Print side | Luk vindue

LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163598
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 19:30


Emne: LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl
Skrevet af: Guests
Emne: LØST: Underlig lyd på Pink Floyd live vinyl
Skrevet den: 06-Juli-2021 kl. 22:32
Hej 

Har lige købt Delicate Sound of Thunder (3 x 180 g vinyl) men på nummeret Signs of life (nr. 2 side A første LP) kommer der en underlig lyd i min venstre højtaler ved afspilning. Det er 3 små bip som passer med omdrejningen af pladen men som intet har med selve musikken/nummeret at gøre. Det er kun på dette nummer på denne plade. 

Er der andre der har denne udgives om evt. kan tjekke om I også oplever disse 3 små bip.

På forhånd tak



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-Juli-2021 kl. 08:29
Er det ikke bare Pink Floyds lyd? Da de brød igennem i tresserne forlød det, at de skulle have været elektrikere og ikke musikereLOL.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-Juli-2021 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det ikke bare Pink Floyds lyd? Da de brød igennem i tresserne forlød det, at de skulle have været elektrikere og ikke musikereLOL.

Flemming
Nej, det er slet ikke en del at lydbilledet. Falder helt udenfor selve nummeret. Jeg spekulerer om det er mit setup der ikke er helt godt eller om det er en fejl i indspilningen. Signs of life er et af de numre der ikke er at finde på original udgivelsen. 


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 07-Juli-2021 kl. 12:47
Den er på delicate sound of thunder (2019 remix) (live)   tidal hifi


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 07-Juli-2021 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Den er på delicate sound of thunder (2019 remix) (live)  

Er lyden også på den udgivelse eller er det nummeret du hentyder til? Signe of life var ikke med på den originale 1988 udgave.


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 07-Juli-2021 kl. 13:43
numret

Jeg kan ikke umiddelbart høre det


Skrevet af: Morten Bay
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 18:58
Jeg har lige lyttet hi-res-versionen igennem fra The Later Years-boksen. Jeg kan ikke høre noget usædvanligt i venstre side. Kan du give os et tidspunkt, hvor de tre bip begynder? Måske kan vi løse gåden ad den vej.

Jeg vil i øvrigt gerne benytte lejligheden til at høre, om der er andre, der hader det nye mix af 'Money' fra DSOT? Jeg synes, det er superærgerligt, at de har pillet så meget af jam-stykket ud, og især Guy Pratts bas-solo, hvilket de i øvrigt også har gjort på indspilningen af Knebworth-koncerten. Grrr.




Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 19:03
Jeg har også The Lateer Years på vinyl og der er Sings of Life ikke på??? Den skæring jeg oplever lyden på er fra DSOT, den nyeste tripper vinyl udgivelse med 9 ekstranumre som ikke var med på originaludgivelse fra 1988. Heriblandt Signs of Life. Har aldrig oplevet de 3 bip på andre udgivelser så tror det er specifikt på den nye udgives. Jeg efterlyser egenligt andre med præcis samme tripper vinyl for at hører om de oplever det samme. Vender lige tilbage mit Money versionen senere Wink

Men tak for input.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 20:50
Nu har jeg lige lyttet til nummeret på Apple Music som har 2019 udgaven af DSOT. Her her er lyder der ikke. Så måske noget der er forbeholdt vinyl. 


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 20:55
Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Morten Bay Morten Bay skrev:


Jeg vil i øvrigt gerne benytte lejligheden til at høre, om der er andre, der hader det nye mix af 'Money' fra DSOT? Jeg synes, det er superærgerligt, at de har pillet så meget af jam-stykket ud, og især Guy Pratts bas-solo, hvilket de i øvrigt også har gjort på indspilningen af Knebworth-koncerten. Grrr.

Vil give dig ret i at den originale med Guy Pratts bas solo er federe....


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  

Pladen er sprit ny. Det samme er pickuppen. Pladen er renset. Der er umiddelbart ikke noget at se på pladen i for at ridser. Det lyder heller ikke som en ridse men mere noget i selve indspilningen. Jeg må prøve at få lyttet til nummeret på en anden pladespiller.


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 21:07
https://www.youtube.com/watch?v=EN0fkNp4WLs%20" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=EN0fkNp4WLs


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=EN0fkNp4WLs%20" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=EN0fkNp4WLs
good one WinkWink

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  

Pladen er sprit ny. Det samme er pickuppen. Pladen er renset. Der er umiddelbart ikke noget at se på pladen i for at ridser. Det lyder heller ikke som en ridse men mere noget i selve indspilningen. Jeg må prøve at få lyttet til nummeret på en anden pladespiller.
Men det er jo ulempen med lp. Der er kommer nemt fejl i sporet og det er ikke altid det kan ses  ed det blotte øje.

