der ikke noget med en diesel skandale.

Den nye id3 har massive problemer.

Der er utallige historier om dårlige gearkasser. Problemer med taktkæder der bliver for lange.

Det værste er at VW ikke indrømmer at de har problemer. Tværtimod benægter de.


Skrevet af: Briskus
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 09:23
Jeg hentede i januar en ny Seat Leon, som jo netop deler platform og teknik med Octavia, Golf og A3. I den forbindelse har jeg fulgt med på et Seat forum, og der kan jeg læse at der er rigtig mange med softwareproblemer, især Golf skulle være hårdt ramt. Men vedr. Leon har jeg bl.a. læst om sort infotainment skærm i frostvejr, også problemer med den trådløse oplader, men dog ikke den fejl med blinkende blinkende display, den lyder ikke særlig rar. Lige inden jeg fik min Leon, har der været en periode hvor der ikke kom flere biler til landet, pga. softwarefejl der først skulle rettes.

Har ikke oplevet nogle fejl på min, udover nøglerne som som har svært ved at blive genkendt af bilen når den har holdt en nat i frostvejr. :/

Du har selv tjekket i dit infotainment system om der er en software opdaterig til den, ikk'?


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Ang. den trådløse mobiloplader.
Så skal mobilen ligge i mobilopladeren uden noget som helst cover og med bagsiden nedad.
Sådan er det i min nyindkøbte Passat GTE.
Hvilket gør den ubrugelig.

Min trådløse lader hjemme lader uden problemer med UAG cover på telefonen.

Utroligt at den koncern kan blive ved med at sælge biler.

...spøjst med en bil-tråd på dette forum Smile......

Nå, jeg kan "afkræfte" oplevelserne omkring trådløs opladning i Passat 2020 som et generelt problem; her fungere det helt fint med cover på mobilen. Og ja, selvfølgelig, skal telefonen ligge med batterisiden ned mod ladepladen Big smile

MVH


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Var der ikke noget med en diesel skandale.

Var det er kvalitetsproblem, eller kreativ tilgang til måleværdier?

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Den nye id3 har massive problemer.

Jeps, men heldigvis for ejerne er problemerne ved at være løst.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er utallige historier om dårlige gearkasser. Problemer med taktkæder der bliver for lange.

Det værste er at VW ikke indrømmer at de har problemer. Tværtimod benægter de.


Hvorfor fik jeg så ny knastkæde (taktkæde) og kobling i min tidligere Golf uden at betale en krone for det?


Klaus
(200.000 i Touran 2,0/140HK TDI med DSG uden gearkasseproblemer, 150.000 i Golf 1,4/160HK TSI med to DSG gearkasser, tre koblinger og knastkæde skiftet uden at jeg har betalt en krone, 50.000 i Touran 2.0/150 HK TDI med DSG uden problemer og 35.000 i Golf 1,4/150HK med DSG der kører som en drøm, efter den fik skiftet koblingsplader under garanti).


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 15:21
Umiddelbart ville VAG koncernen nok ikke sælge 9-10 mio biler om året, hvis det var rent skrammel + du hører kun om de få promille der er utilfredse, men ikke fra alle de mio. af positive oplevelser.

Alle bilmærker har af og til udfordringer.. Ford hybrider der ikke har måttet lade, Toyota der accellererer af sig selv, Peugeot´er der bryder i brand osv.
Og mht VW dieselgate, så har de Japanske mærker vel været i en ligeså stor skandale?

Gør det dem så alle til skrammelmærker? 
Hvis ja - Så er der vel kun de intetsigende Koreanske og Kinesiske biler tilbage?! God fornøjelse!!! 
Men hov, de har sørme også været involveret i forskellige skandaler....!

Fra en der snart runder 500.000 i hhv. en Passat og 2xGolf, uden nævneværdige problemer.


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 15:32
I min VW Passat 2020 (alm. benzin) oplades Samsung telefonen S10e trådløst uden problemer med det originale cover påsat. Fungerer også i min søsters VW T-Cross.
Så der er ikke noget sort/hvid i det.


-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Var der ikke noget med en diesel skandale.

Var det er kvalitetsproblem, eller kreativ tilgang til måleværdier?

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Den nye id3 har massive problemer.

