Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163294
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 14:05
Emne: Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber
Skrevet af: Karlen
Emne: Valg af TV-udbyder til flow-tv via fiber
Skrevet den: 01-Maj-2021 kl. 07:51
Hejsa, Det er ved at være længe siden der har været en tråd om hvilke udbydere der er anbefalelsesværdige og det er jo lidt en jungle derude.
Jeg har haft Yousee ADSL og flow TV via deres internet og tilhørende boks. Nu kan jeg langt om længe få fibernet (både via TDC og Gigabit). I den forbindelse overvejer jeg hvilken udbyder af dels bredbånd og dels flow TV jeg skal satse på. Bredbåndsdelen er ikke så kompliceret, men jeg mangler input til valg af TV-udbyder.
Jeg vil gerne have en boks, så jeg via fjernbetjening kan skifte kanaler (har 3 unger). Derudover vægter jeg kvaliteten af streamet meget højt og naturligvis udvalget. Prisen er sekundær.
Det skal lige siges at jeg kører reel streaming via NVIDIA Shield Pro, hvor jeg har Netflix, HBO, Discovery+, Amazon Prime, TV2 Play, osv. Derfor er det flow TV delen jeg leder efter (ja, jeg ved godt der vil være overlap i kanaler).
Er der nogen der har noget input til en, som står overfor sådan et valg?
På forhånd tak!
|
Svar:
Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 01-Maj-2021 kl. 08:40
Har du undersøgt hvilke selskaber der vil kunne tilbyde flowtv på din kommende fiber ?
|
Skrevet den: 01-Maj-2021 kl. 08:41
Hackerjac skrev:
Har du undersøgt hvilke selskaber der vil kunne tilbyde flowtv på din kommende fiber ?
|
Det har jeg - jeg kan få de fleste udbydere (undtaget Altiboks, som ellers får gode anmeldelser af kvaliteten)
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Maj-2021 kl. 10:42
Hvorfor egentlig Flow TV, via Streaming kan der fås meget, DR, TV2, V Play, Discovery+, Disney+, Amazon, HBO, C More, Netflix og andre. Skal aldrig mere have Flow TV, udover DR og TV2. V Play og Discovery+ tilbyder også Flow kanaler i deres App. Skulle/vile man se Svenske, Norske og Tyske kanaler fås de også på App, og kan ses gratis med en VPN.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 01-Maj-2021 kl. 20:33
Radiomanden skrev:
Hvorfor egentlig Flow TV |
Det er primært for ungernes skyld. Har tre styks på 1, 6 og 8 år der godt kan lide det bare "flow'er".
Det er også nemmere med et samlet overblik at kunne zappe igennem og ikke skulle skifte app hver gang man vil skifte streaming-udbyder. Ville være fedt hvis der var en app til Shield hvor man kunne skifte seamless mellem alle ens kanaler
|
Skrevet den: 01-Maj-2021 kl. 20:50
Det nærmeste man kan komme en sådan er den You See har, men den kan kun bruges når der er en levering af TV på adressen via DSL, Coax eller Fiber.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: csell
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 10:54
Karlen skrev:
Det er primært for ungernes skyld. Har tre styks på 1, 6 og 8 år der godt kan lide det bare "flow'er".
|
Hej.
Jeg ved ikke om dine unger kan nøjes med Flow TV fra DR? Der findes en lille simpel App til Android ( Ikke Android TV ) Den hedder DR Channels og viser kun DR Flow TV. Man kan vælge mellem DR1, DR2 og DR Ramasjang
https://www.dropbox.com/s/tw9gpldrwicd3kj/drchannels.apk?dl=1" rel="nofollow - https://www.dropbox.com/s/tw9gpldrwicd3kj/drchannels.apk?dl=1
Den kan du prøve, at sideloade til din Shield.
Hilsen Carsten.
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 11:18
Man kan ikke nøjes med flow TV, der er kommet ny kanal for de mindste på DRTV. https://www.dr.dk/boern/minisjang" rel="nofollow - https://www.dr.dk/boern/minisjang
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 11:21
Munch skrev:
Man kan ikke nøjes med flow TV |
Okay, du kender måske trådstarters børn??
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 11:57
fltk skrev:
Munch skrev:
Man kan ikke nøjes med flow TV |
Okay, du kender måske trådstarters børn??
Flemming
|
Jeg læser hvad han skriver, og der er et barn på 1 år som vil ha fornøjelse af minisjang.
|
Skrevet af: mureren
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 12:37
Boxers løsning med én app til "flow tv" (live tv) er fin hos os. Men det kræver nok en Apple TV eller lignende som børn fra 5-6 år ofte kan styre uden problemer.
------------- Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 13:38
Bokser understøtter at mærkelige årsager kun en medieboks, og det er æblemandens.
|
Skrevet af: csell
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 14:12
Radiomanden skrev:
Bokser understøtter at mærkelige årsager kun en medieboks, og det er æblemandens. |
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teracom.dk.boxerplay" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teracom.dk.boxerplay
Hilsen Carsten.
|
Skrevet af: jensoest
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 14:43
csell skrev:
Radiomanden skrev:
Bokser understøtter at mærkelige årsager kun en medieboks, og det er æblemandens. |
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teracom.dk.boxerplay" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teracom.dk.boxerplay
Hilsen Carsten. |
Den bliver vist lidt svær at få installeret på en Android TV-enhed.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 14:49
De har ikke til Android enheder udover, Telefoner, Tablets og Chromebook. Så En Shield kan ikke bruges, ej heller Mi boks eller den nye Leap fra Strong.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 14:55
Radiomanden skrev:
De har ikke til Android enheder udover, Telefoner, Tablets og Chromebook. Så En Shield kan ikke bruges, ej heller Mi boks eller den nye Leap fra Strong. |
Ja, det er vist kun YouSee blandt tv-distributørerne, der har en app til Android TV. Men det er jo sådan set underordnet i denne tråd, eftersom trådstarter efterspørger en tv-distributør med særskilt boks, hvor børnene kan zappe mellem kanalerne.
|
Skrevet af: JKN.