Det er jo kunnet lille hak der kan give en lyd. 


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Rens pladen og pickuppen

Rids i pladen ?  

Pladen er sprit ny. Det samme er pickuppen. Pladen er renset. Der er umiddelbart ikke noget at se på pladen i for at ridser. Det lyder heller ikke som en ridse men mere noget i selve indspilningen. Jeg må prøve at få lyttet til nummeret på en anden pladespiller.
Men det er jo ulempen med lp. Der er kommer nemt fejl i sporet og det er ikke altid det kan ses  ed det blotte øje.

Det er jo kunnet lille hak der kan give en lyd. 

Jeps det er jeg helt med på. Vil blot gerne vide om det er noget i mit setup der gør at jeg høre lyden eller om det er selve skiven. Er det skiven vil jeg henvende mig til biksen hvor den er købt og lige tage den med dem og evt. bede om en bytter. Det skal ihf. prøves. Er det ikke skiven må jeg jo finde ud af hvorfor jeg får den lyd i mit system Smile


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 08-Juli-2021 kl. 22:38
Prøv at tjekke nåletrykket og vta, hvor meget den køre i midten,venstre eller højre side af rillen


Skrevet af: Morten HL
Skrevet den: 09-Juli-2021 kl. 13:30
Er det i starten af nummeret? Jeg har hørt det på Spotify og der er der en lyd, som minder om det du skriver i starten af nummeret. Det var tydeligt at høre og lød ikke som en fejl (streamet version)


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 09-Juli-2021 kl. 14:32
Har nu tjekket min skive på to andre pladespillere, inkl. den i butikken hvor pladen er købt og lyden er nu hørt på 3 pladespillere. Så ikke mit setup den er gal med. Butikken mener heller ikke at lyden er noget der skal være på udgivelsen. Har selv lyttet til flere digitale versioner af udgivelsen og lyden er kun til stede på vinyl.

Butikken har bestilt et nyt eksemplar hjem til mig. Han havde ikke lige flere. Har solgt ca. 10 stk siger han og har ikke haft henvendelse fra andre. Vi må se når jeg får mit nye eksemplar om det ændre noget.


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 15:27
Dejligt med god forretning der servicerer kunderne :)
Hvor er det i landet?

Mvh


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 10-Juli-2021 kl. 22:24
Roskilde, Vinylfreak


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 20-Juli-2021 kl. 13:44
Har du fået den nye plade ?


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 20-Juli-2021 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har du fået den nye plade ?

Nej ikke endnu. Røg lige i brædderne efter mit 2. vaccinations stik så kommer først i byen i morgen hvor jeg måske får det nye eksemplar. 


Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 22-Juli-2021 kl. 12:43
Jeg oplevede i 80'erne at have en fejl på en single (Shakin' Stevens - Cry just a little bit... mener jeg). Nålen hoppede over et meget kort stykke inde i sangen på mit, dengang konfirmationskøbte, alt i et Philips anlæg. Det skete ikke hos pladeforhandleren og ved tredie eksemplar måtte vi indse at min, og kun min, pladespiller ikke kunne lide det bestemte lille sted på singlen.
Heldigvis på nummeret også på album... uden problemer.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Juli-2021 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Jeg oplevede i 80'erne at have en fejl på en single (Shakin' Stevens - Cry just a little bit... mener jeg). Nålen hoppede over et meget kort stykke inde i sangen på mit, dengang konfirmationskøbte, alt i et Philips anlæg. Det skete ikke hos pladeforhandleren og ved tredie eksemplar måtte vi indse at min, og kun min, pladespiller ikke kunne lide det bestemte lille sted på singlen.
Heldigvis på nummeret også på album... uden problemer.

Tak for din historie. Det hjælper mig dog ikke rigtig nærmere om det er mit eksemplar af DSoT eller en generel fejl i 2019 udgaven. 

Jeg har testet min plade på 3 forskellige pladespillere med forskellig pickup (MM og MC). Pladespillere har meget forskelligt pris fra 3500 til 16000 kr. Samme resultat på alle 3 setup. Det ene setup er netop hos pladeforhandleren. Her er ikke tale om et hak eller at pickuppen hopper. Her er tale om en lyd i selv indspilningen som absolut ikke bør være der. Som tidligere skrevet er lyden ikke at finde på hverken CD/streaming udgaven af DSoT 2019 remix udgaven - kun på (min?) vinyl.   


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-August-2021 kl. 17:12
Så kommer afslutningen på historien. Modtog mit nye eksemplar at DSoT fra min forhandler og lyder er heldigvis IKKE at finde på mit nye eksemplar Clap



Print side | Luk vindue