Jeps, men heldigvis for ejerne er problemerne ved at være løst.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Der er utallige historier om dårlige gearkasser. Problemer med taktkæder der bliver for lange.

Det værste er at VW ikke indrømmer at de har problemer. Tværtimod benægter de.


Hvorfor fik jeg så ny knastkæde (taktkæde) og kobling i min tidligere Golf uden at betale en krone for det?


Klaus
(200.000 i Touran 2,0/140HK TDI med DSG uden gearkasseproblemer, 150.000 i Golf 1,4/160HK TSI med to DSG gearkasser, tre koblinger og knastkæde skiftet uden at jeg har betalt en krone, 50.000 i Touran 2.0/150 HK TDI med DSG uden problemer og 35.000 i Golf 1,4/150HK med DSG der kører som en drøm, efter den fik skiftet koblingsplader under garanti).

Det er ikke hvad folk fortæller mig. Jeg har selv oplevet deres mega dårlige service. Et halvt år hvor jeg ikke vidste om min bil kunne køre. Jeg blev talt ned til af VAG hovedkontoret. Blev beskyldt for at fylde besnzin på dieselmotoren. Ingen tilbud om lånebil. Måtte til sidst købe en ekstra bil. Først da FDMs jurister gik ind i sagen blev den løst. Det med dieselskandalen er eksempel på en en bundrådden firmakultur som skinner igennem på deres service.

Jeg vil ikke påstå jeg har verdens største bekendskabskreds. Jeg har to venner med ligende oplever der heller orker Skoda og VW mere.

Du er heldig og har en lokal forhandler der ikke er sådan.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er ikke hvad folk fortæller mig. Jeg har selv oplevet deres mega dårlige service. Et halvt år hvor jeg ikke vidste om min bil kunne køre. Jeg blev talt ned til af VAG hovedkontoret. Blev beskyldt for at fylde besnzin på dieselmotoren. Ingen tilbud om lånebil. Måtte til sidst købe en ekstra bil. Først da FDMs jurister gik ind i sagen blev den løst. Det med dieselskandalen er eksempel på en en bundrådden firmakultur som skinner igennem på deres service.


Dieselskandalen har intet med mange danske VAG forhandlere/værksteders utroligt latterlige service.

De værste er dem direkte under importøren (Semler Retail).
Bilernes Hus i Silkeborg og VW Ålestrup er steder jeg har oplevet have rigtig god service.
Spørgsmålet er som om Bilernes Hus i Silkeborg forbliver VW værksted, når nu Selmer selv har startet salg og service i Silkeborg.
Ellers må jeg til at til Skanderborg, eller tilbage til Ålestrup (der er bare så fandens langt at køre).

Jeg har kørt VW i snart 30 år og ikke haft de store udfordringer, selvom jeg har haft de "problematiske gearkasser" (DQ200 i to biler, begge er fixet under garanti), "problematisk motor (kæde på 1,4 TSI, skiftet på kulance)" og endnu en "Problematisk motor / gearkasse kombination" (2 liters diesel med 6 trins DSG - nul problemer overhovedet).

VAG sælger mange biler i Danmark og man hører som regel kun om dem der er "gået galt".
Bedste værksteder, rent kædemæssigt er utvivlsomt Toyota - hvis man vil køre i deres biler.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Dieselskandalen har intet med mange danske VAG forhandlere/værksteders utroligt latterlige service.

De værste er dem direkte under importøren (Semler Retail).
Bilernes Hus i Silkeborg og VW Ålestrup er steder jeg har oplevet have rigtig god service.
Spørgsmålet er som om Bilernes Hus i Silkeborg forbliver VW værksted, når nu Selmer selv har startet salg og service i Silkeborg.
Ellers må jeg til at til Skanderborg, eller tilbage til Ålestrup (der er bare så fandens langt at køre).

Klaus

Jeg er helt enig; den dårlige service hos VW i Danmark skyldes typisk den ekstreme mangel på netop service hos den danske VW importør Semler!!!

Jeg har flere gange oplevet hvordan totale afvisninger på service og kulance af Semler, er godtaget/accepteret hos VW i Tyskland på biler med selv samme stel nr.

...og desværre smitter selv samme (mangel på) service af i de Semler-ejet værksteder.....