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 15:04
Jeg har waoo fibernet med deres 4k tv boks, det er god kvalitet fra boksen og hvis du er sportsintresseret kan du vælge deres store tv pakke med viaplay total inkluderet i prisen og du har viaplay, Netflix, tv2 play og YouTube direkte i boksen, så det er nemt for alle at styre det. den store tv pakke koster 679+39 kr for tv2 play og når man ved at viaplay total alene koster 449, og du får 62 kanaler og viasat ultra HD kanalen med i prisen, synes jeg det er en god pris, men kun hvis du vil have adgang til alle sportskanalerne. du får også alle discovery kanaler med.
------------- JKN
Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller
SUB: Harbo Sound SUB 10 <
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 15:04
Det nærmeste man kan komme i en App der kan det, er den som You See har. Der Kan ikke direkte Zappes, man skal ud af en kanal for at vælge en anden. Det er det samme med DRTV App og TV2 Play. Den fra Boxer er også på samme måde.
Der følger jo en TV boks med når det er levering via Fiber, for ellers kan man jo ikke bruge TVet, medmindre det har udbyderens App installeret.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 15:16
Jeg har ikke selv YouSee og flow-tv og har derfor ingen konkret erfaring, men jeg ville nok se nærmere på YouSee’s tilbud, hvis ellers man kan undvære Discovery’s kanaler. Udover at tilbyde en særskilt tv-boks, tilbyder de også andre løsninger, herunder et indstikskort til tv’et. Begge løsninger giver zapningsmulighed. Og ved siden af kan man så installere YouSee app på Android TV (som den eneste tv-distributør).
https://yousee.dk/tv.aspx?icid=fp_nav-products-tv#forside" rel="nofollow - https://yousee.dk/tv.aspx?icid=fp_nav-products-tv#forside
YouSee er vist heller ikke blandt de værste hvad angår billedkvalitet.
Man er nok nødt til at tage en snak med YouSee ift. de konkrete muligheder, specielt hvis man vælger en anden bredbåndsleverandør end YouSee. Og spørge ind til, om der er forskel på mulighederne på henholdsvis coax og fiber.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 15:24
Når det er Fiber så leveres der en TV boks, da man kun kan se TV via den, eller som hos You See via App på TVet, de leverer dog ikke Streaming Only. Det gør You TV derimod, det er kun Streaming. Ved ikke om de endnu har fået en App til Android TV. De har til ATV. You See har App til Android TVer, LG, Samsung.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 15:33
Trådstarter efterspørger først og fremmest zapningsmulighed og så herefter god billedkvalitet. YouTv leverer ingen af delene, og det uanset om de har annonceret en app på vej til Android TV.
Så YouSee’s indstikskortløsning er udelukket, såfremt der er tale om fiber? Fungerer det kun ift. coax?
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 16:00
Tak for alle jeres input. Virker til Yousee er et af de bedre bud til at opfylde alle ønsker. Alternativt Waoo, som JKN nævner. Det vil jeg lige undersøge.
Jeg har et gammel abonnement hvor man havde hvad de kaldte den store pakke. Den mindste jeg nok uanset - ærligt for det med point og vælge kanaler bliver hurtigt dyrt.
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 16:00
Radiomanden skrev:
...
Der følger jo en TV boks med når det er levering via Fiber, for ellers kan man jo ikke bruge TVet, medmindre det har udbyderens App installeret.
| Det kommer så an på hvor i landet, og hvilken fiber udbyder. Her i området får man et DCB-C signal ud af fiberboksen, så der kan TV zappes som på egen antenne eller kabel-TV.
------------- Mvh. JørgenT
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 16:26
Det tilbydes mig bekendt ikke nogen steder af You See.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 16:31
Karlen skrev:
Tak for alle jeres input. Virker til Yousee er et af de bedre bud til at opfylde alle ønsker. Alternativt Waoo, som JKN nævner. Det vil jeg lige undersøge.
Jeg har et gammel abonnement hvor man havde hvad de kaldte den store pakke. Den mindste jeg nok uanset - ærligt for det med point og vælge kanaler bliver hurtigt dyrt.
|
Bland selv koster ikke mere end de faste pakker. Bland selv fås med 10, 20 eller 36 kanaler, de 10 kanaler er hvad der er i Mellempakken, og de 36 er hvad der er i Fuldpakken, og så er der midt i mellem så de 20 kanaler, Grundpakken er ikke talt med, da den jo skal haves.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 16:35
jensoest skrev:
Så YouSee’s indstikskortløsning er udelukket, såfremt der er tale om fiber? Fungerer det kun ift. coax?
|
På Fiber og DSL skal der bruges en TV og boks. Det gøres trådløst til boksen.
|
Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 17:01
Hvis du vægter kvalitet højt er Waoo er uden tvivl det bedste valg, langt fra den billigste, men en go boks som er let navigere rundt i.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 17:19
Vil umiddelbart ikke tro, at man kan få Waoo-produkter på fiber leveret af TDC Net eller Gigabit.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 17:29
jensoest skrev:
Vil umiddelbart ikke tro, at man kan få Waoo-produkter på fiber leveret af TDC Net eller Gigabit. |
Du har ret - Waoo er åbenbart ikke på hverken det ene eller andet net
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 17:30
Det kan man i hvert fald ikke få på TDC net. på TDC net er der 2 udbyder af TV, det er You See og Boxer (Streaming). Sam naturligvis via en bredbånd forbindelse også kan få Telia TV,, You TV og andre Streaming TV udbydere. TV via Boxer på TDC net fås kun med en Boxer Bredbånd forbindelse. De leverer ikke TV uden.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 17:48
Boxer tilbyder ikke en tv-boks med zapningsfunktion til fiberopkobling. Så de må også være ude af ligningen.
