Print side | Luk vindue

GoogleTV, Dr TV, undertekster

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163240
Udskrevet den: 17-April-2024 kl. 01:46


Emne: GoogleTV, Dr TV, undertekster
Skrevet af: birddog
Emne: GoogleTV, Dr TV, undertekster
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 21:36
Hej her inde.

jeg har den nye google chromecast /googleTV, købt i Frankrig dengang de kom frem.

Fungere fantastik, men har et mindre problem, når man ser noget via DR's tv app så er underteksterne langt nede, så man kan ikke se halvdelen af underteksterne. 
skidetræls.


Der er ingen problemer med tv2play eller med HBO.

nogen bud, jeg har et ældre Sony Tv, og chromecast er sat til 1080p 60 hz




Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 18-April-2021 kl. 22:29
Nu er dr undertekster langt nede, i forhold til Android. Det lyder til det er overscan du skal justere

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 06:17
Er på linje med T-Duck her. Det lyder som et problem med TV'ets indstilling for format. Prøv at tjek om der under billedformat i TV-indstillingerne er noget i stil med 'original', '1:1' eller 'just scan'.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Queen
Skrevet den: 19-April-2021 kl. 08:18
"jeg har den nye google chromecast /googleTV, købt i Frankrig dengang de kom frem"
Samme har jeg også gjort - på et tidspunkt (ikke fra start) fik jeg samme problem med teksterne fra DRTV

Jeg forsøgte med mange forskellige opløsninger, fandt også en indstilling som virkede.
men efter opdateringen ser det ud til det gik i orden af sig selv.

Jeg har lige opsat et nyt tv her i sommerhuset - her har den selv valgt 1080p 60 hz

Har du opdateret GoogleTv ??




Print side | Luk vindue