MVH


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 18-Februar-2021 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Det er ikke hvad folk fortæller mig. Jeg har selv oplevet deres mega dårlige service. Et halvt år hvor jeg ikke vidste om min bil kunne køre. Jeg blev talt ned til af VAG hovedkontoret. Blev beskyldt for at fylde besnzin på dieselmotoren. Ingen tilbud om lånebil. Måtte til sidst købe en ekstra bil. Først da FDMs jurister gik ind i sagen blev den løst. Det med dieselskandalen er eksempel på en en bundrådden firmakultur som skinner igennem på deres service.

Jeg vil ikke påstå jeg har verdens største bekendskabskreds. Jeg har to venner med ligende oplever der heller orker Skoda og VW mere.

Du er heldig og har en lokal forhandler der ikke er sådan.

Det er så ikke min erfaring.

Jeg har mange år kørt Skoda og sort set ikke haft problemer med bilerne. Og de få gange har jeg da nogle gange fået kulance på rep.

Min seneste Octavia kørte knap 300.000 på 10 år. Med stort set service og bremser for 120-150.000 km.

Diesel skandale har j o været på mange af mærkerne. Mercedes-Benz og BMW har jo også været ramt af  diesel skandale.


Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Umiddelbart ville VAG koncernen nok ikke sælge 9-10 mio biler om året, hvis det var rent skrammel + du hører kun om de få promille der er utilfredse, men ikke fra alle de mio. af positive oplevelser.

Alle bilmærker har af og til udfordringer.. Ford hybrider der ikke har måttet lade, Toyota der accellererer af sig selv, Peugeot´er der bryder i brand osv.
Og mht VW dieselgate, så har de Japanske mærker vel været i en ligeså stor skandale?

Gør det dem så alle til skrammelmærker? 
Hvis ja - Så er der vel kun de intetsigende Koreanske og Kinesiske biler tilbage?! God fornøjelse!!! 
Men hov, de har sørme også været involveret i forskellige skandaler....!

Fra en der snart runder 500.000 i hhv. en Passat og 2xGolf, uden nævneværdige problemer.

Har du oplevet kvaliteten i de nye biler fra VAG ID3/4, Polo AW, Golf8 mv., den er jo piv ringe og nærmest på Dacia niveau. Hård plast over det hele, SW problemer mv. Der var på et tidspunkt hvor man fremhævede bla. Golf for godt og gedigne men en snært af lækkerhed interiør som de andre skulle benchmarke op imod, der er vi langt fra i dag og intet tyder på det kommer tilbage.


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 12:04
Ja jeg har oplevet både Polo, Golf 8 og ID3, og synes det er fin kvalitet og kabiner. ID3 er vel årets bil i DK, så helt slemt kan det vel ikke være. Ellers ville de nokj heller ikke sælge så mange som de gør?

- I min verden kan Dacia og VW heller ikke sammenlignes, men hvis du synes det, skal du da bare spare de penge og købe en "lækker" Dacia.

Enig i at Golf 7 var flottere, men det er en subjektiv vurdering fra min og din side, og kan man vel ikke laste VW for, at vi har forskellig smag??

Ift software, medgivet at der skulle nok have været lidt mere test/udvikling inden de frigav den, men de fleste problemer er løst nu...!
- Men for at trække en parallel til HIFI og TV. Er Denon, Marantz, Yamaha, LG, Samsung mv.  noget værre lort? Det tænker jeg ikke de fleste synes, på trods af de har lanceret flere produkter, der er direkte defekt ift. funktioner. (HDMI 2.1, E-arc osv.)
Alt nyt er svært, også for store virksomheder.

Og så synes jeg også man skal huske, VW er altså ikke en Premium bil, (Touareg og Arteon måske undtaget). Det er en mellemklassebil!! og skal ikke sammenlignes på lækkerhed, med BMW, Audi, Mercedes, Volvo, Jaguar osv.

NB. Så har jeg netop solgt min benzin VW, og opgraderet til Mercedes. Næste år kommer der en ID3 som konebil-



Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 12:29
Det er en ikke en subjektiv vurdering om interiør kvaliteten er blevet ringere, det er helt håndgribeligt og kan dokumenteres for enhver, sæt dig ind i en Golf8 og Golf7 røg ved de samme paneler mv. og du vil hurtigt kunne se at der er mærkbart mere hårdplast.

