Philips 9731 fejl på skærm & brummen
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16298
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 12:39
Emne: Philips 9731 fejl på skærm & brummen
Skrevet af: Shovel79
Emne: Philips 9731 fejl på skærm & brummen
Skrevet den: 16-Oktober-2006 kl. 10:22
Jeg har i den senere tid lagt mærke til nogle skygger på min skærm, som jeg synes langsomt bliver være og være. Har taget billedet på en ext. kanal men det kan ogse se det når der er tv billed på. Hvad skyldes dette? og hvad skal gøres for at fjerne dette?
Desuden er fjernsynet også begyndt at brumme og jeg ved der er flere der har haft dette problem med dette fjernsyn, men det er langsomt blevet være og nu kan det høres, selv når lyden er lav. Her er løsningen vel kun at det skal ind og laves? (surt)
|
Svar:
Skrevet af: CoolMLJ
Skrevet den: 16-Oktober-2006 kl. 10:39
uden at vide noget som helts vil jeg mene at det er en fejl, og jeg tror du skal fejlmelde det.
hvordan det er sket osv. ved jeg ikke, men har set disse problemer før, dog på lcd til computer.
------------- Lykkelig ejer af:
Forstærker : Denon X3400 Front: B&W CM8 Back: B&W M1 Center: B&W CMC SUP: B&W 610XP
LG OLED B7 65"
|
Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 16-Oktober-2006 kl. 11:16
Sådan nogen skygger har jeg også på mit Philips 9731 når jeg køre dvd over scart .. Men det sjove er at man kun ka se skyggerne når den står på en blå skærm ikk når filmen køre men bare den der dvd bagrund som nogen dvd afspillere har
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 16-Oktober-2006 kl. 17:12
det skyldes måske at det ikke er en fast farve når du ser film, (altså at crystallerne skifter nyancer/farve/kontrast). hvorimod den blå skærm er temmelig fast. Som anden også har nævnt, så er det før set på TFT skærme.
Om det så skal være sådan, det aner jeg ikke.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: snakie
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 06:02
er i sikre på det ikke er en scart fejl eventuelt nogenaf scart indgangene er ikke egnet til dvd exempel pioneer' model scart 1 er egnet til dvd'en
Eller billige tynde scart kabler
------------- pioneer 4270xa
|
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 20:45
Har haft kontakt til Philips Customer Care og de siger det er en fejl og det skal ind til service
|
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 19:28
Så er mit fjernsyn langt om længe kommet tilbage fra service Center Vest (3 uger), hvor panelet blev skiftet, samlet og slutafprøvet. Stor er min skuffelse til Service centeret og efterhånden også til fjernsynet..... ævvv, sikke noget lort. Der er stort set ikke sket en sk.. - godt nok er striberne blevet mindre tydelige, men jeg kan se dem og jeg ved de er der, og ved ikke om de bliver være med tiden igen. Den grønne stribe er der stadig og brummelyden er der også stadig så det har næsten været spildt tid de 3 uger den har været til service. Jeg ringede oven ikøbet til dem 3 gange i forløbet for at checke op på at det blev lavet og checket og alligevel får jeg det tilbage med stort set de samme fejl.
Mens jeg testede for at se om den grønne stribe stadig var der, flippede fjernsynet pludseligt helt ud, mistede farverne og skiftede kontinuerligt mellem grøn, blå og misfarvet billed i en nonstop kører som kun kunne stoppes ved at hive stikket ud. http://rapidshare.com/files/3491527/MOV01341.MPG.html - Se her . !!!???
Jeg prøvede Recorder Test DVD og striberne kan ses tydeligt på hvid, rød, grøn & blå baggrund. Når fjernsynet har stået tændt et par timer er det næsten helt væk
Den grønne stribe er godt nok lidt svær at se på dette forminskede billed, men det er også mest for at vise hvor den er placeret.
læg mærke til bl.a. skjortfarven
Jeg syntes at have læst om andre der også har disse problemer, men hvor mange har egentlig nogle af disse problemer og er der andre der har fejlmeldt disse? eller er de bare afventende eller accepteres disse bare? Det drejer sig om grøn stribe, brummelyd, pludselig misfarvning & konstante striber på ensfarvet baggrund - er der nogle løsninger? er det værksted igen eller kan disse fejl ikke laves - eller er det software opgradering der skal til.
Jeg var ellers i tidernes morgen mest varm på Sonys X2000 men kunne ikke rigtig vente og sprang så på dette - det er fotrudt (i hvert fald lige nu)
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 19:44
Du skal da bare have en bytter, det er jo helt vildt fejlbehæftet.
|
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 20:05
Bendix skrev:
Du skal da bare have en bytter, det er jo helt vildt fejlbehæftet. |
Ja, det var da en mulighed; men det skulle jo nok have været gjort inden 8 dage?
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 15-November-2006 kl. 20:08
Hvorfor 8 dage? Ingen steder i købeloven står 8 dage beskrevet, mig bekendt.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet af: ElGurappo
Skrevet den: 25-November-2006 kl. 15:14
Jeg har nøjagtig de samme "striber". Det startede med kun at være på helt hvid baggrund men gik langsomt over til alle farver og er nu mega generende når man bare skal se alm. tv. Det ser også ud til at blive værre og værre med tiden.
Skal jeg virkelig til at sende det til rep.?
|
Skrevet den: 25-November-2006 kl. 18:58
Desværre ja..... og som beskrevet tidligere kan jeg stadig se skyggerne (bare meget mindre) selvom jeg har fået nyt panel. Men tag det bare roligt..... det tager kun ca. 3 uger
|
Skrevet den: 27-November-2006 kl. 16:12
Træt af det
Så må jeg jo bare se at få det til rep. Er der nogle der har en idé til hvordan jeg rent praktisk gør. Har jeg mulighed for at få nogle til at hente det eller skal jeg selv køre det til det nærmeste service center? Jeg er ikke så vanvittig vild med at sende det med posten da kassen jeg modtog tv'et i er istykker. Der er vist også noget med at det ikke må ligge ned ik?