Ved faktisk ikke om Stofa kan tilbyde en løsning med tv-boks på TDC Net. Ellers er YouSee nok det bedste bud.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 17:56
Stofa er ikke på TDC net. Med hensyn til Boxer, skal man have deres kanaler på TVet via en fiber forbindelse, så skal der bruges en ATV, da det som tidligere skrevet er en eneste ikke bærbare enhed de har App til.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 17:59
Radiomanden skrev:
Stofa er ikke på TDC net. Med hensyn til Boxer, skal man have deres kanaler på TVet via en fiber forbindelse, så skal der bruges en ATV, da det som tidligere skrevet er en eneste ikke bærbare enhed de har App til. |
Trådstarter ønsker stadig en løsning, hvor børnene kan zappe mellem kanalerne. Derfor giver måske ikke helt mening at blive ved med at vende tilbage til streamingløsninger på Apple TV og Android TV.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 18:05
Så er det You See der skal vælges, hvis det er TDC net der leveres.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 18:06
Tak - det må blive YouSee fiber og tv så.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 18:20
Det kan installeres med trådløs forbindelse mellem Router og TV boks. Det klarer teknikker for dig.
|
Skrevet af: Fisher65
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 18:28
Karlen skrev:
|
Mit input er, at du i første hånd undersøger hvilke kanaler du har brug for, og derefter vælger udbydere.
Mit andre input er, at du skal være bevidst om at “Radiomanden” er en dedikeret YouSee-mand, der altid forsvarer og fremhæver virksomheden positivt i alle Forum inkl. YouSee Forum og på FB.
Dit valg, jeg håber du finder det rette for dig.
Mvh
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 18:42
@Fisher65: Har du også et konstruktivt bud på en tv-leverandør, der kan levere en løsning med traditionel kanalzapning og gennem fiber fra enten TDC Net eller Gigabit? Og altså hvis det ikke skal være YouSee.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 18:45
Har kun bredbånd, har intet at bruge deres Grundpakke til, der er kun på den 4 kanaler der kan bruges, så alt Streames, og biilgere end hvis der oven i betales Kr. 300 for en Grundpakke.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 18:48
jensoest skrev:
@Fisher65: Har du også et konstruktivt bud på en tv-leverandør, der kan levere en løsning med traditionel kanalzapning og gennem fiber fra enten TDC Net eller Gigabit? Og altså hvis det ikke skal være YouSee. |
Hvis det er TDC net, så er der kun You See som gør det.
|
Skrevet af: Fisher65
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 19:26
jensoest skrev:
@Fisher65: Har du også et konstruktivt bud på en tv-leverandør, der kan levere en løsning med traditionel kanalzapning og gennem fiber fra enten TDC Net eller Gigabit? Og altså hvis det ikke skal være YouSee. |
Mit konstruktive bud er, at du først vælger hvilke kanaler du har brug for. Bagefter finder du din udbydere. Vil du definere hvilke kanaler du ønsker, ville det nok være enklere for alle at give reelt input.
Er du glad for YouSee’s TV-pakke, vælger du selfølgelig dem.
YouSee har rigtigt mange glade kunder, men tjek først YouSee’s FB (under: mere-fællesskab) og læs kunders daglige frustrationer med deres TV-bokse via fiber.
Mvh
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 19:36
Fisher65 skrev:
Mit konstruktive bud er, at du først vælger hvilke kanaler du har brug for. Bagefter finder du din udbydere.Vil du definere hvilke kanaler du ønsker, ville det nok være enklere for alle at give reelt input. |
Kunne du ikke i stedet give reelt input på, hvilke tv-leverandører der er tilgængelige, hvis man har fiber gennem enten TDC Net eller Gigabit og gerne vil have traditionel kanalzapning?
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 20:11
På TDC Net er der kun You See som traditionel udbyder. De resterende udbydere på det net leverer kun Bredbånd.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 20:23
Radiomanden skrev:
På TDC Net er der kun You See som traditionel udbyder. De resterende udbydere på det net leverer kun Bredbånd. |
Ja, det ved jeg, men Fisher65 mener åbenbart, at man vil komme frem til et andet resultat, hvis man starter forfra med en afdækning af kanalbehov. Og man skal jo aldrig sige aldrig.
|
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 20:30
Jeg kan ikke tro at der er forskel på hvem der leverer i TDC net i de enkelte landsdele.
|
Skrevet af: JKN.
Skrevet den: 02-Maj-2021 kl. 23:24
Jeg kan se at det kræver waoo fibernet for at få deres tv pakker, så det udelukker dem til dit brug.
------------- JKN
Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller
SUB: Harbo Sound SUB 10 <
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 08:40
Her har vi waoo fibernet og boxer tv.
