Print side | Luk vindue

Amazon prime buffering problemer ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163510
Udskrevet den: 22-Oktober-2021 kl. 22:08


Emne: Amazon prime buffering problemer ?
Skrevet af: pomse
Emne: Amazon prime buffering problemer ?
Skrevet den: 13-Juni-2021 kl. 11:15
Hej jeg har prøvet amazon prime i et stykke tid og jeg oplever stort set næsten hver dag buffering problemer. Jeg har kontaktet amazon for hjælp og de siger det er hos mig hvor der er noget galt og jeg skal kontakte min internet udbyder. Jeg har kontaktet yousee og de kan ikke se der er noget galt. Jeg har 350 mbit så det burde være hurtigt nok, jeg har også prøvet netflix hvor der ikke er nogle problemer.
Jeg har prøvet google chrome og firefox på min pc som browser og rydder historikken hver gang. Men problemet fortsætter bare, jeg havde ellers været inde i en periode på ca. 7 dage uden problemer, nu er der igen buffering problemer hver dag. Det er dog kun på film, når jeg ser et afsnit fra en serie så er der ingen problemer.

Nogle der oplever det samme eller ved hvad jeg kan gøre for at fjerne problemet ?




Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 11:41
Din hastighed fra nettet er mere end nok.

Men hvad med dit hjemme netværk.

Bruger du wifi eller kabel ?

Mange eller de fleste bruger udbyders router og den er tit ringe.  
og giver mange problemer for brugerne.


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 11:54
Har 1 månedes gratis Prime for tiden, og på mit nye Philips Oled935 oplever jeg at den er lang tid om at loade - og det er både reklamer inden filmen, intro, og recap (her virker Netflix godt nok bedre; når man ser flere afsnit hopper den stort set alt over.). Irriterende når det er 3 ting man skal trykke Skip til.
Men når den først afspiller, så virker det. 

Har dog til gengæld store problemer med Apple TV app'en på TV'et som bare er ringe. Men det er vist et generelt problem.


-------------


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 17:36
jeg bruger kabel som går ind i et modem fra yousee, det er et Sagemcom fast 3890V2 modem.


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 17:39
Jeg har kun brugt amazon prime på min pc, men der har jeg ikke oplevet reklamer. Måske er det anderledes på tv ?


Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 17:50
Reklamer var heller ikke det rigtige ord. De viser forfilm for andre serier/film -

-------------


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 14-Juni-2021 kl. 18:25
du burde kunne logge ind på routeren og se hvad der kører gennem den på samme tid. Det kunne tyde på at du laver noget andet i netværket samtidig med og at der ikke er QoS sat på til streams. Jeg kender ikke kvaliteten af routeren, men hvis den var ligesom min gamle icotera router, så var den ganske enkelt ikke i stand til at håndtere noget som helst så snart der var mere end 2 maskiner på. - der er en tråd her på forummet fra et par år siden hvor folk også havde problemer med lige præcis den router når der kom lidt udstyr på.


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 15-Juni-2021 kl. 23:21
ok det oplever jeg heller ikke, men måske er det anderledes på pc.


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 15-Juni-2021 kl. 23:23
Ved ikke om der er forskel. Men du skriver router ? men det jeg har er et modem.


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 16-Juni-2021 kl. 08:15
i går aftes prøvet jeg at slukke mit modem og starte det op igen, jeg så 1 film uden buffering problemer. Så blev jeg nysgerrig på om problemet var løst. Men da jeg så satte mig til at se film nr. 2 så kom der buffering efter ca. 1time inde i film nr. 2 Tænker at jeg nu vil teste det med at slukke modem efter hver film jeg har set for at se om det løser problemet. Bare underligt at netflix fungere fint.


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 21-Juni-2021 kl. 09:49
Siden den 16 juni har det fungeret fint. Jeg prøvet noget nyt som jeg læste et eller andet sted på nettet. Start filmen op og lad den afspille nogle sek. Sæt den så på pause i 5 min og start den så op igen fra begyndelsen og det har virket fint, ingen buffering. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg skal gøre det med amazon ? når jeg ikke behøver at gøre det med netflix.


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 23-Juni-2021 kl. 00:03
Jeg har haft Prime længe og med lavere hastighed end du har. Og har ikke de problemer. Så jeg tænker det må være dit udstyr. Er du sikker på du har den høje hastighed på dit netværk. Er throughput på model/router så højt? Jeg oplevede for nogle år siden, da jeg fik opgraderet min forbindelse, at jeg ikke fik højere hastighed.... Det viste sig at være routeren, som ikke kunne følge med...

-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: pomse
Skrevet den: 23-Juni-2021 kl. 10:58
hmmm jeg ved ikke hvordan jeg tester det ud over at lave en internet hastigheds test på nettet. Jeg har både brugt yousee testen og amazon havde også et link hvor jeg kunne lave en test igennem dem og der var den over 350 mbit jeg havde dog igen problemer i går aftes mellem kl. 17 og 19. efter kl. 19 så forsvandt problemet igen.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 23-Juni-2021 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Bare underligt at netflix fungere fint.

Hej.

Nej, det er IKKE underligt. Netflix streamer fra lokalt placerede bokse. Det mener jeg ikke de andre udbydere gør. Her er et link med en beskrivelse:

'How Netflix Works With ISPs Around the Globe to Deliver a Great Viewing Experience'

https://about.netflix.com/en/news/how-netflix-works-with-isps-around-the-globe-to-deliver-a-great-viewing-experience" rel="nofollow - https://about.netflix.com/en/news/how-netflix-works-with-isps-around-the-globe-to-deliver-a-great-viewing-experience

Hilsen Carsten.



Print side | Luk vindue