3 uger....øv
Har forresten købt det gennem fælleskøb.
|
Skrevet den: 27-November-2006 kl. 17:30
Du ringer til TC og melder dit problem og så får du et tlf. nr. til Service vest som du ringer til. De henter og bringer. Sørg for udførlig skriftlig dokumentation så alle fejl bliver rettet. Jeg havde også vedlagt billeder - det siger nogle gange mere end ord.
God fornøjelse
|
Skrevet den: 27-November-2006 kl. 19:17
Tak for oplysningen Shovel79
Ok så er det ikke så besværligt som jeg havde frygtet. Håber blot på hurtig ekspedering.
Jeg har også oplevet at tv'et slukker af sig selv når man har benyttet medie server delen i et stykke tid. Er der andre der har oplevet det?
|
Skrevet af: sehested
Skrevet den: 27-November-2006 kl. 19:45
Den grønne streg som du omtaler ude i siden burde du kunne slippe af med ved at "rykke" billedet en tak til venstre ved brug af den runde knap på fjernbetjeningn (den som har en ok knap i midten). Dette kan dog ikke lade sig gøre hvis det er den grønne streg er øverst i billedet, hvilket sker ved et 1080i signal, da man ikke kan rykke billedet op og ned men kun til siderne. Syntes at have hørt philips skulle komme med en firmware update som skulle fikse dette problem, men det er efterhånden et par måneder siden, så hvis du hiver fat i dem kan du godt lige hører hvad fanden de har gang i med den fejl.
Men så længe den er i siden burde du kunne rykke billedet til venstre eller højre angående hvilken side den er i.
Mit brummer også minimalt lige når det bliver tændt men det forsvinder efter 2 min eller sådan noget. De andre fejl du beskriver har jeg ikke oplevet på mit (7-9-13) :)
|
Skrevet den: 28-November-2006 kl. 12:29
sehested skrev:
Den grønne streg som du omtaler ude i siden burde du kunne slippe af med ved at "rykke" billedet en tak til venstre ved brug af den runde knap på fjernbetjeningn (den som har en ok knap i midten). Dette kan dog ikke lade sig gøre hvis det er den grønne streg er øverst i billedet, hvilket sker ved et 1080i signal, da man ikke kan rykke billedet op og ned men kun til siderne. Syntes at have hørt philips skulle komme med en firmware update som skulle fikse dette problem, men det er efterhånden et par måneder siden, så hvis du hiver fat i dem kan du godt lige hører hvad fanden de har gang i med den fejl.
Men så længe den er i siden burde du kunne rykke billedet til venstre eller højre angående hvilken side den er i.
Mit brummer også minimalt lige når det bliver tændt men det forsvinder efter 2 min eller sådan noget. De andre fejl du beskriver har jeg ikke oplevet på mit (7-9-13) :)
|
Hej - den grønne streg er jeg kommet uden om ved på min Sony 1010 har sat den fra Automatisk til 720p. Så håber jeg på en Philips opdatering. Jeg mener der er en hel del der har dette, ud fra flere indlæg i dette forum.
Brummen, har jeg lagt mærke til skifter, stille og roligt, nogle gange er den lidt højere end andre (eller også er der bare mere ro i huset ) men skulle være til at leve med, såfremt dette måtte være det eneste.
|
Skrevet af: Mr. Pack
Skrevet den: 06-December-2006 kl. 19:49
Jeg har det samme TV og nøjagftigt det samme problem
|
Skrevet af: MichaelKB
Skrevet den: 11-December-2006 kl. 20:27
Hej,
Jeg oplever ligeledes den manglende baggrundsbelysning (skygger) og brummen. Baggrundsbelysningens forringelse er lige så stille kommet listende, hvorimod brummen altid har været der. Så nu ryger det til reperation.
Det er utroligt at man ikke kan få et fejlfrit fjernsyn for 25000 kr.
Mvh
MichaelKB
|
Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 17-December-2006 kl. 14:23
Synes det er mere utroligt at Philips ved det er en fejl, men ikke vil videre kommentere det og ikke engang kan sørge for det virker efter en reperation.
Mit er også begyndt og nogle dage er det værre end andre. I nogle film kan det ses og ligner nogle forkerte skygger. Har et par gange afbrudt en film fordi det har været for belastende at kigge på, så mit ryger også tilage en af dagene
|
Skrevet af: Tyros
Skrevet den: 17-December-2006 kl. 15:40
Har vist de streger som på forgående side med blå skærm - men har ellers ikke observeret noget så....... skal man fejlmelde for evt. senere at have noget papir på det efter garanti udløb?? eller man lost efter de 2 år aliigevel.....
Ild i biler - så hvorfor ikke bøvl med nye tv øv øv.....
Men ellers stadig glad for mr. philips tv
------------- Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt
PANA 65 recoder
|
Skrevet af: AllanHvass
Skrevet den: 17-December-2006 kl. 22:50
Har også set de lysere / mørkere striber, som er tydelige med ren blå baggrund i de første 5-10 min. efter skærmen er tændt. Har indtil nu ikke bekymret mig voldsomt over dem, da jeg ikke har kunnet se nogen effekt af det i levende billeder, men i dag så jeg dem tydeligvis første gang ved en panorering i en tegnefilm og det var ubehageligt.
Jeg tror langsomt de blivere tydeligere og tydeligere. Hvis dette bliver ret meget værre over de næste måneder ryger skærmen til reparation
Problemet er heftigt diskuteret over på AVForums i denne tråd: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=383684&page=39 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=383684&p age=39 Smager mere og mere af et generelt problem med modellen.
Derudover er der en kendt begrænsning (men aldrig nævnt i nogen Philips speks) at Ambilight ikke virker med surround mode i 1080i input men kun 720p... (dvs. med 1080i er farven på alle tre sider ens altid).
------------- Med venlig hilsen
Allan Hvass
|
Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 07:38
Hej!
