Print side | Luk vindue

LG CX 65 OLED købt i dag

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163442
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 04:34


Emne: LG CX 65 OLED købt i dag
Skrevet af: flunk69
Emne: LG CX 65 OLED købt i dag
Skrevet den: 31-Maj-2021 kl. 16:08
Så fik jeg endelig købt et tv efter rigtig laaaaang tids overvejelse og søgning, begyndte så småt sidste år.
Har været vidt omkring LED, QLED og OLED. Har også været meget i tvivl i forhold type og pris.
Synes ikke det er vær og købe LED mere, da pris på QLED og til dels OLED (sidste års model) ligger tæt efterhånden. Jeg satsede, at prisen på 65 OLED ville komme ned i pris, når 2021 modeller kommer på markedet. I dag har jeg købt LG CX 65 OLED til den nette sum af 9799 kr plus 49 kr levering Lørdag. Tvivler de bliver ret meget billigere nu.
Havde dog overvejet Phillips nye 705 65 OLED, men valgte det fra til CX fordel.
Håber jeg bliver glad for ny LG CX OLED tvSmile. Håber også der er en forbedring af billedet, når kommer fra en gammel Sony KDL-60W855B LED tv fra 2015.



 


-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V



Svar:
Skrevet af: jensoest
Skrevet den: 31-Maj-2021 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Har været vidt omkring LED, QLED og OLED.

Kan da se, at Samsung’s markedsføringsmaskine har haft sin effekt.


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 31-Maj-2021 kl. 17:29
Ja det kan du have ret i, men LED forsvandt hurtig ud af billedet. Det er svært med priserne og hvad man skal. Tilbage i marts mdr. 2021 var jeg brændt lidt varmt på en TCL 65C815 QLED til ca. 7100 kr. Her kostede CX 65 knap 15.000 kr. Så er der væsentlig forskel i pris. Valgte heldigvis og vente, som flatpanels skriver er bedste pris på Tv når de nye modeller kommer på markedet.
I dag koster TCL 65C815 QLED ca. 7800 kr. LG CX 65 9799 kr. Difference 2200 kr. Så er der ikke så meget og være i tvivl omSmile.
Hvorimod marts mdr. var der en Difference på knap 8000 kr. Så kommer man lidt i tvivl....


-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: antilles
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 08:54
Det lyder som et okay køb. Jeg kigger selv på at købe nyt TV, og vil lige spørge ind til dine overvejelser:
1. Hvad tænker du mht. Backlight bleeding på det TV. Jeg har slet ikke fulgt med på teknologi siden, men er pænt træt af at se film på mit Sony KD-55XD8505 fordi i mørke scener lyser hele panelet op når der er enkelte lysende elementer i filmen. F.eks. undertekster. Det er ligegyldigt i mange film, men f.eks sci-fi er virkeligt en dårlig oplevelse. Bliver sådan noget bedre med OLED/QLED.
2. Styresystem/hastighed. Sonyen har android, som funktionalitetsmæssigt er ok, bortset fra at det er super langsomt. Det klan sagtens tage 2-3 minutter at tænde tv, åbne en app og starte en film. Jeg vil helst undgå at skulle have ekstern boks, men jeg tænker også kompatibilitet over de næste 4-6 år i hvert fald. Atlså kan de mest gængse apps, som netflix, disney, dr osv. stadig køre til den tid. 

Hører gerne om dine overvejelser i den forbindelse.

På forhånd tak


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 09:38
Nu ved jeg jo ikke hvilke overvejelser trådstarter har gjort sig. Men han er som en anden påpeger "Samsung-vildledt” hvis han tror at LED og QLED er noget som helst andet end 1:1 LCD . . 
OLED er en helt anden teknologi, hvor lyset styres på pixel-niveau, hvilket gør at panelet bla ikke er disponeret for backlight bleeding, blooming og andre typiske LCD skavanker. Mht styresystem, så er holdningen,at det ikke bør være afgørende for TV valg, da en ekstern boks ALTID vil være at foretrække på den lange bane . .