Det er en kombi jeg er rigtig glad for, da der er alle de kanaler vi har brug for som børnefamilie og jeg som fodbold og cykling interesseret. Dernæst er alle boxers kanaler tilgængelige som streaming hvilket vi bruger flittigt i sommerhus.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 10:28
Hvem er det som ligger Fiber ned i dit område.? så er det jo afgjort hvad der kan fås. Her i byen kom TDC og lagde det ind gratis hos alle der ville have det, inklusiv i Boligforeninger hvis dette blev vedtaget af beboerne.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 10:32
Radiomanden skrev:
Hvem er det som ligger Fiber ned i dit område.? så er det jo afgjort hvad der kan fås. Her i byen kom TDC og lagde det ind gratis hos alle der ville have det, inklusiv i Boligforeninger hvis dette blev vedtaget af beboerne. |
Det fremgår vel af trådstarters første indlæg? TDC Net og Gigabit. Waoo-produkter er dermed som tidligere fastslået ude.
https://tjekditnet.dk/" rel="nofollow - https://tjekditnet.dk/
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 10:42
Hvem af de 2 bliver det så.? Det vil jo afgøre hvilken udbyder(e) der kan fås.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 10:54
Jeg vil ikke tro, man kan finde en tv-leverandør, der kan levere en tv-boks med zapningsmulighed, og som kører på fiberopkobling fra Gigabit. Så vi er tilbage ved fiber fra TDC Net og internet/tv fra YouSee.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 11:05
Har lige været inde på gigabit.dk der står intet om at der er udbydere af TV på deres net. Så det må være You See du skal have. Her kan der ses priser på deres TV. https://yousee.dk/tv.aspx#forside" rel="nofollow - https://yousee.dk/tv.aspx#forside Fiber Bredbånd 300/300 Kr.349, 1000/300 Kr. 399 den mindste forbindelse 50/50 Kr.329.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 12:22
jensoest skrev:
Radiomanden skrev:
Hvem er det som ligger Fiber ned i dit område.? så er det jo afgjort hvad der kan fås. Her i byen kom TDC og lagde det ind gratis hos alle der ville have det, inklusiv i Boligforeninger hvis dette blev vedtaget af beboerne. |
Det fremgår vel af trådstarters første indlæg? TDC Net og Gigabit. Waoo-produkter er dermed som tidligere fastslået ude.
https://tjekditnet.dk/" rel="nofollow - https://tjekditnet.dk/ |
Med TDC Net burde man kunne vælge f.eks. Norlys som internetudbyder, og derigennem kan man vel få Stofa?
https://tdcnet.dk/fiber/udbydere/
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 12:34
lunddal skrev:
jensoest skrev:
Radiomanden skrev:
Med TDC Net burde man kunne vælge f.eks. Norlys som internetudbyder, og derigennem kan man vel få Stofa?
https://tdcnet.dk/fiber/udbydere/ |
Stofa eller Boxer kan vælges ser det ud til. https://norlys.dk/tv" rel="nofollow - https://norlys.dk/tv
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 12:34
lunddal skrev:
jensoest skrev:
Radiomanden skrev:
Fik du læst hele tråden?
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 13:17
jensoest skrev:
lunddal skrev:
jensoest skrev:
Radiomanden skrev:
Fik du læst hele tråden? |
Hvad mener du jeg har misset?
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 13:17
Kan ikke umiddelbart se at Norlys leverer andet end Bredbånd, og deres priser er også højere end dem You See har på deres.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 13:19
lunddal skrev:
jensoest skrev:
lunddal skrev:
jensoest skrev:
Radiomanden skrev:
Hvad mener du jeg har misset? |
Dit spørgsmål er både stillet og besvaret tidligere i tråden.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 13:26
jensoest skrev:
lunddal skrev:
jensoest skrev:
lunddal skrev:
jensoest skrev:
Radiomanden skrev:
Hvad mener du jeg har misset? |
Dit spørgsmål er både stillet og besvaret tidligere i tråden. |
Det kan jeg ikke se, at det er. Jeg tager sjældent hvad Radiomanden skriver for gode varer, og der står ikke på TDC Nets side, at Norlys ikke tilbyder tv, så det kunne da være værd at kontakte dem.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 16:54
Norlys-selskabet Boxer tilbyder internet og streaming via TDC Net’s fibernet. Det gør Norlys-selskabet Stofa derimod ikke.
|
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 17:01
Det var også det jeg kom frem til, så er der kun You See tilbage.
|
Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 03-Maj-2021 kl. 20:10
Karlen skrev:
|
Hvorfor ikke bare beholde yousee tv via coax også vælge en fiber leverandør du vil have?
Jeg sidder samme sted lige nu. Har netop fået Gigabit ind men har beholdt Yousee TV på coax. Når YouTV er klar på Android får den et skud på Shielden, så må vi se om ungerne(og konen) kan finde ud af det.
|
Skrevet af: avemestr
Skrevet den: 23-Maj-2021 kl. 18:12
Jeg bor i "det gamle DONG" område, som TDC købte for nogle år siden. Har i dag 1000/1000 fiber fra Hiper (fra før de blev købt af TDC) og havde før det fiber fra Gigabit (gik væk fra dem, da de til trods for navnet kun kunne levere 100/100).
Både på telia.dk og waoo.dk kan jeg se, at jeg har mulighed for at få forbindelse via dem (Telia eller i Waoo tilfælde Fibia) samt tilkøbe deres TV-pakker.
Hvad har jeg misforstået, når I skriver, at man kun kan få YouSee TV, hvis man bor i et område med TDC Fiber?
Bemærk: Jeg kommer aldrig til at købe adgang til TV-kanaler. Klarer mig fint med antenne- og parabolmodtagelse, men undrede mig blot over debatten. Hvis jeg var trådstarter, så ville jeg formentligt derfor gå i samme retning, når han i forvejen har et virvar af streaming apps på sin Shield.
