Print side | Luk vindue

Boxer - kan kun modtage fra MUX1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163764
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 18:08


Emne: Boxer - kan kun modtage fra MUX1
Skrevet af: SDST
Emne: Boxer - kan kun modtage fra MUX1
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 14:19
Jeg har netop fået Boxer og bor i Gentofte. Men kun kanaler på Mux1 vises. Alle andre angives som "Kodet program".
Har målt på frekvenserne for Mux2-5 og alle viser SIGNALSTYRKE God 100 og KVALITET 100.

Jeg har talt med Boxer-support og hun sagde, at jeg skulle rette antennen efter København Vest, som ligger i Hove. Der hvor jeg bor, ligger Gladsaxe master præcist mellem Hove og min adresse og den er kun 2 km væk. Hun sagde ligeledes, at problemet kunne skyldes interferens mellem to master. Hove og Gladsaxe benytter samme frekvenser, så jeg kan jo ikke vælge Hove.
Jeg har også forsøgt med at vende TV-modulet, men det gav samme resultat. Jeg kan kun se gratis-kanalerne, som ligger på Mux1: DR og Folketinget.
Jeg spurgte hende, om kortet kunne være kodet forkert, men det mente hun ikke. Til sidst foreslog hun at jeg skulle få en udendørs antenne, men det burde vel ikke være nødvendigt, da jeg faktisk kan se Gladsaxe masten fra mit vindue.

Er der nogen der har erfaring med dette problem? Cry





-------------
Svend



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 14:40
 Har du sat kortet rigtigt i kortlæseren.? Chippen skal vende opad når kortet sættes i. Ligeledes skal du være sikker på at kortlæseren er korrekt monteret.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 15:53
Det skulle jeg mene. Chippen vender ud mod den sorte side af moduler. Modulets sorte side vender ind mod TV'et. Men kun de gratis kanaler dukkede op. Resten er "Kodet program".
Efter hint fra Boxer-support har jeg prøvet at vende modulet. Samme resultat.



-------------
Svend


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 16:16
 Når meddelesen Kodet program vises, så modtages der signal, der er noget der forårsager at der ikke afkodes, det kan ikke være andet end kortlæser eller kortet der der er problemer med.
Kan du på en kodet kanal aflæse styrke og signal kvalitet. Det burde du kunne.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: miri
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Det skulle jeg mene. Chippen vender ud mod den sorte side af moduler. Modulets sorte side vender ind mod TV'et. Men kun de gratis kanaler dukkede op. Resten er "Kodet program".
Efter hint fra Boxer-support har jeg prøvet at vende modulet. Samme resultat.
Hvis du med den "sorte side" mener forsiden, hvor der står Boxer, logo etc, så vender kortet rigtigt - men hos mig vender "forsiden" væk fra tv.... Jeg tror, at du har et kort, der ikke er åbnet - enten fordi, at det har siddet for kort tid i tv - eller fordi Boxer har fucked up.... 

-------------
miri


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 17:20
 Det med at det ikke har siddet længe nok i TVet passer vist ikke, da jeg en overgang have Boxer virkede det i samme øjeblik der blev tændt for TVet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 17:29
"kort ikke åbnet"? Kan Boxer have glemt det? Jeg kender ikke deres procedure, men har dog spurgt dem om kortene kunne være kodet forkert.

Signalstyrke og kvalitet er begge 100 på de Mux'er, hvor alle kanaler melder "Kodet program".

Til MIRI: Ja, den sorte side er forsiden.


-------------
Svend


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 17:34
 Når signal og styrke er i orden, så er det et afkodnings problem, enten kort, kortlæser eller et problem med TVet, det sidste næppe det sandsynlige.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mrdoc22
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 19:20
Kortlæseren er et "DVB-T2 Viaccess CI+ CAM modul (CAM)" til boxer?
http://www.av-connection.dk/?PGr=5183" rel="nofollow - http://www.av-connection.dk/?PGr=5183


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 19:33
Ja, det er netop sådan een jeg har monteret kortet i. Smile

-------------
Svend


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 19:34
Hvilket tv?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 19:38
Philips 24" fra 2017

-------------
Svend


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 19:44
Og det Philips tv er kompatibelt med Boxer?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 19:47
 Godt nok er det et Philips, men hvorfor skulle det ikke være kompatibelt, kun 4 år gammelt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 19:57
Det er jo rent gætteri, når vi ikke kender type nr. Et 24 “ TV kan jo netop være begrænset i tunere.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 20:04
 Det er helt almindelige UHF frekvenser der bruges, som TVer har haft i flere år 10er.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 20:06
Når det kan modtage DR's frie kanaler (som jo også er DVB-T2) burde tuner ikke være et problem. Wink

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 20:08
 Netop.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 20:08
TV'et er et 
24PFT4032/12
fra 2017


-------------
Svend


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 20:22
Når modulet sættes ind i CI slot skal der gerne trykkes lidt ekstra de sidste 3-5mm inden det er helt i bund pga fjederkraft i connector, kan du mærke det?

