Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163331
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 15:46
Emne: Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".
Skrevet af: Hother
Emne: Panasonic 65JZ2000, "Nu kalibreret".
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 13:22
Efter endnu et par indlæggelser og operationer m.v., så skal mine tanker bruges på noget mere positivt.
Såfremt det et er korrekt at Panasonic udlicitere sin TV-produktion, så er det da med at få fat i et af de måske sidste.
https://www.panasonic.com/dk/consumer/smart-tv/oled-4k-tv/tx-65jz2000e.html" rel="nofollow - https://www.panasonic.com/dk/consumer/smart-tv/oled-4k-tv/tx-65jz2000e.html
Bemærk, at på Panasonic´s hjemmeside står der, at OLED panelet er fremstillet i Japan. Hvordan det hænger sammen ved jeg ikke. Måske man bare henviser til Panasonic´s optimering af panelet.
Jeg har mod sædvanlig opfattelse hos mig (sådan har det været hvert år), nu indledt de "Spæde forhandlinger" om et 65JZ2000E hos min sædvanlige gode forhandler.
Jeg kender endnu ikke en pris eller for den sags skyld leverings tidspunkt.
Edit: Mit nuværende 65HZ2000 TV er solgt
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 16:43
Den havde jeg ikke set komme?!
Godt du er hjemme igen og har lysten til fornyelse!
Håber Panasonic nøjes med at outsource deres LCD produktion og selv beholder produktionen af TV fra øverste hylde!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 16:55
Pede8000 skrev:
Den havde jeg ikke set komme?!
Godt du er hjemme igen og har lysten til fornyelse!
Håber Panasonic nøjes med at outsource deres LCD produktion og selv beholder produktionen af TV fra øverste hylde! |
Hvis jeg skal være helt ærlig, så havde jeg heller ikke set den komme, også fordi jeg jo har købt et stereoanlæg. Så et nyt Pana var allerede forlængst afskrevet for i år.
Men min største interesse er og bliver på TV siden. Jeg tror ikke at der er den store forskel til mit nuværende TV. Lidt spændende alligevel.
Jo jeg er hjemme igen fra i går. Dødhamrende træt, men noget skal der ske. Må ikke rode i vores lille have i et stykke tid.
Vi kan jo altid håbe at Panasonic bibeholder deres High-end produktion, for ellers tror jeg at det segment er dødt for Panasonic. Og helt ærligt, jeg ved slet ikke hvilket TV fabrikat jeg ellers ville købe. Inkarneret eller hvad? - jo meget.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 17:14
Hother skrev:
Vi kan jo altid håbe at Panasonic bibeholder deres High-end produktion, for ellers tror jeg at det segment er dødt for Panasonic.
|
Hvorfor?
Det går da ganske fint for TPVision at sælge High end tv med et Philips klistermærke på.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 17:17
KlausDM skrev:
Hother skrev:
Vi kan jo altid håbe at Panasonic bibeholder deres High-end produktion, for ellers tror jeg at det segment er dødt for Panasonic.
|
Hvorfor?
Det går da ganske fint for TPVision at sælge High end tv med et Philips klistermærke på.
Klaus
|
Jamen det er jo fint Klaus. Bare ikke mig.
|
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 18:10
TP Visions TV forretning er baseret i Holland og samlekvaliteten er helt på højde med f.eks. Sony. De samles i Polen. Jeg er bange for at TCL ikke leverer helt det samme. Nu må vi se, man kan jo blive positivt overrasket.
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 20:50
Vincent tager en lille betragtning over det nye Panasonic JZ2000 og forbedringer her:
https://www.youtube.com/watch?v=2FRua0KnFTw" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=2FRua0KnFTw
|
Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Maj-2021 kl. 23:54
Hej Hother! Det er da noget ubehageligt noget med dit helbred; men jeg håber du får det bedre nu, og godt at du er tilbage i forummet igen. Jeg har også læst på Panasonics danske hjemmeside, at de producerer OLED paneler i Japan. Men betyder det så, at Panasonic selv producerer panelerne og ikke bare modificerer (udvalgte?) paneler fra LG? Det kunne være ret interessant at få opklaret. Jeg har et spørgsmål til dig, Hother. Ved du, hvordan det er gået med de OLED-paneler i de Panasonics tv, som du har solgt, da de var ca. 1½ år gamle? Er der kommet vandrette striber nederst (farvefejl tydeligst i røde områder), da panelerne blev ca. 3 år? Da du har et omfattende kendskab til OLED-tv, ved du selvfølgelig, hvorfor jeg spørger om netop dette. Jeg håber, du kan fortælle lidt om dine tidligere tv.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 01:03
C. Johansen skrev:
Hej Hother!Det er da noget ubehageligt noget med dit helbred; men jeg håber du får det bedre nu, og godt at du er tilbage i forummet igen. Jeg har også læst på Panasonics danske hjemmeside, at de producerer OLED paneler i Japan. Men betyder det så, at Panasonic selv producerer panelerne og ikke bare modificerer (udvalgte?) paneler fra LG? Det kunne være ret interessant at få opklaret. Jeg har et spørgsmål til dig, Hother. Ved du, hvordan det er gået med de OLED-paneler i de Panasonics tv, som du har solgt, da de var ca. 1½ år gamle? Er der kommet vandrette striber nederst (farvefejl tydeligst i røde områder), da panelerne blev ca. 3 år? Da du har et omfattende kendskab til OLED-tv, ved du selvfølgelig, hvorfor jeg spørger om netop dette. Jeg håber, du kan fortælle lidt om dine tidligere tv.
|
Hej hyggeligt at høre fra dig, og mange tak for dine ønsker.
Jeg tror ikke at Panasonic eller Japan producere OLED paneler. Omkring "Udvalgte" paneler, ved jeg ikke helt hvordan det foregår, for jeg har nemlig læst om generelle fejl på panelerne - også i 2000 serien. Men måske Panasonic er blevet klogere omkring udvælgelsen.
Jeg har aldrig fået en klage over nogle af de TV jeg har solgt. Og jeg er endda stadig i sporadisk kontakt med enkelte af mine gamle "OLED Kunder". Men naturligvis kan da have været fejl som jeg ikke har hørt om. Så desværre kan jeg ikke fortælle så meget. Jeg tror dog ikke som sådan, i og med at det jo er LG OLED paneler, at Panasonics panel holdbarhed er bedre end andre producenter.
På en eller anden led tror jeg nu, at måden hvorpå du bruger TV´et kan have betydning for holdbarheden. Jeg kan tage fejl, men ingen har endnu kunnet overbevise mig om andet. Det er derfor at jeg også kalder mine TV´for forkælede, jeg passer virkelig på mit TV.
