Print side | Luk vindue

Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163794
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 20:06

Emne: Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning
Skrevet af: mathias1
Emne: Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 10:28
Mine forældre har indtil nu brugt en Slingbox til at få deres kabel-tv med i sommerhuset. Den er nu død, og da Slingbox er død pr. 1/9 2022 giver det ikke mening at anskaffe en ny. 

De/vi leder efter en enkel opsætning hvor de kan se tv i sommerhuset. Da deres antenneforening ikke har en streaming løsning vil jeg gøre om i har nogle input til en enkel, og gerne relativt billig, løsning så de kan få live-tv med sig. 

Umiddelbart virker en HD Homerun + en mini PC med Plex som en god løsning eller er der andet der giver mere mening? 

Jeg er helt grøn på området, og har prøvet at læse lidt her på forummet, men kunne godt bruge lidt ekstra input.

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 12:02
troede ikke nogen benyttede den løsning mere.
kan alle kanaler ikke streames via en app ?

Du fortæller ikke noget om udbyder ?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 12:36
 Der skrives jo at udbyderen ikke har en streaming løsning, hvilket er underligt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: csell
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 13:30
Hej.

Da deres antenneforening ikke har en streaming løsning vil jeg foreslå at sige dem op.

Jeg ved ikke hvilke TV Stationer dine forældre ønsker at se i sommerhuset?

Men Boxer har mulighed for et ekstra abonnements kort til en engang pris på 399,-

Fra:  https://www.av-connection.dk/?PNo=BX-MAX" rel="nofollow - https://www.av-connection.dk/?PNo=BX-MAX

Så vil det være muligt at kunne modtage Boxers kanaler både Hjemme og i Sommerhus.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 13:47
Et alternativ:
- Streamingtjenesten DRTV, med alle live-kanaler og hele arkivet, kan tilgås frit af alle danskere. 0 kroner månedligt (ud over den tvungne licens)
- TV 2 Hovedkanalen kan købes på streamingtjenesten TV 2 Play for 49 kroner månedligt (79 for to kanaler).
- To enheder (hjemme og i sommerhus) til at streame disse skal naturligvis indkøbes. Det kan være alt fra Chromecast til Apple TV, afhængigt af budget.

Så er man godt i gang ift. dansk tv. Indholdet kan også streames på ferie og rejser i EU. 

Det er sporten, der typisk er dyr, så hvis det er den der trækker kan en tv-pakke nok bedre svare sig.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

da Slingbox er død pr. 1/9 2022 giver det ikke mening at anskaffe en ny.

Jeg har en SlingBox stående, som jeg ikke bruger. Den kan de evt. købe for et par hundrede kr..

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-August-2021 kl. 18:49
yousee giver fx ikke adgang til webTV i den lille TV-pakke.

Men ellers gå med Rasmus Larsens muligheder og et appleTV. (eller en nvidia shield hvis man er til android i familien)

Skrevet den: 27-August-2021 kl. 18:59
 Web TV og App jo, men ikke On Demand (Arkiv).

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: mathias1
Skrevet den: 28-August-2021 kl. 00:02
Da der både bliver set Viasat Golf, formel 1 på TV3 plus, snooker på Eurosport og MotoGP ligeså  efterspørger jeg stadigt erfaringer med HDHomerun eller lign. Og en Plex Server eller lignende.

- Tak for inputtet omkring Boxer Carsten, det havde jeg ikke overvejet! De ticker næsten alle boksene, men mangler desværre Viasat Golf.
•Kan ved nærmere eftersyn se at man skal have bredbånd ved Boxer for at kunne få deres streaming pakke, hvor der indgår Viasat Total, og eftersom de giver 145 kr. For 100/100 Mbit net nu vil de nok ikke betale 249 for 23/2 som Boxer kan levere.

For at fremtidssikre er de ikke interesserede i en "ny" Slingbox, men vil gerne fortsat have deres tv med i sommerhus, også udenfor EU. 

Er der nogen der har erfaringer med at sætte en HD Homerun op, og dernæst bruge en mini PC eller lignende som Plex Server og få signalet med ad den vej? 

