Print side | Luk vindue

24" tv ikke smart tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163150
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 19:31


Emne: 24" tv ikke smart tv
Skrevet af: asser
Emne: 24" tv ikke smart tv
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 17:34
har et 24" tv phillips ( ikke et smart tv )som vi bruger på campingpladsen og se tv ved hjælp af antenne på taget virker ok.
Mit spørgsmål er at vi vil gerne strime fjernsyn fra iphone og få vores programmer hjemmefra med , så skal det være et smart tv med wifi indbygget der er wifi på pladsen for at det kan lade sig gøre via et appel tv box.
for jeg kan ikke få det til at virke på det tv som vi har nu , eller er jeg nød til at købe et smart tv. 
håber der er mening i det jeg skriver. vh. Per



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 18:00
 Google TV, problem løst.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 18:32
 Android. Jeg har jo iPhone , men cromcarst vil ikke gå på deres wifi det vil appel tv bogen 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 18:36
 Så må der flere penge op af muldvarpen og købe æblemandens eget produkt.
Selvfølgelig kan Google TV gå på Wi-Fi


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 18:49
jo men kræver det et smart tv som har wifi indbygget. Det jeg har er ikke smart tv det er det jeg vil vide


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 18:50
Google tv kan godt. Men nej hvis WiFi på pladsen er sat op som jeg tror. Skal man validerer sig, det kan de gamle Chromecast ikke nej. Men nu er den nye Google tv med Android tv og den kan godt

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 19:01
ok. Hvis jeg vælger at købe et smart tv og jeg har appel tv er så mit problem så løst. Håbe på din 
udlejlighed. Tak


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 19:04

 Der behøves jo IKKE at købe nyt TV, når man køber en Smartenhed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 19:18
foreløbig tak 


Skrevet af: asser
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 19:39
nå men jeg har stadig det spørgsmål hvis jeg nu alligevel køber et smart tv så kan jeg vel godt strime fra min mobil. Kan det så ikke virke på den måde. Og ikke investere i google Android tv. 
Ok er nok lidt påståelig men skal havde ind med sker Tongue


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 19:56
 Der kan streames til et TV hvis det har den funktion, det har de nødvensigvis ikke. Det er meget mere smart at købe en extern enhed, da de har mange flere Apps og kan bruges længere end et "Smart" TV. Smart TV i den ønskede størrelse er der heller ikke mange af.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 20:03
jeg har bestilt et phillips 24”pfs6805/12 smart tv kan det da ikke bruges. ??gider du se på det. Tak. 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 20:18
 TVet har Shaphi OS som er Philips eget til deres Discount modeller, hvad det kan aner jeg ikke, der er næppe mange brugbare Apps, og om det har en mulighed for at der kan Streames til det uden extern enhed vides ikke


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 21:01
ok tak jeg må lige se hvad jeg gør afbestiller nok tv i første omgang


Skrevet af: kloppern
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 21:19
Som jeg forstår dit problem, kan du se alt det du gerne vil på din telefon, men det kunne være fedt at få det over på fjernsynet, ja?

Hvis dit fjernsyn har en hdmi indgang, tror jeg du kan bruge en Chromecast 3, men det er så her du har problemer med nettet på campingpladsen. Jeg vil tro at du kan få det til at virke ved at dele internettet fra din telefon. Andre der vil kommentere herpå?  


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-April-2021 kl. 21:47
 Anskaf for pokker en extern enhed og tilslut den TVet, der det en iOS enhed, så er det en ATV der skal haves, den har masser ad Apps til de tjenester der udbydes, og har Airplay.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 07:42
hvordan deler jeg internettet 


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 07:44
ATV hvad er det for en. Beskriv lig det så må jeg jo havde sådan en 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 07:58
ATV = AppleTV.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 08:18
nå ja den har jeg prøvet appel tv 3. Vises god nok på skærmen tv men på tlf vil den ikke Carst til appel tv og de er på samme net


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 09:06
Du kan ikke caste til en ATV, der kan du kun airplay

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 10:20
 Hvad vil du med telefonen når der haves en ATV.? Den kan installere de samme Apps til Streaming tjenester og til TV. (DR, TV2, V Play, Discovery+ samt udbydernes TV App´s.)


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 10:50
har jo haft ATV generation 3 . sat til fjernsynet og den går også på nettet på campingpladsen men den viser ikke andet på skærmen end indstillinger ocomputer. men skal jeg købe abonnement til ATV for at få apps på. (fjernsynet er ikke et smart tv) men det mener du jo ikke er nødvendigt.
eller skal jeg aktivere ATV på tlf.
uha lidt forviret.


