Print side | Luk vindue

Er OLED ok til vores brug?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163222
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 05:44


Emne: Er OLED ok til vores brug?
Skrevet af: Jimmi
Emne: Er OLED ok til vores brug?
Skrevet den: 14-April-2021 kl. 14:37
Vi har et efterhånden gammelt Samsung UE55H7005, og har umiddelbart tænkt mig at købe et 55"/65" LG CX eller C1.

Vi har ikke flow tv, og streamer via en Apple TV 4K boks. Primært DR, TV2, Netflix, HBO, Viasat, Disney+ og Youtube.

Vi har ikke TV2 News kørende i baggrunden i flere timer, som jeg kan forstå er ondt ift. burn in. Ungerne ser Ramasjang/Minisjang og andre børneudsendelser på de forskellige "kanaler" samt på Youtube, og vi ser diverse serier/film og programmer, men også Nyhederne/TV-Avisen og ligende. Samt fodboldlandskampe.

Vil et LG OLED være  fint nok til vores brug eller er der nogle af de førnævnte ting vi skal være opmærksomme på ift. burn in eller andre "farer"?



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-April-2021 kl. 16:18
OLED vil være helt fint.

Kun news kanalen i flere timer hver dag er ikke sundt for OLED

Og med OLED får i noget af det bedste billede der fået pt og det er uanset mærke


Skrevet af: J.V
Skrevet den: 15-April-2021 kl. 19:25
Power har lige sat LG 65CX ned til 9999kr Shocked

fanme billigt.

https://tilbudsavis.power.dk/2cd96f0e24ba2c67dc8313f9780eae22/?page=18


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 15-April-2021 kl. 21:31
det er et åbningstilbud.  Tror ikke de har det længere

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 17-April-2021 kl. 11:48
OLED giver uden tvivl det bedste billede, for mig personligt var det dog uacceptabelt at retention var værre end på et 12 år gammelt plasma TV - så vil uden tvivl anbefale, at du prøver inden du køber.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-April-2021 kl. 11:59
Til almindeligt brug med varieret indhold er der intet at være nervøs for ved Oled. Der hvor der opstår retention eller burn in, er ved statisk indhold som ved spil og visse kraftige kanal logoer vises i timevis hver dag. Så opbygges der over tid en anden ældning af pixels i det område. 


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 17-April-2021 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til almindeligt brug med varieret indhold er der intet at være nervøs for ved Oled. Der hvor der opstår retention eller burn in, er ved statisk indhold som ved spil og visse kraftige kanal logoer vises i timevis hver dag. Så opbygges der over tid en anden ældning af pixels i det område. 
Der er utalige eksempler på burnin på OLED også selvom det har været brugt med varieret indhold.
Kig blot i denne tråd:
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=51570" rel="nofollow - Burn in på OLED
OLED fanboys forsvar er at enten er det fordi man har set TV2 news i mere end et par timer, og at de nye OLED iøvrigt ikke har dette problem i dag (det for vi så et se om 2-3år).

Lev stærkt, dø ung - Køb OLED


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-April-2021 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til almindeligt brug med varieret indhold er der intet at være nervøs for ved Oled. Der hvor der opstår retention eller burn in, er ved statisk indhold som ved spil og visse kraftige kanal logoer vises i timevis hver dag. Så opbygges der over tid en anden ældning af pixels i det område. 
Der er utalige eksempler på burnin på OLED også selvom det har været brugt med varieret indhold.
Kig blot i denne tråd:
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=51570" rel="nofollow - Burn in på OLED
OLED fanboys forsvar er at enten er det fordi man har set TV2 news i mere end et par timer, og at de nye OLED iøvrigt ikke har dette problem i dag (det for vi så et se om 2-3år).

Lev stærkt, dø ung - Køb OLED
Plasma fanboy kom nu ud af busken og prøv at opleve Oled. Det kan ikke nytte noget at jage folk en skræk i livet fordi der er en lille risiko for burn in. Hvis vi skulle følge dit råd, kørte vi stadigvæk i hestevogn, fordi det er for farligt i bil. 

Der er en risiko for burn in, men den er meget lille og slet ikke relevant ved almindeligt brug. Jeg er på mit andet Oled TV. Det første var et 7. årgang, det nuværende et 9. årgang. Og der er ikke skyggen af burn ineller retention.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 17-April-2021 kl. 17:30
Nope, jeg er ikke plasma fanboy.