-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Det lyder som et okay køb. Jeg kigger selv på at købe nyt TV, og vil lige spørge ind til dine overvejelser:
1. Hvad tænker du mht. Backlight bleeding på det TV. Jeg har slet ikke fulgt med på teknologi siden, men er pænt træt af at se film på mit Sony KD-55XD8505 fordi i mørke scener lyser hele panelet op når der er enkelte lysende elementer i filmen. F.eks. undertekster. Det er ligegyldigt i mange film, men f.eks sci-fi er virkeligt en dårlig oplevelse. Bliver sådan noget bedre med OLED/QLED.
2. Styresystem/hastighed. Sonyen har android, som funktionalitetsmæssigt er ok, bortset fra at det er super langsomt. Det klan sagtens tage 2-3 minutter at tænde tv, åbne en app og starte en film. Jeg vil helst undgå at skulle have ekstern boks, men jeg tænker også kompatibilitet over de næste 4-6 år i hvert fald. Atlså kan de mest gængse apps, som netflix, disney, dr osv. stadig køre til den tid. 

Hører gerne om dine overvejelser i den forbindelse.

På forhånd tak
Først lige en oplysning. Qled er et LCD TV med backlight. Oled er et Organic LED TV hvor lyset er i hver enkelt pixel. Der kan derfor ikke komme backlight bleeding i et Oled TV. 

Du blir helt sikkert positivt overrasket over hvor hurtigt et nyt Oled TV er. Mit eget Panasonic tar 5 sek om at tænde og skift mellem kanaler tar 2 sek.

Der er intet TV der er fremtidssikret i mange år frem hvad angår apps.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 09:51
Ja, Samsung har været nærmest uhyggelige effektive i deres vildledning omkring QLED og OLED. Og folk er meget naive, men det er jo intet nyt i alle livets forhold.

Og ingen kan fortælle om diverse APPS vil virke på dagens TV om 4-6 år. Formentlig ikke, for der skal jo tjenes penge på nye APPS.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: antilles
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 10:10
Tak for all de hurtige svar. Jeg vil helst ikke overtage trådstarters tråd, men svarer lige kort. 

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu ved jeg jo ikke hvilke overvejelser trådstarter har gjort sig. Men han er som en anden påpeger "Samsung-vildledt” hvis han tror at LED og QLED er noget som helst andet end 1:1 LCD . . 
OLED er en helt anden teknologi, hvor lyset styres på pixel-niveau, hvilket gør at panelet bla ikke er disponeret for backlight bleeding, blooming og andre typiske LCD skavanker. Mht styresystem, så er holdningen,at det ikke bør være afgørende for TV valg, da en ekstern boks ALTID vil være at foretrække på den lange bane . .
Mit indtryk er ikke at trådstarter antager at QLED og OLED er det samme, og nåede da også til konklussionen at købe et OLED og ikke QLED. Min antagelse er også at QLED IKKE er OLED, men måske bedre end LCD? Mit spørgsmål går konkret på om hvor i tårdstarters overvejelser han kunne argumentere for at går fra alm LCD til QLED og til sidst OLED. Og specifikt om der faktisk er en forskel mellem LCD og QLED på backligh bleeding.
I samme ombæring kunne det være interessant at høre noget om lysstyrken på OLED i dagslys. Jeg har et par børn der gerne vil se noget i dagstimerne. Vinduet i stuen er mod syd, så der er en del sol i stuen. Kan man stadig se TV på et OLED i dagslys - selv når man køber et relativt billigt OLED som det omatlt i denne tråd. 

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Først lige en oplysning. Qled er et LCD TV med backlight. Oled er et Organic LED TV hvor lyset er i hver enkelt pixel. Der kan derfor ikke komme backlight bleeding i et Oled TV. 

Du blir helt sikkert positivt overrasket over hvor hurtigt et nyt Oled TV er. Mit eget Panasonic tar 5 sek om at tænde og skift mellem kanaler tar 2 sek.

Der er intet TV der er fremtidssikret i mange år frem hvad angår apps.
Men hastigheden på et TV har vel intet med skærm teknologien at gøre? Ud over at man producenten vel "bundler" en hurtigere processor med et bedre panel. Mit spørgmål var i særdeleshed omkrin LG tv'et, og om trådstarter har prøvet interfacet og oplever det som hurtigt/langsomt - eller om han måske slet ikke er interesseret fordi han bruger en ekstern boks. 


Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja, Samsung har været nærmest uhyggelige effektive i deres vildledning omkring QLED og OLED. Og folk er meget naive, men det er jo intet nyt i alle livets forhold.

Og ingen kan fortælle om diverse APPS vil virke på dagens TV om 4-6 år. Formentlig ikke, for der skal jo tjenes penge på nye APPS.

Tja, det er vel ikke så meget marketing men decideret vildledning. Effektiv marketing ville være at faktisk forklare brugerne hvad forskellen var:) 

Men god pointe omkring APPS... Som sagt kører jeg Androd i dag og der er faktisk okay med APPS updates der, og jeg antog at TV producenterne var kommet lidt vidre på 4 år, men det virker så ikke at være tilfældet. Jeg er helt med på at APP udvikling skal betales, men synes måske TV producenterne skal lavere plaformen og så skal indholdsproducenterne (som tjener på indhold) lave en APP, som bedst mulig formidler deres indhold. Men når der nu findes så mange platforme, så er der stadig noget tilbage at ønske her. 

Konen ser lidt Discovery+ som må siges at være bagup på app fronten. WebOS (LG) er ikke understøttet, Android (Sony) virker ikke, Samsung og Apple ved jeg ikke. Så er løsnigen at "caste" indhold fra mobil? Måske er det bare den vej det går, og så skal man stille forventningerne derefter.

Phyy det er ikke let at være cable cutter :D


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 10:20
QLED = LCD
LED = LCD 
- med alle de fordele og ulemper LCD nu engang indebærer. Backlight bleeding vil som udgangspunkt være mindst på LCD med baggrundsbelysning i flest mulige zoner. 

OLED’ s lysoutput er markant nok til endog meget lysforurenede rum , - men der findes LCD med endnu mere blus på . . 


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 10:34
Som Lennon nævner, så afhænger niveauet af lysglorier og "bleeding" på LCD TV af antallet af zoner i LED-bagbelysningen. Der findes "QLED" LCD TV med og uden zone-styring, så der kan ikke siges noget generelt.

Det eneste generelle som man kan sige er, at alle LCD TV på markedet i dag har lysglorier eller bleeding i et eller andet omfang.

Hvis du vil undgå det, så skal du vælge OLED TV, hvor lyset styres på pixel-niveau. Hver enkelt pixel skaber sit eget lys. Det gør det også muligt at vise perfekt sort (slukket pixel = sort). OLED er lysstærke nok til moderne stuemiljøer. Jeg har f.eks. selv et meget oplyst stuemiljø med gulv-til-loft vinduer, hvori der står et OLED TV.

Men der er jo publiceret masser om alt dette. Jeg vil foreslå at læse nogle anmeldelser, guider mv. for at komme bredt omkring dine spørgsmål om apps, OLED vs. LCD osv.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 10:49
Spørgsmålet er så om hvad der holder op med at virke efter hensigten først: OLED (der brænder sit lys i begge ender, men ser strålende ud i de første 2-3 år) eller LCD (der hænger et godt stykke bagefter på kontrast og sortniveau, men til gengæld ikke lider af image retention eller værre endnu burn-in).

Så man skal gøre op med sig selv om man vil have det bedst mulige billede i ca. 3 år, eller om man kan leve med en dårligere billedkvalitet, der dog er den samme i længere tid endnu.

Selv har jeg et Sony LCD, der har været brugt meget i de godt 6 år jeg har haft det.
Det er ikke et fremragende TV, men til mit behov er det fint.
Vil jeg skifte til OLED, når det ikke virker mere?
For 3-4 år siden ville mit svar have været et klart ja, men siden er mit tv-behov faldet en del, så jeg tvivler faktisk på om jeg overhovedet gider betale 8-10.000 kr. for et nyt tv, endsige købe et i det hele taget.


-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Spørgsmålet er så om hvad der holder op med at virke efter hensigten først: OLED (der brænder sit lys i begge ender, men ser strålende ud i de første 2-3 år) eller LCD (der hænger et godt stykke bagefter på kontrast og sortniveau, men til gengæld ikke lider af image retention eller værre endnu burn-in).