Hvis du har andre spørgsmål, så kommer du bare med dem.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 13:10
Hej igen Hother! Tak for dit svar. Jeg havde selvfølgelig håbet, at du kunne fortælle, at der ikke var konstateret generelle fejl på Panasonics 2000 serie. Vi bliver åbenbart nødt til at erkende, at OLED-panelerne har det ligesom Formel 1 bilernes motorer - de yder fantastisk, men holder ikke særlig længe. Det vil så for OLED-panelerne være ca. 3 år. https://digitalt.tv/lg-oled-holdbarhed/" rel="nofollow - Hvor længe holder LG OLED TV? - Under tre år gik der inden jeg fik billedfejl på mit (digitalt.tv) Jeg har i øjeblikket et LG OLED B7. Jeg har valgt en billig model, fordi jeg forventede, at der alligevel opstod farvefejl, og det gjorde der da også, og så har jeg det lidt sådan, at så kan det være lige meget, om billedet i øvrigt er superfint. Det har overrasket mig, at farvefejlene er en slags burn-in fuldstændig som beskrevet af Bo fra digitalt,tv. (ifølge linket). Det er ikke fastbrændte logoer eller still-billeder. De passer heller ikke rigtig med underteksters placering, men hvorfor opstår den type striber, som jeg tilmed har set et par gange hos bekendte? Er det, som jeg også spørger i linket, varmepåvirkning fra elektronik bagfra? Er de generelle fejl, du har læst om på Panasonics OLED-tv, samme slags striber?
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 13:28
C. Johansen skrev:
Hej igen Hother!Tak for dit svar. Jeg havde selvfølgelig håbet, at du kunne fortælle, at der ikke var konstateret generelle fejl på Panasonics 2000 serie. Vi bliver åbenbart nødt til at erkende, at OLED-panelerne har det ligesom Formel 1 bilernes motorer - de yder fantastisk, men holder ikke særlig længe. Det vil så for OLED-panelerne være ca. 3 år. https://digitalt.tv/lg-oled-holdbarhed/" rel="nofollow - Hvor længe holder LG OLED TV? - Under tre år gik der inden jeg fik billedfejl på mit (digitalt.tv) Jeg har i øjeblikket et LG OLED B7. Jeg har valgt en billig model, fordi jeg forventede, at der alligevel opstod farvefejl, og det gjorde der da også, og så har jeg det lidt sådan, at så kan det være lige meget, om billedet i øvrigt er superfint. Det har overrasket mig, at farvefejlene er en slags burn-in fuldstændig som beskrevet af Bo fra digitalt,tv. (ifølge linket). Det er ikke fastbrændte logoer eller still-billeder. De passer heller ikke rigtig med underteksters placering, men hvorfor opstår den type striber, som jeg tilmed har set et par gange hos bekendte? Er det, som jeg også spørger i linket, varmepåvirkning fra elektronik bagfra? Er de generelle fejl, du har læst om på Panasonics OLED-tv, samme slags striber? |
De generelle fejl jeg omtaler er typisk billedefejl som TV´et har fra nyt.
Jeg tror nu, at et OLED kan holde længere. Jeg har en bekendt som har et af de første OLED på markedet, det fungere stadig fint.
Farvefejlene tror jeg selv er uens pixel slitage, som måske stammer fra f.eks. nyheds udsendelsernes nyhedsstrøm i bunden af billedet.
Her tror jeg måske at Panasonics 2000 serie har en lille fordel i og med, at f.eks. retention fjernes på få sekunder pga. panelets gode afkølings system.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 13:54
C. Johansen skrev:
Hej igen Hother!Tak for dit svar. Jeg havde selvfølgelig håbet, at du kunne fortælle, at der ikke var konstateret generelle fejl på Panasonics 2000 serie. Vi bliver åbenbart nødt til at erkende, at OLED-panelerne har det ligesom Formel 1 bilernes motorer - de yder fantastisk, men holder ikke særlig længe. Det vil så for OLED-panelerne være ca. 3 år. https://digitalt.tv/lg-oled-holdbarhed/" rel="nofollow - Hvor længe holder LG OLED TV? - Under tre år gik der inden jeg fik billedfejl på mit (digitalt.tv) Jeg har i øjeblikket et LG OLED B7. Jeg har valgt en billig model, fordi jeg forventede, at der alligevel opstod farvefejl, og det gjorde der da også, og så har jeg det lidt sådan, at så kan det være lige meget, om billedet i øvrigt er superfint. Det har overrasket mig, at farvefejlene er en slags burn-in fuldstændig som beskrevet af Bo fra digitalt,tv. (ifølge linket). Det er ikke fastbrændte logoer eller still-billeder. De passer heller ikke rigtig med underteksters placering, men hvorfor opstår den type striber, som jeg tilmed har set et par gange hos bekendte? Er det, som jeg også spørger i linket, varmepåvirkning fra elektronik bagfra? Er de generelle fejl, du har læst om på Panasonics OLED-tv, samme slags striber? |
Jeg har personligt et OLED fra 2017 som jeg dagligt bruger helt som jeg vil. Der er ikke skyggen af problemer. Jeg lader det stå standby så det kan køre sine forebyggelses programmer. Det er vigtigt IKKE at tage strømmen fra.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 15:17
Hej igen! Jeg er glad for, at Hother fortæller, at fejlene på Panasonics OLED-paneler ikke dukker op efterhånden, men er der helt fra begyndelsen. Så er det altså ikke noget der slides eller brændes fast. Man skal simpelthen se sig for, når man køber nyt tv. Jeg har også bemærket den bedre køling hos Panasonic. Jeg bruger B7'eren helt, som jeg vil, ligesom Pede8000 også gør med sit. Derfor kan vi selvfølgelig godt bruge tv'et forskelligt. Der må vel være en eller anden anvendelse, der giver striberne, når man ser nærmest identiske striber dukke op hos flere, og det er, så vidt jeg kan se, et problem, der altid er koncentreret om den røde farve. Jeg ved ikke, om det kan være en kombination af Breaking News og undertekster, og så er der spørgsmålet om elektronik, der varmepåvirker bagpå. Jeg kan ikke gennemskue, hvad det skyldes. Jeg skal lige nævne, at jeg ligesom Pede8000 aldrig afbryder strømmen til tv'et. Bortset fra striberne, har jeg ikke andre problemer med B7'eren. Ingen fastbrændte logoer og ingen yellow tint. Men jeg er da træt af striberne. Så er spørgsmålet, hvor længe jeg har tålmodighed til at se på dem. Og skal jeg så vælge et ret billigt LG igen eller satse på, at en topmodel fra Panasonic vil fungere uden væsentlige fejl i måske 5 år.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 15:50
C. Johansen skrev:
Hej igen!Jeg er glad for, at Hother fortæller, at fejlene på Panasonics OLED-paneler ikke dukker op efterhånden, men er der helt fra begyndelsen. Så er det altså ikke noget der slides eller brændes fast. Man skal simpelthen se sig for, når man køber nyt tv. Jeg har også bemærket den bedre køling hos Panasonic. Jeg bruger B7'eren helt, som jeg vil, ligesom Pede8000 også gør med sit. Derfor kan vi selvfølgelig godt bruge tv'et forskelligt. Der må vel være en eller anden anvendelse, der giver striberne, når man ser nærmest identiske striber dukke op hos flere, og det er, så vidt jeg kan se, et problem, der altid er koncentreret om den røde farve. Jeg ved ikke, om det kan være en kombination af Breaking News og undertekster, og så er der spørgsmålet om elektronik, der varmepåvirker bagpå. Jeg kan ikke gennemskue, hvad det skyldes. Jeg skal lige nævne, at jeg ligesom Pede8000 aldrig afbryder strømmen til tv'et. Bortset fra striberne, har jeg ikke andre problemer med B7'eren. Ingen fastbrændte logoer og ingen yellow tint. Men jeg er da træt af striberne. Så er spørgsmålet, hvor længe jeg har tålmodighed til at se på dem. Og skal jeg så vælge et ret billigt LG igen eller satse på, at en topmodel fra Panasonic vil fungere uden væsentlige fejl i måske 5 år.