Mit 9731 har også fået dette problem, hvilket jeg synes er meget utilfredsstillende set i forhold til prisen. Det ødelægger simpelthen den tidligere fornøjelse ved at se tv, da jeg nu lægger mærke til disse skygger konstant ved panoreringer vertikalt......ØV
Er der nogen som har fået repereret sit tv tilfredsstillende eller er sandheden den, som de skriver på andre forums, at det ikke kan repereres - dvs. at problemet kun er "mindre" og dukker op igen efter tid?
Det er lidt ærgerligt, at Philips ikke vil godkende denne fejl som en generel fejl på tv'et, så man kunne få sine penge tilbage.
------------- Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio
|
Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 08:18
Prøv at få det rapareret først, jeg kender ihvertfald et eksempel på at det
har hjulpet.
Jeg vil nu heller ikke mene at det er en general fejl, set i lyset af hvor mange
der sikkert er solgt og hvor mange der har problemet.. Bare her på siden kan
de vel tælles på en hånd.. Og der er vel solgt flere hundrede skærme..
|
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 09:49
Bendix: Har du ikke nogen spor af hvide/sorte streger på skærmen ved blå skærm?
------------- Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio
|
Skrevet af: kURT N
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 14:59
Min skærm skal til rep. i det nye år. (Jeg vil ikke undvære det i julen)
Fejl på skærm: Vandrette striber på blå skærm
Fejl på ambiligth: Ikke ens farve på alle tre sider. Hvidt i top og til højre og blå/grøn til venstre
/Kurt
|
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 16:34
Hej Bendix - er din skærm helt 100% ensfarvet?
Jeg ved heller ikke om alle skriver en kommentar her,hvis de har den fejl, men det kunne da være interessant, og så se, hvor mange det drejer sig om fra den første sending fælleskøb, som jo hvistnok var på 100 stk.
Julehilsen
|
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 16:57
Hej!
Min skærm er en af de allerførste, som blev leveret fra TC.
Bendix : Havde du ikke en fra den første sending, som du så byttede til en 32" og derefter tilbage til en 37"?
Jeg sender også min til rep. efter jul......Glædelig jul!
Shovel79 : Er du tilfreds med dit TV efter reperationen elller?
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet af: Stoney
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 17:05
Hej venner
Ja - så måtte jeg også bestilte afhentning af "dyret" - det er på vej til reparation engang straks efter nytår ...
Jeg har som flere her også de lyse og mørke striber, og en størrer mørk plet nedenfor midten af skærmen. Jeg har bemærket, at både striber og plamagen langsomt forsvinder jo længere tv'et har været tænt. Efter en 3 til 4 times brug er næsten alle striber og pletter væk.
Jeg har som andre bemærket, at problemet syntes at tiltag med brugen af tv'et - og at strørrelsen af skyggen på mit tv langsomt men sikkert vokser sig størrer - mon det er en virus
Brummen har jeg også bemærket - så mon ikke at alle spoler får sig en gang lak...
Har nogen hørt om mindre værkstedstid end 3 uger ... det er godt nok laaang tid at undvære tv'et.
God jul og godt nytår til alle her i forumet..
|
Skrevet den: 21-December-2006 kl. 17:14
Larxox skrev:
Hej!
Shovel79 : Er du tilfreds med dit TV efter reperationen elller?
|
Nææhhh... som beskrevet tidligere i denne tråd synes jeg ikke om det efter rep. men på den anden side vil jeg heller ikke rigtig undvære det i 3 uger mere her i disse mørke tider hvor fjernsynet kører en hel del. Jeg håber også at hvis jeg venter til f.eks. foråret så er fejlen på panelet evt. rettet og alle de gamle er ude hos forbrugerne og så dermed få en ny i der virker.... men jeg har ikke helt taget stilling endnu
|
Skrevet den: 22-December-2006 kl. 14:38
Bendix skrev:
Prøv at få det rapareret først, jeg kender ihvertfald et eksempel på at det har hjulpet.
Jeg vil nu heller ikke mene at det er en general fejl, set i lyset af hvor mange der sikkert er solgt og hvor mange der har problemet.. Bare her på siden kan de vel tælles på en hånd.. Og der er vel solgt flere hundrede skærme.. |
Hej Bendix - en hurtig sammentælling bare på denne tråd (incl. min egen 2 gange) giver 12 skærme med fejl.
Shovel79 (x2) - GuffeDK - ElGurappo - Mr.Pack - MichaelKB - bibihest - Tyros - AllanHvass - Larxox - kURT N - Stoney
Hhmmmm..... og der er garanteret flere som ikke er med her.
Julehilsener
|
Skrevet den: 22-December-2006 kl. 14:48
QUOTE]
Hej Bendix - en hurtig sammentælling bare på denne tråd (incl. min egen 2 gange) giver 12 skærme med fejl.
[/QUOTE]
Måske har Bendix 12 fingre
God jul til jer alle!
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet af: irfo
Skrevet den: 22-December-2006 kl. 18:31
Larxox skrev:
QUOTE]
|
Måske har Bendix 12 fingre
God jul til jer alle!
[/QUOTE]
LOL
|
Skrevet af: icewind
Skrevet den: 23-December-2006 kl. 17:37
er det kun på 37" eller også 32"
Skal selv have 9731 i 32" så nu må vi se om den også gøre det med mig
|
Skrevet den: 23-December-2006 kl. 19:07
icewind skrev:
er det kun på 37" eller også 32"
Skal selv have 9731 i 32" så nu må vi se om den også gøre det med mig
|
Mit er et 37" - jeg ved ikke om dette problem også findes få 32"
|
Skrevet den: 28-December-2006 kl. 16:08
Et lille håb fra AVFORUMS.COM:
Koala99 skriver:
Another quick update...
The replacement has shown up ( although still no reply to my 3! emails). Its working perfectly, no dark splodges or bars. Ive applied the latest firmware and no more green line either. Interestingly, it came in slighlty differnt packaging, and with a different remote. Im hopeing that this means this is from a 'batch' with a fixed backlight!