Så man skal gøre op med sig selv om man vil have det bedst mulige billede i ca. 3 år, eller om man kan leve med en dårligere billedkvalitet, der dog er den samme i længere tid endnu.

Selv har jeg et Sony LCD, der har været brugt meget i de godt 6 år jeg har haft det.
Det er ikke et fremragende TV, men til mit behov er det fint.
Vil jeg skifte til OLED, når det ikke virker mere?
For 3-4 år siden ville mit svar have været et klart ja, men siden er mit tv-behov faldet en del, så jeg tvivler faktisk på om jeg overhovedet gider betale 8-10.000 kr. for et nyt tv, endsige købe et i det hele taget.
Hvordan har du fået det indtryk?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 11:51
Thomas Jensen _  Ingen teknologi er perfekt - heller ikke OLED . Men OLED er bare den teknologi der er tættest på . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 12:19
Som jeg skriver, har jeg kigget efter nyt tv (65 tomme) i lang tid. Begyndte så småt sidste år. Har ikke rigtig fuld med i udvikling af div. tv typer. I første omgang tænkte jeg, at et LED anno 2021 måtte være meget bedre end mit gammel Sony KDL-60W855B fra 2014 mht. selve billedet. Her fandt jeg rimelig hurtig ud af, at man skulle op i en prisklasse +10.000 kr. for et godt LED Sony 65 XH9005. Så kommer der dilemma mht. pris op til et godt QLED og OLED.
På et tidspunkt kiggede jeg på et Samsung 65 Q70T, blev dog skuffet da jeg så det i BILKA. Fandt også ud af, at Q70T var et tilbageskridt fra 2019 model Q70R. I Bilka så jeg også LG CX 65 og var solgt, sådan ligesom kærlighed ved første blik.
Har også tidligere kigget på et TCL C815 der har fået god anmeldelse for et godt middel tv til rimelig pris. Efterfølgende har jeg undersøgt / læst om QLED og OLED på div. forum så som Flatpanels, Avforums, rtings og brugt youtube. Måtte erkende til sidst, at OLED er det bedste og det rigtig valg for mig. QLED bliver for dyrt, hvis det skal være ordentlig. Læste på flatpanels, at bedste tidspunkt er og købe når de nye modeller kommer på markedet. Valgte og gå i venteportion og slå til under 10.000 kr hvilket lykkedes for mig. Ville egentlig have haft Philips OLED med Ambiliegt, det blev så til LG CX 65 fordel. Jeg får først tv på næste lørdag. Glæder mig vildt megetSmile. Jeg synes det er rigtig svært, når udvalget er så stort i dag. Og priserne hænger slet ikke sammen logisk. Man kan sagtens få et skod 65 tommer tv til 10.000 kr. Men samtidig kan man også få et fremragende 65 tommer tv til 10.000 kr. Når man ser efter nyt tv, skal man sættes sig ind i ens behov/forventning og undersøge markedet. Det jeg vil anbefale hvis det skal gå hurtig, brug flatpanels tv test og læs testen igennem. Eller brug Rtings.com her har de over 300 tv test med karakter incl. beskrivelse af testen. Brug også youtube og søg efter tv test. Så skal man selvfølgelig se tvet i en forretning. 

Nå Ja, glemte lige og skrive, at købs processen spiller også ind. Jeg vil under ingen omstændigheder handle med Elgiganten eller Power. De har meget dårlig omtale. Har selv haft dårlig oplevelse med Elgiganten. Bryder mig ikke om deres 3 parts salg. Så er de ekstreme aggressive ved salg, her vil man næsten blive tvunget til køb af forsikring og kalibrering af tv ved fysisk fremmøde. Tror såmænd nok, at nogle har handlet uden problemet, så frem der ikke har været bøvl med selve det købte produkt. Jeg købte mit via Bilka med lørdags levering.

Vil lige runde af og sige: Min opfattelse er, at LED og QLED er stort set det samme. OLED er bare meget bedre.... Min anbefaling bliver OLED. Mht. Burnin er jeg ikke nervøs. Hvis man ser varieret, som almindelig bruger gør, skulle det ikke været et problem. 