|
Øh nej, sådan skrev jeg ikke. De omtalte generelle fejl var skrevet i forbindelse med Panasonics udvælgelse af OLED paneler til deres 2000 serie. Naturligvis kan der opstå fejl i panelets levetid.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 16:04
Nåh ja okay. Det jeg tænkte på med generelle fejl, var, at man nærmest var sikker på, at en bestemt type fejl ville indfinde sig i løbet af et par år. Det forstår jeg, at man nu er kommet over. Selvfølgelig vil elektronikken ende med at give fejl på et tidspunkt.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 16:16
C. Johansen skrev:
Nåh ja okay. Det jeg tænkte på med generelle fejl, var, at man nærmest var sikker på, at en bestemt type fejl ville indfinde sig i løbet af et par år. Det forstår jeg, at man nu er kommet over. Selvfølgelig vil elektronikken ende med at give fejl på et tidspunkt. |
Hvor har du det fra, at det nærmest var sikkert at der ville kommer fejl på apparatet efter 2 år?
Det vil typisk være brugere med fejl der poster på diverse fora. Der er jo ingen der skriver et indlæg om at de IKKE har udfordringer. Det er derfor ikke et statistisk korrekt billede på problemets omfang.
Lidt ærgerligt at Johns tråd bliver drejet ind på det sædvanlige Burn In snik- snak.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 18:35
Pede8000: Det ville have været en fordel, hvis du havde fulgt med i tråden, og dermed også fulgt og læst mit link til digitalt,tv Det gør du så ikke, så jeg vil fortælle dig, at Bo, der laver omtalte site, fortæller om panelfejl, der er kommet på hans OLED-tv'et efter 2 -3 år. Det giver anledning til nogle kommentarer fra forskellige brugere, der har oplevet lignende og andre problemer. Det hele har man ligesom hørt før på dette site, så derfor spørger jeg, om vi ikke kan vende diskussionen og spørger derfor, om der er nogen, der IKKE har problemer med 3 år gamle OLED-tv fra LG. Hvor mange tror du så, der melder ind og fortæller, at deres 3 år gamle OLED-tv fra LG fungerer uden fejl, Pede8000? Det skal jeg sige dig! INGEN! Ikke en eneste kunne fortælle, at de havde sådan et tv uden fejl. Så det er absolut med afsæt i virkeligheden, når jeg udtaler, at man kan forvente fejl efter et par år. Du er faktisk den eneste, Pede8000, der melder om et fejlfrit B7. Der er jo altid undtagelser, men det kan måske også skyldes religiøse årsager. Læser man jævnligt på dette site, ved man ret sikkert, at hvis der kommer indlæg, som kan opfattes som kritik af OLED-tv og især burn-in, så er Pede8000 klar til at gribe ind. Den slags blasfemi tolereres skam ikke. Det er derfor formålsløst at diskutere med dig Pede8000, og at jeg denne gang giver mig tid til at svare dig, må du betragte som en absolut undtagelse. Det er selvfølgelig ærgerligt, at det forstyrrer Hothers ellers udmærkede tråd. Til gengæld kan jeg love dig, Pede8000, at det er sidste gang, jeg svarer på dine indlæg.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 18:48
Stop venligst dig selv, før du rasler helt af sporet.Fornærmelser og personlige angreb er slet ikke OK! Jeg har lavet et indlæg hvor jeg spørger dig om nogen ting, og du flipper helt ud?
Du læser iøvrigt mit opslag som fanden læser biblen.
Jeg vil forsøge at undgå yderligere direkte dialog med dig.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 18:51
Når man har det som jeg, så ønsker man bare fred, ro og hygge.
Jeg havde glædet mig til at oprette denne tråd, for at for Gud ved hvilken gang, at fortælle om optakten til mit nye TV køb, og forhåbentlig senere, fortælle om mit nye TV.
Så kære venner, jeg beder altså om fred og ro.
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 18:54
Hother skrev:
Når man har det som jeg, så ønsker man bare fred, ro og hygge.
Jeg havde glædet mig til at oprette denne tråd, for at for Gud ved hvilken gang, at fortælle om optakten til mit nye TV køb, og forhåbentlig senere, fortælle om mit nye TV.
Så kære venner, jeg beder altså om fred og ro.
|
Helt enig! Sorry! Lod mig lige rive med, bliver aldrig klogere!
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 19:15
Hej Hother! Ja, undskyld Hother. Jeg indrømmer, at det var min fejl. Jeg har tidligere set tråde, hvor Pede8000 har deltaget, så jeg burde have regnet ud, hvordan det ville ende. Der tænkte jeg mig ikke om. Jeg skriver normalt aldrig til ham, og hvis du kigger i din tråd, kan du også se, at det er Pede8000, der starter med at skrive til mig denne gang. Det skal jeg naturligvis bare lade være med at svare på, og sådan bliver det selvfølgelig også fremover. Jeg håber, at du får en god aften. Hilsen fra C. Johansen.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 19:23
Hother:
Glæder mg altid på vejen af dig. Syntes du laver nogle gode overvejelser når der skal købes tv og du vælger altid topklasser.
