Print side | Luk vindue

Apple tv kan ikke se NAS

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163382
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 02:34


Emne: Apple tv kan ikke se NAS
Skrevet af: kazb
Emne: Apple tv kan ikke se NAS
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 17:50
Hej

Jeg har lige fået en fiber forbindelse fra Fibia i det sommerhus jeg lejer og i den forbindelse har jeg tilsluttet min Seagate Personal Cloud NAS til routeren ( Icotera 5850 ). Min computer kan godt se nas'en i filhåndteringen men mit Apple TV kan ikke se den.

Jeg har prøvet at være inde hos Fibia og læse lidt i deres vejledning til routeren og jeg kan komme frem til at det ikke er lige meget hvilken port man sætter netværkskablet i. Men sætter jeg kablet i andre porte end nr. 1 så kan min computer ikke se Nas'en

Hvordan får jeg Apple tv'et til at se Nas'en ?

Mvh.
Kenneth



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 19:07
Jeg har selv fibia, og mener det er kun en port til internettet. Så du skal have dig en dum switch eller slutte den til wifi

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E


Skrevet af: kazb
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 20:34
Altså NAS'en er tilsluttet til Fibia routeren med et netværkskabel og computeren via wifi og computeren kan godt se NAS'en så der må jo være forbindelse.

Apple tv'et kører på wifi men jeg kan da godt prøve med et netværkskabel og se om det hjælper :)

MVh
Kenneth


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 20:36
Hvilket program bruger du på dit ATV?

-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: kazb
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 20:50
Jeg bruger Infuse Pro 4 til at se video og FilebrowserTV til at se billeder.

Mvh.
Kenneth


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 20-Maj-2021 kl. 21:15
Er det via SMB protokollen du forsøger at få forbindelse, og er den aktiveret på din NAS?

-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: kazb
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 04:39
Jeg har ikke meget forstand på det super tekniske men ja programmerne skriver i parentes (SMB). Om det er aktiveret på NAS'en ved jeg ikke - undersøger

MVh
Kenneth


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 07:11
Prøv lige at checke dine IP-adresser på ATV+NAS+PC, om de ligger i samme range.
Ved ikke om der findes en ping-app til ATV. Hvis der går, så prøv at se om du kan pinge din NAS fra dit ATV.
Eller så prøv at pinge dit ATV fra din PC.

Ellers så forsøg med netværkskabel som forslået, selvom det burde virke over WIFI.



-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 10:48
Jeg mener jeg var "nødt" til at køre NFS eller AFP protokollen, istedet for SMB ved min Nas til ATV. Jeg kunne heller ikke fange den med SMB. 
(Grunden var vist at min synology Nas, kørte SMB2, hvilket ATV ikke kunne arbejde med.)


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 11:06
Jeg kører med SMB via Infuse Pro 4 på mit ATV4 på en Synology DS116 uden problemer, så det skal kunne lade sig gøre.

-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: kazb
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 12:22
Mange gode forslag. Før jeg fik fiber ind via Fibia sad NAS'en tilsluttet til et Huawei 535 sim kort modem med mobilt bredbånd og der havde Apple Tv'et ikke problemer med at se NAS'en så jeg tænker at problemet ligger i Fibia fiber modemmet / routeren !



Skrevet af: Kristian3th
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 12:36
Du skal nok have fat i Fibia. Der er noget med, at ikke alle portene i deres router er til nettrafik. Nogle porte er låst til TV.


Skrevet af: kazb
Skrevet den: 21-Maj-2021 kl. 13:11
Ja det med portene har jeg også kunne læse mig frem til - de første 2 porte skulle være til computer som de kalder det og de sidste 2 skulle være til tv - og fra computeren kan jeg se NAS'en når den sidder i port 1 men ikke i nogen af de andre.....


Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 22-Maj-2021 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af kazb kazb skrev:

Ja det med portene har jeg også kunne læse mig frem til - de første 2 porte skulle være til computer som de kalder det og de sidste 2 skulle være til tv - og fra computeren kan jeg se NAS'en når den sidder i port 1 men ikke i nogen af de andre.....

Mig bekendt vil der normalt være 1 port til Internet og 3 til TV. På mine 2 fiber forbindelser er det port 4 der er til Internet og 1-3 til TV. 


-------------
Med venlig hilsen,
Thomas


Skrevet af: kazb
Skrevet den: 28-Maj-2021 kl. 11:17
PROBLEM LØST - Jeg sad og rodede videre med problemet og kom til at tænke på om problemet måske lå i de gratis programmer som jeg brugte. Jeg prøvede så at downloade FE Fileexplorer tv og pludselig kunne den se NAS'en og da jeg så købte pro versionen af programmet ( 45 kr. ) så kunne den også afspille alle formater af billeder og videofiler. Så problemet er løst men årsagen til at de oprindelige programmer pludselig ikke kunne se NAS'en efter skift til Fiber routeren er stadig et mysterium.



Print side | Luk vindue