Dacia har hentet meget på kvaliteten, mens det er gået den anden vej for VW, her bliver der i højre grad sparet og brugt hård plast flere steder, så der kan de sagtens sammenlignes. Kører i øvrigt BMW G21, så er ikke rigtig i målgruppen for hverken VW eller Dacia.

Sakset fra VAG forum, nogle forskelle mellem G7 og G8 i den forkerte retning
1) 1.5 TSI (130 HK) : multilinkbagaksel afskaffet
2) Knæairbag : ikke længere standard
3) Gasdæmper på forklap: afskaffet
4) Rigtig lyskontakt: afskaffet
5) Rigtig klimapanel: afskaffet
6) Start-stop knap: afskaffet - man skal ind i menu / undermenu på skærmen. Uforsvarligt under kørsel!
7) Active info display: reduceret fra 12,3” til 10,25”
8) Rammeløst bakspejl: afskaffet
9) ”Handskerum” ved højre knæ: afskaffet
10) Jalousi over kopholdere: afskaffet
11) Liste under skærm: billigt udført og knager når man trykker på den
12) Forlygter på Golf og Golf Life: svage discount LED forlygter - først fra Style er de på niveau med LED i Golf 7
13) Handskerum: fra premium til discount af værste skuffe
Fotos: handskerum fra Golf 7 i høj kvalitet (fx beklædt) og det billige fra en Golf 8 ikke beklædt

Motorrummet og frontklappen indvendigt ikke er lakeret. 
Dette er ikke tilfældet hos hverken Skoda eller Seat....
og ej heller på Dacia😳




Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Det er en ikke en subjektiv vurdering om interiør kvaliteten er blevet ringere, det er helt håndgribeligt og kan dokumenteres for enhver, sæt dig ind i en Golf8 og Golf7 røg ved de samme paneler mv. og du vil hurtigt kunne se at der er mærkbart mere hårdplast.

Dacia har hentet meget på kvaliteten, mens det er gået den anden vej for VW, her bliver der i højre grad sparet og brugt hård plast flere steder, så der kan de sagtens sammenlignes. Kører i øvrigt BMW G21, så er ikke rigtig i målgruppen for hverken VW eller Dacia. (Og den skulle forhåbentlig også være meget bedre kvalitet, eftersom prisen er dobbelt op. Så sammenligning er lidt omsonst)

Sakset fra VAG forum, nogle forskelle mellem G7 og G8 i den forkerte retning
1) 1.5 TSI (130 HK) : multilinkbagaksel afskaffet
Små modeller er mindre teknisk. Er BMW ringe kvalitet fordi de ikke har 4hjulstræk på alle modeller? Multilink har aldrig været standard
2) Knæairbag : ikke længere standard
OK
3) Gasdæmper på forklap: afskaffet
OK
4) Rigtig lyskontakt: afskaffet
Introduceret touch istedet. Er det kvalitetsforringelse?
5) Rigtig klimapanel: afskaffet
Introduceret touch istedet. Er det kvalitetsforringelse?
6) Start-stop knap: afskaffet - man skal ind i menu / undermenu på skærmen. Uforsvarligt under kørsel!
Sæt den til permanent fra, hvis du ikke bruger den. Ellers sidder man vel ikke og trykker på den hele tiden?
7) Active info display: reduceret fra 12,3” til 10,25”
Design ændring, ikke noget med kvalitet
8) Rammeløst bakspejl: afskaffet
Designændring, ikke noget med kvalitet.
9) ”Handskerum” ved højre knæ: afskaffet
OK
10) Jalousi over kopholdere: afskaffet
Endelig, fristes jeg til at sige, ubrugelig funktion i forrige generation
11) Liste under skærm: billigt udført og knager når man trykker på den
OK, tænker jeg man kan finde på alle biler.
12) Forlygter på Golf og Golf Life: svage discount LED forlygter - først fra Style er de på niveau med LED i Golf 7
Ligesom alle andre biler, så stiger kvaliteten alt efter udstyrspakker. Også på BMW! Eller Halogen er måske topklasse, som de billige modeller har?
13) Handskerum: fra premium til discount af værste skuffe
OK
Fotos: handskerum fra Golf 7 i høj kvalitet (fx beklædt) og det billige fra en Golf 8 ikke beklædt

Motorrummet og frontklappen indvendigt ikke er lakeret. 
Den Golf 8 jeg har set, har jeg den været.
Dette er ikke tilfældet hos hverken Skoda eller Seat....
og ej heller på Dacia😳




Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 15:08
Jeg har ikke læst hele tråden, men kan oplyse, at en forudsætning for at hæve et bilkøb, ja ethvert køb efter købeloven, er at manglen ikke er uvæsentlig.