Det er til stor fornøjelse at læse om.
|
Skrevet af: king size
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 19:24
Hej forum angåndene problemmer på lg old,jeg har et lg-e6 fra 2016,jeg har ikke haft noge fejl på dette tv,der bliver slukket inde jeg går i seng,efter en månde eller mere kommer der en besked på skærme,at den skal teste,der bliver ikke slukket den ene gang,har prøvet teste med de forskellige faver ikke noget at se. ps har netflix viaplay den store pakke yusee
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 19:27
Med hensyn til pris står det til 30995,- på pricerunner. Det er en foreløbig pris, men mon ikke det er noget i den stil.
Edit: Lyd & Billede skriver at det kommer i juni. Det er jo lige om hjørnet!
|
Skrevet den: 09-Maj-2021 kl. 19:39
Pede8000 skrev:
Med hensyn til pris står det til 30995,- på pricerunner. Det er en foreløbig pris, men mon ikke det er noget i den stil.
Edit: Lyd & Billede skriver at det kommer i juni. Det er jo lige om hjørnet!
|
Jeg tror, at leveringen er lige som sidste år, hvor tiden hele tiden ændres lidt frem. I morgen skulle jeg gerne få en omtrentlig leveringstid. Prisen tror jeg holder.
|
Skrevet den: 10-Maj-2021 kl. 11:52
Jeg havde håbet på, at kunne vende tilbage med en bestilling osv., på det nye TV. Desværre virker det som om, at Panasonic ikke er ret god til at kommunikere med deres forhandlere omkring den model jeg er interesseret i.
Men prisen er 30999 kr., og levering i juni. Men som min forhandler oplyser, tag det hele med et gran salt.
Desværre, jeg må vente og se og lytte.
Edit: Har lige talt med Panasonic Center Rødovre igen. Nu er der hos Panasonic Nordic lagt "Billet" ind på et 65JZ2000. Det er faktisk det eneste de kan gøre pt. Så er det nok svært at være forhandler kan jeg forestille mig.
|
Skrevet den: 10-Maj-2021 kl. 14:39
Blot for info
Jeg kan huske at nogle af jer skrev for længe siden, at de ønskede sig Panasonic TV´et , men uden den store højtaler bestykning - altså primært selve panelet.
Min forhandler oplyser, at det kan man nu, så hedder modellen blot JZ1500 og koster 24K i 65 tommer.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 10-Maj-2021 kl. 17:03
Lige et off topic spørgsmål til Hother: Hvorfor står der hummelmose på dine indlæg?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 10-Maj-2021 kl. 17:21
fltk skrev:
Lige et off topic spørgsmål til Hother: Hvorfor står der hummelmose på dine indlæg?
Flemming
|
Han holder sikkert øje med mig
|
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 10-Maj-2021 kl. 17:33
Hother skrev:
fltk skrev:
Flemming
|
Han holder sikkert øje med mig |
Jamen.... Kan du da slet ikke lave det om? Eller popper der en meddelelse op på skærmen: "Ukendt fejl: Dine ændringer kunne ikke foretages. Skriv til Administrator for at få lov til at foretage dine ændringer i profilen".
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
Skrevet den: 10-Maj-2021 kl. 18:10
mnielsen skrev:
Hother skrev:
fltk skrev:
Flemming
|
Han holder sikkert øje med mig |
Jamen.... Kan du da slet ikke lave det om? Eller popper der en meddelelse op på skærmen: "Ukendt fejl: Dine ændringer kunne ikke foretages. Skriv til Administrator for at få lov til at foretage dine ændringer i profilen". |
Nu genere det mig ikke, men det kan da godt være at jeg skriver til Hummelmose på et tidspunkt.
|
Skrevet af: aeblemanden
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 10:26
JZ1500 er stadig en moppedreng af ekstreme dimensioner, dybden er jo absurd, håber de snart laver en slim model.
Det virker som om man har gengbrugt samme skal som topmodellen.
|
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 10:33
aeblemanden skrev:
Men det er stadig en moppedreng af ekstreme dimensioner, dybden er jo absurd, håber de snart laver en slim model. |
Det kan godt blive halv svært med en 2000 model. Dels indeholder "Moppedrengen" al teknikken og en god sjat højtalere. Selv kan jeg nu godt lide, at der er god plads til teknikken.
|
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 10:42
Hother skrev:
aeblemanden skrev:
Men det er stadig en moppedreng af ekstreme dimensioner, dybden er jo absurd, håber de snart laver en slim model. |
Det kan godt blive halv svært med en 2000 model. Dels indeholder "Moppedrengen" al teknikken og en god sjat højtalere. Selv kan jeg nu godt lide, at der er god plads til teknikken. |
Jeg mente JZ1500 i forhold til JZ2000, nu hvor man har pillet den gode lyd ud, så kunne man måske have lavet et design som havde samme dybde både i toppen og bunden, så det ikke så fjollet ud når det hang på væggen.
|
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 10:47
Der skal stadigvæk være en teknik boks på TV´et, og det har alle TV jo. Hvordan andre producenter har designet dette ved jeg ikke.
Personligt foretrækker jeg god teknik og billede kvalitet fremfor design. Men det er jo en prioritering.
|
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 10:55
Hother skrev:
Der skal stadigvæk være en teknik boks på TV´et, og det har alle TV jo. Hvordan andre producenter har designet dette ved jeg ikke.Personligt foretrækker jeg god teknik og billede kvalitet fremfor design. Men det er jo en prioritering. |
Her tænker jeg på LG og deres GX modeller, hvis koreanerne kan så bør de gode folk fra Osaka også.
|
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 10:58
aeblemanden skrev:
Hother skrev:
Der skal stadigvæk være en teknik boks på TV´et, og det har alle TV jo. Hvordan andre producenter har designet dette ved jeg ikke.Personligt foretrækker jeg god teknik og billede kvalitet fremfor design. Men det er jo en prioritering. |
Her tænker jeg på LG og deres GX modeller, hvis koreanerne kan så bør de gode folk fra Osaka også.
|
Det har du ret i.
|
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 12:08
Jeg har fået en PM, hvor jeg spørges hvad jeg forventer af forbedringer på et JZ2000 i forhold til mit nuværende HZ2000. Rigtigt godt spørgsmål
Billede mæssigt til mit brug, tror jeg ikke at jeg oplever den store forskel. Der er godt nok en ny HCX PRO AI processor som skal være mere kraftig og hurtigere end min nuværende HCX processor. Desuden har den nye processor en række nye funktioner, som naturligvis skal efterprøves. Så kan det nye panel blæse en smule mere HDR lys ud. Jo, men i og med at jeg jo allerede har skruet ned for lyset ved HDR visning, får det ingen betydning for mig. Jeg håber med den nye HCX processor måske kan give en endnu bedre billede dybde - og som i forvejen er fantastisk på HZ2000.