Anbefaling til trådstarter: Køb en simpel DVB-T2 antenne (< 300kroner). Køb denne pakke: https://www.av-connection.dk/?PNo=TX-TDS80A-P1A" rel="nofollow - Triax TDS 80A (2 pos, 1 user) Parabolantenne 70x79 cm. kit til 2 positioner og 1 bruger (av-connection.dk) (699) og indstil parabolen til at tage Astra på 19.2 øst og Hotbird på 13 øst.
Du har nu brugt et engangsbeløb på 999 kroner. OG DER ER INGEN LØBENDE UDGIFTER!
Du har mange hundrede programmer at zappe imellem. Reelt vil du dog formentligt kode ind på dit TV, så der kan zappes mellem DR1, DR2, DR Ramasjang, KiKa HD (lavet af ARD+ZDF, svarer til Ramasjang i Danmark), Nickelodeon Deutschland (tysk), Nick Österreich (har også engelsk lydspor), TOGGO Plus (tysk kommerciel børnekanal), Boing HD (fransk børnekanal), Disney Channel Germany (tysk), RIC (tysk børnekanal) og Boomerang France HD (fransk børnekanal).
Derudover har du hundredevis af andre kanaler, som du som voksen kan zappe imellem. Reelt set er det dog nok kun de 50 der vil være interessante på sigt, men igen: Gratis og koster ikke løbende abonnement.
Tilføjelse: Dit fjernsyn har formentligt allerede en DVB-T2 og en DVB-S(2) tuner indbygget. Derfor skal børnene ikke bøvle med en boks overhovedet. De tænder bare fjernsynet og så er kanalerne der. Som i de gode gamle dage.
|
Skrevet den: 23-Maj-2021 kl. 19:23
Det må være helt nyt, hvis Waoo/Fibia nu er begyndt at tilbyde Waoo-produkter på TDC Net’s fibernet. Hidtil er Waoo-produkterne kun blevet tilbudt på energiselskabernes egne fibernet. Vi ser heldigvis nu en tendens til, at alle fibernet bliver åbnet op for tredjeparter, så vi får et større udvalg af indholdsudbydere.
Tror ikke rigtigt, at dit forslag om en parabolantenne rammer indenfor skiven. Trådstarter efterspurgte en TV-løsning, der kunne fungere på fiber fra enten TDC Net eller Gigabit og som samtidig indeholdte en separat tv-boks med zapningsmulighed.
|
Skrevet den: 23-Maj-2021 kl. 19:39
jensoest skrev:
Tror ikke rigtigt, at dit forslag om en parabolantenne rammer indenfor skiven. Trådstarter efterspurgte en TV-løsning, der kunne fungere på fiber fra enten TDC Net eller Gigabit og som samtidig indeholdte en separat tv-boks med zapningsmulighed. |
Sådan tolker jeg ikke trådstarter. Han siger at han har brug for noget bredbånd og noget flow TV. Han har styr på bredbånd. Hvad angår flow TV, så er det vigtigste for ham at det ikke er app-baseret, hvor man skal starte og stoppe apps, men kan zappe.
Så jeg tolker hans behov sådan, at det er vigtigt at kunne zappe. Og han har måske tænkt, at det kun er muligt med en boks. Derfor præsenterede jeg ham for en endnu mere simpel løsning, hvor hans børn ikke engang skal tænke på en boks udover fjernsynet.
Samtidigt vil trådstarter gerne have højest mulige kvalitet. Det får han så vidt jeg ved via satellit (især når kabel-TV er udelukket, som ellers sommetider kan konkurrere med satellit. F.eks. sender KiKa HD gratis børnefjernsyn med en bitrate på cirka 12,5mbit/s, mens TV2 via TV2 Play sender hovedkanalen ud med sølle 3,2mbit/s. Det er bare et random eksempel.).
Den eneste måde mit forslag ikke lever op til trådstarters ønske er, at den koster gratis hver måned. Trådstarter synes interesseret i at betale meget
|
Skrevet den: 23-Maj-2021 kl. 20:31
Det kræver vel også, at man kan/må sætte en parabolantenne op, og at man i det hele taget selv ønsker at have en sådan hængende. Det er måske også en lidt sjov vej at gå, når man nu endelig har fået en hurtig fiberforbindelse. Vil desuden tro, at det svært at komme uden om et Allente-abonnement, hvis man ønsker et større udvalg af dansksprogede kanaler til børnene. Men enig i, at der ikke er meget, der kan konkurrere med satellit-tv, når vi taler billedkvalitet for flow-kanaler.
|
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 13:32
Du har ret i, at trådstarter selvfølgeligt skal kunne acceptere at have en parabol stående. Ved mange kan den dog placeres diskret i haven - den behøver ikke svæve over tagryggen.
Det er lidt øv, at trådstarter forsvandt. Havde han fulgt mit råd havde han for tiden kunne følge EM i fodbold og Tour de France på ARD og ZDF i HD-kvalitet med en bitrate på 14-17mbit/s (sådan cirka vel det dobbelte af det bedste signal du kan få i Danmark via antenne/streaming/kabel-tv). Og nårh ja: Så er det gratis :-) Ved godt at trådstarter gerne ville bruge mange penge på løsningen, men det er svært når den bedste kvalitet opnås med den gratis løsning :-D
Nå, jeg skal nok stoppe mit parabol-korstog nu. Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.
|
Skrevet af: j8544
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 14:14
avemestr skrev:
...Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.
|
Kan det være, du har misforstået noget?
|
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 17:11
avemestr skrev:
...Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.
|
Hvad får dig til at tro at der er en dårligere kvalitet på fiber.? Så er der da nogen der har fortalt en løgn. Der er ikke mange af deres kunder der kommer over på fiber det er Ca. 50.000 der er tale om, udover dem som har det i forvejen.