Ellers kan abonnementskortet jo vende på 4 forskellige måder i kortlæser modulet, har du prøvet alle? Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 20:32
 Chippen skal ven ind og op, så er den korrekt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 20:33
Jeg er opmærksom på de ekstra 3-4 mm.
Jeg har ikke prøvet at vende selve kortet. Chippen er vendt så den sidder længst inde og vender mod samme side som modulets forside.


-------------
Svend


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

TV'et er et 
24PFT4032/12
fra 2017


Tak.
Det er på listen over godkendte tv hos Boxer, så her burde problemet ikke være.

CI+ adapter kan være defekt.
CI+ adapter kan vende forkert
Boxer kort kan være defekt
Boxer kort kan vende forkert.
Boxer kort kan risikere ikke at være aktiveret. Tænd tv, se DR i et par timer, så er kortet "opdateret" (har oplevet det hos min nabo).
Boxer kort kan risikere ikke at kunne aktiveres (er også oplevet hos naboen).
Stik i CI slottet eller adapter kan være beskadiget (bukkede ben, er oplevet hos naboen).

På nogle tv kan man udlæse versionsnumre på CI adapteren (set på Samsung tv), dermed kan man se om CI adapteren er korrekt isat.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 21:24
Ja, det lyder som muligheder.
Jeg har dog prøvet at vende adapteren uden resultat. Efter anvisning fra Boxer support.
Jeg har i dag haft TV'et kørende i ca. 1½ time på DR2.
Hvis benene i slottet er bøjede, kan man så gøre noget ved det?

Jeg har mere end én adapter og kort, men samme reaktion. Det lyder meget sansynlig, at kortene ikke er aktiverede, men det burde Boxer jo kontrollere da jeg ringede til dem.

Jeg har ikke kunnet finde noget menu punkt på TV'et, der handler om CI. Det kunne man da godt forvente.Ermm


-------------
Svend


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Jeg har ikke kunnet finde noget menu punkt på TV'et, der handler om CI. Det kunne man da godt forvente.Ermm


Menupunktet hedder fælles interface og findes på begge mine to Samsung TV af forskellig model og årgang.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 22:20
Får du slet ingen besked på skærmen, når du indsætter modulet?
Mit LG skriver "CI-modul fundet" når jeg stikker et gammelt modul i det....uden kort.



Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 17-August-2021 kl. 22:34
Forstår ikke det her.
Jeg har Canal Digital/allente. 
Ringer man til dem med problemer give de ikke op før man har "hul igennem"
Hvorfor har Boxer ikke fået dig op og køre?



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 09:10
Thomas T: Jo, første gang jeg monterede CI modulet fik jeg en bekræftende meddelelse på TV'et, men alle betalingskanaler sagde "Kodet program".
1) Første kontakt til Boxer-support (lørdag) foreslog at jeg kunne prøve at vende kortet, hvilket ikke hjalp. Han kunne ikke gøre mere den dag, da det var lørdag.

2) Næste kontakt til Boxer-support var mandag. Hun ledte mig gennem måling af signalstyrke og kvalitet, som på Dr1 viste styrke=66, men 100 på de andre. Drejede antennen en smule og DR1 var nu på 100. Betalingskanalerne viste stadig "Kodet program". Hun sagde så, at jeg skulle rette antennen mod København Vest (Hove), da det kunne skyldes interferens mellem to master. Et blik på Krak ville afsløre, at Gladsaxe master ligger præcist midt mellem mig og Hove. Glx er kun 2 km væk og kan ses med det blotte øje. Jeg kunne derfor ikke vælge Hove specifikt. Hun foreslog at jeg blev ved med at flytte på antennen indtil at det virkede. Ellers skulle jeg få monteret en udendørs antenne. 2 km til mast???

3) Tredje kontakt var tirsdag og her mødte jeg en noget mere seriøs konsulent. Efter vi havde gennemgået resultaterne foreslog han, at jeg forsøgte med et andet TV. Det kan jeg måske få gjort i dag. Han mente, at det kunne skyldes beskadiget stik. Begge to TV moduler med hvert sit kort giver samme resultat. Logisk set virker det som om, at kortene ikke er aktiverede. Men det ved jeg ikke nok om.
PS: Jeg har et gammelt TV med kun en DBVT1 tuner (PackardBell ca. 2014). Dette har et menu punkt vedrørende CI, og det meddeler, at der ikke er indsat noget modul. Men det kan jo ikke vise DVBT2.