Der hvor jeg synes at det nye JZ er spændende er det nye lydsystem. HZ2000 lydsystem er i forvejen glimrende, og til mit brug har jeg end ikke ret meget brug for den subwoofer jeg netop købte til det nuværende TV. JZ2000 har fået 2 side højtalere, og jeg synes at det lyder spændende. Jeg vil jo ikke have et egentlig surround system, og lydsystemet i HZ2000 fungere fint for mig til film.
De øvrige JZ forberinger omfatter et lavere input lag, og som jeg har læst mig frem til, så er JZ2000 jo nærmest "Koordineret" til PS5. Da jeg ikke er gamer er dette helt urelevant for mig.
Og jo, selvom JZ2000 skulle være superb billede indstillet fra starten, vil det senere blive kalibreret.
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 13:54
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 16:48
Jeg er også lidt bange for at det kompakte design på LG´s OLED kan være medvirkende faktor når de rammes af problemer. Det er en teori ikke fakta.
Har selv Philips/ Sony OLED, med pænt store "kasser" på bagsiden.....
Men det ser mega godt ud!
|
Skrevet den: 11-Maj-2021 kl. 20:29
Og så ser det heldigvis ud som om, at mit skønne 65HZ2000E måske forbliver i familiens skød. Det ville glæde mig.
|
Skrevet den: 19-Maj-2021 kl. 18:53
Og så er det endelig aftalt, at et familiemedlem overtager mit 65HZ2000, når det nye 65JZ2000 ankommer.
Jeg er en meget glad mand.
Ellers intet nyt omkring leveringen af mit nye TV. Panasonic.dk svarer end ikke på min forespørgsel, som kunne give mig lidt afklaring. Omvendt, jeg har aldrig været imponeret over Panasonic´s kundesupport - så en skuffelse er det ikke.
|
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 14:46
Det lader til, at der kommer et mindre antal 65JZ2000 til Norden i første "Del" af juni måned. Hvem der får og ikke får er ukendt. Og endelig skulle det nu også være muligt for forhandlerne at bestille JZ2000 hos Panasonic.
Det går langsomt, men åbenbart lidt fremad.
|
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 16:01
Du skal forhåbentlig ikke vente lige så længe som sidst. Har lige checket at du skulle vente helt til 28.juli sidste år
https://forum.recordere.dk/panasonic-tx65hz2000-opsummering_topic160846_page12.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/panasonic-tx65hz2000-opsummering_topic160846_page12.html
|
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 16:14
Munch skrev:
Du skal forhåbentlig ikke vente lige så længe som sidst. Har lige checket at du skulle vente helt til 28.juli sidste år
https://forum.recordere.dk/panasonic-tx65hz2000-opsummering_topic160846_page12.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/panasonic-tx65hz2000-opsummering_topic160846_page12.html |
Det må tiden vise. Jeg tror måske at Corona situationen lagde flere hindringer i vejen i 2020, end den måske gør nu.
|
Skrevet den: 22-Maj-2021 kl. 11:43
Og så er jeg stadig en glad mand, for efter samtale med Panasonic Center Rødovre, fik jeg her at vide, at Emil allerede har er bestilt mit nye TX-65JZ2000 til mig. Det er dæleme gode folk hos den forhandler.
Så må vi se hvornår det nye dukker op her i Kastrup
|
Skrevet den: 22-Maj-2021 kl. 11:58
Hother skrev:
Og så er jeg stadig en glad mand, for efter samtale med Panasonic Center Rødovre, fik jeg her at vide, at Emil allerede har er bestilt mit nye TX-65JZ2000 til mig. Det er dæleme gode folk hos den forhandler.
|
Super, bliver godt for dig! Går ud fra at Thomas også får lidt business?!
|
Skrevet den: 22-Maj-2021 kl. 12:10
Pede8000 skrev:
Hother skrev:
Og så er jeg stadig en glad mand, for efter samtale med Panasonic Center Rødovre, fik jeg her at vide, at Emil allerede har bestilt mit nye TX-65JZ2000 til mig. Det er dæleme gode folk hos den forhandler.
|
Super, bliver godt for dig! Går ud fra at Thomas også får lidt business?! |
Det tror jeg.
Øhhh.... Thomas? Nå jo, han skal naturligvis kalibrere på et senere tidspunkt. Der gik lige lidt tid før 10 øren faldt. Alderen du ved
|
Skrevet den: 23-Maj-2021 kl. 09:48
Jeg faldt over denne artikel fra HDTVTEST. Den er ganske vist helt tilbage fra slutningen af marts. Men den fortæller - udover generelt om Panasonic´s nye OLED modeller, også en del specielt om HZ1500, skulle nogen være interesseret: https://www.hdtvtest.co.uk/n/Panasonic-reveals-its-full-2021-OLED-and-LED-TV-lineup" rel="nofollow - https://www.hdtvtest.co.uk/n/Panasonic-reveals-its-full-2021-OLED-and-LED-TV-lineup God Pinse til jer alle.
|
Skrevet den: 25-Maj-2021 kl. 12:07
Det lader til, at der er en rimelig god chance for, at jeg modtager mit nye 65JZ2000E i juni måned - skønt.
Ellers, som jeg er informeret, så kommer de næste sendinger af JZ-modeller ultimo juli og medio august.
Dæleme spændende for mig.
|
Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 28-Maj-2021 kl. 16:05
Hother skrev:
Efter endnu et par indlæggelser og operationer m.v., så skal mine tanker bruges på noget mere positivt. |
Hej Hother,
Giv den gas, siger jeg bare...
Vi har jo tidligere snakket sammen via PM, så du og jeg kender begge til det "kritiske" sygdomsforløb, som vi begge har undergået.
Idag, betragtes jeg af lægevidenskaben som rask til trods for, at der INGEN garantier kan gives i forbindelse med et kræftforløb.
Grundet mine gode forsikringer jf. mit sygdomsforløb, så har jeg brugt ca. 300.000 kontant på en spritny bil af ren og skær selvforkælelse...
Er Panasonic 65JZ200 dét verdensklasse OLED, som meget tyder på, at det er, jamen så kunne jeg snildt finde på at bestille et. Dog vil jeg lige læse en anmeldelse eller to... da mit gamle SONY 65” AF8 på ingen må er udtjent...
Ingen ved, hvad morgendagen bringer... så bare giv den gas.
Bedste hilsner,
------------- SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
|
Skrevet den: 28-Maj-2021 kl. 17:57
Gromit skrev:
Hother skrev:
Efter endnu et par indlæggelser og operationer m.v., så skal mine tanker bruges på noget mere positivt. |
Hej Hother,
Giv den gas, siger jeg bare...
Vi har jo tidligere snakket sammen via PM, så du og jeg kender begge til det "kritiske" sygdomsforløb, som vi begge har undergået.
