Print side | Luk vindue

Reavon UBR-X100 / UBR-X200

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163611
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 20:52


Emne: Reavon UBR-X100 / UBR-X200
Skrevet af: danishdrummer
Emne: Reavon UBR-X100 / UBR-X200
Skrevet den: 09-Juli-2021 kl. 17:51
Så blev Oppo-inspirerede Reavon en realitet!

Indtil videre ingen officielle danske forhandlere, men begge modeller kan købes i Tyskland til de på forhånd lovede priser.

X100: https://heimkino-partner.de/produkte/reavon-ubr-x100-4k-uhd-blu-ray-player/" rel="nofollow - https://heimkino-partner.de/produkte/reavon-ubr-x100-4k-uhd-blu-ray-player/
(specs på engelsk her: https://audiocomav.com/reavon-ubr-x100.html" rel="nofollow - https://audiocomav.com/reavon-ubr-x100.html )

X200: https://heimkino-partner.de/produkte/reavon-ubr-x200-4k-uhd/" rel="nofollow - https://heimkino-partner.de/produkte/reavon-ubr-x200-4k-uhd/
(specs på engelsk her: https://audiocomav.com/reavon-ubr-x200.html" rel="nofollow - https://audiocomav.com/reavon-ubr-x200.html )

Det, der umiddelbart springer mest i øjnene, er, at det ligner reference-afspillere, bortset fra at ingen af dem understøtter HDR10+ ???

Jeg kunne ellers godt være solgt på X100, men jeg venter, til der kommer nogen anmeldelser + info ift. om den kan gøres kodefri.



Svar:
Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 05-August-2021 kl. 14:25
Har stridsvognen bestilt en hjem til samlingen? Smile

Norsk anmeldelse af X200: http://audiophile.no/en/articles-tests-reviews/item/2978-review-reavon-ubr-x200

Rygtet vil vide, at det uofficielt er en kodefri maskine, både på blu-ray og dvd-delen, men de skriver ikke noget om det manualen, fordi det er et "touchy" område.

Derudover går der rygter om, at X100 ikke vil kunne afspille SACD. Nogen, der har læst eller hørt noget om dette? Mit ønske var at sende mine BDP-103D og UB-424 på pension og få dette dyr til at afspille alt for mig, men hvis SACD mangler, så ved jeg ikke helt.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-August-2021 kl. 17:04
Hvis den er religionsfri er det bare et spørgsmål om hvor godt flytning af undertekster virker.


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 18:10
Hvis den er kodefri er jeg interesseret det lykkes aldrig for mig og købe en Oppo UDP-203 før de forvandt helt og endte med at koste mere brugt end da de var nye

Stod på venteliste til en UDP-203 i et halvt år før jeg opgav og endte med at beholde min Oppo BDP-103D som jeg stadig har og bruger

Har kigget på og hente en Panasonic DP-UB9000 hjem fra USA men det vil koste ca 14.000 kr med fragt told moms import gebyr og alt det andet fis til skattefar

Har kigget på de nye Reavon afspillere men har ikke fundet noget svar på om de er kodefri eller ej?


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 18:29
Er der koder på UHD?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 18:40
Nej.


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 20:10
Der er ikke region koder på UHD fordi de fandt ud af til sidst det var idiotisk og spild af tid og penge

DVD region koder er software baseret så det er faktisk ikke så svært og cracke men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware

En af grundene til at UHD ikke har koder er det er kommet efter streaming kom frem og disk markedet blev meget mindre så de indså at det var som at skyde sig selv i foden

Grunden til jeg gerne vil have en UHD afspiller der er kodefri på DVD og Blu-Ray er jeg stadig har en stor samling af DVD og Blu-Ray disks fra USA og Japan jeg stadig gerne vil kunne afspille på en UHD afspiller


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 20:27
Det klares med 2 afspillere, hvor en kodefri bluray/DVD vel ikke er nær så dyr. En UB9000 koster noget mindre end 14k her i landet.


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 21:25
ReZel:  https://www.av-connection.dk/?PNo=PS-DPUB9000EG1&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - Panasonic DP-UB9000 High end 4K UHD Blu-ray afspiller (2021 model) (av-connection.dk)
Den kan gøres kodefri på DVD-delen (det er min)
Ellers er der  https://www.stegen.com/en/6-multiregion-blu-ray" rel="nofollow - Blu-ray Multiregion (stegen.com)


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det klares med 2 afspillere, hvor en kodefri bluray/DVD vel ikke er nær så dyr. En UB9000 koster noget mindre end 14k her i landet.

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

ReZel:  https://www.av-connection.dk/?PNo=PS-DPUB9000EG1&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner" rel="nofollow - Panasonic DP-UB9000 High end 4K UHD Blu-ray afspiller (2021 model) (av-connection.dk)
Den kan gøres kodefri på DVD-delen (det er min)
Ellers er der  https://www.stegen.com/en/6-multiregion-blu-ray" rel="nofollow - Blu-ray Multiregion (stegen.com)
Over 90% af alle mine Blu-Ray disks er fra USA og Japan som køre på region A/1 og i EU køre vi med region B/2

Så en afspiller der kan afspille region B/2 kan jeg ikke bruge til en dyt er derfor jeg skal bruge en afspiller der er kodefri eller er låst til region A/1 fordi jeg har 105 af dem og 17 der er B/2

Jeg kan ikke bruge en afspiller låst til region B/2 til meget andet end en dør stopper derfor kiggede på at hente en fra USA hjem i stedet for at købe en i Danmark så ja jeg ved godt du kan købe en Panasonic DP-UB9000 til 8500-9000 kr men den kan jeg bruge som dør stopper mere end afspiller

14.000 kr for en Panasonic DP-UB9000 er langt over hvad jeg vil betale men hvis det nu kun var 1000 kr mere end og købe i Danmark så have jeg købt fra USA i stedet for

Derfor jeg endte med at beholde min Oppo BDP-103D der er ikke noget andet på market der er bedre og kode fri til under 10.000 kr

Alle de kodefri afspillere jeg har fundet er dårligere end min gamle Oppo BDP-103D og de eneste afspillere der bedre koster en bondegård som et eksempel så koster en Oppo UDP-203 mere brugt i dag end den gjorde ny og at finde chip til dem er også svært og dyrt

PS: jeg har også en ælder Oppo BDP-103 som jeg købte af en gut på DBA han have købt sin i USA og kunne derfor ikke sælge den i Danmark fordi den var låst til Region 1/A så jeg kunne sådan set bare beholde den og så købe en Reavon til UHD alene fortrækker bare en afspiller i stedet for 2 eller 3 virker åndsvagt at jeg skal have en til region A/1 en til region B/2 og en til UHD


Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

.... men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware...