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet den: 02-Januar-2007 kl. 08:11
Hej!
Spørgsmål til dem som har sendt deres TV ind til rep.:
Hvordan har I dokumenteret fejlen med backlight?
Jeg godt kan tage billeder af det, men det er lidt svært at printe det ud, så man kan se det.
Tip ønskes!
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet den: 03-Januar-2007 kl. 16:55
Larxox skrev:
Hej!
Spørgsmål til dem som har sendt deres TV ind til rep.:
Hvordan har I dokumenteret fejlen med backlight?
Jeg godt kan tage billeder af det, men det er lidt svært at printe det ud, så man kan se det.
Tip ønskes!
|
Det er vel ok at tage et billed og sætte det ind i dit teksbehandling og så med lidt forklaring og pile prøve at vise/beskrive problemet. Hvis de ikke forstår det, ringer de vel til dig og kan så få en mundtlig forklaring. Sådan har jeg gjort
Nytårshilsen
|
Skrevet af: btrader
Skrevet den: 04-Januar-2007 kl. 03:11
jeg faldt lige over denne tråd, og damn jeg er rystet.fatter ikke at i overvejer,at sende til rep.Det må da være en sag om pengene retur og finde en anden model.dette tv er da så fejlbehæftet, at det ikke er værd at eje.go for it!.
|
Skrevet den: 04-Januar-2007 kl. 07:30
Jeg kunne godt være fristet til at bytte mit 37pf9731 ud med en Pioneer plasma eller sony 40X2000, hvis jeg fik chancen, men butikken vil ikke umiddelbart tage det tilbage, da det er ca. 4md gammel - de siger at jeg skal prøve at få det rep. først og hvis det så fejlen vender tilbage vil jeg have en god sag for at få pengene tilbage.
Problemet er også at man bliver lidt afhængig af ambilight og vil helst ikke undvære det - derudover leverer det er fantastisk billede når det virker korrekt.
Jeg har desuden læst på et andet forum at de måske har løst dette backlight problem, da der er nogen som har fået rep. deres tv med succes - jeg krydser fingre!
Nu sender jeg det afsted snarest og så må vi se hvor vi lander.....
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet den: 04-Januar-2007 kl. 19:05
Larxox skrev:
Jeg kunne godt være fristet til at bytte mit 37pf9731 ud med en Pioneer plasma eller sony 40X2000, hvis jeg fik chancen, men butikken vil ikke umiddelbart tage det tilbage, da det er ca. 4md gammel - de siger at jeg skal prøve at få det rep. først og hvis det så fejlen vender tilbage vil jeg have en god sag for at få pengene tilbage.
Problemet er også at man bliver lidt afhængig af ambilight og vil helst ikke undvære det - derudover leverer det er fantastisk billede når det virker korrekt.
Jeg har desuden læst på et andet forum at de måske har løst dette backlight problem, da der er nogen som har fået rep. deres tv med succes - jeg krydser fingre!
|
Har du købt det hos Tape Connection i første runde? og de er ikke rigtig til at snakke med?
|
Skrevet den: 04-Januar-2007 kl. 19:23
Shovel79 skrev:
Larxox skrev:
|
Har du købt det hos Tape Connection i første runde? og de er ikke rigtig til at snakke med?
|
Ja - jeg købte det hos TC i første runde til 24999 kr. og deres udmelding var umiddelbart at jeg skulle sende det til rep. og hvis det ikke blev bedre havde jeg en god sag for at få det ombyttet.
Jeg synes, at det er lidt svært at tage billeder af det men nedenstående skulle gerne vise problemet som generer mig dagligt.
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet den: 04-Januar-2007 kl. 21:12
Hej Larxox
Nej - det ser sgu´ ikke godt ud Sådan så mit ud første gang det røg til service, men er dog ikke lige så slemt nu, og håber ikke det stille og roligt bliver være igen (jeg har dog stadig svage skygger ved blå bagrund men de er svære at se ved alm. TV - se evt. billed tidligere)
Jeg er spændt på at høre resultatet når det kommer retur fra rep.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 05-Januar-2007 kl. 15:16
Ogsaa for mine oejne er der problemer med det billede. Adr!
Mvh
|
Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 00:15
min skærm er også hårt ramt fejl, bliver hvis bare være og være, blev opmærksom på det i torsdags, opdagede der også megen larm, der skyltes høj kontrast på himd ingang da jeg skruede ned blev den laver, her er lige nogne billededer.
nå det vil ikke hvis ikke lykkes det med bileder, men på min skærm er der nu også store skygger, som ser ud til og blive større og større specielt på mit i bunder er der en stor plet der breder sig.
jeg er og så blandt de første 100 hvis no. 22 så der er måske tid til rød alarm.
hvordan er procedure når man skal have noget til rep. ved TC håber at kan få den sendt inde Fredag da jeg skal rejse i 14 dage
mvh Jan B
|
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 00:47
Mit skal til rep. med ambiligth og striber på skærm.
Jeg aflevere det til, (Tenco Radio Hørskætten 4B 2630 Taastrup 43711300) på mandag som sender det til Service Center Vest tlf. 96410066 tirsdag, som skal udføre rep.
Det har jeg aftalt med Jørgen Servicecenter Center Vest
/Kurt
|
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 09:47
Er dit tv ikke købt ved TC, og kontaktede du ikke dem først, jeg har søgt efter hvordan man gør på TC side men har inu ikke haft held til det.
jeg bor i Aalborg er der et sted man kan sende den til her i området
mvh Jan
ps hvordan er det nu man sætter billeder ind kan ikke få det til og virke
|
Skrevet af: Madz
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 12:30
Ja jeg må også melde mig til listen over dem som har et som har de samme problemer, og fra hver dag går der længere og længere tid inden den sorte plet på skærmen forsvinder så min skal også en tur til rep.
Spørgsmål når man ringer og får tid til rep kommer de så ikke og henter den eller skal man selv fragte den der hen den skal til rep ?
|
Skrevet af: TheBig....
