Print side | Luk vindue

Samsung 55 ju7005 ingen tv guide

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163689
Udskrevet den: 18-April-2024 kl. 10:23


Emne: Samsung 55 ju7005 ingen tv guide
Skrevet af: forzajuve
Emne: Samsung 55 ju7005 ingen tv guide
Skrevet den: 31-Juli-2021 kl. 18:57
hejsa 

Mine forældre har dette tv - men loge pludselig kan de ikke trykke på menu knappen på tv’et og de kan heller ikke bruge guiden - så de kan se hvilke programmer de har.   De har indstikskort fra Viasat :

Nogen der ved hvad man kan gøre


-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44



Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 01-August-2021 kl. 09:09
Er der ikke en menu knap på fjernbetjeningen? Hvis ja, så tag batterierne ud og sæt dem i igen.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 01-August-2021 kl. 09:13
jo der er en menu knap - men der var flere knapper der simpelt hen ikke duede.   Prøvede to forskellige remotes….

Nu efter alt muligt trykken frem og tilbage så duer det - aner ikke lige hvad der skete


-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 01-August-2021 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jo der er en menu knap - men der var flere knapper der simpelt hen ikke duede.   Prøvede to forskellige remotes….

Nu efter alt muligt trykken frem og tilbage så duer det - aner ikke lige hvad der skete

Forslag 1: Du har skiftet batterierne ud, eller blot taget de gamle batterier ud og sat dem i, igen. Dette kan have fjernet evt. korrosion i batterirummet...

Forslag 2: Dine forældre har spildt ét eller andet på fjernbetjeningen, som så derfor var gået i sort. Efter, at du så har "trykket på det hele", så har du derved fået den sparket i gang igen.




-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 01-August-2021 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

jo der er en menu knap - men der var flere knapper der simpelt hen ikke duede.   Prøvede to forskellige remotes….

Nu efter alt muligt trykken frem og tilbage så duer det - aner ikke lige hvad der skete

Forslag 1: Du har skiftet batterierne ud, eller blot taget de gamle batterier ud og sat dem i, igen. Dette kan have fjernet evt. korrosion i batterirummet...

Forslag 2: Dine forældre har spildt ét eller andet på fjernbetjeningen, som så derfor var gået i sort. Efter, at du så har "trykket på det hele", så har du derved fået den sparket i gang igen.
Der behøver faktisk ikke være spildt noget, almindelig "hudfedt" trænger ind under tastatur gummimåtte og giver dårlig kontakt. 
Har oplevet det flere gange, senest på min Denon AVR-X4000 på de mest brugte taster, og ny original fjernebetjening er ikke til at købe. Ouch
Så har haft adskilt og renset, men er begyndt at svigte igen. Dead


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-August-2021 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

  Der behøver faktisk ikke være spildt noget, almindelig "hudfedt" trænger ind under tastatur gummimåtte og giver dårlig kontakt. 
Har oplevet det flere gange, senest på min Denon AVR-X4000 på de mest brugte taster, og ny original fjernebetjening er ikke til at købe. Ouch
Så har haft adskilt og renset, men er begyndt at svigte igen. Dead



Hej.

For mange år siden fixede jeg tit fjernbetjeninger, der ikke virkede.

Det gjorde jeg ved at rense printbanen under gummimåtten let med en Glasfiberpen, som denne:

https://elektronik-lavpris.dk/p96021/n-fiberpen-glasfiberpen/

Hvis man ikke lige har en Glasfiberpen, kan man også bruge en gammeldags viskelæder.

Men pas på IKKE at beskadige selve printbanen. Det er kun overfladen, der skal renses.

Hilsen Carsten.



Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-August-2021 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

  Der behøver faktisk ikke være spildt noget, almindelig "hudfedt" trænger ind under tastatur gummimåtte og giver dårlig kontakt. 
Har oplevet det flere gange, senest på min Denon AVR-X4000 på de mest brugte taster, og ny original fjernebetjening er ikke til at købe. Ouch
Så har haft adskilt og renset, men er begyndt at svigte igen. Dead



Hej.

For mange år siden fixede jeg tit fjernbetjeninger, der ikke virkede.

Det gjorde jeg ved at rense printbanen under gummimåtten let med en Glasfiberpen, som denne:

http://elektronik-lavpris.dk/p96021/n-fiberpen-glasfiberpen/" rel="nofollow - https://elektronik-lavpris.dk/p96021/n-fiberpen-glasfiberpen/

Hvis man ikke lige har en Glasfiberpen, kan man også bruge et gammeldags viskelæder.

Men pas på IKKE at beskadige selve printbanen. Det er kun overfladen, der skal renses.

Hilsen Carsten.





Print side | Luk vindue