Øh host.... Jeg har jailbreaket på min Oppo UDP-205 og det er en ren software løsning man installerer en modificeret rusisk firmware. Jeg kan inde i menuen selv vælge hvilken BluRay region jeg vil køre.


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 07-August-2021 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

.... men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware...

Øh host.... Jeg har jailbreaket på min Oppo UDP-205 og det er en ren software løsning man installerer en modificeret rusisk firmware. Jeg kan inde i menuen selv vælge hvilken BluRay region jeg vil køre.

Der er altid en undtagelse jeg skal ikke kunne sige hvorfor UDP-205 kan crackes med software måske har Oppo installeret en chip og låst den med software


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 08-August-2021 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

.... men Blu-Ray er hardware baseret så det er umuligt og cracke uden en chip eller andet hardware...

Øh host.... Jeg har jailbreaket på min Oppo UDP-205 og det er en ren software løsning man installerer en modificeret rusisk firmware. Jeg kan inde i menuen selv vælge hvilken BluRay region jeg vil køre.

Der er altid en undtagelse jeg skal ikke kunne sige hvorfor UDP-205 kan crackes med software måske har Oppo installeret en chip og låst den med software
Alle tre af Panasonics afspillere kan gøres regionsfri med software, så vejen frem for dig ville måske være at finde en DP-UB9000 billigt i DK/EU og så få den modificeret? Jeg har læst mig til, at indmaden er nøjagtig den samme i DP-UB820 og DP-UB420. Det er kun analogudgangene og den fysiske størrelse, der adskiller de to modeller, og de skulle være noget skrammel på 820'eren. Der skal du op i DP-UB9000 for få audiofil kvalitet. Med jailbreak og firmware er der ingen forskel på 820 og 420, med mindre man vil køre (dårlig) analog, og der kan i øvrigt også låses op for alle UB9000's funktioner som fx muligheden for at lave HDR Optimization til projektorer...

Selv er jeg ikke helt parat til at give i omegnen af 10.000 for en afspiller, netop fordi jeg ikke har et audiofilt setup, så jeg har bare købt en UB424 til UHD og så beholdt min chippede BDP-103D til min SACD -- og iø. også til afspilning af blu-ray, som jeg synes, den klarer bedre end Pana'en.

Jeg håbede derfor, at Reavons X100 kunne erstatte begge mine afspillere, så det var lidt af en kold klud at få i fjæset, at kun den audiofile X200 understøtter SACD. Så er de jo netop ikke på niveau med Oppo, hvis afspillere var ægte multiafspillere, både standard-afspillerne og high-end-afspillere.

Der er dukket en del brugeranmeldelser op ovre på AVS Forum, og det er lidt en blandet landhandel, hvad der er af ris og ros. Tilsyneladende har Reavon sendt afspilleren ud, uden den helt var klar, og der er allerede kommet en del firmware-opdateringer, og folk opdager stadig glitches i afspilleren. Desuden skulle interfacet være en klon af den kineiske Oppo-klon (har glemt, hvad den hedder), der er blevet udsendt der i mellemtiden: https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-13" rel="nofollow - https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-13

Ifølge tråden ovenfor findes der en fjernbetjeningskode, som gør maskinen regionsfri, og så kan man skifte region i selv menuen. Men altså, ingen SACD-support i X100'eren. Det bliver et nej tak herfra.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-August-2021 kl. 13:54
Jeg skal kun bruge den til Blu-ray og måske en dag UHD BD, men der skal selvfølgelig ikke være fejl og andet ballade over det hele.


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 08-August-2021 kl. 14:30
Jeg er allermest træt af den SACD-brist. Har næsten 100 skiver, som jeg ikke er parat til bare at smide på loftet. Ellers lyder det jo til, at Reavon godt kan få patchet småfejlene via firmware, men det er selvfølgelig dybt uprofessionelt at sende et ufærdigt produkt på gaden. At dømme efter brugeranmeldelserne fra AVS lader det også til, at det er en god, om end ikke tiptop medieafspiller, men Reavon har også allerede været ude at sige, at det IKKE er tænkt som en medieafspiller, men en disc-afspiller.


Skrevet af: bbond
Skrevet den: 09-August-2021 kl. 18:22
Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool



Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 11-August-2021 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool


Altså, det er jo et fransk firma, så jeg tror ikke du skal regne med de store prisændringer, hvis Reavon nogensinde lander hos forhandlere i Danmark. Så længe vi er inden for EU, så er der jo ingen grund til særimport på samme måde som der var med Oppo (som jeg bare blev dyrere af at komme til EU).

Brugeren ovre på AVS har revideret sin kritik, og det lyder nu som en ret genial afspiller. Men, igen, jeg kommer ikke til at lægge 13 af de skarpe, og X100 mangler SACD.

PS. Hvornår kommer Stridsvognens sønderlemmende Reavon-anmeldelse? Smile


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 11-August-2021 kl. 22:59
Har de fået kigget på flytning af undertekster og er religionsfriheden blevet bekræftet?


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 12-August-2021 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool


Altså, det er jo et fransk firma, så jeg tror ikke du skal regne med de store prisændringer, hvis Reavon nogensinde lander hos forhandlere i Danmark. Så længe vi er inden for EU, så er der jo ingen grund til særimport på samme måde som der var med Oppo (som jeg bare blev dyrere af at komme til EU).

Brugeren ovre på AVS har revideret sin kritik, og det lyder nu som en ret genial afspiller. Men, igen, jeg kommer ikke til at lægge 13 af de skarpe, og X100 mangler SACD.

PS. Hvornår kommer Stridsvognens sønderlemmende Reavon-anmeldelse? Smile

Har ikke testet Reavon endnu, så det er lidt svært at anmelde den, men på data må man forvente at den kan Det samme som OPPO, - 1 usb indgang og -1 HDMI indgang, forvent ingen dynamisk tonemapping, eller multitap chroma upsampling.
Umiddelbart virker den alt for dyr, Pioneer LX500 er bygget på samme Mediatek chipset, den er ret velbygget spille med meget få features. Reavon ser ud til at være en lidt mere flimset spille, men det er ikke altid det der betyder noget.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 13-August-2021 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Er også (virkelig) "sulten" på en ny SACD afspiller..... men den (x200) ligner ikke noget til små 13000,- Danske penge.... any way, det bliver spændende at se reelle test og ikke mindst, hvor prisen "lander" når den den rammer Dansk jord Wink 

Bond Cool


Altså, det er jo et fransk firma, så jeg tror ikke du skal regne med de store prisændringer, hvis Reavon nogensinde lander hos forhandlere i Danmark. Så længe vi er inden for EU, så er der jo ingen grund til særimport på samme måde som der var med Oppo (som jeg bare blev dyrere af at komme til EU).

Brugeren ovre på AVS har revideret sin kritik, og det lyder nu som en ret genial afspiller. Men, igen, jeg kommer ikke til at lægge 13 af de skarpe, og X100 mangler SACD.