Jeg er "TV der fortsat fungerer efter 3år" fanboy.Wink

Ja billede kvaliteten på en OLED kan ikke sammenlignes med min old gamle plasmaskærm, det er jeg udemærket klar over, og hvis min gamle skærm stod af i morgen, så ville valget nærmest være som valget mellem pest eller kolera (LCD/OLED).
Min fornuft siger LCD, mens min lidenskab til et ordentligt billede, helt klar siger OLED.

Heldigvis fungere min 15år gamle skærm stadigvæk, og uden nogen form for burnin.

Jeg er generalt står modstander af køb og smid væk mentaliteten.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-April-2021 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Nope, jeg er ikke plasma fanboy.

Jeg er "TV der fortsat fungerer efter 3år" fanboy.Wink

Ja billede kvaliteten på en OLED kan ikke sammenlignes med min old gamle plasmaskærm, det er jeg udemærket klar over, og hvis min gamle skærm stod af i morgen, så ville valget nærmest være som valget mellem pest eller kolera (LCD/OLED).
Min fornuft siger LCD, mens min lidenskab til et ordentligt billede, helt klar siger OLED.

Heldigvis fungere min 15år gamle skærm stadigvæk, og uden nogen form for burnin.

Mit sidste Plasma (Panasonic), som nu står hos min mor, (hun er ligeglad) har et dejligt DR logo i øverste venstre hjørne. Jeg ser det hele tiden, det gør hun ikke. Det boede hos mig i ca 4 -5 år.

Jeg har nu 2 stk OLED, det ene er snart 4 år gammelt, og fejler intet.
Stop nu den skræmmekampagne.

Ja, OLED kan rammes af Burn In, men det er ret usædvanligt. Der er jo ingen der opretter tråde her, blot for at offentligtgøre at man IKKE er ramt. Derfor virker det som om alle tråde der handler om OLED er vedrørende Burn In -problmer. 


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Nope, jeg er ikke plasma fanboy.

Jeg er "TV der fortsat fungerer efter 3år" fanboy.Wink

Ja billede kvaliteten på en OLED kan ikke sammenlignes med min old gamle plasmaskærm, det er jeg udemærket klar over, og hvis min gamle skærm stod af i morgen, så ville valget nærmest være som valget mellem pest eller kolera (LCD/OLED).
Min fornuft siger LCD, mens min lidenskab til et ordentligt billede, helt klar siger OLED.

Heldigvis fungere min 15år gamle skærm stadigvæk, og uden nogen form for burnin.

Jeg er generalt står modstander af køb og smid væk mentaliteten.
øv så har du allerede levet med kæmpe burn-in problmer i 15år. Vi ved jo alle det var et kæmpe problem ligesom alle OLED kæmper med det.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 14:32
Jeg forstår simpelthen ikke jer OLED fanboys, at i betragter OLED som en religion, som skal forsvares, ved at gå til angrib på dem som bare kommer med det mindste kritik af jeres religion.
Jeg svarede faktisk bare på følgende udsagn fra Munch, som for det til at lyde som om det kun er ved nedenstående forhold der opstår burnin, hvor jeg så blot henviser til en tråd hvor flere har burnin, selvom de blot har brugt deres skærm til almindeligt brug.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til almindeligt brug med varieret indhold er der intet at være nervøs for ved Oled. Der hvor der opstår retention eller burn in, er ved statisk indhold som ved spil og visse kraftige kanal logoer vises i timevis hver dag. Så opbygges der over tid en anden ældning af pixels i det område. 


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg forstår simpelthen ikke jer OLED fanboys, at i betragter OLED som en religion, som skal forsvares, ved at gå til angrib på dem som bare kommer med det mindste kritik af jeres religion.
Jeg svarede faktisk bare på følgende udsagn fra Munch, som for det til at lyde som om det kun er ved nedenstående forhold der opstår burnin, hvor jeg så blot henviser til en tråd hvor flere har burnin, selvom de blot har brugt deres skærm til almindeligt brug.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til almindeligt brug med varieret indhold er der intet at være nervøs for ved Oled. Der hvor der opstår retention eller burn in, er ved statisk indhold som ved spil og visse kraftige kanal logoer vises i timevis hver dag. Så opbygges der over tid en anden ældning af pixels i det område. 
Man gider jo næsten ikke, at deltage i en tråd, hvor man ved brug af en given teknologi er fanboy eller det er en religion. Der er en masse prædikater, jeg kunne kunne hæfte på sådanne tåbelige udsagn, men det vil jeg undlade.
Dit link henviser jo lige netop til en tråd, hvor en bruger starter ud med, at jeg bruger tv2 news alt for meget.
Som gammel plasma bruger og nu med et oled fra september 2017, altså i omegnen af 3,5 år, ser jeg ingen fejl på mit oled. Tænker jeg over hvordan jeg bruger mit tv, ja i høj grad. Er jeg mere nervøs end med mine plasma tv, nej, mine plasma tv var så følsomme for logoer o.lign. at jeg nærmest ikke turde bruge dem. Her er mit oled tv langt bedre, og har aldrig set skyggen af retention ( ved fratræk af første opstart med indstillingsmenuer i lang tid på skærmen), siden første opstart af tv har jeg aldrig set skyggen af retention eller andet lignende.
Problemet opstår hvis en tv kanal med uheldige logoer, ses i flere timer hver dag. Det kan alsidigt tv brug ikke rette op på, og til sidst vil ujævn pixel slitage vise sig. Det vil i den sammenhæng ikke komme i kategorien normalt brug af et oled tv, og der skal ses efter mindre følsom teknologi. 
Hvis jeg havde små børn i huset, der hver dag så flere timer på tv kanaler med hidsige logoer, blev det ikke på et oled tv. Her ville jeg installere et lcd tv i et alrum/børneværelse, og leve ubekymret. Alternativet ville være, op i r...., jeg køber et nyt tv når/hvis der opstår burn in.