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 19:39
avemestr skrev:
Du har ret i, at trådstarter selvfølgeligt skal kunne acceptere at have en parabol stående. Ved mange kan den dog placeres diskret i haven - den behøver ikke svæve over tagryggen.
Det er lidt øv, at trådstarter forsvandt. Havde han fulgt mit råd havde han for tiden kunne følge EM i fodbold og Tour de France på ARD og ZDF i HD-kvalitet med en bitrate på 14-17mbit/s (sådan cirka vel det dobbelte af det bedste signal du kan få i Danmark via antenne/streaming/kabel-tv). Og nårh ja: Så er det gratis :-) Ved godt at trådstarter gerne ville bruge mange penge på løsningen, men det er svært når den bedste kvalitet opnås med den gratis løsning :-D
Nå, jeg skal nok stoppe mit parabol-korstog nu. Jeg kan dog blive helt bedrøvet over nyheden om, at Stofa også slukker for deres coax-net og går helt over på IP. Men flertallet må jo i store træk være ligeglade med signalkvaliteten, sålænge det er moderne og convenient.
|
Det har så lige den ulempe, at man er tvangsindlagt til at høre de, som oftest, ikke særligt kompetente tyske kommentatorer.
|
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 22:18
Radiomanden skrev:
avemestr skrev:
|
Hvad får dig til at tro at der er en dårligere kvalitet på fiber.? Så er der da nogen der har fortalt en løgn. Der er ikke mange af deres kunder der kommer over på fiber det er Ca. 50.000 der er tale om, udover dem som har det i forvejen. |
Der er en fin oversigt over bitraten på forskellige IP-baserede streamingtjenester her:
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=42010" rel="nofollow - Aktuelle bitrater - Flatpanels forum
Der er et liiiiiiille stykke op til de bitrater, som fås på parabol i dag. Og det giver jo god mening: Det er omkostningstungt at skulle streame til hver husstand fremfor blot at beame et signal ud over hele Europa.
Men derudover: Helt ærligt. Der er vel ikke nogen som ved sine fulde fem er i tvivl om, at et pixeleret streaming signal er dårligere end det flow-tv der præsteres via DVB-T2/C/S2?
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 22:24
avemestr skrev:
Men derudover: Helt ærligt. Der er vel ikke nogen som ved sine fulde fem er i tvivl om, at et pixeleret streaming signal er dårligere end det flow-tv der præsteres via DVB-T2/C/S2?
|
Nej selvfølgelig ikke, især ikke hvis det streamede signal er pixeleret.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 22:27
Kasper_J skrev:
Det har så lige den ulempe, at man er tvangsindlagt til at høre de, som oftest, ikke særligt kompetente tyske kommentatorer. |
Mens de danske altid er gode til at levere skarpe analyser
I øvrigt har jeg oplevet, at jeg på ARD kunne skifte mellem stereo og 5.1 lydspor på parabolen - og der var kvindelige kommentatorer på surroundsporet og mandlige på stereo. Lidt spøjst.
|
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 22:27
avemestr skrev:
Radiomanden skrev:
avemestr skrev:
|
Hvad får dig til at tro at der er en dårligere kvalitet på fiber.? Så er der da nogen der har fortalt en løgn. Der er ikke mange af deres kunder der kommer over på fiber det er Ca. 50.000 der er tale om, udover dem som har det i forvejen. |
Der er en fin oversigt over bitraten på forskellige IP-baserede streamingtjenester her:
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=42010" rel="nofollow - Aktuelle bitrater - Flatpanels forum
Der er et liiiiiiille stykke op til de bitrater, som fås på parabol i dag. Og det giver jo god mening: Det er omkostningstungt at skulle streame til hver husstand fremfor blot at beame et signal ud over hele Europa.
|
De Bitrater er for Streaming, ikke flow TV.
|
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 22:36
Radiomanden skrev:
De Bitrater er for Streaming, ikke flow TV.
|
Jeg skriver, at IP-baseret streaming er dårligere end flow-TV fra parabol.
Du skriver det ikke er korrekt.
Jeg giver en reference.
Du skriver "de tal er for streaming".
Øøøøøh?
Men ret skal være ret: DR øgede deres live-streaming til 8mbit/s op til EM, fra de 5,5 de hidtil har kørt med. Så de er gået fra cirka 1/3 til cirka 1/2 af bitraten på de store tyske kanaler via parabol.
|
Skrevet af: Kand
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 23:42
IPTV er ikke det samme som streaming aka web tv. IPTV er multicast. Ofte er bitraten det samme som parabol, da nogle af kanalerne til IPTV tages ned fra sat og sendes råt ud. Så TV3 ARD osv kommer fra sat ud på IPTV i samme bitrates som du fra på parabol.
|
Skrevet af: DiscomanDK
Skrevet den: 11-Juli-2021 kl. 00:11
Kand skrev:
IPTV er ikke det samme som streaming aka web tv.IPTV er multicast. Ofte er bitraten det samme som parabol, da nogle af kanalerne til IPTV tages ned fra sat og sendes råt ud. Så TV3 ARD osv kommer fra sat ud på IPTV i samme bitrates som du fra på parabol.
|
Præcis og, hvem er det også der ved sine fulde fem begynder at anbefale folk at tage et tysk signal ned via Parabol, vi er ikke tyskere og bor ikke i Tyskland, vi er danskere og man må vel forvente at langt hovedparten af befolkningen har en interesse i at få lyd på ens eget sprog.
|
Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 11-Juli-2021 kl. 00:47
DiscomanDK skrev:
Præcis og, hvem er det også der ved sine fulde fem begynder at anbefale folk at tage et tysk signal ned via Parabol, vi er ikke tyskere og bor ikke i Tyskland, vi er danskere og man må vel forvente at langt hovedparten af befolkningen har en interesse i at få lyd på ens eget sprog.
|
Ja, vi er danskere og bor i Danmark, men derfor er det nu alligevel rart at kunne udvide horisonten lidt.