PS. Hvornår kommer Stridsvognens sønderlemmende Reavon-anmeldelse? Smile

Har ikke testet Reavon endnu, så det er lidt svært at anmelde den, men på data må man forvente at den kan Det samme som OPPO, - 1 usb indgang og -1 HDMI indgang, forvent ingen dynamisk tonemapping, eller multitap chroma upsampling.
Umiddelbart virker den alt for dyr, Pioneer LX500 er bygget på samme Mediatek chipset, den er ret velbygget spille med meget få features. Reavon ser ud til at være en lidt mere flimset spille, men det er ikke altid det der betyder noget.

Det er også lidt det indtryk, jeg får; at den er for dyr. Men hvis rygtet taler sandt, at den kan gøres regionsfri med en 4-cifret talkode, så er prisen ikke helt så slem alligevel, fx sammenlignet med hvad man betalte oveni for at chippe en Oppo. Og så igen, hvis du har ret, at X100 er 100% en Oppo-klon, bare uden SACD-playback, så er det jo nærmest 2 skridt frem og 3 tilbage, og så skal man jo kun købe afspilleren i mangel af bedre. Ift. X200, hvis LX500 er magen til, så er LX500 jo flere tusinde kroner billigere at købe og chippe (eller hvad man nu gør) end Reavons X200, og det er da helt godnat.


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 13-August-2021 kl. 16:49
Hvor kan man købe en Pioneer LX500? Er selv lidt på jagt efter en god 4K Blu-ray/HDR med SACD support - og som har et display. Desværre Sony. Vil dog ikke over 8000,-

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 13-August-2021 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Hvor kan man købe en Pioneer LX500? Er selv lidt på jagt efter en god 4K Blu-ray/HDR med SACD support - og som har et display. Desværre Sony. Vil dog ikke over 8000,-

KT Radio har Pioneer LX500, tænker den kan købes hos de fleste Pioneer forhandlere.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 14-August-2021 kl. 00:00
Ser ud til at Reavon er en lettere ommøbleret GEIC 5800 afspiller.

https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Kosmo12
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 08:14
Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?

Så kommer du til at lave en liste over hvad du har af krav til en afspiller.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Ser ud til at Reavon er en lettere ommøbleret GEIC 5800 afspiller.

https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html

Jep, det var den, jeg havde glemt navnet på og omtalte som "kinesisk Oppo-klon" tidligere i tråden. Menusystemerne skulle også være identiske. Det er sgu lidt fattigt, hvis det viser sig, at Reavon bare er nogle franskmænd, der har fået en forretningsidé at eksportere kopivarer fra Kina og få dem pakket ind i en dyr kasse...

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Har de fået kigget på flytning af undertekster og er religionsfriheden blevet bekræftet?
Ja, jeg spurgte. Man kan godt flytte underteksterne, men maskinen gemmer ikke undertekstindstillingerne (som jeg mener, du spurgte om), så man skal flytte forfra igen, næste gang man sætter den givne disk i.

Religionen er ikke officielt bekræftet, det bliver den vel heller ikke, da det er noget lyssky værk, men en fransk bruger har skrevet derinde, at det er den, bare ikke "officielt". Så det ser ud til, at Reavon har valgt uofficielt at cirkulere en kode, der gør maskinen kodefri.


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Ser ud til at Reavon er en lettere ommøbleret GEIC 5800 afspiller.

https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html

Jep, det var den, jeg havde glemt navnet på og omtalte som "kinesisk Oppo-klon" tidligere i tråden. Menusystemerne skulle også være identiske. Det er sgu lidt fattigt, hvis det viser sig, at Reavon bare er nogle franskmænd, der har fået en forretningsidé at eksportere kopivarer fra Kina og få dem pakket ind i en dyr kasse...


OPPO klon er der ikke nogle af dem der er, de er alle skrabede maskiner med reducerede features, men med samme Mediatek chipset som brugt i OPPO. Alt er lavet i Kina, selv OPPO, der er bare forskel på hvem der har den kontrollen med produktionen.
Reavon X100 må koste 3000-4000kr ikke en krone mere. Vi skal huske på at det efterhånden er et 6 år gammel Mediatek chipset. Der er sket meget med HDR tonemapping og formater i mellemtiden som ikke kan håndteres af det chipset.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Ser ud til at Reavon er en lettere ommøbleret GEIC 5800 afspiller.

https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html

Jep, det var den, jeg havde glemt navnet på og omtalte som "kinesisk Oppo-klon" tidligere i tråden. Menusystemerne skulle også være identiske. Det er sgu lidt fattigt, hvis det viser sig, at Reavon bare er nogle franskmænd, der har fået en forretningsidé at eksportere kopivarer fra Kina og få dem pakket ind i en dyr kasse...

OPPO klon er der ikke nogle af dem der er, de er alle skrabede maskiner med reducerede features, men med samme Mediatek chipset som brugt i OPPO. Alt er lavet i Kina, selv OPPO, der er bare forskel på hvem der har den kontrollen med produktionen.
Reavon X100 må koste 3000-4000kr ikke en krone mere. Vi skal huske på at det efterhånden er et 6 år gammel Mediatek chipset. Der er sket meget med HDR tonemapping og formater i mellemtiden som ikke kan håndteres af det chipset.
Ved godt, at Oppo blev lavet i Kina, men vel trods alt med mere hardware-kontrol udefra, end det lader til at være tilfældet Reavon, der ligner en ommøbleret GIEC. Enig med dig mht. prisen, især når X100 ikke spiser SACD. Men altså, er det ikke X200-prisen på de knap 13.000 kr., der for alvor er afsindig? Da især med alle de bugs, der allerede er opdaget.


Skrevet af: Kosmo12
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?

Så kommer du til at lave en liste over hvad du har af krav til en afspiller.

Hej Stridsvognen

Primært afspilning af Blu-Ray koncerter, samt 4k film. Sekundært CD’ere en gang imellem 😀👍

Det er typisk koncerter med DTS hd Master Audio


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Ser ud til at Reavon er en lettere ommøbleret GEIC 5800 afspiller.

https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html

Jep, det var den, jeg havde glemt navnet på og omtalte som "kinesisk Oppo-klon" tidligere i tråden. Menusystemerne skulle også være identiske. Det er sgu lidt fattigt, hvis det viser sig, at Reavon bare er nogle franskmænd, der har fået en forretningsidé at eksportere kopivarer fra Kina og få dem pakket ind i en dyr kasse...