-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg forstår simpelthen ikke jer OLED fanboys, at i betragter OLED som en religion, som skal forsvares, ved at gå til angrib på dem som bare kommer med det mindste kritik af jeres religion.
Jeg svarede faktisk bare på følgende udsagn fra Munch, som for det til at lyde som om det kun er ved nedenstående forhold der opstår burnin, hvor jeg så blot henviser til en tråd hvor flere har burnin, selvom de blot har brugt deres skærm til almindeligt brug.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til almindeligt brug med varieret indhold er der intet at være nervøs for ved Oled. Der hvor der opstår retention eller burn in, er ved statisk indhold som ved spil og visse kraftige kanal logoer vises i timevis hver dag. Så opbygges der over tid en anden ældning af pixels i det område. 


Man gider jo næsten ikke, at deltage i en tråd, hvor man ved brug af en given teknologi er fanboy eller det er en religion. Der er en masse prædikater, jeg kunne kunne hæfte på sådanne tåbelige udsagn, men det vil jeg undlade.
Dit link henviser jo lige netop til en tråd, hvor en bruger starter ud med, at jeg bruger tv2 news alt for meget.
Som gammel plasma bruger og nu med et oled fra september 2017, altså i omegnen af 3,5 år, ser jeg ingen fejl på mit oled. Tænker jeg over hvordan jeg bruger mit tv, ja i høj grad. Er jeg mere nervøs end med mine plasma tv, nej, mine plasma tv var så følsomme for logoer o.lign. at jeg nærmest ikke turde bruge dem. Her er mit oled tv langt bedre, og har aldrig set skyggen af retention ( ved fratræk af første opstart med indstillingsmenuer i lang tid på skærmen), siden første opstart af tv har jeg aldrig set skyggen af retention eller andet lignende.
Problemet opstår hvis en tv kanal med uheldige logoer, ses i flere timer hver dag. Det kan alsidigt tv brug ikke rette op på, og til sidst vil ujævn pixel slitage vise sig. Det vil i den sammenhæng ikke komme i kategorien normalt brug af et oled tv, og der skal ses efter mindre følsom teknologi. 
Hvis jeg havde små børn i huset, der hver dag så flere timer på tv kanaler med hidsige logoer, blev det ikke på et oled tv. Her ville jeg installere et lcd tv i et alrum/børneværelse, og leve ubekymret. Alternativet ville være, op i r...., jeg køber et nyt tv når/hvis der opstår burn in.





Fansboy blive trættende i længden at høre på, og åbentbart er det oled der blive tilbedt i øjeblikket
Hvis der er nogle områder hvor man syntes at et LCD tv vil være bedre, hvad er der så galt købe et LCD tv

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Dit link henviser jo lige netop til en tråd, hvor en bruger starter ud med, at jeg bruger tv2 news alt for meget.
Linket henviser til en længere tråd, hvor flere andre bruger som har haft et almindeligt brug af deres skærm, også har fået burnin bla. som en stor plamage midt på skærmen.

Bare fordi jeg pointere at man altså også kan risikere burnin ved alm. brug af en OLED, betyder ikke jeg straks er en OLED hader, og det betyder heller ikke at jeg påstår at alle OLED skærme får det problem.
Folk der går ud og køber en OLED skærm skal blot kende den risiko.

