spawn skrev:
Det kan jeg godt forstå - for jeg huskede forkert.
Nero kan godtnok godt læse/vise .srt undertekster - men kun ved afspilning med eks. Nero Showtime, eller Nero Home (mediacenter) - den tager ikke underteksterne med når man konverterer en avi fil til dvd med Nerovision.
Så er winavi som jeg også nævner ovenfor noget af det nemmeste der findes. |
WinAvi har et menupunkt med inport af SRT undertekster, men jeg har ikke kunnet få det til at virke. Om det er en fejl 40 eller en bug i WinAvi skal jeg ikke kunne sige. Jeg er ikke voldsomt interesseret i denne funktionalitet, og jeg er af andre grund holdt op med at bruge WinAvi.
ConvertXtoDVD ( http://www.convertxtodvd.com - www.convertxtodvd.com ) kan konvertere SRT undertekster til DVD format (valgfrie). Programmet koster cirka det samme som WinAvi.
Jeg er dog ikke imponeret over DVD billedkvaliteten på hverken WinAvi og ConvertXtoDVD. Deres MPEG encodere er quick and dirty, og selv i højeste kvalitet er de for hurtige efter min mening. I stedet bruger jeg freeware MPEG encodere som QuEnc og HC, kombineret med Avisynth. Det giver en langt bedre videokvalitet, og man er ikke låst til et bestemt input format som AVI.
Det er ikke fordi WinAvi og ConvertXtoDVD er dårlige, slet ikke. Freeware løsningerne er bare bedre (og billigere; ulempen er at det kræver mere manuelt setup). Både ConvertXtoDVD og WinAvi kan lave en korrekt mastered NTSC DVD med 2:3 pulldown flags ud af 23.976fps DivX input. Det er ikke alle single-program løsninger som kan dette. Med Avisynth input kan man dog selv vælge mellem at lave en NTSC DVD eller en PAL ditto med højere opløsning (576 linier i stedet for 480) og 4% speed-up.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|