OPPO klon er der ikke nogle af dem der er, de er alle skrabede maskiner med reducerede features, men med samme Mediatek chipset som brugt i OPPO. Alt er lavet i Kina, selv OPPO, der er bare forskel på hvem der har den kontrollen med produktionen.
Reavon X100 må koste 3000-4000kr ikke en krone mere. Vi skal huske på at det efterhånden er et 6 år gammel Mediatek chipset. Der er sket meget med HDR tonemapping og formater i mellemtiden som ikke kan håndteres af det chipset.
Ved godt, at Oppo blev lavet i Kina, men vel trods alt med mere hardware-kontrol udefra, end det lader til at være tilfældet Reavon, der ligner en ommøbleret GIEC. Enig med dig mht. prisen, især når X100 ikke spiser SACD. Men altså, er det ikke X200-prisen på de knap 13.000 kr., der for alvor er afsindig? Da især med alle de bugs, der allerede er opdaget.
X200 er stadig ingen match imod en OPPO 203, den mangler 1 usb indgang, og en HDMI indgang, spiller ikke så mange filformater, bugs kan de måske fikse med firmware, men man kan tvivle på det sker når nu kinaspillen har været på markedet nogen tid allerede, der burde have været rigeligt med tid til af få styr på simple firmware fejl, og så tyder det på de har valgt et ret billigt drev der larmer en del. Hvis man har en OPPO 203, eller Pioneer LX500 vil jeg tro det er et skridt tilbage både på features og byggekvalitet.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?

Så kommer du til at lave en liste over hvad du har af krav til en afspiller.

Hej Stridsvognen

Primært afspilning af Blu-Ray koncerter, samt 4k film. Sekundært CD’ere en gang imellem 😀👍

Det er typisk koncerter med DTS hd Master Audio
Så tænker jeg du er bedre stillet med en Pioneer LX500


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Kosmo12
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?

Så kommer du til at lave en liste over hvad du har af krav til en afspiller.

Hej Stridsvognen

Primært afspilning af Blu-Ray koncerter, samt 4k film. Sekundært CD’ere en gang imellem 😀👍

Det er typisk koncerter med DTS hd Master Audio
Så tænker jeg du er bedre stillet med en Pioneer LX500

Tak for svar 😀👍 Kan du evt. kort begrunde, hvorfor du mener LX 500 er bedre til mit behov ?

Ups og undskyld til Danishdrummer 😳 Var ikke for at stjæle tråden, og skal nok stoppe. Så blot at de 2 afspillere jeg har tænkt på blev nævnt i tråden.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

X200 er stadig ingen match imod en OPPO 203, den mangler 1 usb indgang, og en HDMI indgang, spiller ikke så mange filformater, bugs kan de måske fikse med firmware, men man kan tvivle på det sker når nu kinaspillen har været på markedet nogen tid allerede, der burde have været rigeligt med tid til af få styr på simple firmware fejl, og så tyder det på de har valgt et ret billigt drev der larmer en del.


Ligegyldigt, den er "hype" og har fået EISA award.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 15-August-2021 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?

Så kommer du til at lave en liste over hvad du har af krav til en afspiller.

Hej Stridsvognen

Primært afspilning af Blu-Ray koncerter, samt 4k film. Sekundært CD’ere en gang imellem 😀👍

Det er typisk koncerter med DTS hd Master Audio
Så tænker jeg du er bedre stillet med en Pioneer LX500

Tak for svar 😀👍 Kan du evt. kort begrunde, hvorfor du mener LX 500 er bedre til mit behov ?

Ups og undskyld til Danishdrummer 😳 Var ikke for at stjæle tråden, og skal nok stoppe. Så blot at de 2 afspillere jeg har tænkt på blev nævnt i tråden.
Pioneer LX500 er en lækker bygget afspiller, så til ren disc afspilning, uden noget fancy features vil jeg foretrække den, Reavon ser ud til at være et flimset drev, og pt ukendt support, så vil mene det er sundt at vente og se om de får styr på nogle af deres issues før man investere så meget i en kina kasse ingen har hørt om før.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 11:56
Erfaringer fra folk med afspilleren: 

https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-20" rel="nofollow - https://www.avsforum.com/threads/reavon-ubr-x100-ubr-x200-uhd-bd-player-thread.3184246/page-20


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 12:26
https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005001576776168.html

https://www.ai-tec.com.tw/products/ge03" rel="nofollow - https://www.ai-tec.com.tw/products/ge03

https://www.aliexpress.com/i/1005001452531907.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/i/1005001452531907.html


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af danishdrummer danishdrummer skrev:

Ja, jeg spurgte. Man kan godt flytte underteksterne, men maskinen gemmer ikke undertekstindstillingerne (som jeg mener, du spurgte om), så man skal flytte forfra igen, næste gang man sætter den givne disk i.

Religionen er ikke officielt bekræftet, det bliver den vel heller ikke, da det er noget lyssky værk, men en fransk bruger har skrevet derinde, at det er den, bare ikke "officielt". Så det ser ud til, at Reavon har valgt uofficielt at cirkulere en kode, der gør maskinen kodefri.


Selvfølgelig kommer der ikke officiel bekræftelse på regionsfriheden

På min BDP-103 husker den heller ikke flyttelserne per skive; indstillingen er bare universel, og alle skiver får underteksterne flyttet tre trin ned, hvis det er dét man har valgt.


Skrevet af: Kosmo12
Skrevet den: 16-August-2021 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kosmo12 Kosmo12 skrev:

Overvejer at købe en Panasonic DP-ub 9000 eller en Pioneer LX-500. Er der nogen som kender begge afspillere og evt. kan anbefale den ene frem for den anden ?

Så kommer du til at lave en liste over hvad du har af krav til en afspiller.

Hej Stridsvognen

Primært afspilning af Blu-Ray koncerter, samt 4k film. Sekundært CD’ere en gang imellem 😀👍

Det er typisk koncerter med DTS hd Master Audio
Så tænker jeg du er bedre stillet med en Pioneer LX500

Tak for svar 😀👍 Kan du evt. kort begrunde, hvorfor du mener LX 500 er bedre til mit behov ?

Ups og undskyld til Danishdrummer 😳 Var ikke for at stjæle tråden, og skal nok stoppe. Så blot at de 2 afspillere jeg har tænkt på blev nævnt i tråden.
Pioneer LX500 er en lækker bygget afspiller, så til ren disc afspilning, uden noget fancy features vil jeg foretrække den, Reavon ser ud til at være et flimset drev, og pt ukendt support, så vil mene det er sundt at vente og se om de får styr på nogle af deres issues før man investere så meget i en kina kasse ingen har hørt om før.

Mange tak for vurdering 😀👍


Skrevet af: Flemming K. Jensen
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 18:58
Ser meget lovende ud.

En hurtig unboxing:
http://www.youtube.com/watch?v=nZRAc725rIM" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=nZRAc725rIM

Specielt omkring 5:10 i videoen Smile


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 20:07
Når det bare er en rebadged billig-maskine fra Kina, så ville jeg nok ikke lige have det så fedt med at smide 6k for den...