Og ophævelse er udelukket, hvis sælgeren tilbyder afhjælpning eller omlevering, som skal ske inden rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen.

Som det fremgår, så er der altså noget elastik i købelovens bestemmelser, og det kan særligt være svært at vurdere hvornår en mangel er væsentlig/ikke uvæsentlig.










Skrevet af: popsi
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 15:12
Jeg køre Mazda...


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Jeg køre Mazda...

Cool, det gør mine forældre også....


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af popsi popsi skrev:

Jeg køre Mazda...
Hæ hæ.
Jeg kører Suzuki.


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 16:38
jeg kører Pagani


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg har ikke læst hele tråden, men kan oplyse, at en forudsætning for at hæve et bilkøb, ja ethvert køb efter købeloven, er at manglen ikke er uvæsentlig.

Og ophævelse er udelukket, hvis sælgeren tilbyder afhjælpning eller omlevering, som skal ske inden rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen.

Som det fremgår, så er der altså noget elastik i købelovens bestemmelser, og det kan særligt være svært at vurdere hvornår en mangel er væsentlig/ikke uvæsentlig.

Display der blinker eller går i sort, som på trådstarters nye bil, må være en væsentlig fejl, da der er elektronisk visning af speedometer, omdrejningstæller og andre funktioner.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 17:19
Jeg kører på  mine hjulben


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 17:23
jeg kører aldrig mere Audi, VW, Seat, skulle jeg vinde en Bugatti Veyron så vil jeg nok beholde den en uges tid, længere turde jeg nok heller ikke beholde den.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Det er en ikke en subjektiv vurdering om interiør kvaliteten er blevet ringere, det er helt håndgribeligt og kan dokumenteres for enhver, sæt dig ind i en Golf8 og Golf7 røg ved de samme paneler mv. og du vil hurtigt kunne se at der er mærkbart mere hårdplast.

Dacia har hentet meget på kvaliteten, mens det er gået den anden vej for VW, her bliver der i højre grad sparet og brugt hård plast flere steder, så der kan de sagtens sammenlignes. Kører i øvrigt BMW G21, så er ikke rigtig i målgruppen for hverken VW eller Dacia.

Sakset fra VAG forum, nogle forskelle mellem G7 og G8 i den forkerte retning
1) 1.5 TSI (130 HK) : multilinkbagaksel afskaffet
2) Knæairbag : ikke længere standard
3) Gasdæmper på forklap: afskaffet
4) Rigtig lyskontakt: afskaffet
5) Rigtig klimapanel: afskaffet
6) Start-stop knap: afskaffet - man skal ind i menu / undermenu på skærmen. Uforsvarligt under kørsel!
7) Active info display: reduceret fra 12,3” til 10,25”
8) Rammeløst bakspejl: afskaffet
9) ”Handskerum” ved højre knæ: afskaffet
10) Jalousi over kopholdere: afskaffet
11) Liste under skærm: billigt udført og knager når man trykker på den
12) Forlygter på Golf og Golf Life: svage discount LED forlygter - først fra Style er de på niveau med LED i Golf 7
13) Handskerum: fra premium til discount af værste skuffe
Fotos: handskerum fra Golf 7 i høj kvalitet (fx beklædt) og det billige fra en Golf 8 ikke beklædt

Motorrummet og frontklappen indvendigt ikke er lakeret. 
Dette er ikke tilfældet hos hverken Skoda eller Seat....
og ej heller på Dacia😳



Sådan er det jo mad alle bilproducenter. Nogle udgaver af mercedes E-klassen har været virkeligt dårligt rustbeskyttet, andre modeller har været godt beskyttede og er bygget af bedre stål. 

VW gør det også, men alle de ting du nævner er jo objektivt identificerbare og komfortting, der kun påvirker den oplevede kvalitet og intet har at gøre med holdbarheden eller bilens robusthed.