Jeg kan godt se, at hvis man kun taler og forstår midtjysk, så har man et problem med udenlandske programmer, men vi er jo også nogen, der behersker andre sprog end dansk og derfor gerne ser programmer fra andre lande.
Vi streamer de tilgængelige kanaler fra Tyskland, Østrig, England og USA og de har ofte ganske spændende programmer.
Hustruen og jeg ser lige så meget tysk- og engelsksprogede programmer som vi ser de danske og vi bemærker ikke, hvilket sprog der bruges. Til gengæld er tekstning på udenlandske programmer, der vises på danske kanaler irriterende. Ofte er tekstningen ufuldstændig, misvisende eller direkte forkert
|
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 11-Juli-2021 kl. 03:22
avemestr skrev:
Jeg bor i "det gamle DONG" område, som TDC købte for nogle år siden. Har i dag 1000/1000 fiber fra Hiper (fra før de blev købt af TDC) og havde før det fiber fra Gigabit (gik væk fra dem, da de til trods for navnet kun kunne levere 100/100).
Både på telia.dk og waoo.dk kan jeg se, at jeg har mulighed for at få forbindelse via dem (Telia eller i Waoo tilfælde Fibia) samt tilkøbe deres TV-pakker.
Hvad har jeg misforstået, når I skriver, at man kun kan få YouSee TV, hvis man bor i et område med TDC Fiber?
Bemærk: Jeg kommer aldrig til at købe adgang til TV-kanaler. Klarer mig fint med antenne- og parabolmodtagelse, men undrede mig blot over debatten. Hvis jeg var trådstarter, så ville jeg formentligt derfor gå i samme retning, når han i forvejen har et virvar af streaming apps på sin Shield.
Anbefaling til trådstarter: Køb en simpel DVB-T2 antenne (< 300kroner). Køb denne pakke: https://www.av-connection.dk/?PNo=TX-TDS80A-P1A" rel="nofollow - Triax TDS 80A (2 pos, 1 user) Parabolantenne 70x79 cm. kit til 2 positioner og 1 bruger (av-connection.dk) (699) og indstil parabolen til at tage Astra på 19.2 øst og Hotbird på 13 øst.
Du har nu brugt et engangsbeløb på 999 kroner. OG DER ER INGEN LØBENDE UDGIFTER!
Du har mange hundrede programmer at zappe imellem. Reelt vil du dog formentligt kode ind på dit TV, så der kan zappes mellem DR1, DR2, DR Ramasjang, KiKa HD (lavet af ARD+ZDF, svarer til Ramasjang i Danmark), Nickelodeon Deutschland (tysk), Nick Österreich (har også engelsk lydspor), TOGGO Plus (tysk kommerciel børnekanal), Boing HD (fransk børnekanal), Disney Channel Germany (tysk), RIC (tysk børnekanal) og Boomerang France HD (fransk børnekanal).
Derudover har du hundredevis af andre kanaler, som du som voksen kan zappe imellem. Reelt set er det dog nok kun de 50 der vil være interessante på sigt, men igen: Gratis og koster ikke løbende abonnement.
Tilføjelse: Dit fjernsyn har formentligt allerede en DVB-T2 og en DVB-S(2) tuner indbygget. Derfor skal børnene ikke bøvle med en boks overhovedet. De tænder bare fjernsynet og så er kanalerne der. Som i de gode gamle dage.
|
Så hvis man ikke kan Tysk / Fransk har man kun de licens finansieret kanaler ?
Hvor mange børn i Danmark tror du kan Tysk / Fransk siden du omtaler så mange børnekanalen på de sprog ?
------------- Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
Skrevet den: 11-Juli-2021 kl. 10:44
DiscomanDK skrev:
Præcis og, hvem er det også der ved sine fulde fem begynder at anbefale folk at tage et tysk signal ned via Parabol, vi er ikke tyskere og bor ikke i Tyskland, vi er danskere og man må vel forvente at langt hovedparten af befolkningen har en interesse i at få lyd på ens eget sprog. |
Trådstarter fortæller, at han abonnerer på et hav af streamingtjenester. Han savner noget flow-tv, hvor børnene selv kan tænde for fjernsynet og zappe, som i gamle dage. Det gav jeg ham en løsning på.
Furry skrev:
Hvor mange børn i Danmark tror du kan Tysk / Fransk siden du omtaler så mange børnekanalen på de sprog ? |
Du har aldrig nogensinde hørt om børn, der har tilegnet sig sprogkompetencer ved at se TV? I de gode gamle monopoldage (før der var noget der hed parabol) kunne folk i det sydlige Danmark tage ARD, ZDF og N3 som supplement til den ene DR-kanal der fandtes (og som sendte få timer i døgnet).
Det betød at nogle - ikke alle - børn kunne et habilt tysk, når de kom i skole. Ofte endda bedre end engelsk, da sendefladen på danske kanaler dengang ikke var fyldt med engelsktalende serier.
At danske børn i dag kan et godt engelsk, allerede når de starter i skole, skyldes selvfølgeligt, at de har været udsat for det på iPad, computer og i TV.