Hvis jeg stod og skulle have en ny skærm i morgen, så ville det nok blive en OLED.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg forstår simpelthen ikke jer OLED fanboys, at i betragter OLED som en religion, som skal forsvares, ved at gå til angrib på dem som bare kommer med det mindste kritik af jeres religion.
Jeg svarede faktisk bare på følgende udsagn fra Munch, som for det til at lyde som om det kun er ved nedenstående forhold der opstår burnin, hvor jeg så blot henviser til en tråd hvor flere har burnin, selvom de blot har brugt deres skærm til almindeligt brug.

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Til almindeligt brug med varieret indhold er der intet at være nervøs for ved Oled. Der hvor der opstår retention eller burn in, er ved statisk indhold som ved spil og visse kraftige kanal logoer vises i timevis hver dag. Så opbygges der over tid en anden ældning af pixels i det område. 

Da du er meget aktiv i begge aktuelle OLED- tråde (her og på flatpanels), har du helt sikkert læst at den person som er ramt af Burn In i den tråd du linker til på rec.dk, brugte skærmen til TV2 News 75% af tiden. Det er bestemt ikke "normal" brug. Der vil jeg KLART anbefale LCD og hverken OLED eller Plasma. Det er hård kost.

Hvor er det i øvrigt plat at kalde folk, der ikke deler dine holdninger, for fanboys. Tror på at en mere nuanceret tilgang, er bedst for folk der spørger ind til teknologierne. 

(kender i øvrigt flere der har fået burn in på Plasma, blandt andre mig selv).


-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:



Hvis jeg stod og skulle have en ny skærm i morgen, så ville det nok blive en OLED.
Sådan Thumbs Up


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Dit link henviser jo lige netop til en tråd, hvor en bruger starter ud med, at jeg bruger tv2 news alt for meget.
Linket henviser til en længere tråd, hvor flere andre bruger som har haft et almindeligt brug af deres skærm, også har fået burnin bla. som en stor plamage midt på skærmen.

Bare fordi jeg pointere at man altså også kan risikere burnin ved alm. brug af en OLED, betyder ikke jeg straks er en OLED hader, og det betyder heller ikke at jeg påstår at alle OLED skærme får det problem.
Folk der går ud og køber en OLED skærm skal blot kende den risiko.

Hvis jeg stod og skulle have en ny skærm i morgen, så ville det nok blive en OLED.
Muligt du ikke er oled hader, men du glemmer hurtigt det dumsmarte fanboy, du gør brug af. 
En stor plamage midt på en skærm lyder ikke som burn in, med mindre der er kørt tv pejs i timevis. Det reelle at henvise til, ville være Rtings massive test af oled, hvor der både testes ensidigt og det vi andre kalder normalt brug. Og ved det normale brug i testen, er der sjovt nok ikke problemer.
Brug af tv hos familien DK, bliver aldrig en videnskabelig undersøgelse, men det er testen fra Rtings (eller meget tæt på). 


-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: J.V
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 22:51
Men Axlon så er du jo også fanboy af Oled., det er ihverfald hvad jeg får ud at læse dine beskeder. Når jeg læser det du skriver er det dig som næsten angriber folk fordi de har oplevet at Oled virker fint. Af samme grund kan jeg så sige at det ikke passer at du ikke har burn in på dit plasma da mit gamle plasma fik burn in. Ahh dog? Nu købte jeg Oled fordi jeg vil have et godt billede. Men så er jeg ven også Oled fan? Jeg er ihverfald glad for det


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 09:34
Hvis ikke man sætter pris på et kongebillede og det meget er børnene som ser tv, så ville jeg vælge et billigere LCD. Når det er sagt, har et LCD kun et godt billede i solskin, set lige forfra. Ellers er OLED en klar vinder. 


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 14:21
"når det er sagt, har et LCD kun et godt billede i solskin, set lige forfra. Ellers er OLED en klar vinder. "

Jeg må virkelig have et dårligt syn så.. Og resten af familien også. Synes billedet er glimrende på mit 75" LCD TV. .Super farver, (også når der er lyst) og super sortniveau.. Derimod synes jeg mange Oled's mangler "punch" i lyset og jeg kan vitterligt ikke se forskel på niveauet af sort. Så skal jeg virkelig sidde og nærstudere billedet op imod mit LCD. 

selv set meget fra skrå kan jeg ikke se noget dårligt billede. Det er stadig ganske glimrende. 

Men ok. jeg er også en af dem der ikke kan høre forskel på Spotify og Tidal premium.. Så jeg er nok både halvblind og halvdøv :)


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 14:55
det vigtige er at man selv er tilfreds.  

Der er ikke tale om halv blind eller andre ting.  

Vi har forskellige værdier.