-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: antilles
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Som jeg skriver, har jeg kigget efter nyt tv (65 tomme) i lang tid. Begyndte så småt sidste år. Har ikke rigtig fuld med i udvikling af div. tv typer. I første omgang tænkte jeg, at et LED anno 2021 måtte være meget bedre end mit gammel Sony KDL-60W855B fra 2014 mht. selve billedet. Her fandt jeg rimelig hurtig ud af, at man skulle op i en prisklasse +10.000 kr. for et godt LED Sony 65 XH9005. Så kommer der dilemma mht. pris op til et godt QLED og OLED.
På et tidspunkt kiggede jeg på et Samsung 65 Q70T, blev dog skuffet da jeg så det i BILKA. Fandt også ud af, at Q70T var et tilbageskridt fra 2019 model Q70R. I Bilka så jeg også LG CX 65 og var solgt, sådan ligesom kærlighed ved første blik.
Har også tidligere kigget på et TCL C815 der har fået god anmeldelse for et godt middel tv til rimelig pris. Efterfølgende har jeg undersøgt / læst om QLED og OLED på div. forum så som Flatpanels, Avforums, rtings og brugt youtube. Måtte erkende til sidst, at OLED er det bedste og det rigtig valg for mig. QLED bliver for dyrt, hvis det skal være ordentlig. Læste på flatpanels, at bedste tidspunkt er og købe når de nye modeller kommer på markedet. Valgte og gå i venteportion og slå til under 10.000 kr hvilket lykkedes for mig. Ville egentlig have haft Philips OLED med Ambiliegt, det blev så til LG CX 65 fordel. Jeg får først tv på næste lørdag. Glæder mig vildt megetSmile. Jeg synes det er rigtig svært, når udvalget er så stort i dag. Og priserne hænger slet ikke sammen logisk. Man kan sagtens få et skod 65 tommer tv til 10.000 kr. Men samtidig kan man også få et fremragende 65 tommer tv til 10.000 kr. Når man ser efter nyt tv, skal man sættes sig ind i ens behov/forventning og undersøge markedet. Det jeg vil anbefale hvis det skal gå hurtig, brug flatpanels tv test og læs testen igennem. Eller brug Rtings.com her har de over 300 tv test med karakter incl. beskrivelse af testen. Brug også youtube og søg efter tv test. Så skal man selvfølgelig se tvet i en forretning. 

Nå Ja, glemte lige og skrive, at købs processen spiller også ind. Jeg vil under ingen omstændigheder handle med Elgiganten eller Power. De har meget dårlig omtale. Har selv haft dårlig oplevelse med Elgiganten. Bryder mig ikke om deres 3 parts salg. Så er de ekstreme aggressive ved salg, her vil man næsten blive tvunget til køb af forsikring og kalibrering af tv ved fysisk fremmøde. Tror såmænd nok, at nogle har handlet uden problemet, så frem der ikke har været bøvl med selve det købte produkt. Jeg købte mit via Bilka med lørdags levering.

Vil lige runde af og sige: Min opfattelse er, at LED og QLED er stort set det samme. OLED er bare meget bedre.... Min anbefaling bliver OLED. Mht. Burnin er jeg ikke nervøs. Hvis man ser varieret, som almindelig bruger gør, skulle det ikke været et problem. 

Det lyder som fornuftige overvejelser. Hvordan er det med interfacet på LG'en? Virker det "snappy"? Eller påtænker du at bruge en ekstern boks? 


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 13:26
Regner med du mener LG WebOs 5.0. Har ikke fået tvet endnu. Men total godkendtSmile se link  http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek

-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: antilles
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Regner med du mener LG WebOs 5.0. Har ikke fået tvet endnu. Men total godkendtSmile se link  http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek

Cool, tak for linket. Hvis du har lyst, så skriv gerne en lille first impressions når du har fået TV'et Big smile


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 02-Juni-2021 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Regner med du mener LG WebOs 5.0. Har ikke fået tvet endnu. Men total godkendtSmile se link  http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=2cjNoQSPKoM&ab_channel=HotshotTek

Cool, tak for linket. Hvis du har lyst, så skriv gerne en lille first impressions når du har fået TV'et Big smile

Ja, men får først mit tv næste lørdag. Inden jeg skrive en first impressions kan du muligvis ikke købe LG CX 2020 model længere. De sælges nu til stærk nedsat pris da LG C1 2021 model er kommet. Når 2020 modeller er solgt, bliver prisen anderledes...... så er der lang tid til forår næste år, husk det.