Idag, betragtes jeg af lægevidenskaben som rask til trods for, at der INGEN garantier kan gives i forbindelse med et kræftforløb.
Grundet mine gode forsikringer jf. mit sygdomsforløb, så har jeg brugt ca. 300.000 kontant på en spritny bil af ren og skær selvforkælelse...
Er Panasonic 65JZ200 dét verdensklasse OLED, som meget tyder på, at det er, jamen så kunne jeg snildt finde på at bestille et. Dog vil jeg lige læse en anmeldelse eller to... da mit gamle SONY 65” AF8 på ingen må er udtjent...
Ingen ved, hvad morgendagen bringer... så bare giv den gas.
Bedste hilsner,
|
Mange tak for dine hilsener. Ja, vi har begge været igennem en del, som vi ikke kunne forudse og slet ikke ønske. Jeg er i det mindste kræftfri lige nu.
Jeg har nu ingen forsikringer som har spyttet i kassen. Jeg er jo tidligere tjenestemand, og de har deres egen forsikring, som dog ikke har dækning for "Kritisk sygdoms forløb". Til gengæld har jeg en god pension.
Jo, det nye JZ2000 skulle være noget af det bedste, men både Sony og LG har, såvidt jeg kan læse mig frem til, noget nogenlunde tilsvarende, i det mindste rent billede mæssigt.
Mange hilsener og tak John
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 11:55
Så har jeg såmænd også aftalt med TV kalibrering dk, og Thomas, den kommende kalibrering af det nye 65JZ2000E. Det bliver primo august. Det sene tidspunkt skyldes jo, at jeg ikke er helt sikker på hvornår jeg modtager det nye TV.
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 17:47
Blot en prøve, jeg skal øve mig lidt mere
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 17:51
Hother skrev:
|
I at indstille fjernsyn? AArhhh... Den øvelse er du vel velbevandret i?
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 18:08
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
I at indstille fjernsyn? AArhhh... Den øvelse er du vel velbevandret i? |
Det var nu brugen af det nye billede program jeg skal øve mig mere med. Det er noget kedeligt med mine fortællinger om mit nye TV, hvis jeg ikke kan supplere med lidt billeder.
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 18:12
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
Det var nu brugen af det nye billede program jeg skal øve mig mere med. Det er noget kedeligt med mine fortællinger om mit nye TV, hvis jeg ikke kan supplere med lidt billeder. |
NÅÅÅÅÅEH!!! Pjat kan jo være anvendt. Men det viste billede ser da meget professionelt ud... Lavet i Gimp?
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 18:35
mnielsen skrev:
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
Det var nu brugen af det nye billede program jeg skal øve mig mere med. Det er noget kedeligt med mine fortællinger om mit nye TV, hvis jeg ikke kan supplere med lidt billeder. |
NÅÅÅÅÅEH!!! Pjat kan jo være anvendt. Men det viste billede ser da meget professionelt ud... Lavet i Gimp? |
Helt okay. Nej dt hedder vist Paint
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 18:56
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
NÅÅÅÅÅEH!!! Pjat kan jo være anvendt. Men det viste billede ser da meget professionelt ud... Lavet i Gimp? |
Helt okay. Nej dt hedder vist Paint |
Det har været i Windows, siden XP - sikkert også før det...Men Gimp er bedre, hvis man VIRKELIG skal "lege"! Og, hvis det er gamle fotos, man sidder med - nogle, som er ældre end gamle, så er det oldgamle Photo Gallery også uundværligt til retouching af skidt, pletter og ridser. Skal man lave "farvefotos" ud af sort/hvide billeder, så skal de lige en tur på hjemmesider, som klarer det, og derefter skal der gerne rettes lidt her og der, i Gimp.
Det var lige lidt OT... Skal jeg kopiere indlægget over i et nyt, i din anden tråd, om at købe ny Windows-licens? Så gør jeg det da gerne, og sletter indholdet her.
|
Skrevet den: 29-Maj-2021 kl. 19:49
mnielsen skrev:
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
Helt okay. Nej dt hedder vist Paint |
Det har været i Windows, siden XP - sikkert også før det...Men Gimp er bedre, hvis man VIRKELIG skal "lege"! Og, hvis det er gamle fotos, man sidder med - nogle, som er ældre end gamle, så er det oldgamle Photo Gallery også uundværligt til retouching af skidt, pletter og ridser. Skal man lave "farvefotos" ud af sort/hvide billeder, så skal de lige en tur på hjemmesider, som klarer det, og derefter skal der gerne rettes lidt her og der, i Gimp.
Det var lige lidt OT... Skal jeg kopiere indlægget over i et nyt, i din anden tråd, om at købe ny Windows-licens? Så gør jeg det da gerne, og sletter indholdet her. |
No sweat
|
Skrevet den: 09-Juni-2021 kl. 10:45
Efter længere tids tavshed, så er da der lidt nyt - måske.
Det lader til, at den første sending af Panasonic JZ2000TV ankommer til landet en af de første dage.
Desværre er antallet af modtagne TV temmelig begrænset, så om jeg så er så heldig at modtage et eksemplar, det må tiden vise.
Håbet er jo lysegrønt, men jeg må jo være en af de første kunder som har bestilt TV´et.
|
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 12:24
En god bekendt af mig fortæller, at Milo Radio i Rødovre centreret forventer et Panasonic 55JZ2000 opsat her den 15. ds. Så noget sker der.
|
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 13:07
Hother skrev:
En god bekendt af mig fortæller, at Milo Radio i Rødovre centreret forventer et Panasonic 55JZ2000 opsat her den 15. ds. Så noget sker der.
|
Hvornår? December? det lyder da ikke som om, der sker noget?
|
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 13:11
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
Hvornår? December? det lyder da ikke som om, der sker noget? |
Det er muligt at jeg er blevet for gammel, men 15. ds. betyder normalt i denne måned. Altså førstkommende tirsdag.
|
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 13:13
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
Det er muligt at jeg er blevet for gammel, men 15. ds. betyder normalt i denne måned. Altså førstkommende tirsdag. |
OK! Det vidste jeg så ikke... Er ikke god til forkortelser!
|
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 13:19
mnielsen skrev:
Hother skrev:
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
Det er muligt at jeg er blevet for gammel, men 15. ds. betyder normalt i denne måned. Altså førstkommende tirsdag. |
OK! Det vidste jeg så ikke... Er ikke god til forkortelser! |
Da jeg startede mit voksenliv i luftfart, blev jeg budt velkommen til et liv i forkortelser. Og guderne skal vide at det ramte helt plet - ih du godeste.