Her er lidt hvorledes forskellige udgaver af golf har været
Golf 1 - Skrabet lille trendsætter
Golf 2 - kæmpe hit
Golf 3 - også kæmpe hit, men meget store problemer med rust. 
Golf 4 - Kæmpe kvalitetsløft. Rigtig gode svejsninger og godt stål, så rigtigt godt rustbeskyttet. Virkelig lækker kabine med blødt plast 
Golf 5 - Lydløs for sin tid, velkørende men som det kan ses nu, ikke så modstandsdygtig mod rust
osv


-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Februar-2021 kl. 23:52
Har kun kigget ganske lidt på Golf 8.
I forhold til min 7’er kan jeg kun sige at det er noget af en omvæltning.
De der displays i kabinen er grimme, står man sammenligner med dem i min 7’er.

At alting skal være touch er ikke min kop te, fra 6 til 7 skiftede en del også til touch, specielt omkring radio. Radio i 7 er langt federe end den i 6, men de fysiske knapper til vigtigste funktioner er et setback.

I nogle 6’ere var fartpiloten på armen til blinklyset. Det var fucking genialt. Nu er de på rattet og slet ikke så intuitivt.

I 6’eren var spejderne bundhængslet (som i 5’er) det tiltaler mig mere end den tophængslede i 7’er.

Fra 6 til 7 blev bagagerummet mindre - ikke i følge VWs specifikationer, men tydeligt når man har haft begge biler at i 6 var det mere regulært.

Min 6’er med den lille 1,4 / 160 HK (der har både turbo ohm kompressor) savner jeg en gang i mellem. Den motor er bare så lækker at køre med. Den kan være den lille uskyldige 1,4 benziner, men kommer man ned forbi et vist punkt på speedervandringen, tog fanden ved den og den hylede og skreg som en gal og stak af. Skift mellem tredje og fjerde skete ved 120, mellem fjerde og femte ved 160 - på en 7 gears kasse..

Min 7’er bliver nok min sidste Golf. Den er snart to år gammel og skal jeg beholde den i 7-8 år som de tidligere to, kan jeg ikke få en ny Golf til den tid. Så bliver det en batteribil.

Klaus (Golfonman)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 20-Februar-2021 kl. 07:57
Man må sige, at det er jo ikke fordi VW ligger specielt godt længere. Da det er en amerikansk undersøgelse er flere af de mærker vi normalt køber i europa ikke med (fra bl.a. VAG og PSA).

https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/image/2021-02/2021010a.JPG?itok=ogvxtpWq




Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 12:07
Som en kollega og tidligere ansat ved VW gennem en del år siger til mig, hold dig langt væk fra VAG, de er lækre de første par år, derefter komme alle skavanker.

Det er også ganske i tråd med hvad Berner fra bilbasen siger: der er 2 grunde til at man ikke giver længere garanti på sine varer, enten stoler man ikke på sit eget produkt, eller mangler der penge I kassen.

Jeg er på min anden Kia, og gud hvor er jeg glad for det. Nej de er ikke fejlfrie MEN!

På den tidligere fik jeg skiftet bremsekalibrer, skiver og klodser samt ny køler til aircondition på garantien, 6 1/2 år gammel.
Kulance eller ej, prøv det med VAG, BMW eller Mercedes...


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 12:54
De første par år, hvor længe er det?

De to sidste Golfer jeg havde, havde jeg i 7 og 9,5 år.
Ingen af dem havde jeg problemer med efter de var 3,5 år gamle.

Hvis du har fået skiftet skiver og klodser, er det fordi værkstedet ikke har vedligeholdt bilen ordentligt, da det er caliperen der er problemet og har ødelagt klodser og skiver.

For øvrigt, så skal du være glad for at det ikke er radioen der har været problemer med, den (inklusiv navigation) giver Kia kun 3 års garanti på.

Klaus (der har 4 års garanti på sin nuværende Golf - på alt, undtagen sliddele)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 13:01
Da jeg købte min Skoda for ca 10 år siden, sagde sælger: Du kan godt tilkøbe yderligere fabriksgaranti ud over de to år for 3000 kr, men det er der ikke nogen af 2. gangs køberne der gør fordi de ved de ikke får brug for den. Og det var rigtigt nok, for efter 5 år røg bagviskermotor pris 720,- incl moms plus montering. Ellers er det kun sliddele der er skiftet, dæk og viskerblade, som ikke er dækket af garantien.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:


Det er også ganske i tråd med hvad Berner fra bilbasen siger: der er 2 grunde til at man ikke giver længere garanti på sine varer, enten stoler man ikke på sit eget produkt, eller mangler der penge I kassen.

