Print side | Luk vindue

Fuld sikkerhedskopi af iPad gennem iTunes

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163112
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 18:34


Emne: Fuld sikkerhedskopi af iPad gennem iTunes
Skrevet af: jjdk
Emne: Fuld sikkerhedskopi af iPad gennem iTunes
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 10:55
Hejsa.
Jeg har nu købt ny iPad til erstatning for min hidtidige. Derfor vil jeg gerne kopiere alt fra den gamle iPad til den nye.
Jeg kan huske, at da jeg opgraderede min iPhone og sikkerhedskopierede den gamle iPhone gennem iTunes, var det ikke alt, der blev kopieret fra den gamle. Jeg mener, at fotos, videoer, musik mm. ikke kunne sikkerhedskopieres (musik er mit eget rippede).

Nogen der har tips til, hvordan jeg kan kopiere ALT fra iPad til ny iPad. Jeg benytter ikke iCloud.


-------------
iPhone 13, OS 15.3



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 11:34
Hvorfor ikke bare bruge icloud som er skræddersyet til opgaven.

Plus du får daglig sikkerheds kopi ?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 11:47
Du kan bare lægge dem ovenpå hinanden.
https://support.apple.com/da-dk/HT210216" rel="nofollow - https://support.apple.com/da-dk/HT210216


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 15:04
Hansie: Tak for forslaget. Jeg er nok lidt nærig og vil gerne spare de 300 kr. årligt, som tjenesten koster.
Jeg prøver så vidt muligt at bruge min NAS til backup, men er ikke lykkedes med en smart mulighed med apple-dimserne.

Munch: Lækkert med denne mulighed. Det virker nemt og intuitivt. Spændende om det hele kommer med over. Jeg giver en status, når overførslen er gennemført.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Hansie: Tak for forslaget. Jeg er nok lidt nærig og vil gerne spare de 300 kr. årligt, som tjenesten koster.
Jeg prøver så vidt muligt at bruge min NAS til backup, men er ikke lykkedes med en smart mulighed med apple-dimserne.

Munch: Lækkert med denne mulighed. Det virker nemt og intuitivt. Spændende om det hele kommer med over. Jeg giver en status, når overførslen er gennemført.
Ja det fungerer ihvertfald på nyere Apple dimser. Det eneste jeg ikke fik med over, er manualer i Books app og passwords.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Hansie: Tak for forslaget. Jeg er nok lidt nærig og vil gerne spare de 300 kr. årligt, som tjenesten koster.
Jeg prøver så vidt muligt at bruge min NAS til backup, men er ikke lykkedes med en smart mulighed med apple-dimserne.

Munch: Lækkert med denne mulighed. Det virker nemt og intuitivt. Spændende om det hele kommer med over. Jeg giver en status, når overførslen er gennemført.
Ja det fungerer ihvertfald på nyere Apple dimser. Det eneste jeg ikke fik med over, er manualer i Books app og passwords.

Så er overførslen afsluttet og den nye iPad spiller max :) Alt er kommet med over. Supernemt klaret. Endnu engang tak for input.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Hansie: Tak for forslaget. Jeg er nok lidt nærig og vil gerne spare de 300 kr. årligt, som tjenesten koster.
Jeg prøver så vidt muligt at bruge min NAS til backup, men er ikke lykkedes med en smart mulighed med apple-dimserne.

Munch: Lækkert med denne mulighed. Det virker nemt og intuitivt. Spændende om det hele kommer med over. Jeg giver en status, når overførslen er gennemført.
Ja det fungerer ihvertfald på nyere Apple dimser. Det eneste jeg ikke fik med over, er manualer i Books app og passwords.

Så er overførslen afsluttet og den nye iPad spiller max :) Alt er kommet med over. Supernemt klaret. Endnu engang tak for input.
Thumbs Up


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du kan bare lægge dem ovenpå hinanden.
https://support.apple.com/da-dk/HT210216" rel="nofollow - https://support.apple.com/da-dk/HT210216

Kommer de lageret password med over på denne måde nu, det gjorte de nemlig ikke tidligereSmile
Med mindre man har slået iCloud keychain til på den gamle iphone og ligeledes slået det til på den nye iPhone eller iPads etc.

Ellers skulle det være en krypteret backup, i icloud eller via itunes men det kan jo have ændre sig på det sidsteSleepy

Tror enlig ikke jeg har lavet en backup lokalt backup siden sidste udskiftning sidste år, men benytter så icloud backup på alle enheder.

Edit, kan se at mit indlæg er kommet senere end do, må have glemt at trykke sendSleepy


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du kan bare lægge dem ovenpå hinanden.
https://support.apple.com/da-dk/HT210216" rel="nofollow - https://support.apple.com/da-dk/HT210216

Kommer de lageret password med over på denne måde nu, det gjorte de nemlig ikke tidligereSmile
Med mindre man har slået iCloud keychain til på den gamle iphone og ligeledes slået det til på den nye iPhone eller iPads etc.