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 12:31
btrader skrev:
jeg faldt lige over denne tråd, og damn jeg er rystet.fatter ikke at i overvejer,at sende til rep.Det må da være en sag om pengene retur og finde en anden model.dette tv er da så fejlbehæftet, at det ikke er værd at eje.go for it!.
|
Du ikke bruge mit Icon, du betale mig mange penge for at bruge, ja, du ikke stjæle, du ikke må.
|
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 15:29
Efter aftale med Rune hos TC, ringede jeg til Service Center Vest som ville komme og afhente TV'et.
Men det passer mig bedre selv at aflevere det da jeg bor i Taastrup
/Kurt
|
Skrevet af: AllanHvass
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 15:43
Tror også min må den vej. Det bliver ganske langsomt værre, så der efterhånden går 15 min. før striberne er væk.
Hvor langt tid har de indikeret at det ville tage?
------------- Med venlig hilsen
Allan Hvass
|
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 18:15
Det er næsten som et fælleskøb - nu er vi oppe på 14 - men det er godt nok fejlbehæftede (Philips 37PF9731D/10 fra første sending på 100) fjernsyn - BRAVO godt klaret Philips
Shovel79 (x2) - GuffeDK - ElGurappo - Mr.Pack - MichaelKB - bibihest - Tyros - AllanHvass - Larxox - kURT N - Stoney - jb17j - Madz
Er der mon flere?
|
Skrevet af: rohde
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 18:17
Jeg var forbi TC lørdag for at høre om Philips var kommet med en udmelding, men det var ikke tilfældet. Jeg fik at vide jeg nok skulle regne med 3 uger, hvis det blev sendt til reperation.
I mine øjne er det ikke godt nok for et tv til de penge, så jeg venter (måske naivt) på at Philips anerkender det er et generelt problem med serien og får lavet en fix/ombytnings-ordning, der gør man ikke skal undvære sit tv i 3 uger.
|
Skrevet af: rohde
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 18:24
Shovel79 skrev:
Shovel79 (x2) - GuffeDK - ElGurappo - Mr.Pack - MichaelKB - bibihest - Tyros - AllanHvass - Larxox - kURT N - Stoney - jb17j - Madz
Er der mon flere? |
Du kan tilføje rohde og kiel
|
Skrevet af: kiel
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 18:37
Ja mit ser ca. ud som på dette billede:
------------- mvh kiel
|
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 19:48
kiel skrev:
|
Ja..... det er surt
|
Skrevet af: SpaceFreak
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 21:18
I kan også skrive mig på listen......
|
Skrevet af: kawa_zx6r
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 22:55
Er der nogen der ikke har de problemer med 37PF9731D det er noget kønt l... jeg havde lige besluttet mig at købe et men nu ved jeg snart ikke mere
|
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 23:18
Er der en der kan lave en afstemningsliste så vi kunne se antallet og type af fejl???
/Kurt
|
Skrevet af: kawa_zx6r
Skrevet den: 07-Januar-2007 kl. 23:33
Jeg skal lige sige at jeg var rundt ved 3 forskellige forhandlere i Aalborg i fredags, for at undersøge om der var den samme fejl på deres 37PF9731D og det var der på alle 3, men det ene var ikke så slemt som de 2 andre.
|
Skrevet af: MortenBeich
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 00:03
Jeg har samme fejl med de sorte striber.
I starten når jeg tænder det er der også en stor sort klat i midten så det er bare perfekt!
Cykler ind til TapeConnection i morgen og hører hvordan jeg skal forholde mig. Jeg kan ikke leve uden mit fjernsyn i 3 uger.
|
Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 01:16
UNDSKYLD men kan ikke lade være
DET ER JO OGSÅ PHILLIPS DE GÅR ISTYKKER HURTIGT
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 08:02
Det kunne nu være rart hvis TC viste sig fra den "gode butiks" side og fandt en brugbar løsning for os der har problemet.
De må da have en god kontakt til Philips som kan hjælpe os - det havde de i hvertfald, da der skulle skaffes skærme til fælleskøb.
I må endelig sige til hvis TC giver "indrømmelser"!
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 10:26
hej
nu ved jeg sku ikke om jeg skal græde eller jubæl men pludselig er fejl forsvundet, var næsten halv deler af skærmen der var blevet mørk, jeg har xbox som jeg mest bruer som extender og havde sat den til for lige se hvordan fejlen opførte sig der, det var de samme, men da jeg gik til bage var fejlen pludselig væk igen, jeg bruger compose ingang den med tre stik.
nå men jeg har sent fejl melding til tc med billeder, så må jeg se hvad de siger
mvh Jan B
|
Skrevet af: Madz
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 11:12
Den nye opdatering der er kommet til tv som skulle fjerne den den grønnestreg i toppen, den forsvinder godt nok men den er nu bare i venstre side i stedet hehe... syns sq ikke rigtig det køre for dem med denne model
Min har det med den sorte plet i midt af billede og så brummer den lige i starten men den sorte plet/striber forsvinder ikke længere som i starten, dog virker mit Ambilight rigtig godt og er også rigtig glad for net adgang til tv'et så er sq lidt ked af at undvære det i 3 uger hvis de ikke rigtig kan lave fejlen så tror jeg venter lidt indtil de melder ud med at de har løsning på problemet.
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 12:08
Larxox skrev:
Det kunne nu være rart hvis TC viste sig fra den "gode butiks" side og fandt en brugbar løsning for os der har problemet.
De må da have en god kontakt til Philips som kan hjælpe os - det havde de i hvertfald, da der skulle skaffes skærme til fælleskøb.
I må endelig sige til hvis TC giver "indrømmelser"!
|
Ja.....det kunne være en rigtig god idé.