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Når det bare er en rebadged billig-maskine fra Kina, så ville jeg nok ikke lige have det så fedt med at smide 6k for den...
 
Tror ikke man kan kalde den billig i Kine, så nok mere passende at kalde den en dyr rebadged maskine fra Kina.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Når det bare er en rebadged billig-maskine fra Kina, så ville jeg nok ikke lige have det så fedt med at smide 6k for den...
 
Tror ikke man kan kalde den billig i Kine, så nok mere passende at kalde den en dyr rebadged maskine fra Kina.
Den kommer over 14.000 kr hvis man tager den hjem fra Kina.


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Når det bare er en rebadged billig-maskine fra Kina, så ville jeg nok ikke lige have det så fedt med at smide 6k for den...
 
Tror ikke man kan kalde den billig i Kine, så nok mere passende at kalde den en dyr rebadged maskine fra Kina.
Den kommer over 14.000 kr hvis man tager den hjem fra Kina.

Ja for mig lyder det helt tosset, X200 ser for mig ud som en neddroslet OPPO 203, vil mene at en 4000-6000 kr for Reavon X200 ville være fornuftigt, når man kigger på markedet før og nu.


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 09:36
VENPPRO V203PRO kunne måske være en mere lovende multimedia afspiller, ser ud til at afspille DVD Audio og SACD, samt netværk og HD filafspilning. Baseret på samme MT8581 chipset.

https://www.youtube.com/watch?v=J3jNCI_Xiuo%20" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=J3jNCI_Xiuo


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 11:11
Der er også IPUK UHD8592, ser ud som den spiller alt, og er region og cinavia fri.
Ser noget exotisk opbygget ud.
Den findes også i en HDD spiller udgave til omkring 6000kr

Ca 10000kr + told moms og import gebyre.

https://actsessory.com/2021/07/03/ipuk-uhd8592-4k-ultra-hd-bluray-universal-player/" rel="nofollow - https://actsessory.com/2021/07/03/ipuk-uhd8592-4k-ultra-hd-bluray-universal-player/


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 12:29
Jeg går ud fra, at easter egget med regionsfrihed har fået dem til at tænke, at man uden at blinke godt kunne lægge 1-2000 oveni prisen, fordi folk er glade for at slippe for at bøvle med det oveni afspillerkøbet? X100 havde været perfekt til mit behov, hvis den havde spist SACD. Det virker næsten som om, de har undladt den funktion fra deres billige model for at skubbe flere af X200.


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 20-August-2021 kl. 21:50
Nogen der kender en dansk forhandler eller en forhandler i EU af 

Sony UBP-X800M2 MULTIREGION
Amazon UK har den på Market til 3600 kr dertil 1060 i moms og gebyr, men forhandleren vil ikke sende den til Danmark.
Kommentarer om spillen er også velkommen!


https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-August-2021 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Nogen der kender en dansk forhandler eller en forhandler i EU af 

Sony UBP-X800M2 MULTIREGION
Amazon UK har den på Market til 3600 kr dertil 1060 i moms og gebyr, men forhandleren vil ikke sende den til Danmark.
Kommentarer om spillen er også velkommen!


https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o
https://www.thomas-electronic-online-shop.de/reavon-ubr-x200-4k-uhd-blu-ray-disc-player


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-August-2021 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Nogen der kender en dansk forhandler eller en forhandler i EU af 

Sony UBP-X800M2 MULTIREGION
Amazon UK har den på Market til 3600 kr dertil 1060 i moms og gebyr, men forhandleren vil ikke sende den til Danmark.
Kommentarer om spillen er også velkommen!


https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o
https://www.komplett.dk/product/1132133/tv-hifi/tv-video/dvdblu-ray-afspillere/sony-ubp-x800m2-4k-blu-ray-afspiller?channable=00961269640031313332313333a9&gclid=EAIaIQobChMIzbzO6OfB8gIVw9myCh3Ztg_LEAMYASAAEgJpAfD_BwE&gclsrc=aw.ds" rel="nofollow - https://www.komplett.dk/product/1132133/tv-hifi/tv-video/dvdblu-ray-afspillere/sony-ubp-x800m2-4k-blu-ray-afspiller?channable=00961269640031313332313333a9&gclid=EAIaIQobChMIzbzO6OfB8gIVw9myCh3Ztg_LEAMYASAAEgJpAfD_BwE&gclsrc=aw.ds


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 21-August-2021 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Nogen der kender en dansk forhandler eller en forhandler i EU af 

Sony UBP-X800M2 MULTIREGION
Amazon UK har den på Market til 3600 kr dertil 1060 i moms og gebyr, men forhandleren vil ikke sende den til Danmark.
Kommentarer om spillen er også velkommen!


https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o
https://www.komplett.dk/product/1132133/tv-hifi/tv-video/dvdblu-ray-afspillere/sony-ubp-x800m2-4k-blu-ray-afspiller?channable=00961269640031313332313333a9&gclid=EAIaIQobChMIzbzO6OfB8gIVw9myCh3Ztg_LEAMYASAAEgJpAfD_BwE&gclsrc=aw.ds" rel="nofollow - https://www.komplett.dk/product/1132133/tv-hifi/tv-video/dvdblu-ray-afspillere/sony-ubp-x800m2-4k-blu-ray-afspiller?channable=00961269640031313332313333a9&gclid=EAIaIQobChMIzbzO6OfB8gIVw9myCh3Ztg_LEAMYASAAEgJpAfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Komplett sælger ikke Multiregion udgaven. Det gør Sony Center Danmark, Bilka & Co heller ikke.


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-August-2021 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Nogen der kender en dansk forhandler eller en forhandler i EU af 

Sony UBP-X800M2 MULTIREGION
Amazon UK har den på Market til 3600 kr dertil 1060 i moms og gebyr, men forhandleren vil ikke sende den til Danmark.
Kommentarer om spillen er også velkommen!


https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o
https://www.komplett.dk/product/1132133/tv-hifi/tv-video/dvdblu-ray-afspillere/sony-ubp-x800m2-4k-blu-ray-afspiller?channable=00961269640031313332313333a9&gclid=EAIaIQobChMIzbzO6OfB8gIVw9myCh3Ztg_LEAMYASAAEgJpAfD_BwE&gclsrc=aw.ds" rel="nofollow - https://www.komplett.dk/product/1132133/tv-hifi/tv-video/dvdblu-ray-afspillere/sony-ubp-x800m2-4k-blu-ray-afspiller?channable=00961269640031313332313333a9&gclid=EAIaIQobChMIzbzO6OfB8gIVw9myCh3Ztg_LEAMYASAAEgJpAfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Komplett sælger ikke Multiregion udgaven. Det gør Sony Center Danmark, Bilka & Co heller ikke.
En af dem kan måske lokkes til det.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 21-August-2021 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Nogen der kender en dansk forhandler eller en forhandler i EU af 

Sony UBP-X800M2 MULTIREGION
Amazon UK har den på Market til 3600 kr dertil 1060 i moms og gebyr, men forhandleren vil ikke sende den til Danmark.
Kommentarer om spillen er også velkommen!


https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=6Ex0ZmylB0o

Den ser lækker ud på specs. Synes dog den taber ansigt når det kommer til udseende. Plastic-fantastic crap.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 23-August-2021 kl. 11:17
Lidt off-topic, men Stridsvognen: Hvilken BD-afspiller er din favorit, når det kommer til gengivelse af dvd'er? Det lader til, at det er dét aspekt af UHD BD-afspillerne (og vel også en del af BD-afspillerne), der generer dig mest. Er det også BDP-83? Noget tyder jo på, at Reavon ikke just bliver den be all/end all-løsning mange af os havde håbet på.