-------------
Svend


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 11:09
Kender du ikke en anden der også modtager tv fra Boxser som du kan teste kort og modul hos ?


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 19:12
Desværre kender jeg ikke nogen, der benytter Boxer. De benyttet Cabel-TV eller Fibernet.

Jeg har nu afprøvet modul og kort i et andet Philips-TV (42PDLT7906T/12). Samme resultat: Fine kanaler fra Mux1 (gratis) og "Blandet program" på de øvrige. "Blandet program" betyder altageligt at signalet er krypteret.
Som "lægmand", så synes jeg det lugter mest af, at kortene ikke er aktiverede. Men jeg ved ikke om det er årsagen. Jeg må prøve igen hos Boxer-support og håbe på, at jeg kommer til at tale med én, der er seriøs.

Er der nogen, der har kendskab til om man kan få FLOW-TV via ADSL eller Trådløs internet?


-------------
Svend


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 19:32
 Selvfølgelig kan der leveres TV via de gamle kobber forbindelser, men det er den dårligste måde at få det på, da båndbredden ikke nødvendigvis er stor, You See tilbyder den løsning, den kræver ikke kablet forbindelse til TV boksen, det kører på Wi-Fi. Der er App til diverse TVer og bærbare enheder samt web TV.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 19:38
Radiomanden:
Kræver det en box pr TV?
Kan man også benytte løsningen til trådløs 4G internet?

Jeg må lige checke hos YouSee Shocked


-------------
Svend


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 20:00
 Det kræver en boks til hvert TV, det kan ikke gøres på anden vis, medmindre det er et TV hvor man kan installere Appén på.
Der er som skrevet App til bærbare enheder Telefon/tablet og Web TV på PC.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Desværre kender jeg ikke nogen, der benytter Boxer. De benyttet Cabel-TV eller Fibernet.

Jeg har nu afprøvet modul og kort i et andet Philips-TV (42PDLT7906T/12). Samme resultat: Fine kanaler fra Mux1 (gratis) og "Blandet program" på de øvrige. "Blandet program" betyder altageligt at signalet er krypteret.
Som "lægmand", så synes jeg det lugter mest af, at kortene ikke er aktiverede. Men jeg ved ikke om det er årsagen. Jeg må prøve igen hos Boxer-support og håbe på, at jeg kommer til at tale med én, der er seriøs.

Er der nogen, der har kendskab til om man kan få FLOW-TV via ADSL eller Trådløs internet?

Et godt trick er: Kontakt Boxer. Fortæl dem at hvis de ikke får det her til at virke, så opsiger du abonnementet og kræver allerede betalte penge tilbage. Det plejer at virke (kan fortælle at Canal Digital vederlagsfrit sender teknikere ud til kunden, hvis kunden ikke kan komme på, ved ikke om Boxer gør det også)

Nu er der ikke noget der hedder "trådløst internet". Det kan være trådløst netværk i dit hjem, som er koblet op til en udbyders udstyr, som leverer adgang til Internet, som du så kan streame fra
Det kan du allerede nu gøre via Boxers streamingtjeneste:  https://www.boxer.dk/tv-streaming/#streaming" rel="nofollow - Boxer tv og streaming


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 22:34
Jeg ved ikke om Boxer kan presses til at sende tekniker ud, men de vil gerne henvise til en ekstern tekniker. Jeg skal i morgen fortælle dem, at forsæget med at afprøve endnu et TV er mislykkedes. Så må vi tage den derfra. Jeg har endnu ikke betalt noget, så jeg går ud fra, at jeg blot kan returnere det hele og sige, at det desværre ikke virkede.

Mht "trådløst internet", så har jeg faktisk sådan et udover ADSL (via kobber). Det kaldes også 4G og hos mig er det på ca 30Mbit/17Mbit. Herfra kan jeg så få forbindelse gennem såvel kabel som WiFi. Jeg har altså to uafhængige netværk. ADSL giver mig kun 10Mbit/2Mbit, men den trådløse burde kunne levere båndbredde nok til TV.

Men tilbage til Boxer; så skal der ske noget i denne uge.