Ds betyder noget i retningen af den/det samme - her altså underforstået måned. Det er sørme heller ikke nemt.
|
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 13:28
mnielsen skrev:
Hother skrev:
|
De autoriserede forkortelser for måneder er på 3 bogstaver: jan, feb, mar, apr, maj, jun, jul, aug, sep, okt, nov ,dec
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 13:36
Dennes forkortes ds. og bruges om indeværende måned.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 16:09
Og nyt i sagen. Jeg er så heldig, at jeg meget snart modtager et 65JZ2000E, der jo som jeg er orienteret, ikke er ankommet andet end i temmelig få eksemplarer. Så jeg føler mig meget heldig
Panasonic Center Rødovre har oplyst, at Panasonic har modtaget blandt andre mit kommende TV, og at det videresendes til min forhandler en af de nærmeste dage - YES!!!!!
|
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 16:18
Det lyder godt, at der sker lidt, corona har godt nok bremset meget.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 16:34
JeTex skrev:
Det lyder godt, at der sker lidt, corona har godt nok bremset meget. |
Ja, det fandt jeg jo ud af, da jeg ville købe stereo-grej. Jeg kunne bare ikke få de ting jeg ville have.
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 17:49
Hother skrev:
JeTex skrev:
Ja, det fandt jeg jo ud af, da jeg ville købe stereo-grej. Jeg kunne bare ikke få de ting jeg ville have. |
Enig at covid-19 krisen har bremset ret så meget, jeg bestilte et LG OLED G1 77" med Evo panel i starten af april tror jeg det var, og nu skulle det så ankomme hos mig torsdag/ fredag i denne uge. Spændt på om man enlig kan se den store forskel i mellem en C9 77" og det nye med evo panel.
Det er øvrigt det samme jeg høre med LG G1 77" at der kun kommer meget små leverancer afgangen, håber at du snart modtager det Hother
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 19:36
Potter skrev:
Hother skrev:
JeTex skrev:
Ja, det fandt jeg jo ud af, da jeg ville købe stereo-grej. Jeg kunne bare ikke få de ting jeg ville have. |
Enig at covid-19 krisen har bremset ret så meget, jeg bestilte et LG OLED G1 77" med Evo panel i starten af april tror jeg det var, og nu skulle det så ankomme hos mig torsdag/ fredag i denne uge. Spændt på om man enlig kan se den store forskel i mellem en C9 77" og det nye med evo panel.
Det er øvrigt det samme jeg høre med LG G1 77" at der kun kommer meget små leverancer afgangen, håber at du snart modtager det Hother |
Stort pøj pøj med dit LG G1.
|
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 20:02
Og så den første anmeldelse af 55JZ2000 som jeg har set. Ikke nogen avanceret anmeldelse, men ellers ser det da fornuftigt ud.
https://www.lesnumeriques.com/tv-televiseur/panasonic-tx-55jz2000-p63891/test.html" rel="nofollow - https://www.lesnumeriques.com/tv-televiseur/panasonic-tx-55jz2000-p63891/test.html
Edit: Samme side havde også en mere avanceret udgave af 65JZ2000 test;
https://www.lesnumeriques.com/tv-televiseur/panasonic-tx-65jz2000-p63827/test.html
|
Skrevet den: 15-Juni-2021 kl. 22:21
Og så en unboxing/demo video fra HXOS PLUS af Panasonic 55JZ2000E.
En græker der taler engelsk, kræver lidt opmærksomhed:
https://www.youtube.com/watch?v=FGjrlG1E7d4" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=FGjrlG1E7d4
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 10:46
Så er mit nye Panasonic TV ankommet til Panasonic Center Rødovre (jubbiiiii), og det opsættes af de dygtige gutter fra forhandleren hos mig på tirsdag formiddag. Meget spændende
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 11:37
Hother skrev:
Så er mit nye Panasonic TV ankommet til Panasonic Center Rødovre (jubbiiiii), og det opsættes af de dygtige gutter fra forhandleren hos mig på tirsdag formiddag. Meget spændende |
Uha, bliver det så ikke en laaaaang weekend
Mit LG G1 77" EVO stod og ventede på mig dag jeg kom hjem, det er rimeligt nemt at installere tog 30 min at få det hængt op på det tilhørende/ indbygget vægbeslag, det er tungt og man skal passe lidt på hvordan det håndteres på den lange side, eller tror jeg at det vil begynde at bue hvis man bare tager i hver sin ende.
Enten er min gamle C9 77" slidt op, eller også er der bare sket en hel del, jeg syns forskellen på billede er ret så stor, jo der mere lys i G1, ingen tvivl om det. Men det er specielt farverne og klarheden i dem jeg mest bemærker.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 11:46
Potter skrev:
Hother skrev:
Så er mit nye Panasonic TV ankommet til Panasonic Center Rødovre (jubbiiiii), og det opsættes af de dygtige gutter fra forhandleren hos mig på tirsdag formiddag. Meget spændende |
Mit LG G1 77" EVO stod og ventede på mig dag jeg kom hjem, det er rimeligt nemt at installere tog 30 min at få det hængt op på det tilhørende/ indbygget vægbeslag, det er tungt og man skal passe lidt på hvordan det håndteres på den lange side, eller tror jeg at det vil begynde at bue hvis man bare tager i hver sin ende.
Enten er min gamle C9 77" slidt op, eller også er der bare sket en hel del, jeg syns forskellen på billede er ret så stor, jo der mere lys i G1, ingen tvivl om det. Men det er specielt farverne og klarheden i dem jeg mest bemærker.
|
Det går nok med weekenden, men jeg kunne jo bare hente mit nye TV. Desværre er jeg blevet afhængig af hjælp - jeg må bære omkring max 5 kg. Så giver det helt sig selv.
Godt at du har fået dit nye G1, og tillykke med det. Billedet bør jo på flere områder være bedre, det er jo LG´s OLED topmodel, og modellen ligger meget tæt på JZ2000 når det kommer til lys.
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 14:12
Fejl -sorry
|
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 14:54
hvad skal der ske med dit gamle C9?
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 15:00
JakobSkaarup skrev:
hvad skal der ske med dit gamle C9? |
Mit øøøhhh.... "Gamle" 65HZ2000 overtages af min kære svoger.
|
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 15:48
Mit spørgsmål skulle have været rettet til @potter
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 16:12
Hother skrev:
Potter skrev:
Hother skrev:
|
Godt at du har fået dit nye G1, og tillykke med det. Billedet bør jo på flere områder være bedre, det er jo LG´s OLED topmodel, og modellen ligger meget tæt på JZ2000 når det kommer til lys. |
Jeg har læst en del omkring LG's nye EVO panel, de blå dioder bruger nu deuterium i stedet hydrogen, deuterium skulle være langt mere effektivt og kræver mindre strøm og giver højre lysniveau med der til lavere varme udvikling "retention/ burn-in minimering" og panelet har samtidig et ekstra lag af grønne dioder og derved et større farve spektrum. Mener også der et dobbeltlag af blå dioder?