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 23-August-2021 kl. 13:00
En hurtig Google-søgning:
https://www.amazon.de/-/en/UBP-X800M2-MULTIREGION-Region-Blu-ray-regions/dp/B07VYR6MYH/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Sony+UBP-X800M2+MULTIREGION&qid=1629715260&sr=8-1" rel="nofollow - https://www.amazon.de/-/en/UBP-X800M2-MULTIREGION-Region-Blu-ray-regions/dp/B07VYR6MYH/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Sony+UBP-X800M2+MULTIREGION&qid=1629715260&sr=8-1

€548 inkl dansk moms og levering.


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 23-August-2021 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

En hurtig Google-søgning:
https://www.amazon.de/-/en/UBP-X800M2-MULTIREGION-Region-Blu-ray-regions/dp/B07VYR6MYH/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Sony+UBP-X800M2+MULTIREGION&qid=1629715260&sr=8-1" rel="nofollow - https://www.amazon.de/-/en/UBP-X800M2-MULTIREGION-Region-Blu-ray-regions/dp/B07VYR6MYH/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Sony+UBP-X800M2+MULTIREGION&qid=1629715260&sr=8-1

€548 inkl dansk moms og levering.

Nej det er ikke med dansk moms da den sendes fra US
  • Business Address:
    • 546 Crossen Ave
    • Elk Grove Village
    • Illinois
    • 60007
    • US



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 23-August-2021 kl. 16:22
Tak for svarene om Sony UBP-X800M2, plastic eller ej, men som Munch også googlede sig frem til kan den købes for 2340 kr og måske billigere andre steder (Komplett plejer ikke at være billigst) og Multiregionshacket kan købes for €49 (han sender fra Tyskland), så det kan blive en billig regionsfri både på Blu-ray og DVD afspiller, man skal bare lodde 8 ledninger fast inde i den og samtidig sige farvel til Garanti, Reklamationsret og Service.

Jeg har bestilt et sådan modul til min Sony UBP-X700 spilledåse og vender tilbage når jeg modtager det (der er ferie lukke resten af måneden).



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 24-August-2021 kl. 05:00

Reavon UBR-X200 File Playback & SACD Update! UBR-X100 Update Coming Soon | 4K Blu Ray Player

https://www.youtube.com/watch?v=tmwVT0-P-wk" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=tmwVT0-P-wk


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 24-August-2021 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

En hurtig Google-søgning:
https://www.amazon.de/-/en/UBP-X800M2-MULTIREGION-Region-Blu-ray-regions/dp/B07VYR6MYH/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Sony+UBP-X800M2+MULTIREGION&qid=1629715260&sr=8-1" rel="nofollow - https://www.amazon.de/-/en/UBP-X800M2-MULTIREGION-Region-Blu-ray-regions/dp/B07VYR6MYH/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Sony+UBP-X800M2+MULTIREGION&qid=1629715260&sr=8-1

€548 inkl dansk moms og levering.

Nej det er ikke med dansk moms da den sendes fra US
  • Business Address:
    • 546 Crossen Ave
    • Elk Grove Village
    • Illinois
    • 60007
    • US


Fulfilled by Amazon betyder at den sendes fra et Amazon lager ligesom Amazon står for al support. Hvis du læser denne side, vil du også se at den omtaler varer som noget som sendes på lige fod med andre varer fra Amazon i Tyskland, dvs lokalt fra et EU-lager.
https://www.amazon.de/-/en/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&ref=dp_fulfillment&nodeId=200131620

Jeg lagde den i kurven og da jeg kom til opsummeringssiden var den tyske momssats ændret til dansk moms.


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 24-August-2021 kl. 14:53
Hvis Amazon er begyndt at opkræve moms for deres Markedet Place kunder så er det ederbukkende nyt!
Og jeg vil sige godt nyt, men det er ikke hvad jeg har oplevet.

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 25-August-2021 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hvis Amazon er begyndt at opkræve moms for deres Markedet Place kunder så er det ederbukkende nyt!
Og jeg vil sige godt nyt, men det er ikke hvad jeg har oplevet.

Der er ikke marketplace, men fulfilled-by-Amazon (FBA). De har altid haft styr på FBA, da det kører vi deres eget lager og eget salgssystem. Jeg har købt en del FBA i ordrer, hvor der både var FBA og Amazon-varer i samme ordre - man kan ikke mærke forskel på Amazon-varer og FBA.


Skrevet af: mskp
Skrevet den: 25-August-2021 kl. 09:56
Lidt en sjov tråd, denne her. Jeg har i dag en Panasonic UB9000. Den er super fed. Det som jeg savner er muligheden for at se lokale medier. Eksempelvis MVK filer med Dolby Atmos og Dolby Vision. Eller afspilning af DSF lydfiler uden konvertering til PCM. Så det som jeg synes er mest interessant er streaming mulighederne i disse afspillere vs Panasonic eller Pioneer. Men det lader til at de fleste er interesserede i regionsfrihed og afspilning af disks. Det synes jeg der er afspillere, der allerede kan og som er gode til, så det burde være ret nemt at finde...
Nogen, der har overblik over, hvor gode disse afspillere er til afspilning af lokale medier?


-------------
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 25-August-2021 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Men det lader til at de fleste er interesserede i regionsfrihed og afspilning af disks.


Det kunne være rart at have lokal afspilning, regionsfrihed, normal Blu-ray og UHD Blu-ray i samme afspiller.