-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: Lydkilde
Skrevet den: 03-Juni-2021 kl. 08:22
Der er noget at se frem til Thumbs Up

Vores stue blev opgraderet med et LG OLED65CX for godt en måned siden.

Lidt historie Embarrassed
Stuen skulle renoveres - as in full makeover - Nyt gulv - vægge og loft. Ny indretning Shocked
På det tidspunkt stod der et LG 55SJ810V og blomstrede midt i stuen.
Siden det skulle flyttes og gerne "integreres" i indretning på væggen i stedet. Hvorfor så ikke skifte det LOL 
Jeg havde sådan set valgt LG OLED65 på forhånd. Både på baggrund af tests, beskrivelser og selvsyn. Så da første tilbudsbølge startede var det tid. Det kostede så 1000,- mere end det gør i dag Confused

Men til first impressions.
Kassen er GIGANTISK Shocked Men sådan er det jo når man købe et TV der er 145cm bredt og 83cm højt.
De øverste 2/3 er kun skærm, nederste 1/3 er "komponent kassen". Det udfordre faktisk i håndteringen. Man er lidt nervøs for at skramlet skal bøje eller knække Ouch
Foden er tung som et ond år. Men er nem at montere og tage af igen. (vi startede på fod mens stuen blev færdig!)
Selve betjeningen er der ikke ændre meget på i forhold til vores LG55. Samme fjernbetjening, samme metode. Det fungere fint når man er i "vanen" - Men har man ikke prøvet det før, går der nok lige et par dage Wink 
Menuerne virker en lille smule hurtigere - Og der er lidt ekstra til hist og pist.
Jeg bør måske lige nævne at vi har 0 streaming tjenester! Så de apps kan jeg af gode grunde ikke kommentere på Embarrassed

Billedet er et kapitel for sig. Men OLED vs. LED har der jo været skrevet meget om Star

TV Lyden er så lidt nederen. Hvilket ikke var nogen overraskelse. Til stuebrug har vi så en LG SJ9 soundbar. Fungere tilpas godt til "daglig" brug - Når man ikke går i kælderbiffen.
Den har jeg så bøvlet en del med Angry Den er tilslutte på HDMI ARC (HDMI2 på TV'et). Men enten fjernsynet eller soundbaren smider forbindelsen når man tænder. Ligesom om de ikke "handshaker" ordentlig ved start. Det har dog hjulpet efter jeg slukke for eARC på TV'et. Der er sikkert en teknik nørd der har en forklaring på det. Man tænker bare, hvor svært kan det være med LG i begge ender Dead

Men slut konklusionen er stadig. KÆFT det er et lækkert TV StarClapStar




-------------
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 03-Juni-2021 kl. 10:54
Fedt Thumbs Up, glæder mig til næste lørdag når pakken kommer. Har tænkt på om jeg kommer til og bøvle med Yamaha rx-a1050 receiver (lyd). Mener min Yamaha har version 2,0b HDMI og selvfølgelig ARC og CEC. Er ikke helt klar over, om det vil fungere med tilslutning til LG CX eARC uden lydproblemer og CEC. Hvad jeg kan læse mig frem til skulle det ikke være et problem....  Jeg er ikke en haj i sådan noget, må se om det evt. giver problemerEmbarrassed.
Ser frem til hvor meget billede kvaliteten vil hæver sig med LG CX OLED, når jeg kommer fra en ældre Sony KDL-60W855B. Hvad jeg kunne forstå bliver billedet væsentlig forbedret ved 720p og 1080p, når man ser almindelig Tv. Så bliver det spændende med streaming Netflix.  