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 12:49
Madz skrev:
Den nye opdatering der er kommet til tv som skulle fjerne den den grønnestreg i toppen, den forsvinder godt nok men den er nu bare i venstre side i stedet hehe... syns sq ikke rigtig det køre for dem med denne model
Min har det med den sorte plet i midt af billede og så brummer den lige i starten men den sorte plet/striber forsvinder ikke længere som i starten, dog virker mit Ambilight rigtig godt og er også rigtig glad for net adgang til tv'et så er sq lidt ked af at undvære det i 3 uger hvis de ikke rigtig kan lave fejlen så tror jeg venter lidt indtil de melder ud med at de har løsning på problemet.
|
min var også mørk fra bunden mit og næsten hele vejen op, og sådan har det været i 3 dage, forså at forsvinder idag efter som jeg skrev tillige at have brugt xbox, hvis du kan så prøv og bruge compos indgang den med tre stik, ved sku godt at det lyder underligt men?
mvh Jan
|
Skrevet af: Tyros
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 13:07
Min har også striber ved blå skærm øv-øv men ellers har jeg ikke bemærket noget......
------------- Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt
PANA 65 recoder
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 15:46
Hej til alle lidelsesfæller ...
I dag den 8. januar er så tv'et blevet afhentet - nu afventer jeg så dommen fra Servicecenter Vest - jeg har til de interesserede vedlagt en fejlbeskrivelse af problemerne brum - striber - og mørk plet - jeg desuden har vedlagt et par foto hvor de visuelle problemer ses.
Da jeg fejlmeldte tv'et var udmeldingen fra Servicenter Vest "at panelet nok skulle udskiftes" - og med det antal af reklamationer der p.t. ses her på siden, håber jeg at de bestiller rigeligt med nye paneler hjem.. og gerne hurtigt
Jeg kommer tilbage her til siden - når jeg høre nyt fra "Vest fronten"
Godt nytår til alle
Stoney
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 16:15
Fælles FEJL(køb) 22 stk ud af 100... hhmmm.... det bliver da være og være
Shovel79 (x2) - GuffeDK - ElGurappo - Mr.Pack - MichaelKB - bibihest - Tyros - AllanHvass - Larxox - kURT N - Stoney - jb17j - Madz - rohde - kiel - SpaceFreak - MortenBeich - Tyros - Brian F - MrBech - jhnn - ??
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 17:33
Hej Otto
Det kunne være meget interessant hvis du ville komme med en kommentar til alle disse fejlbehæftede Philips TV. Og hvad du kunne gøre så vi får dem retur hurtigst mulig.
Jeg mener at det er en generel fejl Philips har lavet. Og derfor bør de byttes til et nyt så vi ikke skal vente 2-3 uger, det er længe uden TV.
Den ulykkelige ejer af Philips 37”9731 som er sendt til rep. i dag
Vh/Kurt
|
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 17:58
Hej!
Jeg har nu også bestilt afhentning af "dyret" og det bliver hentet på torsdag. Nu kan man så bare håbe på at det så virker når det kommer tilbage!!
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet af: Brian F
Skrevet den: 08-Januar-2007 kl. 19:53
Hej !
Ditto her. Mit bliver afhentet onsdag. Det var så 21 stk. Mon vi kommer op
på over 50 stk.
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 15:06
kURT N skrev:
Hej Otto
Det kunne være meget interessant hvis du ville komme med en kommentar til alle disse fejlbehæftede Philips TV. Og hvad du kunne gøre så vi får dem retur hurtigst mulig.
Jeg mener at det er en generel fejl Philips har lavet. Og derfor bør de byttes til et nyt så vi ikke skal vente 2-3 uger, det er længe uden TV.
Vh/Kurt
|
Kære Otto
Når nu vi er så mange der har disse problemer med Philips 37pf9731d modellen, noget tyder på, at det indtil videre er op til 20 pct. af de først leverede tv der er fejlbehæftede - så ville det være rart om du kunne bekræfte:
Om der så er forlænget 2 års garanti på de udskiftede paneler... hvis det altså er panelerne der skal udskiftes for at få rettet fejlen.
Og hvorledes skal vi forholde os "hvis" samme problem igen opstår efter endt besøg hos Servicecenter Vest.
Med venlig hilsen
Stoney
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 16:00
Er det mig eller er det kun 3t" modelllen der hat den fejl i snakker om?
|
Skrevet af: MrBech
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 17:24
Så er der en mere (22 af 100) har også striber ved blå skærm. Er der nogen der har fået udskiftet panelet og kan bekræfte at det løser problemet?
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 18:09
MrBech skrev:
Så er der en mere (22 af 100) har også striber ved blå skærm. Er der nogen der har fået udskiftet panelet og kan bekræfte at det løser problemet?
|
Ja, jeg har fået skiftet mit panel, og skyggerne er også blevet mindre tydelige - men de er der stadigvæk (se billed tidligere i denne tråd) og derfor står jeg på listen som 2 stk.. Så lige p.t. afventer jeg, om det skal til rep. igen eller hvis jeg er heldig evt. en bytter - eller hvis fejlen i panelerne på et tidspunkt er rettet for der er jo åbenbart en produktionsfejl i en batch paneler.
Vi er nået til 21 paneler med fejl - eller er der en jeg har overset?
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 18:16
Stoney skrev:
kURT N skrev:
Hej Otto
Vh/Kurt
|
Kære Otto
Når nu vi er så mange der har disse problemer med Philips 37pf9731d modellen, noget tyder på, at det indtil videre er op til 20 pct. af de først leverede tv der er fejlbehæftede - så ville det være rart om du kunne bekræfte:
Om der så er forlænget 2 års garanti på de udskiftede paneler... hvis det altså er panelerne der skal udskiftes for at få rettet fejlen.
Og hvorledes skal vi forholde os "hvis" samme problem igen opstår efter endt besøg hos Servicecenter Vest.
Med venlig hilsen
Stoney
|
Hej Otto
Jeg tror vi er en hel del der vil bive glad for en respond
MVH
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 18:23
Jeg tror det var nemmere hvis i alle ringede ud til TC og beklagede jer, for Otto er ikke meget i dette forum, han er mere på http://www.hifi4all.dk/ - http://www.hifi4all.dk/
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 21:34
Hej lidelsesfæller.