Jeg er på min anden Kia, og gud hvor er jeg glad for det. Nej de er ikke fejlfrie MEN!

På den tidligere fik jeg skiftet bremsekalibrer, skiver og klodser samt ny køler til aircondition på garantien, 6 1/2 år gammel.
Kulance eller ej, prøv det med VAG, BMW eller Mercedes...
Garanti er jo et valg og det kan man f.eks hos Skoda vælge til. 

På min Skoda har jeg 5 år eller 150.000 km garanti. Det var et tilvalg der kostede 6000 kr. men du kan som forbruger selv vælge.

På min gamle Octavia der skulle der skiftes skiver bagpå ved 120.000 km og foran ved 150.000. Og kalibreren foran rystede fast efter 8 år og 240000 km. Der var der for længst ingen garanti ved Kia.

Det interessante ved Kia er jo så deres service priser. Når man indimellem ser priser på serviceaftaler, så undre det. Og meget at en serviceaftale hos Kia er dyrer end hos fabrikater der Kunar-provinsen 2 års garanti. Ved at Kia har 7 års garanti, så burde deres service aftaler være langt billigerer, for der kommer vel ikke andet end service?


Skrevet af: KevinL
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 16:16
På vores gamle Kia Rio gav jeg 1200 for lille service og 2500 for stort, hvert for hver 15.000km synes da ikke at det er vildt? Er da sikker på at det ikke er nævneværdigt dyere end en Polo.

Pt har vi en Optima Phev, der nok er noget dyrere, men har ikke haft den til service endnu


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis du har fået skiftet skiver og klodser, er det fordi værkstedet ikke har vedligeholdt bilen ordentligt, da det er caliperen der er problemet og har ødelagt klodser og skiver.

Bilens bremser har intet med bilens service og gøre bare lige til din info, det er et selvstændig service.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Bilens bremser har intet med bilens service og gøre bare lige til din info, det er et selvstændig service.


Det bliver vel lavet samtidigt?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

På vores gamle Kia Rio gav jeg 1200 for lille service og 2500 for stort, hvert for hver 15.000km synes da ikke at det er vildt?

Service for hver 15.000 km?
Mine intervaller hedder 30.000 eller 2 år.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Bilens bremser har intet med bilens service og gøre bare lige til din info, det er et selvstændig service.


Det bliver vel lavet samtidigt?


Klaus

Ja hvis du ønsker det, det har intet med det service og gøre, som der gør at du opretholder garantien.


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

På vores gamle Kia Rio gav jeg 1200 for lille service og 2500 for stort, hvert for hver 15.000km synes da ikke at det er vildt?

Service for hver 15.000 km?
Mine intervaller hedder 30.000 eller 2 år.


Klaus


Ja, og hvad koster det service så??
 
Du får så også kun opdateringer til bilen hvert andet år ikke?




 




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Februar-2021 kl. 21:49
Har kun været afsted 1 gang med den nuværende. Mener at det var 2500 eller 2700.

Og ja, det er knapt to år mellem opdateringer - hvis der er nogen.
Radio/navigation kan jeg selv opdatere.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: hunt
Skrevet den: 22-Februar-2021 kl. 13:18
Min ven, der er entusiastisk VW-fan og nok har en 10-15 T2 og T3, en nyere Polo og indtil fornyligt en Lupo 3L, plejer at sige, at selv hvis VW producerede bagklapper i plastik, ville de ruste... :-D


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Februar-2021 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Min ven, der er entusiastisk VW-fan og nok har en 10-15 T2 og T3, en nyere Polo og indtil fornyligt en Lupo 3L, plejer at sige, at selv hvis VW producerede bagklapper i plastik, ville de ruste... :-D


Tro da fanden, hvis han har haft T2 og T3......



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Februar-2021 kl. 22:41
KlausDM_ Har du en mening om T-Roc og T-Cross ? -som reelt er SUV udgaver af henholdsvis Golf og Polo. . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Februar-2021 kl. 00:14
Nej, SUV er ikke min kop te.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk



Print side | Luk vindue