-------------
Svend


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 22:39
 Der kan være muligt at få opgraderet din forbindelse til 20/4 via Pair bonding, hør hos din udbyder om den mulighed. Det giver dig mulighed for at trække noget mere på forbindelsen, 10 Mbit er ikke meget når det skal bruges til TV.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 18-August-2021 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Mht "trådløst internet", så har jeg faktisk sådan et udover ADSL (via kobber). Det kaldes også 4G og hos mig er det på ca 30Mbit/17Mbit. Herfra kan jeg så få forbindelse gennem såvel kabel som WiFi. Jeg har altså to uafhængige netværk. ADSL giver mig kun 10Mbit/2Mbit, men den trådløse burde kunne levere båndbredde nok til TV.

Det er ikke helt korrekt. Du har 4G, dvs at du har et 4G modem som via mobilenettet skaber forbindelse til internettet. Du kobler dig så op via WiFi /kabel til din 4G router (det er det samme jeg har med en Huawei boks, når min udbyder har problemer, og det samme jeg har i mit sommerhus på Bornholm)
Og ja, den skulle nok kunne levere TV. Men var det ikke bedre at checkke om du kunne få en fornuftig (kabel eller fiber) forbindelse. Prøv at kontakte Fastspeed.dk. De har 1000 mbit til 249 om måneden



-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 06:14
Et vildskud... De svenske TV-kanaler siver vel stadig over til Sjælland? Så ville de svenske Boxer-kanaler vel også gøre det? Selv om man selvfølgelig ikke kan se noget på dem, med dansk abonnement...

Hvis ja, er du så helt sikker på, at det er de DANSKE Boxer-kanaler, du tuner ind på?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 09:29
Fiber er desværre ikke en option pga gravearbejde. Det billigste tilbud herfor er på 25.000kr og det ligger over mit TV-budget.
Jeg har allerede kabel-TV i huset, men det blev dårligt for 1 år siden. YouSee har målt signalstyrken til ca 50%. De kan ikke gøre noget ved det uden at skifte kabel (60m) under jorden. Kabel er ejet af Grundejerforeningen, som ikke længere bruger det. Så ingen hjælp derfra. Lægning af nyt kabel bliver nok mindst ligeså dyrt.

Jeg prøver tippet med de svenske kanaler senere i dag.


-------------
Svend


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af SDST SDST skrev:

Fiber er desværre ikke en option pga gravearbejde. Det billigste tilbud herfor er på 25.000kr og det ligger over mit TV-budget.
Jeg har allerede kabel-TV i huset, men det blev dårligt for 1 år siden. YouSee har målt signalstyrken til ca 50%. De kan ikke gøre noget ved det uden at skifte kabel (60m) under jorden. Kabel er ejet af Grundejerforeningen, som ikke længere bruger det. Så ingen hjælp derfra. Lægning af nyt kabel bliver nok mindst ligeså dyrt.

Jeg prøver tippet med de svenske kanaler senere i dag.

Det jeg mente var, at det MÅSKE kunne være de svenske Boxer-kanaler, som du ved en fejl tuner ind på, og det så er DERFOR, der står kodet signal. Fordi, det skal være de DANSKE Boxer-kanaler, du skal søge efter..


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 17:27
Er rimelig sikker på, at det er de danske, idet den skriver glx-mux ved de fleste under scanning.

-------------
Svend


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 18:01
Hvor er kortlæser moduler og abonnementskort købt? 
Hvis i fysisk butik kunne de måske hjælpe? Wink


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 18:10
Boxer

-------------
Svend


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 19:10
Hvad med Canal Digital (nu Allente)?
Kræver bare en parabol (som de betaler for, også montering)
Det har jeg haft i mange år, og er yderst tilfreds


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 19:18
 Canal Digital er der ikke mere, det er Viasat heller ikke, da de nu hedder Allente. Så der er nu kun en sat udbyder.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 19-August-2021 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Canal Digital er der ikke mere, det er Viasat heller ikke, da de nu hedder Allente. Så der er nu kun en sat udbyder.
Det var jo det jeg skrev i parentesen


-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)


Skrevet af: SDST
Skrevet den: 29-August-2021 kl. 12:58
Tak til alle for input.
Problemet er løst! Smile

Jeg aftalte med Boxer, at de sendte et nyt modul, for at se om problemet lå der. Dette modul ankom i fredags og virkede straks.
Jeg gik derefter i gang med at undersøge de fejlbehæftede moduler. Jeg fik den tanke, at støv eller fugt kunne forårsage manglende kontakt. Jeg gav dem nu en gang komprimeret luft, og så virkede de to første jeg prøvede. Jeg gætter på, at det sidste nu også vil virke. De har måske fået fugt under forsendelsen.
Handshake


-------------
Svend



Print side | Luk vindue