Har sendt følgende mail til Otto og håber så der kommer et fornuftigt svar fra Tapeconnection (de plejer jo at have god service):
Hej Otto
Vi er en del stykker der har problemer med nævnte fjernsyn. Kunne du ikke prøve at kigge på denne tråd for at se om i evt. kunne hjælpe os med problemet:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16298&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16298& PN=1&TPN=500
I korte træk går det ud på at der er problemer med panelet, på nuværende tidspunkt drejer det sig om 21 fjernsyn fra første fælleskøb. Der er lyse/mørke skygger der flyder ind over skærmen, desuden er der problemer med at fjernsynet brummer, problemer med ambilight, problemer med harddisk afspiller tilstuttet HDMI (grønne striber) samt periodisk udfald i farver, periodisk strømsvigt. Det er gennemgående for mange problemmer for et fjernsyn i den prisklasse. Nogle har sendt deres fjernsyn til rep. og nogle afventer. Mit har været inde en gang allerede, men lider stadig af alle ovennævnte fejl og skal til service igen på et tidspunkt når jeg kan undvære det i de ca. 3 uger det tager. Eller er der nogen mulighed for at få fjernsynet byttet?
Med venlig hilsen
Peter
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 21:51
Hej Peter! (Shovel79)
Godt initiativ - jeg har gjort det samme for ca. 2 timer siden.
Nu må vi bare vente og se!
Lars
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet af: sehested
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 22:14
Jeg må desværre også tilstå at jeg oplever samme problem med mit 37PF9731 nu her, det er specielt slemt når man ser scener som er rimelig ensfarvede så er den helt mørk i midten af biledet og har samtidig mørke striber i siden. Venter i spænding på at se hvad der sker med jeres andre fjernsyn, for jeg må nok indrømme jeg vil have svært ved at mangle mit fjernsyn i 3 uger (dog kunne elregningen nok blive glad for det :))
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 22:24
kURT N skrev:
Hej Otto
Vh/Kurt
|
Dette sendte jeg til Otto igår. Til ham E-mail hos Tape Connection
/Kurt
|
Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 22:28
Kan man disable ambilight ? Måske det er ambilight der driller resten ??? Skal ikke gøre mig klog, men det er vel værd at undersøge.
------------- Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 22:34
Hej
bruger i lys senser, for jeg har lige slutte den til igen, og så ser jeg fejlen igen dog ikke så slemt som i weeken. er der nogen der har forsøgt forskellige instilling for at se om fejle bliver større eller mindre, ikke for det gør fejlen mindre jeg er bare nysgerrig på, hvor fejlen kan ligge.
mvh Jan B
|
Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 09-Januar-2007 kl. 22:49
kiel skrev:
|
Dette er ikke tilfældig støj, men "arrangeret" støj. Ser helt klart ud som om ambiligt lamperne støjer og forstyrrer LCD-driverne.
Eller endnu værre, det ligner et klassisk eksempel på "kant" backlight dioder der er designet forkert.
Hvad sker der med disse mørke striber når man skruer op for lys/(backlight) ?
------------- Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 07:26
Hej!
Jeg har prøvet forskellige instillinger for at forværre/forbedre den uens backlighting - dog uden succes.
Når jeg har blå skærm er det ikke kun striberne i siden som er fremtrædende, men også nogle tynde lodrette streger så baggrunden ser lidt "ternet" ud.
En anden ting, som selvfølgelig godt kan skyldes min mere og mere negative holdning til mit tv er, at jeg synes at det er blevet markant ringere til at vise sort og der er mere slør på personerne jeg jeg ser feks. 24 timer. I starten synes jeg tv'et var kanon til at vise sort i feks. King Kong, men det synes jeg ikke rigtig holder længere - det er som om opdateringshastigheden er blevet markant langsommere.
Er der nogen som har oplevet lignende?
Jeg ser frem til at få repareret dyret så jeg ikke skal bruge min energi på at være inrreteret over tv'et - hvis de altså kan reparere det??
------------- Mvh. Lars
|
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 07:57
Man kan nu sige at det typisk kun er på 37" model der er problemer med
|
Skrevet af: jhnn
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 10:06
Hej Otto
Jeg tror vi er en hel del der vil bive glad for en respond
MVH
[/QUOTE]
Så er der endnu en, der melder sig på banen med de nævnte problemer med 37PF9731D. Både brummen/hylen, striber og stor sort skygge i bunden af billedet.
Kører med fast Ambilight, men må hellere lige checke om der er problemer med de andre indstillinger.
|
Skrevet af: boris
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 12:23
Hej Alle,
jeg har også problemet med at mit fjernsun brummer, jeg har ikke bemærket skyggerne, men må vist hellere hjem og nærstudere det en ekstra gang
Har Servicecenteret fået fixet brummen på de fjernsyn der har været til service?
|
Skrevet af: kiel
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 17:30
nextgeneration skrev:
kiel skrev:
| Dette er ikke tilfældig støj, men "arrangeret" støj. Ser helt klart
ud som om ambiligt lamperne støjer og forstyrrer LCD-driverne.Eller
endnu værre, det ligner et klassisk eksempel på "kant" backlight dioder
der er designet forkert. Hvad sker der med disse mørke striber når man
skruer op for lys/(backlight) ? |
Hos mig er der umiddelbart ingen synlig forskel på problemet om
ambilight er tændt eller slukket.
En lille ting jeg lige bemærkede da jeg installerede seneste firmware: Inde
i firmware upgrade menuen, som fremkommer når man starter TVet med
en USB stick i, mener jeg ikke at jeg kan se problemet med de mørke
streger. Årsagen er nok at denne menu har fuld knald på backlighten -
billedet bliver ihvertfald ret "lysintensivt" at se på.
------------- mvh kiel
|
Skrevet af: Brian F
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 18:03
Hej alle
Er der andre end shovel79 der har fået deres fjernsyn tilbage fra rep. ?