Skrevet af: mskp
Skrevet den: 25-August-2021 kl. 12:37
Selvfølgelig. Jeg tænker bare umiddelbart, at det med kombinationen af streaming (lokale filer) og disk afspiller først og fremmest er det specielle ved denne enhed. Om regionsfrihed er muligt er i min verden nice to have. Men det er selvf. bare mig

-------------
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 25-August-2021 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Selvfølgelig. Jeg tænker bare umiddelbart, at det med kombinationen af streaming (lokale filer) og disk afspiller først og fremmest er det specielle ved denne enhed. Om regionsfrihed er muligt er i min verden nice to have. Men det er selvf. bare mig
Hvis du har bare den mindste interesse for filmhistorie, kommer du ikke uden om eksempelvis Criterion, som stadig primært udgiver deres titler kodet til region 1, så regionsfrihed er bestemt alfa-omega for mange. Den sidste afspiller, som Oppo lavede, inden de forlod markedet var – efter sigende, jeg har den ikke – den afspiller, som havde den bedste support til lokale filer, men da maskinen ikke produceres mere, går den nu til det 2- og 3-dobbelte i pris på eBay. Derfor havde mange set frem til Reavon, der lignede Oppos afløser, men det har nu vist sig, at der er en del kompromiser ift. Oppo, selvom der også er forbedringer, og så, ja, en temmelig glad pris.


Skrevet af: mskp
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 08:24
Min forståelse er, at der eksisterer mindre end en håndfuld 4K skiver, der er regionsbegrænsede. Så hvis man vil have den bedste kvalitet af eksempelvis Criterion filmene så burde det ikke give problemer. Og hvis man har DVDer eller almindelige BDer så skulle det jo være ret enkelt at lave MKV filer ud af dem og afspille på Reavon eller en anden medie afspiller.
Jeg synes personligt at det er mere interessant, hvor godt Reavon håndterer f.eks. Dolby Vision, Dolby Atmos, DTS:X etc. Der virker det ikke helt som om den er 100% moden endnu. Den sidste anmeldelse jeg så blev der faktisk påpeget problemer med HDR10... Jeg tænker at jeg holder fast i min Panny afspiller. Så må jeg se, om Zappiti på et tidspunkt får Dolby Vision support. Så kan den måske afløse min Nvidia Shield - som i øvrigt er glimrende på mange måder.


-------------
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 09:26
Desværre ser opbygning på X200 ret tarvelig ud..




Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 09:27
Hvis min Oppo (gud forbyde! ) en dag skulle gå i stykker, ville jeg kigge efter en Pioneer LX500. Den er godt nok lækker. Den mangler dog HDR 10+ support. 

Mht. til filer fra en harddisk er infuse på Apple TV4K nok for mig...


Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Min forståelse er, at der eksisterer mindre end en håndfuld 4K skiver, der er regionsbegrænsede. Så hvis man vil have den bedste kvalitet af eksempelvis Criterion filmene så burde det ikke give problemer. Og hvis man har DVDer eller almindelige BDer så skulle det jo være ret enkelt at lave MKV filer ud af dem og afspille på Reavon eller en anden medie afspiller.
Jeg synes personligt at det er mere interessant, hvor godt Reavon håndterer f.eks. Dolby Vision, Dolby Atmos, DTS:X etc. Der virker det ikke helt som om den er 100% moden endnu. Den sidste anmeldelse jeg så blev der faktisk påpeget problemer med HDR10... Jeg tænker at jeg holder fast i min Panny afspiller. Så må jeg se, om Zappiti på et tidspunkt får Dolby Vision support. Så kan den måske afløse min Nvidia Shield - som i øvrigt er glimrende på mange måder.

Heldigvis er mange af de titler udgivet i andre dele af verden. F.eks. er Arrow gode til at udgive ting og der er også UK Criterions. 
Desuden har Criterion 4K skiver på vej senere i år og alt peger på at de bliver regionsfrie. 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 10:30
Ultra HD Blu-ray specifikationen har som krav, at UHD Blu-ray-udgivelser er regionsfrie (Blu-ray-skiven i pakken behøver ikke at være det). Der er nogle eksempler på det modsatte, men det er i strid med specifikationen – det bør give pengene retur.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Min forståelse er, at der eksisterer mindre end en håndfuld 4K skiver, der er regionsbegrænsede. Så hvis man vil have den bedste kvalitet af eksempelvis Criterion filmene så burde det ikke give problemer. Og hvis man har DVDer eller almindelige BDer så skulle det jo være ret enkelt at lave MKV filer ud af dem og afspille på Reavon eller en anden medie afspiller.
Jeg synes personligt at det er mere interessant, hvor godt Reavon håndterer f.eks. Dolby Vision, Dolby Atmos, DTS:X etc. Der virker det ikke helt som om den er 100% moden endnu. Den sidste anmeldelse jeg så blev der faktisk påpeget problemer med HDR10... Jeg tænker at jeg holder fast i min Panny afspiller. Så må jeg se, om Zappiti på et tidspunkt får Dolby Vision support. Så kan den måske afløse min Nvidia Shield - som i øvrigt er glimrende på mange måder.

Klart, det er ikke et issue mht. UHD-skiver. Men Criterion er først lige hoppet på UHD-vognen (deres første skiver udkommer til november), så jeg skal stadig have et apparat til at afspille de 607 Criterion-titler, jeg har stående på blu-ray/dvd. Lige nu er mit setup en chippet Oppo BDP-103D til blu-ray/dvd fra alle regioner, en Panny DP-UB424 til UHD (har projektor, så jeg har ikke brug for Dolby Vision) og en Nvidia Shield til lokal filafspilning. Jeg havde så håbet og gået og ventet på, at Reavon kunne levere en maskine, som kunne køre alle disse tre apparater på pension, men igen, det ser de så ikke ud til at kunne levere. Der mangler SACD-playback på X100, og jeg kommer ikke til at bløde +10.000 kr. for X200, ikke mindst fordi jeg ikke har et audiofilt setup, og især fordi folk allerede rapporterer maskinen som værende billigt bygget og plastisk, sammenlignet med konkurrenterne.

@Ripping: Jeg er godt med på, at jeg "bare" kan rippe mine discs til mkv, men nu har jeg det altså sådan, at jeg gerne bare vil kunne tage en film ned fra hylden og se den, og jeg har det også sådan, at jeg ikke kommer til at bruge XXX timer af mit liv på at sidde og rippe film, når jeg kan købe en afspiller til at håndtere dem.

Min skuffelse grunder i, at Reavon simpelthen ikke har leveret, hvad mange havde forventet i det tomrum, som er opstået efter Oppos exit og de andre producenters stilstand og manglende filafspilningssupport.


Skrevet af: mskp
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 12:39
Det giver alt sammen super god mening. Nu forstår jeg denne diskussion meget bedre. Jeg er egentlig selv mest interesseret i en ultimativ media streaming enhed. Det er stadig lidt uklart for mig, om den her gør noget som Nvidia Shield ikke kan - eller i en bedre kvalitet. Så jeg afventer vist lige :)

-------------
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K


Skrevet af: danishdrummer
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 13:15
Ved ikke, om den gør noget, som en Shield ikke gør. Pointen for mig (og også andre, tror jeg), er vist, at man med Oppos UHD-afspiller kunne nøjes med at have én maskine stående til at håndtere alt, i stedet for at have 3, som jeg fx har nu. Der havde jeg og mange andre håbet på, at Reavon kunne være løsningen.