-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 05:48
power kørte “vi elsker Aarhus” temp sidste fredag. Der var jeg heldig nok til at være blandt de 10 der nåede at købe et LG 77” CX til 15.555 kr. :) mit står pt på stuealteret da jeg ikke helt har bestemt mig for om det skal op og hænge. Er midt i en flytning så har ikke fået set noget TV blot tændt det en gang og sikret mig det virket så kan ikke komme med så meget erfaring endnu. Men billedet ser godt ud :)

Hvis jeg husker det skal jeg nok give mine erfaringer med modellen videre også :)


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 07:10
Det er altså en flot pris på 77" OLED. Havde jeg været i nærheden af Aarhus, så havde jeg også været meget fristet. Det eneste, der taler imod 77" OLED efterhånden, er vel nok at de har en 83" nu LOL Dog kommer priserne på 83" næppe ned i samme prisleje i år.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 08:08
jeg skal 100% have et 77" OLED.. mon ikke de bliver mere mainstream og prismæssigt 10-15K til efteråret og primo 2022 lige inden de nye 2022 modeler kommer på markedet. 


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 09:49
Elgiganten sælger LG BX 65 OLED til 8987 kr. i skrivende stund. VildtShocked, under 9000 kr for et 65 OLED. Troede ikke det blev lavere end de ca. 9700 kr. http://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/218060/lg-65-bx-4k-oled-tv-oled65bx-2020?scid=Pricecomparison8084162610&utm_source=pricerunner&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=pricerunner-running-campaign&utm_content=all" rel="nofollow - http://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/218060/lg-65-bx-4k-oled-tv-oled65bx-2020?scid=Pricecomparison8084162610&utm_source=pricerunner&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=pricerunner-running-campaign&utm_content=all



-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af flunk69 flunk69 skrev:

Elgiganten sælger LG BX 65 OLED til 8987 kr. i skrivende stund. VildtShocked, under 9000 kr for et 65 OLED. Troede ikke det blev lavere end de ca. 9700 kr. http://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/218060/lg-65-bx-4k-oled-tv-oled65bx-2020?scid=Pricecomparison8084162610&utm_source=pricerunner&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=pricerunner-running-campaign&utm_content=all" rel="nofollow - http://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/218060/lg-65-bx-4k-oled-tv-oled65bx-2020?scid=Pricecomparison8084162610&utm_source=pricerunner&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=pricerunner-running-campaign&utm_content=all


Det er satme også en god pris. Køb for pokker. :-)


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

jeg skal 100% have et 77" OLED.. mon ikke de bliver mere mainstream og prismæssigt 10-15K til efteråret og primo 2022 lige inden de nye 2022 modeler kommer på markedet. 

Jeg havde det på præcis samme måde. Det var også et rent tilfælde at jeg så dette tilbud på Facebook. Har hidtil kørt med et setup med en epson tw7600 projektor og 110” lærred. 
Men i forbi deles med flytningen har jeg gået og kigget på TV mest i >80” klassen meeen lidt skelen til 77” OLED som jeg dog syntes var alt for dyrt…. Indtil i fredags Big smileBig smileEmbarrassed

Det TV skulle satme heller ikke være 1 cm bredere så havde det ikke kunne være bag i bilen heheLOL


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 10:26
De angiver dog, at det er "rest". Jeg ved ikke hvad det konkret indebærer, men det betyder vel restsalg.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 11:13
Ser ud til OLED efterhånden har et fornuftig pris punkt. 2021 modeller koster pt.:
65 Philips 705 OLED 10.999 kr.
65 LG B1 OLED 14.449 kr.
65 LG C1 OLED 15.489 kr.
65 Sony XR-A80J 19.990 kr.
Mon ikke de kommer under 8000 kr, måske knap 7000 kr, når de skal skydes af næste år, når 2022 modeller kommer på markedet. Kan være de kommer et stykke under 10.000 kr Black friday, eller januar udsalg.
Ved ikke om overstående priser får et nøk opad, når 2020 OLED er solgt. Men synes OLED er kommet så langt ned i pris, at LCD efterhånden er dødende, ligesom plasma. Så er spørgsmålet, om micro eller nano LED kan tage kampen op i mod OLED.