Hvad er der blevet lavet ? Er der blevet skiftet panel eller hvad har de ellers gjort ?
|
Skrevet af: kiegstad
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 20:40
hej her er en skæm med de samme ting som jeres 37PF9731D. men jeg har også samme problemer som jer men en gang i mellem er der lodrette striber på mit tv så må jeg slukke det vente 5 minuter så er de væk igen det komme ca hver 5 gang det bliver tændt så nu skal det til rep.så må vi jo se hvor lang tid der gå med det. mit er også blandt de føste 100 i fælleskøbet
|
Skrevet af: Benton
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 20:55
Hey.
Alle jer der har fejl på jeres skærm, er det kun fra den første sending hos TC, eller er der også andre ud over det? Spørger fordi mine forældre har set sig varm på det TV, og satser på at købe det hos TC. Hvis der dog generelt er fejl på de 37" fra Philips, burde de nok kigge efter et andet.
------------- Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 21:02
Benton skrev:
Hey.
Alle jer der har fejl på jeres skærm, er det kun fra den første sending hos TC, eller er der også andre ud over det? Spørger fordi mine forældre har set sig varm på det TV, og satser på at købe det hos TC. Hvis der dog generelt er fejl på de 37" fra Philips, burde de nok kigge efter et andet.
|
Hej Benton
Jeg har indtil videre ikke hørt om fejl på andre end de tv der blev leveret fra TC i første sending engang i juli august sidste år.
Og hvis Philips får fixet problemet er det stadig - efter min mening et af de bedste lcd tv der er på markedet.
Men følg med her på dette forum, og se hvorledes TC og Philips tackler denne sag - det vil i hvert fald give et godt signal på hvorledes begges kundeservice er ...
Stoney
|
Skrevet af: Benton
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 21:10
Stoney skrev:
Benton skrev:
Hey.
|
Hej Benton
Jeg har indtil videre ikke hørt om fejl på andre end de tv der blev leveret fra TC i første sending engang i juli august sidste år.
Og hvis Philips får fixet problemet er det stadig - efter min mening et af de bedste lcd tv der er på markedet.
Men følg med her på dette forum, og se hvorledes TC og Philips tackler denne sag - det vil i hvert fald give et godt signal på hvorledes begges kundeservice er ...
Stoney |
Takker for det hurtige svar. Jeg følger med på livet løs. Tror også at jeg vil prøve at ringe til TC en af de kommende dage, og høre om de kan give en forklaring. Hvis de ellers har tid
------------- Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
Skrevet af: MrBech
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 21:27
Hej
Jeg købte et i august "fælleskøb" det har de omtalte striber og i sidste uge købte en af mine venner et nye 37PF9731 det har desværre også de sorte striber dog er de ikke så tydlige (i nu)...
|
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 22:20
OPDATERET
Fælles FEJL(køb) 24 stk ud af 100... hhmmm.... det bliver da også være og være.......
Shovel79 (x2) - GuffeDK - ElGurappo - Mr.Pack - MichaelKB - bibihest - Tyros - AllanHvass - Larxox - kURT N - Stoney - jb17j - Madz - rohde - kiel - SpaceFreak - MortenBeich - Tyros - Brian F - MrBech - jhnn - sehested - kiegstad - ??
Det lader til at alle er 37" modellen og at de alle er fra første sending/produktions batch fra Philips.
Umiddelbart tror jeg ikke det har noget med ambilight at gøre, for hvad med det lys der sidder i toppen - der er jo ingen skygger ned fra dette. Skyggestriberne går jo kun vandret. Jeg tror personligt det er en fejl i panelet da jeg jo fik skiftet mit (men det var måske for tidligt - paneler fra samme dårlige leverance), men har ikke noget at ha' det i. Og mit har også mere end denne skyggefejl.
Er der nogen glemte personer på liste?
Hilsen
|
Skrevet den: 10-Januar-2007 kl. 22:31
Har rykket Tapeconnection igen:
Sendt: 10. januar 2007 22:28 Til: 'otto@tapeconnection.dk' Cc: 'mail@tapeconnection.dk' Emne: VS: Vedr. Philips 37PF9731 fælleskøb
Hej Otto eller anden person.
Er der ikke en venlig person der kan kigge på dette, det er åbenbart rimeligt omfattende efterhånden, der er flere og flere der kommer med på listen med samme fejl. Philips burde underrettes om problemet så der kan findes en løsning den vej og det burde i lige være de rigtige til at gøre for os alle. Det ville være rigtig dejligt :-)
Med venlig hilsen
Peter
Sendt: 9. januar 2007 21:35 Til: 'otto@tapeconnection.dk' Emne: Vedr. Philips 37PF9731 fælleskøb
Hej Otto
Vi er en del stykker der har problemer med nævnte fjernsyn. Kunne du ikke prøve at kigge på denne tråd for at se om i evt. kunne hjælpe os med problemet:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16298&PN=1&TPN=500 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16298& PN=1&TPN=500
I korte træk går det ud på at der er problemer med panelet, på nuværende tidspunkt drejer det sig om 21 fjernsyn fra første fælleskøb. Der er lyse/mørke skygger der flyder ind over skærmen, desuden er der problemer med at fjernsynet brummer, problemer med ambilight, problemer med harddisk afspiller tilstuttet HDMI (grønne striber) samt periodisk udfald i farver, periodisk strømsvigt. Det er gennemgående for mange problemmer for et fjernsyn i den prisklasse. Nogle har sendt deres fjernsyn til rep. og nogle afventer. Mit har været inde en gang allerede, men lider stadig af alle ovennævnte fejl og skal til service igen på et tidspunkt når jeg kan undvære det i de ca. 3 uger det tager. Eller er der nogen mulighed for at få fjernsynet byttet?
Med venlig hilsen
Peter
|
Skrevet af: jhnn
Skrevet den: 11-Januar-2007 kl. 07:02
Benton skrev:
Hey.
|
Mit er også fra den første levering fra TC.
|
|