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 28-August-2021 kl. 06:41
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Er der nogen der har erfaringer med at sætte en HD Homerun op, og dernæst bruge en mini PC eller lignende som Plex Server og få signalet med ad den vej?

Jeg kører med en Plex Server og en HDHomeRun. Det er ret nemt at sætte op (og giver så også mulighed for at optage programmer - og sætte optagelser remote fra).

Eneste ulempe ved den løsning er, at der ikke findes en HDHomeRun med kortlæser - så hvis der er kodede kanaler involveret, så duer den løsning ikke...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 28-August-2021 kl. 10:22
...

Skrevet den: 28-August-2021 kl. 10:29
 Der skal ikke bruges VPN i EU.

-------------

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-August-2021 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der skal ikke bruges VPN i EU.

Kommer meget an på hvad man ønsker at lave i EU.

Skrevet den: 28-August-2021 kl. 11:24
 Betalings TV er der åbent for i EU, måske med enkelte undtagelser angående sportrettigheder.

-------------

Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 28-August-2021 kl. 13:09
Har også homerun men godt nok via Synology NAS og TVHeadend. Virker godt med Kodi, men jeg har ikke erfaring med en løsning "ud af huset"

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 29-August-2021 kl. 08:17
Har i dag TVMosiac (via en NUC der i forvejen står og tjener som gameserver), som jeg er super glad for internt i huset samt ud af huset på ferier og arbejde mv. Men TVMosiac supporteres ikke længere Cry og der kan derfor ikke købes nye serverlicenser fremadrettet. Så når nu jeg engang i fremtiden, grundet nye enheder, står og skal have et alternativ er det så virkeligt kun HDHomerun (som kræver specifik tunerhardware) og måske ProgDVB (som ikke var modent og stabilt sidst jeg forsøgte mig for mange år siden - før TVMosiac) der eksisterer som alternativer til TVMosaic?

...Er det virkeligt det eneste der findes af den type løsninger? Confused

I det mindste lyder det godt at HDHomerun er kombatibelt med Kodi og Plex da der vel så kan matches framerate lige som med TV Mosiac, så ikke alt ville være tabt, selv om det så vidt jeg kan lure det kræver en ekstre enhed?

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K

Skrevet af: Jonas_R
Skrevet den: 29-August-2021 kl. 12:05
Citér

Mine forældre har indtil nu brugt en Slingbox til at få deres kabel-tv med i sommerhuset. Den er nu død, og da Slingbox er død pr. 1/9 2022 giver det ikke mening at anskaffe en ny. 

Hvilken udbyder bruger de til kabel-tv?

Skrevet den: 29-August-2021 kl. 12:48
 Det må være en privat forening, der skrives jo at de ikke har mulighed for streaming af kanalerne.

-------------

Skrevet af: kharder
Skrevet den: 29-August-2021 kl. 13:57
Der findes også Youtv fra Yousee. Der skal Viasats kanaler dog tilkøbes.

En AppleTV løsning kan bruges både i sommerhuset og derhjemme. Der findes app til DR, Tv2, Viasat og Discovery.

Det bedste er at man slipper for reklamerne.

Skrevet den: 29-August-2021 kl. 14:38
 Jeg får alt TV fra DRTV, TV2 Play, Discovery+, og Disney+, samt ind imellem lejer fra Blockbuster.

-------------

Skrevet af: huntiedk
Skrevet den: 30-August-2021 kl. 15:58
Jeg har tidligere kørt med HDHomerun + TVHeadend på en lille Linux-box, og så med Raspberry Pi med Kodi som klienter rundt om i lejligheden. Jeg tænker en Raspberry Pi + SSD fint kan bruges som server også, hvis internetforbindelsen er hurtig nok til at streame kanalerne i originaludgave (dvs. uden omkodning til mindre båndbredde).

Jeg havde ligeledes kodede kanaler fra Parknet til at fungere vha. en kortlæser på serveren, men ikke alle kortsystemer kan bringes til at virke.

Ulempen er dog, at det kan være lidt bøvlet nørderi at vedligeholde kanalerne i TVHeadend, fx. når udbyderen flytter rundt. Og det er også lidt nørdet at få sat op første gang.

-------------
Øst, vest, ::1 bedst

Print side | Luk vindue