Ville det være så forfærdeligt, at de også havde stiftet bekendtskab med tysk eller fransk?
|
Skrevet den: 11-Juli-2021 kl. 11:02
Erik K skrev:
Ja, vi er danskere og bor i Danmark, men derfor er det nu alligevel rart at kunne udvide horisonten lidt. |
Dette er en meget væsentlig pointe. Der tales og skrives meget om, at folk lever i "informationsbobler" i dag, hvor de får det vist, som de amerikanske selskaber mener sikrer flest clicks / minutter på deres sider.
Det betyder to ting:
1) For det første, så bliver dit medieforbrug via IP registreret og logget fuldstændigt. Firmaerne ved nøjagtigt hvor mange minutter du har set af en given TV-serie, hvilke Youtube-videoer du har set, hvilke kattevideoer du kunne lide på Facebook osv.
2) Informationen fra punkt 1 bruges til at fodre dig med mere af det samme. Politisk betyder det, at hvis dit mønster antyder du synes Trump er en flinker fyr, så får du præsenteret masser af indhold, der underbygger det. Hvis du synes Biden ikke kan begå fejl, så får du præsenteret masser af indhold, der underbygger det.
Fordelt på 3 satellitter tager jeg cirka 20 forskellige ENGELSKSPROGEDE nyhedskanaler. De vestlige statskanaler: BBC World, Deutsche Welle, France24. De kommercielle: Bloomberg, CNN, CNBC. Og så er der alle diktatorkanalerne: Al-Jazeera (Qatar), CGTN (Kina), I24News (Israel), PRESS TV (Iran), Russia Today, TRT World (Tyrkiet), WION (Indien). Og så selvfølgeligt også de asiatiske statsmedier: Arirang (Sydkorea), NHK World (Japan). Jeg har sikkert glemt nogen.
Så hvis man ønsker at udvide sin horisont, så er der gode muligheder ved simpel zapning. Man skal selvfølgeligt være kildekritisk uanset hvad man ser, men f.eks. dækningen af de seneste begivenheder i Gaza dækkes liiiiidt forskelligt hos israelerne, iranerne, tyrkerne og qatarerne :-) Men altid med mere dybde, end et 3-minutters indslag med Ole Ryborg der lige fløjet ind fra Bruxelles for at være "tæt på begivenhederne" og som sjældent siger andet, end hvad han har nået at læse i NY Times eller The Guardian på flyveren fra Bruxelles.
|
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 11-Juli-2021 kl. 15:42
avemestr skrev:
DiscomanDK skrev:
Præcis og, hvem er det også der ved sine fulde fem begynder at anbefale folk at tage et tysk signal ned via Parabol, vi er ikke tyskere og bor ikke i Tyskland, vi er danskere og man må vel forvente at langt hovedparten af befolkningen har en interesse i at få lyd på ens eget sprog. |
Trådstarter fortæller, at han abonnerer på et hav af streamingtjenester. Han savner noget flow-tv, hvor børnene selv kan tænde for fjernsynet og zappe, som i gamle dage. Det gav jeg ham en løsning på.
Furry skrev:
Hvor mange børn i Danmark tror du kan Tysk / Fransk siden du omtaler så mange børnekanalen på de sprog ? |
Du har aldrig nogensinde hørt om børn, der har tilegnet sig sprogkompetencer ved at se TV? I de gode gamle monopoldage (før der var noget der hed parabol) kunne folk i det sydlige Danmark tage ARD, ZDF og N3 som supplement til den ene DR-kanal der fandtes (og som sendte få timer i døgnet).
Det betød at nogle - ikke alle - børn kunne et habilt tysk, når de kom i skole. Ofte endda bedre end engelsk, da sendefladen på danske kanaler dengang ikke var fyldt med engelsktalende serier.
At danske børn i dag kan et godt engelsk, allerede når de starter i skole, skyldes selvfølgeligt, at de har været udsat for det på iPad, computer og i TV.
Ville det være så forfærdeligt, at de også havde stiftet bekendtskab med tysk eller fransk? |
Nej, jeg har aldrig hørt om børn der har tilegnet sig sprogkompetencer ved at se TV.
Personligt boede jeg i min barndom i den del at landet hvor man kunne se svensk tv, og jeg har aldrig lært svensk at den grund, i både skole og omgangskreds var der heller ikke nogle børn der kunne svensk.
------------- Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 11-Juli-2021 kl. 15:57
Furry skrev:
avemestr skrev:
DiscomanDK skrev:
Furry skrev:
Ville det være så forfærdeligt, at de også havde stiftet bekendtskab med tysk eller fransk? |
Nej, jeg har aldrig hørt om børn der har tilegnet sig sprogkompetencer ved at se TV.
Personligt boede jeg i min barndom i den del at landet hvor man kunne se svensk tv, og jeg har aldrig lært svensk at den grund, i både skole og omgangskreds var der heller ikke nogle børn der kunne svensk. |
For 10 - 15 år siden, boede jeg et sted her i Aars, Nordjylland, hvor jeg en stor del af tiden kunne høre svensk radio, på en almindelig 5 elements-radioantenne... Den første, lange tid var svensk bare én, lang, underlig lyd!!! Efterhånden lærte jeg da sproget... Nu har jeg desværre glemt det igen, da jeg nu bor et sted, hvor jeg IKKE kan høre svensk radio. Det hjælper MÅSKE, når jeg på et tidspunkt får Tricomp til at smide en FM-antenne ind på loftet. Så må jeg se, om SR kan indfinde sig igen. Netradio er no go. Min Argon iNet3 + vil ikke mere på nettet.
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
|