Skrevet af: mskp
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 16:37
Jeg vil gerne have bedst mulig kvalitet. Så er det af mindre betydning for mig om jeg skal have flere enheder. 

-------------
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 26-August-2021 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Jeg vil gerne have bedst mulig kvalitet. Så er det af mindre betydning for mig om jeg skal have flere enheder. 

Hvad er kvalitet for dig, er det mindst mulig jitter, eller mest korrekt håndtering af disc, eller tungeste afspiller med de bedste spec, eller bare den der bliver markedsført som den bedste?

Hvad er din favorit blu ray afspiller?


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: mskp
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 08:37
Min favorit Blu-ray afspiller er den jeg har: Panny DP-UB9000. Jeg leder generelt efter enheder, der er så tro mod kildematerialet som muligt. Så få eller ingen konverteringer, hvis muligt. På video siden er det eksempelvis vigtigt for mig at få den bedste HDR kvalitet - hvilket pt er Dolby Vision. Så en medieafspiller, der kan håndtere det - fra lokale medier - er en prioritet. Jeg har søgt højt og lavt efter en medieafspiller, der kan sende DSD signal til min receiver via HDMI, men det findes ikke og kommer nok heller aldrig til det.
Så på din liste vil jeg sige mest korrekt håndtering af disk - og for en medieafspillers vedkommende korrekt håndtering af lokale medier. MKV, BD folder struktur, Flac, DSF etc.
Jeg synes selv at jeg har investeret i godt udstyr på både billed og lydside, så det piner mig at skulle gå på kompromis med det som jeg sender ind i receiveren eller TVet :-)


-------------
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Desværre ser opbygning på X200 ret tarvelig ud..



Så er min gode gamle Cambridge Audio Azur 751BD sgu noget bedre stykket sammen :)



-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 29-August-2021 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Min favorit Blu-ray afspiller er den jeg har: Panny DP-UB9000. Jeg leder generelt efter enheder, der er så tro mod kildematerialet som muligt. Så få eller ingen konverteringer, hvis muligt. På video siden er det eksempelvis vigtigt for mig at få den bedste HDR kvalitet - hvilket pt er Dolby Vision. Så en medieafspiller, der kan håndtere det - fra lokale medier - er en prioritet. Jeg har søgt højt og lavt efter en medieafspiller, der kan sende DSD signal til min receiver via HDMI, men det findes ikke og kommer nok heller aldrig til det.
Så på din liste vil jeg sige mest korrekt håndtering af disk - og for en medieafspillers vedkommende korrekt håndtering af lokale medier. MKV, BD folder struktur, Flac, DSF etc.
Jeg synes selv at jeg har investeret i godt udstyr på både billed og lydside, så det piner mig at skulle gå på kompromis med det som jeg sender ind i receiveren eller TVet :-)

UB9000 er nok den mindst korrekte disc afspiller på markedet pt. Så det hænger ikke helt sammen, den har vel stadig den bedste HDR til SDR konvertering, har ikke fulgt med om Panasonic fik løst Dolby Vision problemet, den var tydeligvis anderledes end OPPO som var Dolby Vision referencen sidst jeg fulgte med.

Vil Tro Reavon vil håndtere disk mere korrekt, en skam de har baseret den på Pioneer software, som har piv ringe fil support og ingen HDR10+ 


-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 04-Marts-2022 kl. 14:50
Ny Reavon UBR X110 annonceret! Lidt bedre end UBR X100, fx SACD afspilning.

https://reavon.com/blu-ray-player-ubr-x110/" rel="nofollow - https://reavon.com/blu-ray-player-ubr-x110/

Skulle være til salg allerede nu, men jeg har ikke set nogen pris.

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 05-Marts-2022 kl. 18:14
https://hdland.fr/en/lecteurs-blu-ray/5105-reavon-ubr-x110.html" rel="nofollow -  https://hdland.fr/en/lecteurs-blu-ray/5105-reavon-ubr-x110.html

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: ReZel
Skrevet den: 02-December-2022 kl. 00:41
Sory for necro af gamle tråd men sad lige og kiggede på den nye Reavon UBR-X110 og så noget om at den er regions fri ud af kassen det er noget med at man skal taste 8765 i en og anden menu så kan man skifte region kode på Blu-Ray delen

Jeg bruger stadig min 8 år gamle Oppo BDP-103D da den har chip i så jeg kan skifte region
cilo.dk har den til 7999 kr https://www.cilo.dk/reavon-ubr-x110-4k-blu-ray-afspiller.html" rel="nofollow - https://www.cilo.dk/reavon-ubr-x110-4k-blu-ray-afspiller.html


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-December-2022 kl. 01:18
Det er eddermame mange penge for noget der måske ser pænt ud, men ligner en omgang lort indeni.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 02-December-2022 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er eddermame mange penge for noget der måske ser pænt ud, men ligner en omgang lort indeni.


Hvad får dig til at tro at den ligner lort indeni?

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 02-December-2022 kl. 07:34
En ny afspiller fra de samme bagmænd!

https://magnetar-audio.store/fr/" rel="nofollow - https://magnetar-audio.store/fr/

Og se hvor nydeligt den ser ud indeni:

https://magnetar-audio.store/fr/accueil/5543-magnetar-udp800.html" rel="nofollow - https://magnetar-audio.store/fr/accueil/5543-magnetar-udp800.html

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-December-2022 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er eddermame mange penge for noget der måske ser pænt ud, men ligner en omgang lort indeni.



Hvad får dig til at tro at den ligner lort indeni?


At den ligner lort indeni.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-December-2022 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

En ny afspiller fra de samme bagmænd!

https://magnetar-audio.store/fr/" rel="nofollow - https://magnetar-audio.store/fr/

Og se hvor nydeligt den ser ud indeni:

https://magnetar-audio.store/fr/accueil/5543-magnetar-udp800.html" rel="nofollow - https://magnetar-audio.store/fr/accueil/5543-magnetar-udp800.html


Det er ikke det samme firma. Der er blot overlap mellem nogle distributører.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 02-December-2022 kl. 13:48
Med bagmænd mente jeg chipproducenten og især chippen  Media Tek MT8581

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 04-December-2022 kl. 13:06
Hvis man har en OPPO 203/205 der fungere perfekt kan jeg ikke se nogen grund til at skifte til en anden MediaTek spille, ingen af kopi dåserne har HDMI ind, eneste jeg syntes ser interesssant ud er dem fra IPUK, men min 203 fungere stadigt perfekt, og kostede 500$ i 2017, og lige meget hvilken kopi man kigger på koster det ca 10000kr. Hvis nogle har nogle af kopi maskinerne ville det være interessant om i kunne teste om de har fikset den chroma upsamplings bug der er i oppo firmware.



-------------
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300



Print side | Luk vindue