Ellers skulle det være en krypteret backup, i icloud eller via itunes men det kan jo have ændre sig på det sidsteSleepy

Tror enlig ikke jeg har lavet en backup lokalt backup siden sidste udskiftning sidste år, men benytter så icloud backup på alle enheder.

Edit, kan se at mit indlæg er kommet senere end do, må have glemt at trykke sendSleepy
Nej og det er frustrerende at man skal ha lagt passwords på igen.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 17:48
Det er lidt forskelligt om password skal angives igen.
Fx. skulle jeg indtaste login til mine Google-tjenester, men de 3 forskellige mailkonti, som er opsat i standard mailapp på iPad fungerede umiddelbart (også min Gmail).



-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Det er lidt forskelligt om password skal angives igen.
Fx. skulle jeg indtaste login til mine Google-tjenester, men de 3 forskellige mailkonti, som er opsat i standard mailapp på iPad fungerede umiddelbart (også min Gmail).

Ja dem i apps blir overført. De password jeg bruger på hjemmesider blir ikke.


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 29-Marts-2021 kl. 19:36
hvis man ikke direkte er modstander af iCloud, kunne man jo bare aktivere Keychain og et par andre, hvis man holder sig fra billeder og backup kommer man ret langt med de gratis 5gb. Det er da lidt træls at miste sine koder eller beskeder som ikke er lige til med andre tjenester.


Skrevet af: zemo
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 08:15
Og så koster det altså kun kr. 84 om året for 50 GB, det er rigeligt til de fleste. Jeg synes det er en no-brainer😀

-------------
/zemo/


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 09:21
For 7 kr om måneden gad jeg ikke tage manuelt backup via iTunes.

Vi har her købt mere iCloud og alle vores iPhone/iPad tager automatisk backup. Password, billeder, kontakter bliver gemt i iCloud og til dels sync mellem de forskellige devices.

Og i Louis pladsen kan familie deles.


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Og så koster det altså kun kr. 84 om året for 50 GB, det er rigeligt til de fleste. Jeg synes det er en no-brainer😀

OK, så forstår jeg nok ikke sammenhængen.
Jeg har en 128 Gb. iPad, hvor der er udnyttet 80 Gb.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Og så koster det altså kun kr. 84 om året for 50 GB, det er rigeligt til de fleste. Jeg synes det er en no-brainer😀

OK, så forstår jeg nok ikke sammenhængen.
Jeg har en 128 Gb. iPad, hvor der er udnyttet 80 Gb.

Hvis du vil have det hele sikkerhedskopieret, så er det 25 kr om måneden. Men for 25 kr gad jeg heller ikke at bruge en masse manuelt arbejde.

Og for 25 kr får du 200gb du kan dele i familien.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 09:30
iCloud-puljen af funktioner er blevet virkelig god, synes jeg. Al den tid vi sparer på at have alle filer, billeder, kodeord (der automatisk indsættes med Face/Touch ID) osv. synkroniseret på tværs af PC, bærbar, mobil, TV mv. er langt mere værd i sparet tid herhjemme end de håndører, som iCloud koster.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: zemo
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 10:16
For at præcisere hvad en sikkerhedskopi indeholder:

http://support.apple.com/da-dk/HT207428" rel="nofollow - https://support.apple.com/da-dk/HT207428


-------------
/zemo/


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Og så koster det altså kun kr. 84 om året for 50 GB, det er rigeligt til de fleste. Jeg synes det er en no-brainer😀

OK, så forstår jeg nok ikke sammenhængen.
Jeg har en 128 Gb. iPad, hvor der er udnyttet 80 Gb.

Apps, musik og film fra Apple fylder ikke i sikkerhedskopien. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 11:20
OK, jeg er solgtSmile.
Kan godt se alle fordelene ved iCloud-løsningen, og jeg forstår det derhen, at for 25 kr. i måneden, kan jeg sikre både min og konens iPhone og iPad (forudsat at vi holder os under 200 Gb).

Tak for jeres gode input.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

OK, jeg er solgtSmile.
Kan godt se alle fordelene ved iCloud-løsningen, og jeg forstår det derhen, at for 25 kr. i måneden, kan jeg sikre både min og konens iPhone og iPad (forudsat at vi holder os under 200 Gb).

Tak for jeres gode input.

Du skal bare lave familiedeling så ja.

Vi har 3 ipads og 2 iphone.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 30-Marts-2021 kl. 12:05
Jeg og familien "familie deling" benytter icloud med en 2TB løsning pt. med 4 telefoner og 4 iPads samt div. Mac's "dokument mappe etc."

Det er nemt for alle og det spiller til ugSmile


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |



Print side | Luk vindue