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 10:55
hvordan deler jeg internettet


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 10:57
 ATV er jo en Mediestreamer, og kan Streame det samme som en telefon, og har de samme App´s, så der er ingen grund til at bruge Airplay fra telefonen. App´s hentes som på telefonen i App Store. Der kan dog være en forskel da det ikke er en ATV 4 som jo for lang tid siden har afløst ATV 3.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 11:07

 
Oprindeligt skrevet af asser asser skrev:

hvordan deler jeg internettet

 Telefonen har den funktion, men den kan ikke bruges som Hotspot når den samtidig skal Airplay til ATV. Så skal begge enheder være på samme Wi-Fi forbindelse.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af asser asser skrev:

har jo haft ATV generation 3 . sat til fjernsynet og den går også på nettet på campingpladsen men den viser ikke andet på skærmen end indstillinger ocomputer. men skal jeg købe abonnement til ATV for at få apps på. (fjernsynet er ikke et smart tv) men det mener du jo ikke er nødvendigt.
eller skal jeg aktivere ATV på tlf.
uha lidt forviret.
For at installere apps skal du have en nyere ATV 4/4K 

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 11:22
det vil sig at det gamle tv jeg har som ikke er smart tv god kan bruges med Google Android tv bruger man så google home appen også.det er der jeg har problemer for begge signaler på tlf vil ikke logge på samtidlig så går det ene ud når jeg har forsøgt med min cromcarst.
men du mener at så skulle jeg kunne striame eller carst fra tlf Dead


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 11:29
 Bruges der en ATV 4 (iOS), Google TV (Android), Shield TV (Android) eller en Mi Box (Android), skal der ikke bruges andet, der er alle de App man har brug for.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 11:43
tak for hjælpen 


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 12:16
Som Radiomanden skriver (selvom han ofte er kryptisk), så vil den bedste løsning være at købe eksempelvis et Apple tv. Hvis du har en App på iphone til at se tv fra, så er der stor sandsynlighed for at den samme App kan tilføjes på Apple tv, så du kan bruge den til at se tv fra.

Jeg ville ikke på nogen måde begynde at bruge AirPlay eller Chromecast med wifi på en campingplads. Det bør kun bruges på private netværk.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 12:31
 Helt korrekt Wi-Fi net på en Campingplads, Hoteller, Burgerbarer og lignende skal bruges med en hvis forsigtighed, eller slet ikke bruges, bruger dem aldrig når man er på Ferie, der bruges kun Data deling.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: papman
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Bruges der en ATV 4 (iOS), Google TV (Android), Shield TV (Android) eller en Mi Box (Android), skal der ikke bruges andet, der er alle de App man har brug for.
Du misforstår hans problem. Han HAR en Apple-TV. Problemet er, at han ikke kan få den på campingpladsens wifi, da det kræver validering.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 13:20
 Den kan ikke installere App´s, så er heller ikke meget værd.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Bruges der en ATV 4 (iOS), Google TV (Android), Shield TV (Android) eller en Mi Box (Android), skal der ikke bruges andet, der er alle de App man har brug for.
Du misforstår hans problem. Han HAR en Apple-TV. Problemet er, at han ikke kan få den på campingpladsens wifi, da det kræver validering.
Nitte, så...

Man kunne evt. sætte et accesspunkt/wifi router op til at være wifi klient. Så kan du sætte en laptop til med kabel og godkende adgangen på campingpladsens netværk. Efterfølgende vil Apple tv også virke med kabel tilsluttet, da det er MAC adressen på accesspunktet som er godkendt på campingpladsens netværk. Wink


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 16:11
jo jeg kan godt få ATV gen 3 på campingspladsens wifi men så sker der ikke noget i tv eller tlf. men må nok købe en ATV gen 4 og se om den vil vise noget på tv’et .

Men ellers.  må i havde tak for mange gode råd. Jeg blev ikke sikker på hvad jeg gør. Men tak. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 16:57
Har du ikke prøvet at spørge en af de andre på campingpladsen hvad de bruger for at streame til deres TV? Kan jo også være der er for lidt gigabyte på deres fælles netværk til at trække streaming af flere brugere samtidigt.


Skrevet af: asser
Skrevet den: 05-April-2021 kl. 17:01
nej men har tænkt at snakke chefen og andre. Tak


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 06-April-2021 kl. 02:01
Oprindeligt skrevet af asser asser skrev:

jo jeg kan godt få ATV gen 3 på campingspladsens wifi men så sker der ikke noget i tv eller tlf. men må nok købe en ATV gen 4 og se om den vil vise noget på tv’et .
Men hvis du kan få Apple TV på campingpladsens netværk. Så kan du vel hente de Apps som du ønsker at se tv igennem til dit Apple TV?

Jeg går ud fra at der til Apple tv findes Apps som eksempelvis:
  • YouSee
  • Viaplay
  • Canal Digital
  • Boxer TV
  • TV2 Play
  • DR TV
For bare at nævne nogle stykker...


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-April-2021 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Jeg går ud fra at der til Apple tv findes Apps som eksempelvis:
  • YouSee
  • Viaplay
  • Canal Digital
  • Boxer TV
  • TV2 Play
  • DR TV
For bare at nævne nogle stykker...

 Hvis ikke der var det, så ville det være pokkers svært at sælge en sådan, og andre tilsvarende enheder.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-April-2021 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Jeg går ud fra at der til Apple tv findes Apps som eksempelvis:
  • YouSee
  • Viaplay
  • Canal Digital
  • Boxer TV
  • TV2 Play
  • DR TV
For bare at nævne nogle stykker...

 Hvis ikke der var det, så ville det være pokkers svært at sælge en sådan, og andre tilsvarende enheder.
Det var for at illustrere at han er nødt til at benytte en App som er installeret på selve Apple TV og ikke Airplay. 

Det er jo ikke alle Apps som eksisterer på en iPhone, som også findes til Apple Tv. - Der er eksempelvis ikke nogen web browser til Apple TV.



-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-April-2021 kl. 16:13
 Ja, dert er da bestemt langt bedre at bruge en App direkte på den i stedet for for at bruge Airplay, som det nu er på en iOS enhed.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E



Print side | Luk vindue