Da jeg overtager nyt hus 1/5, skal jeg have købt nyt tv-møbel samt fladskærm.
— Post meget gerne illustrerende billeder (evt af jeres egne setup) og/eller links —
Mit nuværende setup er et 55” C7 OLED fra LG samt et tv-møbel fra Clic.

FLADSKÆRM Jeg er utrolig glad for mit nuværende tv - både det lækre billede samt interfacet - men som det fremgår af ovenstående billede, så er det kommet nogle temmeligt onde burn ins, idet jeg ser (alt for) meget tv2 news. Dette er så gralt, at jeg vil købe et nyt tv. Eftersom mine tv-vaner nok ikke ændrer sig i fremtiden, bliver jeg nødt til 1) at finde et tv, som er mere modstandsdygtig ift burn ins. Et andet forhold er, at min nye bolig har rigtig meget lysindfald, hvorfor 2) mit kommende tv skal fungere i et rum, der er meget oplyst, altså være relativt resistent overfor genskin. Endelig får jeg lidt længere afstand mellem tv og sofa, så jeg skal 3) op i (mindst) en 65” skærm.
Mao har jeg tre kriterier, som gerne skal imødekommes. Et fjerde er nok, at jeg påtænker at bruge max ~15.000kr, men denne del kan måske forhandles (med konen).
Tv’et skal bruges til at se nyheder samt youtube, serier og film (Netflix og Disney+). Det er typisk tændt rigtig mange timer hver dag.
Tv’et skal iøvrigt være vægophængt.
TV-MØBEL Ligesom med mit tv er jeg glad for mit nuværende tv-møbel, men i min nye bolig skal det nok være dobbelt så bredt for at passe bedre på væggen. Således vil halvdelen blive brugt til opbevaring af hverdagsting, som intet har med tv’et at gøre. Ovenpå skal en bordlampe og nok nogle lysestager eller en plante placeres. Jeg har overvejet at købe et hvidt Clic-møbel mere, men er ret sikker på, at man vil kunne se forskel på den hvide farve på et møbel fra 2007 vs 2021, hvorfor det er et no go.

Ønsket er altså et hvidt møbel, som er 2-3 meter i bredden (evt flere moduler, som er sammensat / står ved siden af hinanden), hvor den ene kan opbevare nogle konsoller med tilbehør og nogle harddiske. Evt også passende hylder til at placere over tv’et, som angivet på billederne. Møblet kan stå på gulvet eller være hængt op på væggen. Prismæssigt er håbet på omkring ~10.000kr.
HØJTALERE Jeg ved endnu ikke, og jeg skal have placeret et par små ophængte højtalere bag sofaen, da der er lidt vej fra tv’et til sofaen. hvorfor evt forslag hertil også er meget velkommen - disse skal dog være ret billige.
Tusinde tak for hjælpen.
|