-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 11:39
jeg hørte i en podcast forleden at i usa er TV steget i pris på grund af manglen på semi konduktorers hvis dette er sandt så er det sandsynligt at det også vil ske i Europa. Så vi kan altså også risikere at priserne stiger. Og når man tænker over det. Så er det altså også meget billigt pt når man tænker på hvor dyre fx smartphones er blevet. 

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: mbm1
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

jeg hørte i en podcast forleden at i usa er TV steget i pris på grund af manglen på semi konduktorers hvis dette er sandt så er det sandsynligt at det også vil ske i Europa. Så vi kan altså også risikere at priserne stiger. Og når man tænker over det. Så er det altså også meget billigt pt når man tænker på hvor dyre fx smartphones er blevet. 

Ja det undrer faktisk også mig at TV stort set, er det eneste som ikke er ramt af dette endnu.
Alt andet elektronik er i restordre.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 13:11
Jeg ved at Panasonic kæmper brave kampe for at få fingrene i de nødvendige elektronik dele, herunder chips til deres 2021 TV produktion. Det forsinker og øger omkostningerne ved deres produktioner, så jo, der vil også komme prisstigninger her.

Også transport skulle være et problem har jeg ladet mig fortælle. Måske derfor at ankomsten af deres JZ TV modeller udskydes dag for dag.Confused


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 14:02
2121 - ja, det er godt at være i god tid 😆

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-Juni-2021 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

2121 - ja, det er godt at være i god tid 😆

Takker rettet


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 06-Juni-2021 kl. 16:38
Ifølge Elgiganten tilbud avis næste uge start d.07-06-2021 stiger pris til 12.999 kr. for LG CX 65. 
Power tilbud avis i næste uge siger 9888 kr. for samme tv næste uge. Ergo kan man stadig nå og nappe sådan en fætter til under 10 kilo. Tror snart de har solgt ud....


-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V


Skrevet af: MSP1979
Skrevet den: 10-Juni-2021 kl. 14:31
Jeg overvejer stærkt at springe på Elgigantens tilbud af lg cx65 til 9799,-, inden den stiger i pris igen. 
Men er lidt i tvivl ang den tryghedsforsikring og andre forsikringer man kan tilvælge.
Er det noget i ville anbefale at vælge eller er det ikke nødvendigt? 


Skrevet af: flunk69
Skrevet den: 12-Juni-2021 kl. 19:29
Så fik jeg endelig mit nye LG CX 65.
Må siges jeg er vældig tilfreds inkl. billedet på almindelig tv. Har ikke fået testet 4K endnu.
Er ikke helt dus endnu med WebOs, men er helt tilfreds. Jeg mangler noget viden endnu, så skal lige forbi youtube for tips og tricks.
Det gik fint med udpakning og ophængning af tvet, faktisk gjorde jeg det helt selv. Man behøver ikke og være to til og hænge tvet op.
Jeg købte et nyt tv ophæng fra Harald Nyborg  http://www.harald-nyborg.dk/produkt/vaegbeslag-kma28-466d-37-70" rel="nofollow - http://www.harald-nyborg.dk/produkt/vaegbeslag-kma28-466d-37-70  den er super fed, passer perfekt til dette tv. Fatter ikke de kan sælge det så billig. Kvaliteten fejler ikke noget på dette tv ophæng. Kan kun anbefale det.
Jeg kan ikke undvære mit Goove LED bag på tvet, så det kom med over fra det gammel tv. Nok et spørgsmål om man er til det eller ej. Alt i alt et super fedt Tv.

Glemte lige og skrive. Ingen problemer med eARC og yamaha rx-a1050, virker perfekt.
Ligeledes med min samsung bd-h8900n, virker også perfekt.
Dette LG OLED leverer Super fed billede...... I am so happyTongue


-------------
Yamaha RX-A1050 Receiver
Jamo 606 Fronthøjttalere
Magnat supreme 250 baghøjttaler
Jama s60 Center
2 stk. Auna line 300 subwoofer
LG CX 65 OLED
Tidligere Sony KDL-60W855B
Samsung bd-h8900n
LG 40UH630V



Print side | Luk vindue