Fakta kan være meget langt fra hvad man selv syntes. 


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 15:24
Det er det jeg prøver på at sige. det kan godt være et oled er "målt" til at være mest korrekt mht. korrekt farvegengivelse osv. men hvis 90% af brugerne aligevel skruer på farverne bagefter, bliver det så ikke lidt som den der køber HDMI kabler til 10.000 kr og mener de kan se forskel?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Det er det jeg prøver på at sige. det kan godt være et oled er "målt" til at være mest korrekt mht. korrekt farvegengivelse osv. men hvis 90% af brugerne aligevel skruer på farverne bagefter, bliver det så ikke lidt som den der køber HDMI kabler til 10.000 kr og mener de kan se forskel?
Den vej skal du ikke gå ud af, alle TV kan vise korrekte farver når de blir korrekt kalibreret. Så hvis folk “piller” så får de samme forkerte billede uanset billedteknologi. Der er dog en tendens til at når man bruger flere penge på et bedre TV, og ellers er bruger herinde. Så ofrer man en prof. kalibrering.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

eg må virkelig have et dårligt syn så.. Og resten af familien også. Synes billedet er glimrende på mit 75" LCD TV. .Super farver, (også når der er lyst) og super sortniveau.. Derimod synes jeg mange Oled's mangler "punch" i lyset og jeg kan vitterligt ikke se forskel på niveauet af sort.


Det er i høj grad en vanesag at se på ens tv.

Man kan syntes at billedet er fedt og lækkert, uden at vide, hvor meget man egenligt går glip af.
For efterhånden mange år siden lavede jeg denne side.
http://moppe.dk/lcdfabrik.html" rel="nofollow - http://moppe.dk/lcdfabrik.html

Jens/Lyrik var superglad for sit billede med masser af lys og "høj" kontrast ned til det sorte. Men dybest set manglede han at se detaljerne i både det lyse og det mørke, samt at se de rigtige farver.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 20-April-2021 kl. 08:40
KlausDM
Det er et godt eksempel. Jeg har måske kun set dårligt konfigurerede Oled TV, for jeg synes altid det "drukner i mørke", medmindre man er i et mørkt rum. 

Det skal siges at det første jeg gjorde med mit LCD, var at slå alt motion hjælpe gejl fra, sætte den i expert og bruge flatpanels foreslåede indstillinger. Så jeg går også op i at det skal se pænt ud. men jeg har ikke "nerverne" til at skulle passe på jeg ikke ser TV2 news for lang tid, eller andet med logo for at undgå burnin, no derfor jeg ikke er målgruppen. Og så har jeg en lys stue hvor LCD'et bare fungerer for mig. og pga. det mener jeg jo at jeg får et BEDRE billede end et Oled (måske ikke teknisk ligeså korrekt, men et bedre billede for mig)



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 20-April-2021 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

KlausDM
Det er et godt eksempel. Jeg har måske kun set dårligt konfigurerede Oled TV, for jeg synes altid det "drukner i mørke", medmindre man er i et mørkt rum. 

Det skal siges at det første jeg gjorde med mit LCD, var at slå alt motion hjælpe gejl fra, sætte den i expert og bruge flatpanels foreslåede indstillinger. Så jeg går også op i at det skal se pænt ud. men jeg har ikke "nerverne" til at skulle passe på jeg ikke ser TV2 news for lang tid, eller andet med logo for at undgå burnin, no derfor jeg ikke er målgruppen. Og så har jeg en lys stue hvor LCD'et bare fungerer for mig. og pga. det mener jeg jo at jeg får et BEDRE billede end et Oled (måske ikke teknisk ligeså korrekt, men et bedre billede for mig)

Mja altså, havde ellers besluttet mig for at holde mig uden for denne tråd. Men jeg kan sagtens problematikken fra begge sider.

Jeg har nu aldrig oplevet at mit OLED er druknet i mørket. Jeg har haft 3 OLED´er. Lige så begejstret jeg er for OLED billedet på alle leder og kanter, lige så irriteret er jeg over den eventuelle fare for burn - in, og i de selv valgte begrænsninger jeg har lagt for mit brug af mit TV. Men det er mit problem.

Jeg kan bestemt ikke afvise, at jeg på et tidspunkt vælger en anden teknologi. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-April-2021 kl. 11:48
Har valgt ikke at være bange for BI på mine oled.  ( har flere i huset )

De skrottes hvis det sker.   men har det stadig til gode Wink

Måske om nogle år er microLED fremme med oled afløser og så kører vi den vej.

Indtil de kommer til nyder jeg billedet på OLED



Print side | Luk vindue