Det nok her at Panasonic benytter det særskilte køling system for at opnå det højre lys niveau for undgår/minimere burn-in.
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 16:17
JakobSkaarup skrev:
hvad skal der ske med dit gamle C9? | Det ryger til skrot...........
Nej jeg har foræret det væk til en der gamer. Det har burn-in, ses dog kun kun på røde og gule baggrunde, hvis man ved det!
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 16:42
@Potter, jeg mener at have læst et eller andet sted, at LG G1, Panasonic JZ2000 og Sony´s topmodeller bruger samme panel. Det panel som Vincent Theo ikke ved hvad han skal kalde (Next Gen, osv.)
Nå, det skal jeg ikke gøre mig klog på.
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 17:36
Lækkert. Ser frem til at høre mere når det er leveret! God weekend!
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 17:52
Pede8000 skrev:
Lækkert. Ser frem til at høre mere når det er leveret!God weekend! |
Mange tak, og i lige måde.
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 17:56
Hother skrev:
@Potter, jeg mener at have læst et eller andet sted, at LG G1, Panasonic JZ2000 og Sony´s topmodeller bruger samme panel. Det panel som Vincent Theo ikke ved hvad han skal kalde (Next Gen, osv.)
Nå, det skal jeg ikke gøre mig klog på. |
Det jeg læser mig til er, at sony og Panasonic benytter samme paneler men benytter en særskilt form for køling for at opnår mere lys, hvilket LG tilsynladende ikke gør.
Sony's top model A90J findes også i 83" ligesom LG's 83", men det er ikke et EVO panel der benyttes
LG G EVO panelet er en helt ny generation, og en anden måde at øge lysstyrken og farve spektrum på.
Men der er sikkert nogen der har sat sig endnu mere ind i det
Varme udstrålingen i toppen på mit G1 er også væsenlig lavere end den udstråling som kommer fra mit LG C9 77"
G1éren ligger helt ind til væggen, der er 2.6cm fra fronten af panelet til væggen
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 18:08
Potter skrev:
Hother skrev:
Det jeg læser mig til er, at sony og Panasonic benytter samme paneler men benytter en særskilt form for køling for at opnår mere lys, hvilket LG tilsynladende ikke gør.
Sony's top model A90J findes også i 83" ligesom LG's 83", men det er ikke et EVO panel der benyttes
LG G EVO panelet er en helt ny generation, og en anden måde at øge lysstyrken og farve spektrum på.
Varme udstrålingen i toppen på mit G1 er også væsenlig lavere end den udstråling som kommer fra mit LG C9 77"
G1éren ligger helt ind til væggen, der er 2.6cm fra fronten af panelet til væggen |
Som jeg skrev, jeg skal ikke gøre mig klog på panelerne. Håber bare at vi begge bliver tilfredse.
|
Skrevet den: 18-Juni-2021 kl. 18:30
Hother skrev:
Potter skrev:
Hother skrev:
G1éren ligger helt ind til væggen, der er 2.6cm fra fronten af panelet til væggen |
Som jeg skrev, jeg skal ikke gøre mig klog på panelerne. Håber bare at vi begge bliver tilfredse. |
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 13:16
Og denne lille elegante kasse står hos Panasonic Center Rødovre, og venter på at komme hjem til mig i morgen.
|
Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 15:25
Fedt at se du er så ligeglad med miljøet. Energi-klasse Z - Det ser man ikke hver dag!
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 15:51
Donkey87 skrev:
Fedt at se du er så ligeglad med miljøet. Energi-klasse Z - Det ser man ikke hver dag!
|
Det er jo noget vrøvl, denne og sidste års model er med den nye opgivelse kommet i klasse G. Dette sammenlignet med GZ2000, som med gammel liste lå i kategori B. Det bemærkelsesværdige er dog, at de nye tv ikke har et større forbrug end de gamle. Men for at slippe af med fire forskellige kategori A forbrugsopgivelser, er listen bare blevet det længere. Derfor ryger et gammelt kategori B forbrug, jo nederst til kategori G.
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 16:04
Donkey87 skrev:
Fedt at se du er så ligeglad med miljøet. Energi-klasse Z - Det ser man ikke hver dag! |
Du er velkommen til at kigge forbi hjemme hos mig.
Mit Pioneer 5090 vil nok falde i klasse ÅÅÅ :-) Men lur mig om ikke det alligevel forurener mindre end, den energi der skal til, hvis der skal lavet et nyt til mig.....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 16:06
JeTex skrev:
Men for at slippe af med fire forskellige kategori A forbrugsopgivelser, er listen bare blevet det længere. Derfor ryger et gammelt kategori B forbrug, jo nederst til kategori G.
|
At kalde et system man forventer at bruge i år fremover fra A til G er fuldstændigt visionsløst.
Start nu ud med klasserne H I J K og L, så er der noget at gå opad fra og skalaen skal ikke fyldes med AAA og AAA++ ratings og "resettes" hvert 5.-7. år.
Klaus
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 16:12
KlausDM skrev:
JeTex skrev:
Men for at slippe af med fire forskellige kategori A forbrugsopgivelser, er listen bare blevet det længere. Derfor ryger et gammelt kategori B forbrug, jo nederst til kategori G.
|
At kalde et system man forventer at bruge i år fremover fra A til G er fuldstændigt visionsløst.
Start nu ud med klasserne H I J K og L, så er der noget at gå opad fra og skalaen skal ikke fyldes med AAA og AAA++ ratings og "resettes" hvert 5.-7. år.
Klaus
|
Og hvis energien fremover alligevel er fra “vedvarende” kilder, er det hele inderlig ligegyldigt.
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 16:58
JeTex skrev:
Og hvis energien fremover alligevel er fra “vedvarende” kilder, er det hele inderlig ligegyldigt. |
"Vedvarende" :-)
Klaus
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 17:55
KlausDM skrev:
JeTex skrev:
Og hvis energien fremover alligevel er fra “vedvarende” kilder, er det hele inderlig ligegyldigt. |
"Vedvarende" :-)
Klaus
|
Ja, sol, vind og vand.
|
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 19:43
Og så skulle jeg da mene at I har snakket miljø nok i min tråd. Mange tak
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 20:14
Hother skrev:
Og så skulle jeg da mene at I har snakket miljø nok i min tråd. Mange tak |
Vidste ikke at der var ejerskab af tråde?? Betyder der at "ejeren" også bestemmer hvem som må skrive i tråden?
|
|